Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jagten efter et nyt "ridedyr"...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 11:12

Åhh...hvor er det bare traels af vaere på jagt efter et nyt "ridedyr". Jeg leder og leder, men synes ikke riktigt at jeg kan finde dét jeg leder efter

At jeg er en smule kraesen hjaelper jo heller ikke rigtigt

Men jeg önsker til gengaeld heller ikke at bare köbe for at köbe, uden det skal jo vaere en hest som tiltaler mig og den viktigeste ting for mig er at jeg kan föle KEMIEN mellem den og mig.

Jeg har efterhånden kigget på hvad markedet har at "tilbyde" i snart små 3 måneder..men endnu har jeg ikke "faldet" over et eneste "emne"

Dog har jeg först "kastet mig ud i markedet" med 100%, her efter at jeg desvaerre var nödsaget til at sige farvel til min elskede Pikant

Flere end mig som også er på jagt efter et nyt "ridedyr"??

Hvor lang tid har du vaeret på jagt?

:-) M.v.h / Heidi :-)

Pikant - elsket og savnet!

Tak for alt min dejlige dreng.

Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på???
- Det er jo hesten man rider på ;-)

Unghest köbes se: HER

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er på
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 11:15

½ jagt. Jeg kigger og har fundet interessante emner, men jeg vil endnu ikke ringe på annoncerne og prøve, før jeg har hørt fra min forsikring.

Dengang jeg skulle købe min første hest, synes jeg der var MASSER af heste, men lige nu synes jeg ikke der er særlig mange. Måske fordi jeg er blevet lidt mere kræsen

0
0
Svar på denne tråd

suk kender det
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:08

Jeg her selv på jagt og har været det aktivt i 7 uger og kigget siden nytår.

Jeg syntes det er MEGET svært, både fordi der er så meget blandet kvalitet i min prisklasse også fordi jeg skal finde en jeg er tryg ved og som jeg kan være på.

Så jeg har både set på dem hvor man har lyst til at slå hovedet ned i maven på sælger, pga. fejlagtige oplysninger og de heste der bare er for dejlige og hvor man har lyst til at slå sig selv fordi jeg enten ikke er dygtig nok eller tør nok :-)

Men lige nu tror jeg det lykkedes - jeg har fundet 2 heste som jeg føler mig tryg ved og som er dejlige at være på - men det er to meget forskellige - så skal lige have min underviser til at hjælpe med at vægte fordele og ulemper ved dem.

Go´ jagt... hvad leder du efter???

Mvh

Rikke

Dressurhest - der kan gå i terræn

alder: 5-9 år højde: 163-170cm

Det vigtigste er et godt temperament

Skal kunne prøverides

priside: 40-70.000,-

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:19

Jeg har ledt dog kun søgt i 2 mdr

Har også fået enkelte henvendelser, men ingen som har levet op til mine krav

Den 5.april skal jeg til salgsdag, så håber jeg at finde den rigtige

Fjordhest købes :

Vallak af den lette type

Stg. 144 - 148 cm

Minimum LB dressur og spring

max. 13 år

Trafik og trailervant

0
0
Svar på denne tråd

Rikke du
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:23

har helt ret. Kvaliteten er meget forskellig. Nogle forlanger en høj pris for ingenting, mens andre giver en muligheden for at købe en god hest for rimelige penge.

Jeg synes der er meget blandet.

0
0
Svar på denne tråd

Det er svært at finde hest
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:29

Jeg var på jagt i ca. en måned, nåede dog kun at prøve 3 før nr. 4 var lykken; men jeg synes heller ikke der var rigtig mange emner.

Jeg ved ikke om du har oprettet en køber-profil herinde på nettet, det gjorde jeg og fik rigtig mange henvendelser fra sælgere som ikke har sat deres heste "offentligt" til salg, men ønsker at finde den rette køber. Så får man et lidt større udbud end bare via salgsannoncerne.

Det var sådan jeg fandt min forrige hest, inden jeg så på hende havde jeg også set på en 15 stykker og var efterhånden ved at opgive håbet.

Pøj pøj med jagten, håber drømmehesten er lige om hjørnet!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:33

RikkeBruun: Jeg leder efter en fornuftig unghest 2-4 år gammel.

Har lavet en annonse på markedspladsen, link til den findes nederst i min signatur..

Ja, jeg er også enig i at det er et blandet udbud.

Men som sådan intet nyt..da jeg synes at det har vaeret sådan ihvert fald de sidste 1-2 år.

Jeg må jo önske jer andre en rigtigt god jagt!

Og hvis nogen af jer "falder over" en hest der svarer til mine sögekriterier, så må I da meget gerne give mig en "hint" om den

0
0
Svar på denne tråd

Estella jeg
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:36
troede der var masser af salgsheste i Sverige? Det er i hvert fald der jeg også har tænkt mig at kigge, men kender ikke til nogen salgsstalde/hjemmesider, så er lidt lost ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 12:45

Sasser: Tja, det findes det vel helt sikkert også

Men da jeg har boet de sidste 8-9 år i Dk, så er jeg mere fortrolig med den danske avl.

Derfor önsker jeg at handle i Dk.

Desvaerre kan jeg ikke hjaelpe dig med adresser til hjemmesider med salgsheste her i Sverige, da jeg selv ikke pt. kender nogle som jeg kan "stå inde for".

Men kig på www.bukefalos.se , det kan vaere at der reklameres for nogle salgsstalde der?

0
0
Svar på denne tråd

ridsport
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 13:12

Om dere leter hest i Sverige, så klikk på banneret ude til høyre hvor der står Ridsport (hvite bokstaver på rød bund).

Når siden åpner seg, gå ud til venstre og se nedover til dere finder annonser.Trykk.

Så går dere i undermenyen og trykker aktuelle annonser så kommer der et billed opp som forteller hva som er af annonser.Så er det bare ar velge hva man skal se på.

Men det aller beste er at købe papirudgaven af tidningen Ridsport.

Jeg tror det er en af sveriges største annonsmarkeder for heste, og i den mer seriøse ende(synes jeg).

Held og lykke med hestesøget!

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Hej Rikke.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 13:27

Kig ind på stutteri solbakkegårds hjemmeside. Der er en super god hest til salg. Han hedder Bellami. Har et godt temperment og er ret godt gående. Ved dog ikke hvad han koster. Men hør dem ad.

www.solbakkegaard.dk

Mvh. Lene

Ride/avlshoppe udlånes til ifoling 2007 og/eller ridning.

Kikkis kommede fjordhesteføl efter Idon Busklund sælges.

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

lalalala..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 14:22

Er også på jagt - har været det i omkring 2 måneder. Kan godt mærke på mig selv, at det virkelig irriterer mig at jeg intet kan finde. Hvor svært kan det være at finde en hest på 155-160, 4-10 år og dressuragtig uden at den skal have diverse småfejl? Grrr.

/ Shirk
Tilhænger af punk rock, tudekiks, alternativ livsstil og nørderi.
First we take Manhattan .. then we take Berlin.
All in all, I am still the best brick in the wall.
0
0
Svar på denne tråd

shirk...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 14:43

kommer jo også an på hvad prisnivau man forventer ..og hvor "dressuragtig" hesten skal være. ;-)

Lands End
Hoppe F:Lancier

MF: May Black

0
0
Svar på denne tråd

intet er nemt ...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 18:01
hverken at køber og skulle finde den rigtige hest til den rette pris !

Eller at være sælger og skulle finde den rette køber til en fornuftig pris !

Jeg har en hest til salg og tro mig ! det er absolut ikke nemt.

Held og lykke med din søgen !!

Mvh. Anita
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider