Er man snob fordi man har en fin hest? nææh snob er en personlighedstype, den ændres vel ikke af at man ejer et godt kræ??
Og man er misundelig hvis man ingen har? nææh ikke nødvendigvis hvorfor skulle man dog være det, misundelse af den grimme slags (det er vel den du mener) handler om ringe selvværd, og det mangler man vel ikke fordi man ikke har en hest?
Kan man ikke være snob, uden at have en hest? ork jo sagtens jeg har mødt et par stykker
Eller være misundelig, hvis man har?? Øhhh, ikke forstået - har hvad
Udfra disse 3-4 indlæg jeg læste, så er det klart, at har man hest, så er man snob, hvis man giver et svar, som ikke lige passer ind i forfatterens hoved.
Har man ikke, så er man bare drøn misundelig! Sikke en masse genereliseringer og fordomme du kan lave ud fra 3- indlæg/tråde 
Jeg ved ikke om der er snobber her på HN, men der er jo mange forskellige mennesker, så chancen er da tilstede... Jeg har tilgengæld møde et par stykker herinde som ofte bliver kaldt snobber - i virkeligheden tror jeg ikke at de er snobber som typer, snare ret almindelige, men men svært ubehagelige.
Det er tilgengæld vældigt populært for de svært ubehagelige at stemple folk, som ikke syntes at de er lige så guddommelige som de selv syntes, for misundelige... hvor det jo lige så vel kunne være, at der der bliver kaldt misudelige i virkeligheder er det stik modsatte 
Men nope, på den måde kan de guddommelige jo stadig fastholde egen overbevisning om at være helt vidunderlig 
Når jeg hører udtrykket "misundelse er en grim ting" (ofte brugt af de guddommelige) tænker jeg altid "måske - men måske du aligevel skulle prøve at kikke bare en lille bitte smule indad om ikke den kritik du blev udsat for har bare et gran af sandhed?"
Conni