|
|
| Hvor køber man en billig unghest? |
|
|
Som overskriften siger - hvor kigger man efter en unghest i den billige prisklasse - under 20.000? Jeg tænker på en (2-,) 3- eller 4-års, gerne utilredet og/eller uden papirer, ok eksteriør og middel gang, færdig højde minimum 158-160. Alternativt en stor 1-er pony, i begge tilfælde af sportstype - ikke kraftige racer. Hvor har I fundet jeres billige unghest?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej, |
|
|
Min er godt nok en pony, og over den pris du siger, Men jeg tror du kan finde gode heste på denne side; http://www.pthybo.dk.
Mvh. Tine & Charming Sally <33 - Learn How To Be Charming
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
| Forfatter:  |
GeLabs2203 |
| Dato:  |
24-03-2007 23:08 |
|
I en salgsstald med mange ungheste... Ellers kunne du gøre den grimme: tage ud til en hestehandler på Lars Tyndskids marker og se hvad du kan støve op. Man KAN være heldig... men der er nok lang vej mellem de virkeligt gode fund...
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside We censor music then give children guns... - Darren Hayes Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden Willy Wonka - tag med til Los Angeles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
|
|
Ja jeg er godt klar over, at man ikke får gp-heste til den pris, men noget nogenlunde brugbart kan man vel godt få til den pris - når nu den godt må være utilredet og uden papirer. Og evt. lidt lille, ned omkring de 158-160. Thybo kender jeg i forvejen. Men jeg kender ikke hestehandlerne på Lars Tyndskids marker! Det gælder nok om at kunne skelne skidt og kanel på føromtalte Hr. Tyndskids muddermark - og håbe, han ikke selv kan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En god plag |
xtiny |
24-03-2007 23:18 |
|
På 1-2 år kan du ofte købe ved en avler. Føl og enåringer er ofte ret billige, man kan få meget hest for få penge. Ulempen er, at de skal have foder, opstaldning, smed, dyrlæge og forsikring i 2-3 år inden, de kan rides. Og tilridning kan også koste noget.
Så har du en "billig" hest/pony.
En 3 års, der er klar til ridning, er alleredet blevet passet i 3 år + bedækningspris og dyrlæge i frb. m. foling.
Mvh xtiny ---
♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3. Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Var der ingen ved Thybo? De peljer ellers at have mange fine  . Men ellers som Gelabs sagde, Gik i en salgstald  . PAS PÅ, Me dhestehandler. Jeg fik én på prøve fra en hestehandler, som han sagde var gået igennem handelsundersøgelse. Vi fik det dog tjekket igen, MEN nej, Dte var den altså ikke, og det var slemt. Man bliver hurtigt ked af det , når sådan noget sker  .,
Mvh. Tine & Charming Sally <33 - Learn How To Be Charming
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig på overvejelsesstadiet |
|
|
Jeg har ikke været ude hos Thybo endnu, da jeg stadig er på overvejelsesstadiet og leder nettet igennem for at danne mig et indtryk af, hvad man kan få. Men hvis/når det bliver sikkert, skal jeg da ud at kigge. En 2-års kan jeg også godt være interesseret i, men en 1-års synes jeg er for ung. Og med hensyn til prisen synes jeg ikke det er relevant at regne på hvad det har kostet at lave den - prisen på afspejle hestens kvalitet samt udbud/efterspørgsel. Det er sjældent nogen overskudsforretning at avle en hest. Jeg ville dog gerne sondere tærrænet lidt mere inden jeg fysisk tager ud og kigger, er der ingen der kender gode salgssider eller hestehandlere, der lægger den slags heste ud på nettet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HN... |
JulieTaylor |
25-03-2007 12:20 |
|
Der er da flere ungheste til omkring de 20.000 til salg på HN - bare kig på markedspladsen under unghest sælges. Der er f.eks. denne her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/148557/6/ Det er jo bare om at skanne listen for priser, man kan lide, hvor stangmålet passer. Horse.dk har også en lille håndfuld til under 20.000 og en hel masse til mellem 20 og 30.000. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ring til mig |
|
|
Hej jeg kan måske hjælpe dig - Du kan kontakte mig på 30523112. Hilsen Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billig heste |
|
|
kig i den blå avis! der er der ofte nogle billige heste. du kan også kigge på guloggratis.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nu vi er ved det emne. |
|
|
hestehandlere. så som thybo som ikke er deciderede avlere, nogle der har nogle links? har fundet nogle, men aldrig med hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen tak for svarene! |
|
|
Julie: Hoppen du linker til lyder rigtig fin, har gemt annoncen. Desværre står den nærmest så langt væk som den kan komme. Birkegaard: Dit link virker ikke - men jeg har også kigget markedspladsen igennem og fundet nogle interessante. Jeg har kigget her på hestenettet, dba og horse, og jeg har da også fundet muligheder. Som før skrevet er jeg stadig blot ved at sondere tærrænet for at se, hvad man kan få - eller om jeg hellere skal vente. Det jeg tænkte på ved at lave denne tråd er - som sarah-ann også spørger efter - hestehandlere med hjemmeside så som Thybo. De fleste salgsstalde på nettet sælger heste i en anden prisklasse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lækker hest |
|
|
Jeg har været så heldig at finde mit pragt eksemplar på den blå avis. han kostede 16000.Han er en blanding mellem dv/oldenb. Har senere fundet ud af at der er Resident på mor siden. han er rigtig godt gående, smuk og dejlig. Han var 3 da jeg fik ham og er nu 1.68 i stg. Så det KAN lade sig gøre, især hvis man ikke nødvendigvis vil ha en med "stempel" i røven...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den blå avis |
|
|
Jeg fandt min unghest i den blå avis. Købte ham som 2 års klaphingst for 8000. Måtte poste 9000 kr. i for at få ham kastereret og en tilridning. Men så fik jeg også til gengæld en lækker alround hest med et super temp for besværet. Man kan godt være heldig engang imellem. Jeg ville gå efter en toårs, så har du et års tid til at forberede tilridningen.
Med venlig hilsen Winnie Selskab søges i stalden og på rideture Se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| søg på markedspladsen |
nate01 |
25-03-2007 18:40 |
|
der fik jeg tilbudt flere fine ungheste da jeg søgte og mit loft var 15.000. jeg søgte så ikke en unghest, men jeg er endt op meden dejlig hoppe som jeg købte for 15.000. det viste sig så at hun vartil salg for 25000 som ryttervant og siden har hun gået la. så hun er klart meget mere værd end de 15000 jeg gav. også er hun bare dejlig. der er ikke noget galt med hende, sælger ville bare sikre sig at det var det rigtige sted hun kom hen. det kan være du er lige så heldig.bare sørg for at få hesten handelsundersøgt inden du køber!held og lykke med det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Søren Nørgård har tit ungheste på stald til billige penge. Også med papir! Min søster købte en knapstrupper hoppe på 4 år med tavle for 16.000 kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| unghest |
|
|
Hej. nu ved jeg ik hvor i landet du bor. Men Købte min gamle hest af en i Horsens hvor han fik en masse ungheste hjem fra Holland. der var i alle str. Fik en super hest til kun 12.000 som nu springer EM og er sat på en værdi af 150.000 .. Jeg er på udkig igen men har desværre mistet hans nummer og adresse. men er ved at finde ud af at skaffe det igen. kan godt skrive det til dig når jeg har fundet frem til det. det hvertfald værd at tag ud og kig på  .. Han havde 4 heste klar til mig som jeg kunne prøve med det samme jeg kom derud og havde endnu flere hvis ingen af dem var noget for mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Numre? |
|
|
Benzonshøj: Har du et nummer og/eller adresse? maalle17: Du må meget gerne skrive til mig hvis du findet et nummer og adresse, Horsens passer rigtig fint geografisk! Dejligt at høre solstrålehistorier, man kan nok være heldig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fandt |
|
|
jeg fandt min hest inde på hestegalleri en lille lækker vallak på snart 5 år uden papir og det han viser stor talent inde for dressur og har allerede lært en masse og er bare så dygtig. jeg gav en pris af hele 12.000 kr og han stod på lolland Falster se billeder af ham på min profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
KATHRINE |
25-03-2007 20:45 |
|
jeg er også på udkig efter unghest. så kunne også være interesseret i manden fra horsens nummer  - hvis du får det igen . mvh. Kathrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| maalle17 |
10vildeheste |
26-03-2007 07:46 |
|
maalle17: Hvis din (tidligere?) hest springer EM er den da væsentlig mere end 150.000 værd  Tete jeg tror der er mange fine ungheste i den størrelse du søger og til den pris du vil give, bare vent et par uger iendnu, så myldrer annoncerne frem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| unghest |
|
|
KATHRINE - Skal nok skrive når jeg har det  10vildeheste - måske lige en tastefejl, den skal til EM i År. Har ikke været det endnu . Snakker med hans ejer nu fra Norge en gang imellem. Hun siger han er 150.000 værd nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Hvis den skal ride EM, ville jeg nok også sige at den er mere end 150.000 kr værd! Medmindre den er gammel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eller kender |
|
|
Ellers kender jeg en, som har to gode to års hoppe til salg..
Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud. . HP opdateret den 18. marts med billeder og tekst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
kendskal til en 4 års efter Rams jr - med Domino til morfar(b hest i dr)..Den er 164 cm.. Den tror jeg du kan få under 20,000,- Har også kendskab til en 5 års oldenborger - men du kan skrive privat hvis du vil vide mere.. Mvh Susanne
Opstaldning - undervisning - viddereuddannelse af din hest tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Venter til sensommeren. |
|
|
Tak for alle jeres svar, både her og over PB. Jeg tror dog jeg vil vente med at købe til august-september og så lægge en større sum penge i projektet, men jeg vil dog holde lidt øje med markedet i mellemtiden. Jeg har lige nogle eksaminer, flytning og start på nyt studie, som nok er smartest at få overstået inden køb. maalle17: Du må meget gerne skrive når/hvis du finder nummeret på ham i Horsens. I øvrigt dejligt at folk på HN er så hjælpsomme, når jeg skal købe skal jeg da helt sikkert forhøre mig igen her, for sikke mange gode tilbud, jeg har fået. Så tak for hjælpsomheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|