|
|
| Pintoer er ikke dressurheste! |
| Forfatter:  |
Hopla |
| Dato:  |
24-03-2007 12:15 |
|
"Pintoer er ikke dressurheste" sagde en kammerat til mig her for leden da jeg fortalte jeg overvejer at købe en pinto vallak.. - Så kom hele smørgen om at "dommerne ser ned på pintoer", og "du vil aldrig komme langt i dressur-verden med dén, køb en DV i stedet!" Om jeg blev fornærmet? ja det gjorde jeg, hvordan kan man stå der og sige at hesten er mindre værd på grund af hvilken farve den har? Jeg har hørt at nogle dommere tæller ned på pintoer, friesere o.s.v , men jeg har da også set og hørt om at de har vundet lige så godt som mange "almindelige heste" som hun så fint udtrykte det  hvad mener i? er det rigtigt at en pinto ikke er en rigtig dressurhest, og at de bliver set ned på til stævner?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvopfyldende profeti |
|
|
.. det bliver i hvert fald sandt det minut, der ikke er nogen, der tager en pinto/traver/frieser/fjordhest/ knabstrupper/pre-whatever med til dressurstævner. Vil du ride pinto, så rider du pinto.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ... |
Tine (Ib) |
24-03-2007 12:36 |
|
... jeg er dommer og jeg ser ikke ned på pintoer, jeg kan ikke udelukke at nogle dommere gør det, men det er også tit en undskyldning for ryttere uden selverkendelse; "det var fordi dommeren ikke kan lide pintoer". Hvis du kan finde en fin dressur-pinto, så køb den da endelig...
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke da noget |
|
|
værre sludder,selvfølgelig kan en pinto blive en god dressur hest. Pintohingsten Mazzaratti blev som 6 årig B-hest i dressur,og flere af vores pinto hingste,klarer det rigtig godt på dressurbanerne. Det gør mange af vores kårede hopper også. Men der er rigtigt, at det ikke er alle dommere som kan li de brogede heste. Til det vil jeg bare sige,at så skal de nok overveje en ekstra gang,om ikke de har taget den forkerte uddannelse. For en god hest har ingen farve!! Mvh Anita Avlsgodkendt pintohingst med dressurafstamning står til rådighed i Midtjylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den var god |
|
|
Så dommere er blevet ensrettet, til at mene at dressurheste skulle have bestemte farver. HA HA Du må altså ikke tro alt du hører. Som Arabermenneske og dommer er jeg sandelig blevet beskyldt for ikke at kunne lide arabere til et stævne, kun fordi jeg så en dårligt redet hest af araber afstamning, det er den slags forbehold der løber rundt, at fordi man har fået en dårlig kritik kan dommeren ikke lide en selv eller ens hest. Pintoer er ikke en hest det er en farve hest, der er alle typer af dem ligesom i DV og DSP og der er altså ridningen af hesten der afgør hvordan man bliver bedømt, ikke farven.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er ikke farven der tæller. |
|
|
Hvis du finder en pinto hest som bare er HESTEN! Så køb den. Hvis der findes sådan nogle dommere, er de ikke rigtig kloge. Har selv en hvid connemara på+ 1.57cm. Han er ikke lige frem den kønneste i verden, men jeg elsker ham, og det er dét der tæller. 
En rigtig hest, er en Connemara fra Myreby.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå så de kan de ikke |
|
|
Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.
Belmont min nye soulmate!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae... |
Tullermus |
24-03-2007 13:27 |
|
Jeg er ret ligeglad med farven -men faktum er nu engang, at de fleste pintoer, med ganske få undtagelser, bare er dårligere gående og dårligere bygget end typiske dressurheste! Big Ben og Mazzaratti er klare undtagelser og jeg tror da også, at med ordentlig målrettet avl vil pintoer kunne gøre sig på banerne -men der kommer til at gå nogle år. Og det er jo logisk, for de er ikke avlet til dressur gennem mange år som de typiske dressurracer er! Der er jo ikke den samme standard for pintoer som for fx hannoveranere. En pintos vigtigste krav er jo for søren at være broget eller at kunne avle brogede føl. Det er jo farveavl, ikke præstationsavl.
Så jo, hvis jeg ville langt i dressur (eller spring)-verdenen, så ville jeg da købe en hest, der var gennemavlet til dét formål.
/Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes, at Tine (Ib) siger det rigtig godt... Mange af de fordomme, som dommere bliver beskyldt for at have, skyldes rytterens egen manglende selv-erkendelse. Da jeg var dommer, interesserede jeg mig for talent, god dressur og smukt udførte programmer, og om den så blev leveret af en varmblodshest eller en giraf, var da uvæstlig. Hold da op, hvor dommere bare bliver beskyldt for mange fordomme... Jeg mindes en tråd herinde engang, hvor en mente, at hun var dømt ned p.g.a. farven på hendes underlag  Vil du have en pinto og meber du,at denne hest har talentet til det dresur, du vil ride, så go for it...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træls min computer |
|
|
Træls min gamle computer er gået i stykker for ellers skulle jeg have vist en masse billeder og videoer af super skønne Big Ben (som Tanja også viser et billede af) som er et pragteksemplar på en god, lækker og sød dressurhest! Hans halvbror Charlatan er også rigtig dygtig men desværre ikke så langt i sin uddannelse endnu, da Jeanette (der rider Big Ben) koncentrerer sig om Big Ben. Mazzaratti er også et rigtig godt eksemplar på en rigtig god dressurhest. Så NEJ det passer bestemt ikke at en Pinto ikke kan gå dressur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pintoer... |
Zanta |
24-03-2007 14:35 |
|
Jeg rider en pinto hingst i dressur. Han er ikke så stort gående som min DV hoppe eller den trakehner jeg har. Tilgengæld er han super god i hovedet (dog lidt hingstet og flabet), han har nemt ved øvelserne og står rigtig flot fortil. Han er ikke redet så meget, men alligevel kan han sagtens være med mellem de ensfarvede heste. Indtil videre har vi kun startet et stævne (c-stævne) og han blev bedømt helt lige med de andre. Tror jeg selv havde flere fordomme om det med pletter end nogen anden til det stævne. At han så muligvis har mere talent for spring end dressur er en hel anden sag, for han hopper virkelig super  Vil du gerne have en pinto, jamen så køb en pinto. For mig betyder farven ikke så meget (dog vil jeg nødig have en rød ), men jeg kigger mere på hvordan hesten er ellers.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frieseren måtte ikke stille op |
Amalie Hagensen ♥Papai♥ |
24-03-2007 14:40 |
|
Jeg oplevede engang at en frieser ikke måtte stille op til et dressur stævne fordi det ikke er en rigtig hest, sagde dommeren. Det synes jeg er meget mærkeligt. Der er jo ingen heste der er ens. Alle er forskellige. Jeg kunne forstå det hvis det var en islænder og den begyndte at passe eller tølte. Det staves?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvilken fordom |
|
|
jeg har siddet som skriver på et tidspunkt og der startede en på en pinto med 3 mørke ben og et hvidt , det var virkelig svært at se om hesten ganarter og om den var rengående når den gik små volter. Så da jeg købte min pinto var jeg opmærksom på at hun var ren i farverne især på benene. Hun bliver brugt i distance hvor det netop er vigtigt at hun er rengående og at dyrlægen ikke er i tvivl efter vores ridt. Ellers vil jeg mene at en pinto kan gå dressur lige så godt som en hver anden hest. En pinto er jo kun en farve og kan bestå af mange racersammensætninger. Det er den enkelte hest der afgører om det er en god dressur hest eller ej.
Hilsen Marianne Olesen Stald-MariBo Distancerytter i bedste western stil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pinto... |
Paulas-mor (Ecuador) |
24-03-2007 17:35 |
|
Sad også og tænkte på, om det måske kunne være farven der forvirre helhedsindtrykket?
Med venlig hilsen, Elsebeth Bed & Breakfast, adventure ridning m.m. tilbydes - se min præsentation Que pronto nos hacemos viejos....y que tarde inteligentes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der ses ikke |
|
|
ret mange pintoer på dressurbanerne, men tror i ikke det hænger sammen med fordommen om at dommerne dømmer dem ned, det gør en god dommer ikke og jeg har aldrig oplevet nok tværtom, men det er så en anden historie. men hvis man så flere hestejere starte deres pintoer i dressur klasserne og fik fordommen manet til jorden om at de 3 farvede ben gjorde hesten visuelt halt eller den skæve blis gav indtryk af at hesten gik med hovedet på sned, så tror jeg ikke det vil vare længe inden man så en del af disse farvestrålende heste på banerne. ud på banerne med dem, de kan sagtens og det kan dommerne også 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cremello |
|
|
Min vallak er godt nok ikke pinto men cremello. Jeg oplever tit, at folk synes, han er grim. Alligevel vandt vi begge dressurklasser ved hans allerførste stævne. Så dommerne kan altså godt se "forbi" farven en gang imellem 
Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener at.. |
|
|
Pintoer kan da være ligeså gode som alle andre heste ?. Det er ikke kun udseenet der tæller! Har dog hørt at dommere tæller ned hvis en pinto har en to farvet man. Hørte en dame havde købt farve til hende pinto, så den kunne få helt brun man da der var et stykke der var hvidt. Altså.. Hvis jeg havde en pinto kunne jeg ikke drømme om at farve dens man, bare fordi at jeg ville vinde mere af den grund.
Mvh. Tine & Charming Sally <33 - Learn How To Be Charming
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores den ene |
|
|
pony er broget, og har ALTID fået kommentare om han er en charmerende pony med stor udstråling, så farverne er ikke problemet i forhold til manglende placeringer. Nok mere det faktum han er springpony dybt inde i sjælen, og til stadighed går med hoved højt til stævnerne og leder efter de forbandede spring. Til træning går han så godt som rytteren formår, nogle dage som en blomst andre gange lige så anspændt, og jeg tror ikke det havde ændret sig ved han havde været ensfarvet.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
SofieAndersen ♥sofieAndersen |
25-03-2007 10:11 |
|
Da jeg havde min gamle pinto pony har jeg aldrig oplevet en kritik elller bedømmelse der ikke passede med hvordan midt ridt havde været selvfølgelig er det da ærgeligt at man måske havde en dårligt dag og ikke red så godt men har aldrig oplevet at blive uretfærdigt dømt .. Så heldigvis for mig er det ikk noget jeg kender til med dommer der dømmer ned på grund af det . men man høre da så meget om det ude rundt omkring og det er da skræmmene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den har jeg også |
|
|
hørt før, og større gang ævl skal man lede længe efter. Har i nogensinde hørt om en broget hest, som ikke kunne gå dressur, fordi den pletterne sad i vejen . Jeg har ihvertfald ikke. Jeg avler selv pinto, men det er så med henblik på spring. Jeg har stort set altid, modtaget god kritik. Men der har da også været den slags folk, som der er nævnt i dette indslag. Når jeg har haft Sissi (pinto) og Topaze (DV) med op i ridehuset. Har jeg da tit hørt, "det var da godt nok to virkelig forskellige heste, du har der dér". Jepper, men de er skam dejlige og meget ridelige begge to. Når jeg har haft Jessie (skimmelbroget pinto) med derop, har kommentaren stort set altid været. "det var da en sjov farve". Der bliver lagt mærke til pintoerne. Men at der ligefrem bliver dømt ned på farven, det tror jeg ikke. Og hvis der gør, så er det vidst på tide at vores dommere rundt om i landet, for sig en gevaldig reprimande. Som Anita siger, siger så er der flere og flere af DPF´s hingste som klarer sig godt på dressurbanerne rundt omkring. Jeg glæder mig ihvertfald til, at se hendes hingst Marikles om et par år. Nu er DPF ikke lige frem det ældste avlsforbund. Og til kåringerne kan man se et stort fremskridt år for år. Mvh. Lotte - en glad pinto og DV ejer.
Stald Topaze - Avl af brogede kat. 1 ponyer og heste. FORZA BRØNDBY. FORHANDLER AF PAVO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ha ha Lotte, |
|
|
vil du være hans rytter,for jeg skal sgu ikke helt derop,kan godt nøjes med 144 cm i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345... |
Roxette *charlie* |
25-03-2007 19:45 |
|
Jeg har en Pinto som jeg starter dressur på og jeg føler altid at jeg netop får ekstra opmærksomhed fordi jeg har en pinto, og folk lægger mærke til ham fordi han er anderledes end de brune og røde DV heste der render rundt. Jeg har ofte rosetter med hjem, så sent som sidste weekend fik jeg 2 med hjem. Den pinto jeg har er kun pony (149), men starter distiksstævner mod heste og vinder over mange "gangmaskiner" Jeg er STOLT af min pinto og vil kun råde dig til at købe en hvis du har lyst. man får en anden opmæksomhed, og hvis du skulle møde en dommer der ser ikke dømmer fair, så skidt med det. jeg syndes der er meget langt mellem dommere der dømmer pinto ned, har faktisk kun oplevet det et par gange gennem de 2 år jeg har redet stævne på min pinto. Hvis den kan øvelserne og præcisionen er på plads, kan en fair dommer ikke dømme dem ned. Jeg får tit 7 i gangarter (og han er kun pony) så spadsere kan de også. Held og lykke 
Skal du have solgt din hest?? www.per-hoffmann.dk Mangler du hjælp til at få solgt din hest/pony? Video og gode billeder tages, samt hjælp til en god salgsannonce. Ring eller SMS på 50935176.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
KATHRINE |
25-03-2007 20:57 |
|
- har ikke læst alle indlæggene ! men jeg har en halv knapstrupper vallak. og hold da kæft en gang, udstråling og figur han har ! haha han klarer sig fint. det er måske gang og udstråling en dommer kigger på . men qu ikke farven ! og det kan en knap hest og en pinto ligeså godt have som en dv. ! louise, har du nogensinde hørt oim LIndholm las vegas ? uha, dommerne er vilde med ham !!! og hvis nogle spørg, ja jeg blev squ fornærmet. mvh Kathrine PB :D !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke desto mindre |
|
|
Er der meget meget få¨dressurheste med pletter eller prikker. Kvaliteten af den slags heste er endnu desværre ikke helt på højde med heste hvor man er ligeglad med farven, men kun tænker på kvaliteten. Det er bare sværere at ramme både rigtig farve og kapacitet på én gang - fremfor kun at sigte efter kapaciteten. Se det i øjnene - chancen for at finde en stjerne er bare rigtig lille når vi taler dressur - og uanset hvad så kan pletter og prikker give et uenst indtryk hos dommeren. Jeg vil ikke sige du skal lade være - jeg elsker pletter og prikker - men som dressurhest ville jeg aldrig købe farveladehest, med mindre vi taler 4 sokker og blis.
Maybe this world is another planets hell ?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linse,hvis du absolut |
|
|
vil samligne en "farvelade" hest og en ensfarvet,som dressurhest.Tag så lige at tænke på, hvor mange ensfarvede heste der er, med eller uden stamtavle. Så er der så sandelig mange som ikke har gode gangarter,eller kapacitet om du vil. Der skulle gerne være plads til os alle på en stævneplads uanset farve på dyret. Mvh Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uanset |
|
|
hvad dommerne vil sige så kigger JEG med misundelse langt efter de der rider på smukke pintoer når jeg er til stævner... Jeg skal uden tvivl have mig en pinto næste gang, er blevet helt syg med dem... men den bliver nok svær at finde jeg syntes der er langt mellem der er nogen gode til salg har dog set et par stykker her på hn jeg gerne ville eje... jeg vil helst have et føl eller en plag som bliver omkring 160stg... men jeg må vente et par år endnu, jeg har jo dejlige DV Rondo (jeg som ALDRIG gad eje en DV)
Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber Opstaldning tilbydes fra sommeren 2007 i Slagelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oshar. |
|
|
tænk på hvor mange flere heste der findes som er ensfarvede (med div aftegn) i forhold til farveladeheste. Det skal absolut ikke forståes negativt, det er bare den oplevelse jeg har af dressur og farveladeheste. Hvis man nu gør op i de heste jeg selv har haft gennem tiden var de to ponyer min mor forærede mig som lille bayroan og blueroan og jeg har nu bla. en pinto - jeg vælger gerne en hest med en speciel og anderledes farve. Men hvis jeg sku ride dressur og starte stævner er det min opfattelse at det går lettest på en ensfarvet.
Maybe this world is another planets hell ?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selv pinto ejer |
|
|
Jeg er selv ejer af en skøn pinto. Han er mine lille stjerne, og til mit behov er han mere end rigelig god. Han er vel det man kalder ret godt sammensat. Han har glimt i øjet, og er lærenem. Kommer vi nogensinde på dressurbanen, som er det vi træner mest til, og ikke få de eftertragtet røde rosetter med hjem, så er det altså ikke charmen vi er gået ned på. Men muligvis det faktum at han ikke har verdens største gang, og mine evner som rytter eller mangel på samme. Hvordan dommerne dømmer nu til dags har jeg ingen ide om, det er jo 100 år siden jeg har været ude til stævner. Men hvis de dømmer os ned på farven, er det ski et held, at jeg kan tage den anden hest med, som er helt perfekt i farvene. Sort med stjerne og snip, 2 ens bag sokker. Han ligner jo en million, at han så måske ikke gør det bedre end det brogede dyr, er så en detalje. Bare dommeren synes den er smuk,og giver os de rosetter jeg ikke ville få på den anden, fordi hun/han glemte at se på mig som muligvis lignede en sæk kartofler, da de blev blændet af den bette med den rigtige farve, skønhed, er jo fint nok. Jeg er super glad for begge mine heste, men der er jo ikke nogen tvivl om at de sorte giver et mere roligt billed, hvis man kan sige det. Jeg synes ikke det skal være såden, men faktum er jo sådan, om man vil eller ej. Man kan så håbe på at de dommere der dømmer rundt omkring kan se gennem farvene om og dømme det hesten laver, og ikke kun farven. Og det tror jeg da langt de fleste kan. Der er jo nu en gang heste som er avlet til noget, og andre til noget andet. Men har man en lille broget hest der hjemme, som går mærkeligt på alle 4 ben, og i øvrigt har en krop, som gør at den stort set ikke kan lave en lc, så er det da en nem undskyldning at komme med, at dommeren ikke kan li den pga farven. Man bliver nu en gang nødtil at se indad. Men jeg synes da bestemt du skal købe en pinto. Hvis det er sådan en du ønsker dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Göteborg |
|
|
Da jeg var i Göteborg for ikke så længe siden var der er pinto med i Kûren mod bl.a. Max og Briar. Pintoen havde ikke helt gangkapacitet som de andre men var velredet og meget lydhør. Øvelserne blev udført fint og den reagerede godt. Den sluttede lidt over midten i feltet - og var en af de heste der tog det roligt da klapsalverne rungede - dejligt at se. Linse nu skriver du om det at starte dressur - vi er enige om at pintoer ikke er så gennemavlede som f.eks. DV - men det kommer forhåbentlig - og man må jo bedømme det ud fra hvilke ønsker man har. Hvis ikke man skal længere op end LA klasserne skulle de fleste pintoer gerne kunne være med - så der ville jeg ikke betænke mig for at købe en pinto. Men jeg er enig i at chancen for at finde dressurstjernen med drømme kapacitet til de helt store klasser er utrolig svært at finde da udvalget jo er begrænset. Hopla - falder du over en pinto med kapacietet til det du ønsker at ride så go for it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, som jeg nævnte før. |
|
|
Så er DPF ikke så gammel endnu, jeg tror at jeg vil google mig en tur, og se hvordan DV´erne så ud efter så ca 15 års avlsarbejde. DV var så på allerede det tidspunkt, en større pengemaskine end DPF er i dag. Men i bund og grund synes jeg, at vi gør et godt stykke arbejde. Det 3 års-hold hopper der blev vist i 06, var virkelig heste med god gang, rummelighed og fantastisk sind. Vi er nået meget langt, fra da en pinto, bare var en halv jyde, med pletter. Jeg er stadig ny i faget, men jeg gør hvad jeg kan for at avle den perfekte ridehest MED pletter. Skulle pletterne være glemt i farten, er der ikke noget at gøre ved det. Ridelighed og sind er det er vigtigst her. Jeg kan ikke se det store problem i at hesten har pletter. Har den samme kapacitet, som en ensfarvet. Er jeg ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge. Men hver sin smag. Og Anita, du kommer bare med ham. Så skal vi ordne den lille sag der. Er jo vant til en der har en smule mere højde. Mvh. Lotte.
Stald Topaze - Avl af brogede kat. 1 ponyer og heste. FORZA BRØNDBY. FORHANDLER AF PAVO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til alle |
Hopla |
26-03-2007 17:27 |
|
tusind tak for jeres mange gode indlæg og argumenter, jeg kan se det bedre fra begge parters synsvinkel nu. Jeg selv har den holdning at jeg ti gange heller vil ride med en hest som har mindre kapacitet til at nå frem men er perfekt i sind til mig, end en hest som kan det hele men som gør mig udtryk at ride. Jeg har udvalgt mig en broget hest og skal snart til at ringe på den. Så dressurbaner, vogt jer! "farveladen" kommer og farvelægger jer [her er det tilladt at tegne udenfor stregerne ]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kanon... |
|
|
Held og lykke med farveladen. Glæder os til at se billeder, fra de danske dressurbaner. De trænger til lidt kulør . Mvh. Lotte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh ja man |
|
|
skal lægge ører til mange fordomme. Arabere er også tit blevet beskyldt for dårlig samling, tripperi osv.Og ja..det finder da også sted...hvilket det iøvrigt også gør indenfor så mange andre racer/avlsforbund. Men sandt er det jo trods alt at bestemte racer/avlsforbund er avlet med henblik på et større POTENTIALE indenfor de forskellige discipliner...sådan er det.At der til tider kan være lidt langt mellem snapsene dette til trods, er en anden snak. Så er der de eksemplarer der, trods race osv. modbeviser fordommene ...eksempelvis kan arabere jo ikke springe..udover det, er man mere end velkommen til at se Zeppelin springe 1.50-55 på min præs...ingen regler uden undtagelser. Lyt til dit hjerte og udnyt de fordele dit smukke eksemplar har...og vær tålmodig overfor de kloge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MariBo |
Sunlight |
26-03-2007 22:55 |
|
Jeg har for nogle år siden startet en stor flot pinto-hoppe nogle gange til klub-stævner. Vi er aldrig blevet placeret, men hendes gang var heller ikke noget at skrive hjem om og så var hun vel i virkeligheden heller ikke særligt velredet. Alt dette var jeg indstillet på, at få kritik for, men til et stævne blev jeg kaldt op af dommeren efter ridtet. Hun sagde at hun havde været ved at stoppe mig flere gange fordi hesten var urent gående  Det var den altså ikke!! Til et andet stævne stod der hele kritikken igennem: "taktfejl"!!!  Hesten var ikke min, men jeg syntes hun var køn, men de oplevelser har gjort, at jeg ikke gider starte pintoer til stævner en anden gang. Det er meget tænkeligt, at der ville have været dømt mere korrekt til et c-stævne men det var hun slet ikke klar til endnu. Vh Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise C |
|
|
Det der med Briar, kan det nu også passe. Jeg troede. de så ville have hvidt på alle 4 ben.
Hingsteføl sælges: Oldenborg født 12/5-06 og ½ Dartmoor født 3/5-06 Robur har ret............ BOYCUT RODEO PÅ DANSK GRUND! Og alle andre steder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo ikke farven... |
Pernille »Sørensen« |
27-03-2007 11:27 |
|
.. man skal ride på. Men efter min mening gør det det hele lidt mere spændende at kigge på! Se bare her:  Will He Tell  Decadent Art  www.silverwoodfarm.com/home.html Mmmm... Siger jeg bare... Pernille
www.slidinhorseranch.dk
---Quality Breeding for Quality Performance---
American Quarter Horses
Whiz Me Luck, Einstein, Topgun Whiz, Nitro Dual Doc, Dual Pep, Todaysmyluckyday, Puro Chic...
You name it..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvalitet - ridning |
|
|
Jeg vil give Linse lidt ret - Jeg er selv inkaneret knabstrupper-pige. Rider en knabstrupperhingst efter Uffe Korshøjgård, nem at ride men for Oldenborger-tung på en dressurbane. Men jeg avlede en knabstruppehingst, der skulle spadsere fra han blev født, og han blev avlsgodkendt. Men han blev desværre aflivet som 4-års inden han kunne nå at vise noget. Men han ville jeg have sagt til en hver tid var lige så smuk på en dresssurbane, som en fin DV'er ... /mette. - Den smukkeste stjerne på himlen er min - Messing Jens - 090506
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dv pinto? |
|
|
En DV kan da også være pinto ? Jeg tror ikke dommerne ser ned på pintoen. Hvis den går lige så godt som de andre, eller bedre. Tror jeg ikke de trækker point fra bare fordi den er pinto. Det kan da godt være nogle enkelte gør. Men der er jo også nogle dommer der ikke kan lide traver, haflinger osv Men det kan jo lige så godt være en DV der er pinto. Hvis du vi ride pinto, syntes jeg du skal gøre det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min pinto kan det hele |
|
|
jeg har lige købt en lækker pinto vallak i januar måned stor flot og med lage ben og han er vel redet.. men jeg har vist også været heldig han har super gang er udd til middel svær og går piaff + at han uden problemer kan springe baner på 150cm så en rigtig god hest som er fornuftig i sit hoved og lækker at ride... jeg har også en lille dv hoppe med super fine papir som desværre ikke kan rides mere pga spat men da hun kunne var det da ikke altid en forøjelse at komme der op... hun ville også ha kunne komme langt med rytter skulle også være villig til at ride med hovedet under armen så tændt var den nogle gange.. så jeg er super glad for min nye store fine pinto som jeg ikke vil være bange for at tage med ud til hverken dressur el spring stævner...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|