Jeg har 2 hunkatte og egen hankat som gerne skulle være far til de killinger, der bliver født her på stedet. Problemet er bare af de alle bor på loftet og i stalden, hvor de frit kan komme og gå som de vil.
Problemet er bare at når hunkattene er i brunst, er der mere end 3 katte på matriklen og stakkels Mads bliver næsten jaget fra hus og hjem. 2 gange har jeg måtte aflive tilløbende hankatte, men pt. husere 2 stk. vildkatte på loftet og det er ved at gå ud over vores nattesøvn, da vi sover lige neden under deres foretrukne kampplads.
Jeg er nu begyndt at lukke mine egne 3 ind i et tilstådende rum. De er gode til at bruge bakken, da de alle har været vandt til en sådan da de var små.
Jeg synes bare det er lidt synd at lukke dem inde, når de er vandt til at gå frit omkring. Men ved at fjerne maden og de brunstige hundyr, håber jeg at kunne få vildkattene til at forsvinde igen. Mine egne bliver selvfølgelig lukket ud igen, når brunsten er overstået, men hvordan i alverden slipper jeg af med de vildkatte?
Skal lige tilføje at jeg ikke har fundet nogen organitition her i Sdr. Jylland, der har lyst til at gøre noget med sådanne 2 tilløbere og fange dem, kan jeg iøvrigt heller ikke. Har prøvet en fælde.
Øv.. hvor er jeg træt af ikke selv at kunne bestemme, hvormange katte, der skal være på matriklen.