Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Borgerlig vielse
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 11:17

Ja hvordan foregår en borgerlig vielse egentlig? Er der også udveksling af ringe og sån, når det foregår på et rådhus?

Hjælp mig til at blive klogere i vise HN'er...

Tanja

Jeg søger min gamle DV/oldenborg hoppe Cikato(navnet kan være ændret), på 10 år. Hun er ca 165 høj og mørkbrun.. Se hende på min præsentation!

Bue sælges. Kontakt for yderligere information...

0
0
Svar på denne tråd

hcmhgvcmnh
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 11:19
det skal jeg fortælle dig til juni...da går kæresten og jeg nemlig på rådhuset og bliver gift...

*neisti fra munkhøj og mána fra ringeby*

0
0
Svar på denne tråd

desværre for sent
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 11:27

Ja som overskriften siger, så er det desværre for sent til sommer.

Kæresten og jeg har "bestilt" borgerlig vielse på rådhuset den 14 april kl. 10.30, så det er lige oppe over. Puha hvor jeg glæder mig...-men det er underliget lige pludselig at blive mand og kone og ikke bare kærester...

Andre der kan fortælle noget, for jeg vil gerne være lidt forberedet på hvad der sker...

Tanja

Jeg søger min gamle DV/oldenborg hoppe Cikato(navnet kan være ændret), på 10 år. Hun er ca 165 høj og mørkbrun.. Se hende på min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

ja ja ja
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 11:33

men jeg har jo faktisk været der før (for mange år siden)

dengang havde vi ikke ringe med,men brugte forlovelses ringene...

har nu fundet en dejlig mand og ved at denne gang holder det,så her er købt fine vielses ringe og dem skal vi have på når vi er blevet gift,og forlovelses ringen bliver siddene på sin faste plads...og så skal man jo også huske brudebuketten ik?

*neisti fra munkhøj og mána fra ringeby*

0
0
Svar på denne tråd

Næsten som i kirken
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 11:55

Jeg er bogerlig viet og det er jo det samme som kirken at i skal svare ja til hinanden. Så skal i have 2 vidner der skal skrive under på at jeres underskrift er rigtig... Det glippede i mit tilfælde, vidnerne skrev under men vi glemte det... UPS... en meget flov borgmester ringede os op næste dag og spurgte om vi kunne komme forbi og få tingene på plads.

Vi udvækslede ringene og kys efter vi havde sagt ja til hinanden.

HELD OG LYKKE

Mvh

Sabine Folkmann

:-D ALWAYS LOOK AT THE BRIGHT SIDE OFF LIFE :-D

0
0
Svar på denne tråd

lidt alla..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 12:00

det er lidt alla' et bryllup i kirken bare bortset fra salmer og "gud".. meget "sødt" og formeldt, dog på en afslappet/hyggelig måde...

foretrækker dog kirken når og hvis jeg skal giftes...

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 12:12

Ja en brudebuket... Se det havde jeg heller ikke tænkt på. Ringene har vi valgt, sp nu skal vi bare ind i butikken og ha sendt dem til gravering.

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi drømt om borgerlig vielse, for jeg er/var også tilhænger af en kirkelig handling. Vi har en lille datter der skal døbes den 6 maj, så vi vil gerne sikre hende og hinanden på bedst mulig måde og det er ved vielse.

Havde tænkt på dåb og vielse på samme tid, men jeg ved at jeg vil fortryde på et senere tidspunkt hvis det ikke bliver to seperate fester. Nu har vi stadig muligheden for en kirkelig vielse på et senere tidspunkt...

Hvad gjorde i andre efter vielsen? Vi skal have begge hold forældre+et hold venner med på rådhuset.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

borgerlig...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 13:18

Hej Tanja,

Vi blev også borgerlig viet, men det forgik ikke på rådhuset, men i parken på Dronninglund Slot. Borgmesteren kom derud, og det hele var meget eventyrligt og romantisk. Vi holdt fest på slottet bagefter, og vi var faktisk også ved at glemme at skrive under, men bormesteren mindede os diskret om det under velkomstdrinkene!

Ha et rigtig dejligt bryllup!

De venligste hilsner
Julia Parey (Hestelygaard)
HN-TRÆF BLIVER AFHOLDT PÅ HESTELYGAARD I ÅR!

0
0
Svar på denne tråd

Hestelygaard
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 13:30

Wauv.. det lyder romantisk!

Min forlovede og jeg har snakket om, at vi skal vies herhjemme under vores store bøgetræ, som står midt på gårdspladsen!!Bagefter holder vi et brag af en fest i haven... ikke nogen helt vildt fin middag, men brudekagen skal vi dog ha!

Kirken takker jeg nej tak til, da jeg ikke tror på Gud! Så dette er min måde at få lidt af pigedrømmen opfyldt med fin kjole, ude i naturen, en drøm af en mand osv osv..

0
0
Svar på denne tråd

Kirke vs. rådhus?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 13:33

Til alle jer, der er blevet viet borgerligt:

Har I senere fortrudt, at I ikke blev gift i en kirke?

Grunden er, at her i hytten snakker vi om, at blive gift på rådhuset, men alle siger at vi senere vil fortryde at vi ikke gjorde i kirken.

Hvorfor valgt I rådhus? Var det lige så hyggeligt og romantisk?

Grunden til, at vi overvejer rådhus er at min kæreste er ateist og jeg er buddist? Festen skal ikke være fin eller fancy- vi joker lidt med, at vi lejer et mobil diskotek, et karookeanlæg og en pølsevogn. Til ALLEs store forfærdelse*gg*

Vi vil have en dag med vores familie og venner, der er sjov og festlig! Men alle siger jeg vil fortryde, hvis jeg ikke får mit store princessebryllup!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

LJR...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 14:51

Det eneste du vil fortryde er hvis du ikke holder lige præcis dét bryllup DU drømmer om! Når de ser hvor lykkelige i er over jeres eget valg går forfærdelsen garanteret hurtig over!

Min mand er Buddhist og jeg ville gerne lege prinsesse for en dag, så et slot var en rigtig god løsning for os.

(billede kan ses på min præsentation. Men husk lige jeg er højgravid i 8. måned!!)

De venligste hilsner
Julia Parey (Hestelygaard)
HN-TRÆF BLIVER AFHOLDT PÅ HESTELYGAARD I ÅR!

0
0
Svar på denne tråd

LJR hold fast i din/jeres drøm ...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 15:11

... det er det vigtigste, som Julia også skriver.

Det er en længere historie, hvorfor vi valgte rådhuset, da vi blev gift for knap 23 år siden. Det handler om protest og oprør mod især min mors ønsker

Vi har da aldrig fortrudt vores valg ... aldrig et sekund

Vi er ikke til opskruede festligheder og prioriterer hverdagens glæder højere.

Vores datter blev viet i december sidste år i vielseslokalet på Ribe Gamle Rådhus, det var så hyggeligt og stemningsfyldt.

Ham der viede dem, holdt en munter og hyggelig tale. Da der ikke var andre vielser den lørdag og vi var et lille selskab på kun 8 personer, fik vi bagefter serveret et glas vin ovenpå i den gamle byrådssal og fik set og fortalt en del om den flotte gamle bygning.

Held og lykke med bryllupsplanerne

Mvh. Lisbeth

www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under??

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider