Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sidder og venter på dyrlægen.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 08:33

Heldigvis har jeg ingen syge dyr, men det er i dag at dyrlægen kommer og skal tjekke Ghillie i hovede og r.. og laver en masse papirarbejde for The Highland Pony Society, så han kan få sin endelige avlsgodkendelse.

Uhhh hvor jeg glæder mig til næste år, hvor de første føl efter ham render rundt på marken. Han er jo købt til at skulle være min avlshingst, men også min nye ridehest, da Callie jo skal til at være avlshoppe og jeg er allerede blevet rigtig glad for ham. Sikken en personlighed... han er bare dejlig og det ville ikke være til at bære, hvis han ikke går igennem.

Her lige et par billeder af den skønne i vintertøj og slet ikke færdig med at vokse sig til hingst.

Få stambog på dit føl.

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse fra år 2007.

Highland Pony søger rytter

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sikken et
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 08:57

dejligt nussehoved

Jeg sidder også og skal have ringet til dyrlægen om lidt, mine skal vaccineres, og så skal Nemo kastreres, så hans situation er lidt anderledes

Krydser fingre

0
0
Svar på denne tråd

osse mig..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 10:49

Og jeg er bange!!

Jackie har pludseligt et kæmpe bagben og kan slet ikke gå

Jeg opdagede at hun haltede i forgårs, så igår ville jeg lige teste hende på vejen for at vurdere om hun skulle ud eller blive inde, og efter en travetur på 10 m på asfalt så fik hun lov at komme ud på marken .. 3 timer senere var hun ikke istand til selv at gå ind

Jeg frygter virkeligt en alvorlig seneskade eller det der er værre ..

June

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:01

Held og lykke med vurderingen. Han ser bestemt flot ud

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

pyha...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 11:46

Ej June, det lyder sørme da ikke godt!

LilleNemo: Nej jeg vil ikke håbe at Ghillie nogen sinde skal udsættes for en sådan en omgang som Nemo skal igennem :-)

Carina: Tak skal du have.

Det er overstået nu og alt var som det skulle være. Nu bliver alle papirerne, hårprøver osv. sendt til Skotland og så skulle jeg gerne modtage en bedækningslicens om en måneds tid.

Uhhh... hvor jeg glæder mig, men hvor er der dog længe til at man ser resultatet, når man avler og endnu længere til jeg skal ride ham. JEG KAN IKKE VENTE!

Få stambog på dit føl.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

June...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 12:36

Kan du finde et lille sår el. lign? Det kan godt være noget så simmpelt som en indelukket betændelse. Min 1-års havde et lille sår på overarmen, der ikke så ud af noget om morgenen, og da de skulle ind om eftermiddagen var overarmen voldsomt hævet og det lille pus ville næsten ikke gå. Så det kan gå stærkt med sådan en betændelse. En hovbyld kan vel også give hævet ben og pludselig voldsom halthed. Og begge dele er vel at foretrække fremfor en seneskade. Men ved seneskader tror jeg da ofte forløbet er omvendt i forhold til din hests. Altså at det starter med voldsom halthed og hævelse, der så ret hurtigt svinder, og kan snyde, så man ikke tror, det er så alvorligt. Jeg har dog heldigvis ikke selv erfaring med seneskader.

Ja her er der også hævede bagben. Og det er begge to. Og det ene er hun ikke meget for at gå på. Først troede jeg, det var mukken, der drillede måske i kombination med noget meget vådt wrap (som de dog ikke fik meget af af gangen). Jeg så godt onsdag, at hun måske ømmede sig lidt, men tilskrev det hævelsen. Torsdag eftermiddag så hun ret øm ud. Fredag morgen var koderne meget hævede, og jeg syntes måske hun nu også ømmede sig lidt på det andet bagben, og ringede så til dyrlægen og fik antibiotika mod mukken. Han var så på vej til Irland. Hævelsen var faktisk væk, da de kom ind om aftenen. Lørdag morgen da je meget træt kom hjem fra 12 timer på arbejde og kun 3 timers søvn dagen før, står hun så på tre ben og da jeg prøver at tage hende ud på staldgangen humper hun afsted på tåen på det ene bagben. Nå ringe efter vagtdyrlægen, som telefondamen siger er ude ved en anden hest (det viste sig så at være en tvillingefødsel). Jeg regnede så med, at han ville komme til mig derefter, men nej, der går 5 timer, hvor jeg kæmper for at holde mig vågen, og hestene står inde og lumrer i det gode vejr. Nå hævelsen er faldet lidt pga hun vel har været utilfreds med ikke at komme ud, og helt så uvillig til at stå og gå på det, er hun heller ikke mere. Dyrlægen kigger lidt på det, finder en hovkniv og prikker lidt i hoven med den, uden at finde noget. Visitertang bruger han ikke. Pulsen tages i hasen. Er det normalt? Han kamn ikke finde andet end den muk, jeg i forvejen kender til, og ikke mener kan give så voldsom halthed. Og så får han også at vide, at de har fået ret våd wrap. Så han mener bare, hun skal have smertestillende og antibiotika. Den smertestillende indsprøjtning fumler han så meget med, at hun går helt i baglås og slet ikke vil have penicillinsprøjten. Hopper og danser og maser sig frem, så han ikke kan få sat sprøjten på kanylen, som han har fået i. Frem med bremsen, der ikke virker efter hensigten. Jeg har ellers aldrig oplevet problemer, når min egen dyrlæge har sprøjtet hende. Men det lykkedes da til sidst. Men jeg var bestemt ikke imponeret af den dyrlæge. Jo jeg fik da noget smertestillende, men bortset fra det, var besøget da spild af tid og penge. Hævelsen er faldet en del efter 3 dage på antibiotika (som jeg jo havde fået i forvejen), men hun er stadig ikke meget for at sætte den bageste del af hoven til jorden, selvom hun er på smertestillende. Smeden kommer i morgen tidlig/formiddag, og finder han ikke noget, ringer jeg til dyrlægen onsdag morgen. Så håber jeg min dyrlæge er kommet hjem, da han kan tage røntgen i stalden, hvis det skulle blive nødvendigt. Ellers må jeg ringe til dem, som den vagtdyrlæge, der var ude, hører til. Der er også et par gode, men meget dyre dyrlæger. Men øv de skide heste og deres skader. Lillebrors hase, der fik et ordentligt vrid (?) for ½ år siden, er stadig ikke i orden. Det er en samling invalider, jeg har gående...

0
0
Svar på denne tråd

Danielle..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 16:40
hypotetisk spørgsmål, må Ghillie bedække nu, og ville et føl kunne registreres som highland når moren også har papirer? jeg overvejer at låne en heste-hoppe-mave så jeg kan få en følle som kan laves til ridehest som må starte stævner med mig på ryggen, og julie skal enten ha en tur af en fjordhest eller af sines hackney i år, det er dog ikke besluttet endnu.

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 17:14

Jeg skal lige have papirerne retur fra Skotland, så er han klar. De hopper han bedækker behøver ikke at have papirer. Alt hvad han bedækker vil kunne registreres.

Hvis du skal bruge Santano, så skal du til at beslutte dig, for Sine er ved at overveje hans fremtid i øjeblikket. Var han i grunden ikke noget for dig, som selskab til Tyran?

Få stambog på dit føl.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

danielle.. jo
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 18:15
jo det var han da bestemt!.. det er helt sikkert, men vil hun sælge ham eller kastrere eller hvad?.. jeg ringer lige til hende lidt senere, det er nok det nemmeste.

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Heyyy altså
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 18:45

Han ser da bare rigtig dejlig ud...

Synes godt han (specielt hovedet) kunne minde lidt om Tinkeren...i hans vinterpels - han er dog noget lettere og har ikke så meget hovskæg.

