Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Angående størrelser, ridebukser
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 00:16

Hej.

Jeg vil bestille et par ridebukser over nettet, men er dælme efterhånden lidt forvirret.

Nogen skriver i deres annoncer f.eks. et par GD str 84 svarer til en str 38, mens jeg ser andre der skriver str 80 svarer til en str 38.

Jeg har selv par Golden dress allerede og de er str 80 og for små, men tænker om størrelsen har ændret sig siden jeg købte dem for et par år siden.

Desuden står der inde på flere hjemmesider der sælger rideudstyr at størrelser er de samme for alle bukser. Altså at en str 80 er det samme for Pikeur, GD, Cavallo m.m.

Men de GD str 80 jeg har er mindre end mine pikeur i str 76

Hvad skal man regne med?

Hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Størrelser
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 06:14
Hej Bettina

Jeg fik at vide i en rideudstyrsbutik på et tidspunkt, at man skulle regne med, at størrelsen i ridebukser var "det dobbelte" af almindelig størrelser.
Altså 76 svare til 38, 80 til 40 osv.

Der ud over skal du regne med, at meget ridetøj er lidt småt i størrelsen i forhold til almindeligt tøj.

Håber, du kan bruge det til noget.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

ja forvirret bliver man..
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 10:39

har to par ridebukser. Samme mærke, købt samtidigt i samme butik. sidder helt ens men er i to forskellige str.??

IMC.
HESTE TRAILERE UDLEJES.
henv. 20285450
(reserveret til roskildedyrkuet og derfor ikke ledig i disse dage).
0
0
Svar på denne tråd

Næ nej
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 11:09
Jeg har selv et par gange købt ridbukser over nettet, så jeg havde også det problem ;-)

De høje numre er længere i benene en de lave. En 84 f.eks. er en langbenet version af 42 - og 76 er en langbenet version af 38.

Du skal bare gange eller dividere med 2.

Helt så enkelt er det ikke i herreridebukser - her svarer en 50 f.eks. til 102 og 48 til 98.

Så:

Damestørrelser: 36/72, 38/76, 40/80, 42/84, 44/88, 46/92

Herrestørrelser: INGEN/90, INGEN/94, 48/98, 50/102, 52/106, 56/110
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 14:48

Tak for jeres svar.

Jeg er ikke den eneste der er lidt forvirret.

Jeg har besluttet mig for at købe i butik i stedet, for som sagt ville jeg bestille en str 80, men de gamle GD jeg har er en str 80 og de er for små. De svarer nærmest til en str 34 i alm bukser.

Så prøvede jeg at købe et par rts str 84 over nettet, og de var aalt for store..

Så jeg tror jeg giver lidt op...

0
0
Svar på denne tråd

Ridebukser
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 18:21

Jeg har et par Back2Back i str. 40 og et par Sans Pareil i str. 164 (børnestr.!) - de sidder ens!

Ridebukser ville jeg aldrig købe over nettet, med mindre jeg havde prøvet et tilsvarende par i en butik.

KH Pia

5-års rød shettervallak sælges.

Tilredet. Sadel og hovedtøj medfølger. Foto på præs.

BRODERI TIL HESTEFOLKET: WWW.SHOPFREKA.DK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider