Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

misundelig, snob eller hvordan?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 14:17

Jeg sad lige og læste nogle gamle gamle indlæg og kom til at tænke på, hvornår er man snob eller misundelig?

Det er jo ord der ofte bliver brugt på HN i flæng.

Er man snob fordi man har en fin hest?

Og man er misundelig hvis man ingen har?

Kan man ikke være snob, uden at have en hest?

Eller være misundelig, hvis man har??

Udfra disse 3-4 indlæg jeg læste, så er det klart, at har man hest, så er man snob, hvis man giver et svar, som ikke lige passer ind i forfatterens hoved.

Har man ikke, så er man bare drøn misundelig!

Hvorfor reagere vi sådan?

Kan vi ikke tåle, at en uden hest måske har en bred viden på et område, hvor en med hest måske ikke har?

Eller kan os uden heste ikke tåle, at dem med heste praler med dem indimellem?

Hvorfor bruger vi de her prædekater?

Jeg syntes på ingen måde jeg er stødt på nogen snobber (populært forstået) her på HN, men jeg er stødt på mange der er tydeligvis drøn misundelige. -På den grimme måde.

Heldigvis er det jo sjældent, men nu valgte jeg lige at grave det grimme frem

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 15:29

Er man snob fordi man har en fin hest? nææh snob er en personlighedstype, den ændres vel ikke af at man ejer et godt kræ??

Og man er misundelig hvis man ingen har? nææh ikke nødvendigvis hvorfor skulle man dog være det, misundelse af den grimme slags (det er vel den du mener) handler om ringe selvværd, og det mangler man vel ikke fordi man ikke har en hest?

Kan man ikke være snob, uden at have en hest? ork jo sagtens jeg har mødt et par stykker

Eller være misundelig, hvis man har?? Øhhh, ikke forstået - har hvad

Udfra disse 3-4 indlæg jeg læste, så er det klart, at har man hest, så er man snob, hvis man giver et svar, som ikke lige passer ind i forfatterens hoved.

Har man ikke, så er man bare drøn misundelig! Sikke en masse genereliseringer og fordomme du kan lave ud fra 3- indlæg/tråde

Jeg ved ikke om der er snobber her på HN, men der er jo mange forskellige mennesker, så chancen er da tilstede... Jeg har tilgengæld møde et par stykker herinde som ofte bliver kaldt snobber - i virkeligheden tror jeg ikke at de er snobber som typer, snare ret almindelige, men men svært ubehagelige.

Det er tilgengæld vældigt populært for de svært ubehagelige at stemple folk, som ikke syntes at de er lige så guddommelige som de selv syntes, for misundelige... hvor det jo lige så vel kunne være, at der der bliver kaldt misudelige i virkeligheder er det stik modsatte

Men nope, på den måde kan de guddommelige jo stadig fastholde egen overbevisning om at være helt vidunderlig

Når jeg hører udtrykket "misundelse er en grim ting" (ofte brugt af de guddommelige) tænker jeg altid "måske - men måske du aligevel skulle prøve at kikke bare en lille bitte smule indad om ikke den kritik du blev udsat for har bare et gran af sandhed?"

Conni

Ejer af www.lehmanns-rideudstyr.dk

(Tidligere kendt som www.unikrideudstyr.dk)

Forhandler af foder fra Equifirst

0
0
Svar på denne tråd

conni...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 15:44

ja det er jo som man vælger at læse ordene.

Som jeg skriver var det bare lige en tanke der slog ned i mig, efter at have læst de 3-4 indlæg.

Nu har jeg jo været på HN fra begyndelsen, så jeg har jo generelt læst lidt flere end de i3-4 indlæg.

Ligesom jeg pointere til sidste, at dette var en generalisering.

Heldigvis er det jo sjældent, men nu valgte jeg lige at grave det grimme frem

men ja, du må da gerne sige jeg generalisere udfra lidt...for det gør jeg også

Jeg kunne tilgengæld godt tænke mig at vide hvorfor jeg laver fordomme?

Det kan jeg nemlig ikke selv se?

Jeg reagerer udfra hvad folk skriver til hinanden i de gamle tråde, og stiller det lidt sort på hvidt op?

Hvad er der fordom i det? Eller læser jeg dine ord forkert?

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 22:19

Jeg selv, er ikke misundelig på folk med hest. Og det er lige meget om den er flot eller grim, billig eller dyr.

Men jeg nyder godt at jeres brede viden om heste

Har lært rigtig meget, siden mit første besøg herinde.

Og jeg elsker simpelthen at læse "prale-tråde". Det viser jo at ejeren er stolt og elsker sit dyr

Og der er da ikke noget bedre.

Men jeg har da lagt mærke til at der en nogle der er lidt snobbede, men ikke slet. Og også at nogle er misundelige på en, ja, grim måde. Desværre.

Men jeg elsker ihvertfald jeres brede viden, og at se og høre om jeres heste, og andre dyr

Hilsen Tatjana

Medlem af DHPV og glad for det :)

www.trendgirl.dk/?r=13770

0
0
Svar på denne tråd

Snart sommer
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 11:21

Er man snob fordi man har en fin hest? Nej det mener jeg ikke man er. Der er en stor forskel på at være "den stolte deres hest" og så til at hovere med at man har en rigtig fin hest.

Og man er misundelig hvis man ingen har? Jeg tror ikke at det kan katagoriseres så specifikt hvornår man er misundelig og hvornår man ikke er. Jeg synes det er meget naturligt at man, hvis man ikke har en hest, så ønsker sig én, men det er ikke det samme som at være misundelig. Misundelse opfatter jeg som noget der indebære en mindre grim opførsel.

Kan man ikke være snob, uden at have en hest? Jo det kan man da godt, vil jeg mene. Det kan jo være man har en anden interesse eller en ting som man ønsker, at have vildt meget opmærksomhed rette på.

Eller være misundelig, hvis man har?? Jo der er vel ingen regler for, hvornår man kan være misundelig og ikke.

Jeg synes definationen af at være en "snob" opfattes meget forskelligt og jeg vil ikke være den som står og udpeger den enkelte til at være en snob. Der findes nogen som gerne vil gøre opmærksom på at de har et eller andet som andre måske ikke lige har. Det kan så opfattes på to forskellige måder; Hovere eller at være stolt.

Jeg synes det er vanskeligt at se forskel, men det må være op til den enkelte selv at finde ud af med sin samvittighed.

Ejer og rytter af

Philias &

Kajbjerggårds Blues

Dressur rytter

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er aldrig
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 11:39

Misundelig og en snob næ ikke hvad jeg ved af.

Men det er jo også mest et meget fejlbruge tillægs ord, altid bruge af folk som ikke aner hvad det betyder.

Snob beyder altid noget andet end det hvori det bruges på HN.

Sidst i svare før dette.

Riders Cup 2-6 maj i Tybjerglille,Herlufmagle

.

En selskabshest er IKKE en hest der SKULLE have været aflivet!!

.

TAG ANSVAR FOR POKKER

0
0
Svar på denne tråd

Er du fuld
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 11:54

eller på svampe Illum, jeg fatter ikke en meter af hvad du skriver!!

Prøv at læse det igennem inden du trykker godkend!

Annette som tit er misundelig

Hvor er det godt at brok ikke smitter!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Annette det
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 12:00

Illum mener er, at folk ofte herinde på HN bruger ordet snob som et fejlfortoklet tillægsord. Når folk herinde skriver "Din snob" så er det i en helt forkert sammenhæng, da de fleste ikke aner hvad ordet snob betyder.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tusind
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 12:28

tak for hjælpen! Du har da vist gået til "Illumsk"!

Annette

Hvor er det godt at brok ikke smitter!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Annette
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 12:29
eller også har jeg bare tilbragt for meget tid på HN ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Snob...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 12:39

... er et substantiv, og ikke et adjektiv. Snobbet er derimod et adjektiv, og jeg er ganske enig i at det bruges i flæng på HN om alle mulige personer, som slet ikke er snobbede.

Man er generelt snobbet på HN, hvis man besvarer folks anmodning om et et godt råd med en mulig løsning, som ikke er gratis at implementere eller som lyder besværlig.

Man er også en snob, hvis man påpeger, at der måske ligger en rytterfejl til grund for de adfærdsproblemer, folk beklager sig over, og som de gerne vil bekræftes i, skyldes at hesten er dåååååm.

Man er misundelig, hvis man tillader sig at påpege det absurde i, at verdensmesteren i dressur ikke helt formår at bevare herredømmet over sin hest i alle situationer.

Man er også misundelig, hvis man kommer til at skrive, at man synes, det er synd for de konkurrenceheste, der aldrig kommer på fold. Så er man misundelig fordi man kun har sådan nogle billige discountheste, som godt kan tåle at blive beskidte og løbe en tur uden rytter på

Jeg tror ikke, det har noget at gøre med om man har hest eller ej. Har man travhest eller fjordhest, kan man f.eks. per definition ikke være snobbet... Men har man en DV, er man det automatisk. Uanset om den ikke har kostet halvdelen af hvad man giver for en lunken traver.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

og julie
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 12:43
man er også snobbet, hvis man påpeger, at det ville være smartere, at lægge GODE billeder ind af hest/ekvipage, frem for tilfældige og DÅRLIGE billeder der huserer HN.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 12:58
Hmm... Jeg har da også tit lagt mærke til, at er der nogen, der stiller spørgsmåltegn eller bare undrer sig lidt over noget, som en af de "fine hesteejere" har skrevet, så er det helt stensikkert KUN fordi, de er misundelige - det er der i hvert fald mange, der står i kø for at fortælle dem

Nu med baby Sebastian i armene og ny baby i maven

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

wow...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 19:51

jeg må have været meget rundtosset da jeg skrev indlægget, for det er faktisk kun stine76 der egentlig har forstået pointen med mit indlæg

Det var nemlig en generelt undring over at folk indimellem giver andre folk nogle prædikater på, uden at det enten passer eller har noget særligt på sig (eller ordet snob bliver brugt forkert).

Tak stine...jeg var lige ved at blive fortvivlet over mine skriveevner (som jeg godt er klar over er lidt pudsige indimellem).

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 20:25
jeg bliver tit set "ned" på, pga af jeg har en lille haffer, en lille tyk haflinger, men jeg elsker ham overalt på jorden så... 8-)

knus fra Malou & Ribbon

* jeg er ejer af verdens smukkeste haflinger *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider