Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hunde, hvor mange på lidt plads
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 10:07

Hej

Jeg har en genbo hvor jeg nogle gange tænke om jeg skulle råbe op over for. Jeg har boet hvor jeg bor i lidt over 2 år nu og da jeg flyttede ind havde de en nu har de 3 så vidt jeg kan se... kan ihvertfald se 3 forskellige hunde i løbet af dagen i haven.

Lejligheden er ca. 80 km2 i to plan.. det vil sige hvert plan er 40 km2. Haven er vel omkring 6 gange 8 meter max. Er det rimmeligt at have 3 store (labrador størrelsen) hunde på så lidt plads...

Det syntes jeg ikke. Men kan jeg gør noget...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 10:46
bliver de ikke gået med? - for hvis ikke så er det synd!

****Maria og Topper****

Ride og kørevant shetter sælges!

Ejer af en Shinese, Topper<3

Nu også ejer af jordens dejligste hingst AMADEUS<3 og jordens dejligste

hoppe Mette Marit<3

0
0
Svar på denne tråd

snak dog med dem
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 11:00

Har du ikke snakket med dem ?

For så ved du jo ikke noget som helst om hundenes situation. Hvis de bliver gået tilstrækkeligt, så er det jo ikke synd, tværtimod er der nok mange hunde med en stor have som til gengæld bliver luftet for lidt for "de har jo haven" og det er da mere synd!

0
0
Svar på denne tråd

Hunde og plads
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 11:02
Det er en general misforståelse at plads og antal af hunde har den afgørende betydning.
Det er ikke størrelsen på huset der betyder noget, kigger du ulve/hunde adfærd nærmere i sømmene, så bruger de de fleste af timerne hjemme i "hulen" til at sove alligevel. (Ikke forstået således at man kan slippe afsted med 10 hunde på 50 kvm. de skal have mulighed for at være i fred for hinanden, og en flok på 10 er heller ikke naturlig).

Det man skal holde sig for øje er om hundene bliver aktiveret og stimuleret nok. Bliver de 3 hunde brugt til jagt, eller kommer ud nogle timer dagligt (udover haven) så kan jeg bestemt ikke se et problem i at have dem på 80 kvt.

Jeg har selv haft 1 stor hyrdehund og 2 små selskabshunde på 23 kvt. lejlighed med noget der ligner 2x2 kvt. have, men de gik også 6-7 km dagligt løst i en hundeskov eller på stranden, og kom samtidig ud på træningspladserne hver især, så de blev aktiveret i hoved og røv ..så meget så de nogen gange ikke engang gad deres daglige ture.

Hvad der til gengæld er dyreplageri er en hund i en stor villa, med stor have der kun får lov til at runde den nærmest lygtepæl dagligt, og ellers opholder sig alene hjemme det meste af dagen.
0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 14:29

Jeg har to hunde på 45 m2 med en lillebitte have til...

Onde mig!!!

Men mine hunde bliver aktiveret, gået med, leget med, er med mig stort set alle steder og oplever betydeligt mere end naboernes "have-hunde", som er heldige hvis de får en gåtur rundt i kvarteret om søndagen ...

Så hunde behøver ikke et bestemt antal m2, medmindre de aldrig bliver luftet/aktiveret udenfor hjemmet, for så er det synd.

Men det er vel heller ikke meningen at hundene skal motionere rundt om køkkenbordet?

Mine hunde sover og slapper af indenfor...

Heidi

I'm in shape...- Round is a shape, isn't it???

0
0
Svar på denne tråd

max 4 hunde i byen
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 16:50

Hvis du bor i byen, må de have op til 4 hunde uden hensyn til hundenes størrelse. Selvfølgelig forudsat det ikke er boligselskab som ikke tillader husdyr. Så nej du kan ikke gøre noget kun på antallet af hunde i forhold til boligens størrelse.

I øvrigt hedder det 80 m2 Det andet svarer til et areal på 10x8 Km.

Selv bor jeg i lejlighed på 41 m2 uden have. Her har jeg hidtil haft 3 små hunde, nu desværre kun 2 da den sidste er aflivet. Jeg føler på ingen måde at de har haft for lidt plads. Jeg bruger så til gengæld meget tid på at aktivere dem og gå nogle ture hvor de kan krudte af. Der er næsten altid fred og ro imellem dem.

Så hvis bare de bliver aktiveret synes jeg det er helt i orden.

0
0
Svar på denne tråd

minoma
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 16:52

øøøh? Uanset hvor i landet du bor, er det tilladt at have op til 4 hunde incl hvalpe indtil 8 uger gamle. Har du mere end det, skal du have kenneltilladelse. Det er såmænd de regler der er på området,- og har intet med at gøre, hvor du bor.

-Annette

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 22:13
hunde i lejlighed bliver mange gange luftede mere end hunde i hus, da det er lettest bare at lukke dem ud i den store have, men folk i lejlighed bliver tvunget til at gå med deres. men synes måske at 3 store hunde på 40km2 er lige i overkanten.

hilsen camilla

0
0
Svar på denne tråd

Jeg stikker alle
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 22:36

Vi har 10 hunde på 85 kvm og UDEN have!

Føj da vi er slemme

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider