Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kattejammerrock på loftet...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 10:38

Jeg har 2 hunkatte og egen hankat som gerne skulle være far til de killinger, der bliver født her på stedet. Problemet er bare af de alle bor på loftet og i stalden, hvor de frit kan komme og gå som de vil.

Problemet er bare at når hunkattene er i brunst, er der mere end 3 katte på matriklen og stakkels Mads bliver næsten jaget fra hus og hjem. 2 gange har jeg måtte aflive tilløbende hankatte, men pt. husere 2 stk. vildkatte på loftet og det er ved at gå ud over vores nattesøvn, da vi sover lige neden under deres foretrukne kampplads.

Jeg er nu begyndt at lukke mine egne 3 ind i et tilstådende rum. De er gode til at bruge bakken, da de alle har været vandt til en sådan da de var små.

Jeg synes bare det er lidt synd at lukke dem inde, når de er vandt til at gå frit omkring. Men ved at fjerne maden og de brunstige hundyr, håber jeg at kunne få vildkattene til at forsvinde igen. Mine egne bliver selvfølgelig lukket ud igen, når brunsten er overstået, men hvordan i alverden slipper jeg af med de vildkatte?

Skal lige tilføje at jeg ikke har fundet nogen organitition her i Sdr. Jylland, der har lyst til at gøre noget med sådanne 2 tilløbere og fange dem, kan jeg iøvrigt heller ikke. Har prøvet en fælde.

Øv.. hvor er jeg træt af ikke selv at kunne bestemme, hvormange katte, der skal være på matriklen.

Få stambog på dit føl.

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse fra år 2007.

Highland Pony søger rytter

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Så længe, du har hunkatte
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 14:53
Især løbske, så kan du ikke undgå, at der kommer andre katte til. De behøver ikke at være vilde, hankatte kan strejfe op til 6 km, når de er damejagt. Så selv om I ikke har naboer med kat, så kan der komme hankatte ganske langt væk fra.

Der er ikke så meget at gøre ved det, sæt hunkattene på P-piller -og få dem neutraliseret, når I har fået de killinger, I vil have. Hold dem inde i løbetiden, selvom det er surt. Jeg har tit bandet hankatte-ejerne ad Pommeren til, da mange ikke får deres hankat ordnet, og det er meget billigere end at få en hunkat neutraliseret. Desuden kan hankattene få katte-Aids, der er smitsom og dødeligt.

Når mine er i løbetid har vi også pludselig en to-tre hankatte rendende, der tilsyneladende kommer helt ud af det blå...

Mvh xtiny
---

♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3.

Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. ♣

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 14:58

Jeg har nu ikke tænkt mig, hverken at sætte mine katte på pillen eller få dem steriliseret, så jeg må vist se mig om efter en snigskytte...

Få stambog på dit føl.

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse fra år 2007.

Highland Pony søger rytter

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider