Ja florida er ikke der jeg har været, men i New York og Pensylvania.
Allerførst koster det vi kalder Eqvalan ormekur omkring 5 dollar. Den vi kalder Equest er noget dyrere, men en brøkdel af hvad vi skal give for det i Danmark.(hvis du overvejer at tage dem med hjem, så få lige styr på hvad det aktive stof i de ormekure du vil købe hedder, for det er det du skal gå efter. Jeg købte det billigste mærke der hed "Horse health"), men helt lovligt er det jo ikke. Jeg har nu aldrig fået nogen spørgsmål når jeg skulle igennem tolden herhjemme.
Jeg har selv slæbt 20-30 ormekure med hjem. Det kan betale sig at tage i det de i Pensylvania kalder Tractor Market. Der har de også billige grimer og alt muligt billigt tilskud. Den rigtige flydende Glucosamin Athroflex koster mellem 1/3-1/5 af hvad du skal give for den ikke helt rigtige herhjemme. Og her kan du købe alt muligt praktisk til stalden eller striglekassen, alle mulige plejemidler og meget andet.
Ellers er Florida jo et mekka for dressurheste. Jeg kender mindst 3 danske beridere der har stald der. Så dressurudstyr er der i hvert fald. Men Ishesteudstyr...det har jeg aldrig set nogen steder. Men støvler og ridesko, leggins m.v. er billigere. Men de tyske mærker som vi kender herhjemme, er mindst lige så dyre der som her.
God indkøbstur...jeg er lidt misundelig...