Synes virkelig han ser spændende ud...kunne egentlig nemt finde på at købe sådan en dejlig hyp engang...

May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Mandy & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Horsespirit
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 21:05

jamen der er da nogen tilsalg på min hjemmeside... nogle lækre nogen ovenikøbet...

Få stambog på dit føl.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvor er
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 21:15

han bare for lækker!!!

Men jeg har nu tit sukket over dine ponyer. Et stort held og lykke herfra.

Helle

Ponymor og medlem af DÅHM Sønderjylland

OPSTALDNING TILBYDES:

Mellem Bredebro, Skærbæk og Løgumkloster

Se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

suksuk
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 21:31

Ja jeg sukker osse hver gang, og må liige tjekke hjemmeside. Og alle de andre hjemmesider om Highland Pony.

Sweet daydreaming.

Til lykke med godkendelsen !

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.
0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 21:42

...marhi du må jo bare bestille et føl så... de er såmen ikke så dyre endda, men skal du have en danskavlet, må du lige vente et års tid.

Få stambog på dit føl.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

vende tilbage
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 22:11

Ja dagen er så bare røget afsted :-)

Afgørelsens time kom sammen med dr dyr, og da hun er ret nyskoet så valgte han at trække hendes ene bagsko af for at kunne visitere hende ordentligt, især fordi hun var så smerteplaget som hun var

Da skoen kom af, væltede det ud med materie af et af hullerne efter skoen

Så det VAR altså (heldigvis) bare en hovbyld .. pyhh..

Hun blev skåret ren og fik en sok på, med antibiotika i og 1 time senere støttede hun på benet.

Men hun skal stå inde i et par dage for ikke at få for meget skidt i såret .. stakkels hest!

Danielle hvorfor er de "grimme ponyer" så dyre ?

Kunne jeg nu finde en til omkring de 10, så stod der allerede en boks klar

June

0
0
Svar på denne tråd

NÅR du nu
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 00:45

NÅR du nu skal vise din fine hingst frem, havde du jo ikke nød i, at blamere jeg begge to, med sådan et par "farmer"gummistøvler.

Kan da godt forstå, han prøver at bide dig...

Hingsteføl sælges: Oldenborg født 12/5-06 og ½ Dartmoor født 3/5-06

Robur har ret............

BOYCUT RODEO PÅ DANSK GRUND! Og alle andre steder.

0
0
Svar på denne tråd

lol...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 07:43

Altså de gummistøvler dem har jeg måtte høre en del for, men det var altså ret smattet den dag :-)

June læg 5 mere til, så har du til et føl, så dyre er de heller ikke :-)

Få stambog på dit føl.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm hmmm
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 08:08

Ja hende "forget me not" er noget svær at få ud af hovedet :-)

Men jeg vil nu hellere have en 3-4 års da jeg ikke finder ventetiden særlig hyggelig eller rentabel

June

0
0
Svar på denne tråd

Hovbyld...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 09:58
Her var det også en hovbyld, hvilket jo bare bekræftede min mistillid til den elendige dyrlæge, der var her lørdag. Det er så en "dum" hovbyld, der sidder lige ved spidsen af strålen, og smeden kunne ikke skære så dybt, at der gik hul. Så den står på sæbevand, og så skal den nok op i kronranden (eller var det ballen). Hoven giver sig helt omkring stedet, pga det er "undermineret" af bylden. Ud må hun godt komme, bare jeg vasker hullet godt, når hun kommer ind, men her blev der jo heller ikke lavet hul helt ind til bylden. Men det er da altid noget, at det ikke er værre, men MEGET træls at sende bud efter dyrlægen og selv tro, det er en byld, og han så bare fatter minus. Og så på en lørdag, hvor jeg bare ville i seng ovenpå en lang arbejdsuge. Regning kan han nok godt finde ud af at skrive. Det plejer de at være ret gode til i det firma, men desværre var min egen dyrlæge ikke i landet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider