Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kina - Vaccinationer??
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 10:29

Hejsa,

Min kæreste og jeg skal til Kina her midt i maj i 2 uger. Vi skal til Beijing, Xian, Wuhan (sejle af Yangtze floden til Shanghai) og Shanghai.

Ville lige høre om nogen af jer ved hvilken vacciner man skal have der? og hvor lang tid i forvejen man skal have dem?

Har selv søgt lidt på nettet og er kommet frem til:

• Difteri
  • Stivkrampe
  • Hepatitis A

Men hvad med malaria er det nødvendigt? og er der andre man skal have?

Har haft ringet til min læge, men det kunne de ikke sige og hvis jeg ville vide det skulle jeg bestille tid til en konsultation, og det kostede mig 300 kr.

-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 12:57

Da jeg var i Beijing i februar blev jeg vaccineret mod de tre, du selv er kommet frem til. Hepatitis og difteri er vidst nok i samme sprøjte - jeg slap i hvert fald med to stik, hvoraf den ene var stivkrampe.

Det var da noget mærkeligt noget at lægen ikke kunne fortælle dig det over telefonen, det kunne jeg godt få at vide, da jeg ringede.

Jeg blev anbefalet at få dem senest 6 uger før afrejse, så hvis du er hurtig kan du stadig nå det.

Om du skal have piller med mod malaria ved jeg ikke, vi var som sagt kun i Beijing.

Jeg håber du får en god tur, vores tur var HELT fantastisk!

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

JHN's dressurrytter for hest 2006

Willy Wonka - Willy Wonka - Willy Wonka

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 13:11
Ring til Statens Seruminstitut og spørg dem. Eller spørg evt. rejsebureauet.

***** Snepony *****

If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi

Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell

0
0
Svar på denne tråd

Du skal have dem nu
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 16:37

Du skal i hvert fald snart skynde dig!

Jeg skal selv til Kina i juli, så derfor har jeg undersøgt det lidt.

Du skal have mod hepatitis, og den skal du have to gange med en måneds mellemrum - og den sidste senest en måned inden du skal afsted.

Så skal du have stivkrampe.

De anbefaler, at man får mod japansk hjernebetændelse.

Og endelig mener jeg, at man også skal have mod tyfus (jeg har ikke fået mine endnu).

Rabies er ikke nødvendig, eftersom man kan nå at få den, hvis man skulle vise symptomer.

Malaria bliver man ikke vaccineret imod, man tager malariapiller. Det er ikke sikkert, at det er nødvendigt at tage dem. Der findes flere forskellige slags piller, og jeg mener heller ikke, at den type malaria, som findes i Asien, er lige så slem som den i Afrika.

De fleste rejsebureauer er søde til at hjælpe, og ellers kan du prøve at ringe til rejsemedicinsk klinik eller seruminstituttet - de ved det trods alt bedre.

God tur!

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider