Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor meget hø incl i staldlejen??
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 16:56
Ville lige høre jer andre som har heste opstaldet på fuldpension og lign.
Hvor meget hø/wrap får i med i prisen??

Mvh Nadja

"Heste tager os,som vi er, men bedømmer
os ud fra hvad vi gør!"

Træning er ikke at vinde et slag, at lære bør være en leg. styrk hestens værdighed hver dag. Smil, og den vil gøre alt for dig!
0
0
Svar på denne tråd

tjahh..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 17:01
Det hesten har brug for - de skal jo stå med stråfoder stort set hele tiden.. Så det er individuelt fra hest til hest..

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 17:04

det der er behov for, så må prisen jo bare være derefter.

da vi havde en opstaldet hed det sig fri frøgræshalm, og 3kg græsensilage morgen og aften, + alt det græs den kunne æde ude om dagen, til gengæld hvis den skulle have en ekstra snack (som ifølge foderplan er unødvendig) så var det ud og købe sin egen hø/foder etc. for en hest som får hvad den behøver skal jo ikke også ha 10kg extra wrap bare fordi det er "gratis" (læs: med i prisen).

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 17:09
ja jeg mener, hvor meget kan i max få? Nu har jeg jo en STOR dreng med et stort behov,så ender altid med selv at skulle købe ekstra.. så prøver at finde ud af hvad standarten er rundt omkring, de fleste pensioner har jo et max :-)

os ud fra hvad vi gør!"

Træning er ikke at vinde et slag, at lære bør være en leg. styrk hestens værdighed hver dag. Smil, og den vil gøre alt for dig!
0
0
Svar på denne tråd

meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 17:21

Jeg tror det er MEGET forskelligt hvor meget stederne giver af hø og wrap.

HVIS de kører efter de gænse foderprincipper så giver de fleste 1 kg hø/wrap pr 100 kg hest.

På vores sted får de store heste ca 8-10 kg hø/wrap og ponyerne 6-8 kg.

Men vi prioriterer også hø/wrap højt frem for korn.

Og jeg tror ikke, at alle giver så meget .

Mvh Graven

Smuk Velgående Welsh cob sec D tilbyder bedækning !

Billeder kan sendes og et besøg er velkommen.

0
0
Svar på denne tråd

hej Naja
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 17:22

Hej

Ude ved os er der 8 kg wrap med, men de får nok omkring 12 kg og hvis en hest har brug for mere i en periode så får de det.

Hvis man ønsker at ens hest skal have mere hele tiden så er der mulighed for at købe dette.

Min store hest har faktisk næsten altid lidt tilbage om morgenen så han må jo få nok.

Hilsen

Heidi

Opstaldning i sinding tilbydes.

Privatstald med åben bokse

Ridehus 18x30, udendørsbane 20x60 og springbane.

6 ha græsfolde. Det er max plads til 12 heste.

0
0
Svar på denne tråd

ad libitum
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 19:49

Hvor jeg har hest er der wrap ad libitum, både på fold og i boks, hele vinteren. Korn er NAG-musli. Så hvis hesten har brug for specielt foder køber ejer det selv. Det er klart min foretrukne fodermetode, men opstaldningsprisen skal selvfølgelig ligge derefter så staldejer ikke ligger penge til.

Wrap ad libitum tiltrækker mange hesteejere, så det er samtidig god reklame.

Rikke

Vi har to ører men kun èn mund.

Det må betyde at vi skal lytte dobbelt så meget som vi taler!

Citat: ukendt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:04
RikkeTP: er helt enig, super lækkert koncept, sådan ville jeg gerne have det. Jeg betaler 2250 kr, og det er så med foder, men kun 5 kg wrap om dagen...

os ud fra hvad vi gør!"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må give...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:09

Jeg må give 10 kg om dagen til Kanoa (frederiksborg på ca 600 kg) og 3-4 kg til Maddy (shetter på 200 kg).

Men de 10 kg har jeg måttet slås lidt for. Der er ingen andre i stalden der får eller har fået samme mængde, selvom de er lige store.

Jeg giver 1200 kr om mdn for Kanoa incl:

Fri havre, (bruger dog kun lidt, 300 g om dagen)

10 kg wrap,

fri halm,

ridebaner med lys,

box,

vand osv.

Alle tænker på at forandre verden, men ingen tænker på at ændre sig selv!!

0
0
Svar på denne tråd

ved os...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:17
er der 6 kg hø med i prisen og fri halm. det hø vi fik hjem i år var dog af meget ringe kvalitet, men så har ejeren af stalden fundet wrap ti os istedet. det koster 2 kr pr ekstra kilo ud over de 6 kg.
vi giver 800kr pr mdr for en kæmpe stor box, og 700kr for en lidt mindre.
mvh cherie
0
0
Svar på denne tråd

5 kg...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:17

Hvor Høffe står, er der 5 kg wrap med i prisen til hver hest. Så kan man så købe ekstra hvis man mener hesten skal have mere. Høffe får pt 6 kg pr dag og det er bare en merpris på 40 kr om måneden.

Lige nu er der en tendens i stalden til at give sin hest wrap at æde når den står på staldgangen og det kan godt p*sse mig lidt af, når nu man selv går og betaler penge for at få mere wrap end der er med i prisen.

Og så kan man jo samtidig gå ind og diskutere om hesten virkelig har godt af at blive vænnet til kun at kunne stå på en staldgang hvis den får noget at æde. Jeg mener jo det skaber heste der tigger og bliver urolige samtidig med at det skaber uro blandt de heste der så ikke får wrap på staldgangen.

Det er et rigtigt godt koncept med at give wrap ad libitum men med de opstaldere der er nu i stalden tror jeg ikke det ville gå godt. Holdningen "jo mere des bedre" ville nok dominere og det er alt andet lige ikke alle heste der kan tåle at få så meget wrap som muligt.

Tina - Nu med Høffedyret!
----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:33

hvad prisen er. Men en lille balle hø vejer ca 12-15 kg, og koster ca 15 kr. Dvs. ca. 1 kr. pr. kg.

10 kilo hø er 10 kr. om dagen, og 30 dage om måneden 300 kr.

Opstalede heste her, ( har ingen nu) gav en pris for opstaldning, udlukning, fodring 3x dgl. korn og tilskudsfoder og fri halm. Så kunne de købe høet her, og give alt det de ville. Så blev det ikke misbrugt. Vi bruger meget hø i vores fodring her.

Mange hilsner
Marianne Frandsen
"SNØDDERGÅRD"
Mor til
Mathilde 271003
Catrine 020805 "vores lille engel"
Aleksander 070806

Gratis sommergræsning 2007 tilbydes omgængelig 3ér pony hingst
0
0
Svar på denne tråd

kender ikke vægten
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:53

Men vores får en skive hver, fra en af de helt store bigballer...Aner ikke hvad sådan en basse vejer...Ved i det??

Ved faktisk heller ikke om det er hø eller wrap, for det er helt tørt som hø...men er stadig fra en plastikbetrukket balle!!!

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 21:06

Som udgangspunkt har vores lejere 10 kg wrap om dagen med i prisen,men når det så er sagt så får de det de kan spise om det så lige passer med 10 kg tager vi ikke så nøje..Vi står ikke og vejer af..

Vi tager 1400 for en hest deri er wrap,halm og frøgræs på fold dvs de har altid stråfoder at spise af.

Vi valgte at tage wrap med i prisen på opstaldning da vi er af den overbevisning at alle hestene i stalden skal have muligheden for at få det hver dag.

Lejerne skal så selv betale krybbefoder ved siden af.

2 føl på vej..Forventet foling marts/april 2007

www.fellpony.biz

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 23:15
hmm.. kan godt fornemme at der nok bliver sparet for meget i "min" stald. Dog kan der købes ekstra wrap hvis man ønsker det, men til 3 kr pr kg, og så løber det jo hurtigt op, så er man oppe og give over 1000 kr for en bigballe Så det er lige 1000 kr oveni en staldleje på 2250kr for at min hest er dækket ordentligt ind...

os ud fra hvad vi gør!"

0
0
Svar på denne tråd

hos mig
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 08:03

hedder det wrap ad libitum - både inde og ude.

KH

Annette

rigtige piger rider hver dag
BOKS MED SELVUDMUGNING UDLEJES I LILLE SPÅNESTALD...

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 08:06

alt det de orker at spise... de får hø hver aften og lidt om morgenen inden de kommer ud på fold... hvor der som regel også står en balle ude som de kan gumle af...

forkælede krikker...

Vores største had

tilhøre de mennesker vi holder allermest af,

for de er, de eneste der kan give os alt,

og alligevel nægte os det.

0
0
Svar på denne tråd

På rideskolen
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 08:09

... er der 4 kg wrap med i prisen. Derudover må man selv skaffe grovfoder.

PONYMOR OG BARRIERERYTTER

'Opstaldning' til 3-års vallak søges

Løsdrift eller fuldtidsgræs maj-okt/dec

Max 30 km fra Fredericia

0
0
Svar på denne tråd

Da de stod
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 11:39
Da jeg havde mine opstaldet hvor foderet var inkluderet, så fik de den mængde de havde behov for. Wrap og hø og specialkrav til fodringen (den ene skal have grønpiller, ellers får hun diarré) blev tilpasset uden at det kostede ekstra :-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Hellere ramme rammen

end slet ikke at ramme

Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes mange
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 11:53

steder jeg oplever at der er i og åh så gode principper for fodring når man er ude og se et sted...

Sjovt nok fordufter de så lidt når det kommer til den egentlige udfodring.

De sidste 2 steder jeg har stået har der været hhv 6 og 7 kg wrap/hø med i prisen... men i min bedste overbevisning har hesten ingen af stederne fået mere end halvdelen af den lovede mængde... istedet er der så blevet fyldt op med kerne foder... Skønt det vel ikke er specielt meget billigere at helde 6 kg havre i hesten om dagen.

Nu er vi så flyttet et sted hen hvor man selv skal købe foder og wrap og hvor er det rart selv at kunne være herre over mængden...

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Mere wrap..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 22:44

Ja det er da egentlig mærkeligt bare at fylde mere havre på, da kiloprisen ca. er den samme. Wrap er endda billigere end havre.. Jeg tilbyder selv opstaldning nær Herning og når folk spørg hvor meget wrap de får siger jeg ca.8 kg. Så er de dækket ind i hvert fald, men de får det de forskellige nu skal have. Jeg forstår ikke hvorfor folk sparer på wrappen, for det er billigere end foderet i krybben, og de vil da langt hellere have wrap og de har også noget at stå med længere tid af gangen.

Jeg tager 1200kr. incl. alt + ridehus og udendørsbaner samt fri brug af ny stor trailer.

Hilsen Louise

Stadig plads til 3 heste mere..

Opstaldning tilbydes

Rideudstyr sælges se www.jysk-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hø/wrap
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 03:42

Grå står på VER og der er ikke hø/wrap med i prisen.

Den enkelte hestejer står selv for at købe og give hø/wrap.

Nogen vil have hø, andre vandet hø og andre igen wrap. Ligeledes er det forskelligt, hvad den enkelte hest kan tåle.

Grå får 6-8 kg i alt af vandet hø + wrap.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

Hø/wrap.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 05:47

Kikki får alt det hun kan spise og det er jeg meget tilfreds med, så jeg ikke skal ud og købe ekstra til hende. (Hun skal som min. have 6kg. og helst mere.)

Men jeg har set hos nogle der har opstaldning f.eks. på Holte, der er kun 4 kg. incl. i en kæmpe boksleje. Og et andet sted: Pony 4-6kg. Hest 6-8kg.

Mvh. Lene

Fjordhest udlånes til ifoling 2007.

Kikkis kommede fjordhesteføl efter Idon Busklund sælges.

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Køber selv
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 07:24

Køber selv, så mine får hver 4-5 kg wrap og 3-4 kg hø per dag...

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Kravlegård og barnevognsele købes

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Ingen overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 08:53

Jeg kender ikke det nøjagtige antal kilo, men Følle og Lille P får så meget tørt wrap, at der er til hele aften, natten og morgen...

KH

Linda

"Du får hvad du giver..."

0
0
Svar på denne tråd

mad i prisen
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 09:43

Hos os kan hesteejerne give alt det wrap de vil da det ikke er med i prisen.

Her betaler man for en boks, resten er op til en selv.

De fleste giver 4-5 kg wrap pr dag en enkelt 12 kg men den står ikke på halm

Islænderne får 6 - 7 kg wrap ud i løsdriften fordelt over 2 gange om dagen.

Vi har valgt at leje boksene ud uden foder for så kan man helt selv bestemme hvad de skal have at spise for det er svært at blive enige om, vi har jo forskellige meninger om dette og hestene er jo også meget forskellige i behov.

vi har nu lavet halmtrug til foldene og læskur

Nu mangler vi bare skur til mine egne men håber at det kommer inden længe.

Pt ingen ledige pladser

Åbent hus den 16 juni "Nordmarkssjov"

Nordmarksgårdens hestepesion for Islænderheste og alm dresur heste
0
0
Svar på denne tråd

Wrap..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 10:10

Nu er det jo ikke kiloerne det kommer an på ,men hvor mange foderenheder der er pr. kg. Jeg er imod wrap adlibitum, da hestene kommer til at ligne vejtromler. De heste vi har - både egne og opstaldede- får det der passer til dem. De fede for mindre wrap og mere halm og omvendt. Er hesten glad og sunde er det vel ligemeget om den har fået 4 eller 7 kg. wrap. De skal bare ikke undvære wrap og foders med ekstra fuldfoder.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

hos os
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 10:17

Hos os kan man få så meget wrap man ønsker (så længe der kan udregnes en fornuftig foderplan på det, selvfølgelig).

Som udgangspunkt, hvis ikke andet er ønsket får de 9 kg. wrap om dagen. Nogen har dog behov for mere og vi giver derfor mellem 9 og 15 kg. wrap pr. hest dagligt og det er jo selvfølgelig includeret i staldlejen.

Maria

Kildegaards Ridecenter, Kalundborg

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning ex wrap
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 12:03

Hos os tager vi 1450 for opstaldning incl fuld pasning dvs ind & udlukning, fodring, strøning og udmugning. I prisen er også halm (boks + fold) men wrap og foder køber pensionærene selv.

Vi tager 1 kr (ex moms) pr kg wrap - dvs hesteejer siger hvor mange kg man ønsker tildelt og betaler for dette sammen m. staldlejen.

Mht foder kan man selv medbringe eller købe af os - efter eget valg!

Vi har ledige bokse - nær Roskilde

0
0
Svar på denne tråd

Det der er brug for...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 12:16

... det gælder både hø og kraftfoder.

Baloo får hø nok til at der stadig er noget tilbage i boksen om morgenen - og på jordfolden havde de det meste af vinteren fri adgang til en bigballe hø. Som regel har de også en bigballe hø ude på græsfolden - men lige nu gider de den ikke, de er mere optaget af det friske græs.

Med kraftfoderet får de også bare det de skal have - hvis jeg mener at min hest skal sættes op i kraftfoder, så bliver han det.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

hvor meget hø
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 12:29
har opstalede heste i min stald, de får alt det de kan spise af halm og Wrap hø, det er med i prisen. der er stor forskel på hvor meget de spiser fra få kilo til 10-12 kilo wraphø

Ledige hestebokse se præsentation......
0
0
Svar på denne tråd

alt hvad der muligt
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 14:07

Alt det der er muligt for at der stadig kan være balance i foderplanen.

Det er så i øjeblikket 7-8 kg godt tørt wrap, afhængig af den pågældende hests øvrige foderindtag. Jo mere de laver og mere energi de har brug for, jo mere wrap.

De nøjsomme er svære at give rigtig meget wrap, da for at få balance i foderplanen må de have meget koncentreret krybbefoder.

0
0
Svar på denne tråd

jaaa...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 17:19

jeg har selv haft stald med opstaldere og de fik det hør og whap hesten skulle bruge i mit tilfælde havde vi en big balle whap til at stå på folden så der var fri adgang og så halm i boksen til om nattet,..

der hvor jeg er opstaldet nu er prisen med whap og jeg må tage det jeg skal bruge

jeg giver 1500 kr for et sted med 3 ridehuse 2 udendørs baner mad to gange daglig udlukning pluds whap ..

det synes jeg ikke kan blive bedre..

0
0
Svar på denne tråd

ajhdkajhsd
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 17:22

Jeg har opstaldning inkl. meget tør kval. wrap.

Der er 4 kg inkl. pr. hest pr. dag. fordi marken ikke gav helt så godt (den var nyomlagt).

Derfor er vi nogle stykker som har købt noget at suplere op med.

Så mit dyr æder pt. 7-8 kg wrap om dagen - så hun lider ingen nød.

Jeg giver 200 kr pr. mdr. for wrappen som er med i bokslejen.

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest,

vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

HØ inc. i opstaldning selvfølgelig.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 18:05

Vi har nogle gode store høhække i hver boks.

Hvis jeg presser det godt ned kan der vel være ca. 10 kg i.

De får ca. 5-6 kg i høhækken ved hver fodring, og har de ikke spist op fra sidste fodring får de bare fyldt op igen, d.v.s. de får faktisk hø ad libitum ( hvad de kan spise ).

Hvis de spiser meget og hurtigt får de rigeligt med halm i boksen også så kan de suplere lidt med det, de får bare nogle store vomme af for meget ståfoder ( når de også får alm. fodder efter foderplan ).

Hestene fra Bakkelund !
0
0
Svar på denne tråd

tjah hos
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 18:10

os, er der hø og wrap ad libitum...ingen af vores heste er for tykke...man er velkommen til at se min Araber på min præs..fed er han kun af sommergræs.

Vi får foder de gange om dagen man ønsker det...de fodrer to gange, men man er velkommen til at tage selv efter træning osv, hø og wrap er som sagt frit...giver 1000 alt i alt...og der er self også ridehal og tre udendørsbaner og gode naturområder...billigt? JEP

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

Hø/wrap
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 18:26

Man skal godt nok selv give det, og hesten står ikke i fuldpension, men det er med i prisen

Så hesten må få lige så meget man gider gi den, og den vil spise..

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Stråfoder
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 22:23

Der hvor Diablo står nu btaler vi pr kg hø, så vi vælger selv hvor meget den skal have - Diablo har hele vinteren fået 8 kg hø pr dag. Til maj flytter han et andet sted hen, og der er der ca 4 kg hø med i prisen. Det er efter min mening ikke nok, så jeg køber selv wrap ved siden af, som han så får 6 kg af om dagen, ud over høet.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider