Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alder på part?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 23:09

Nu har jeg fået en hest, men der er 2-4 dage om ugen hvor jeg ikke selv kan nå ud til den (skiftende arbejdstider efter vagtplan) og har derfor besluttet at få en hygge/tur-part til hesten, men hvor gammel synes I pigerne (har endnu ikke hørt fra drenge) skal være før de er gamle nok til at tage ansvaret som part?

Hesten er en lille hest på 153, 12 år gammel og meget rolig.

Er tidligere redet af børn ned til 10 år uden problemer.

Jeg havde tænke at parten kun skulle nusse og ride ture; intet staldarbejde og ingen dressur/spring.

Hvad er Jeres erfaringer med "unge" piger? Ikke fordi jeg ikke vil have en "ældre", men har hidtil kun hørt fra nogle som ikke er så synderlig gamle...

Hilsner fra Lunatic.

0
0
Svar på denne tråd

Svært Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 23:18

Det er en verden til forskel på hvor modne de unge er. Jeg kender ihvertfald en pige på 16, som jeg ville overlade alt til. Hun er mere moden end de fleste jeg kender der er i 20 ernde. Kan du ikke mødes med de forskellige, og så vuderer ud fra det. Held og lykke. Jeg håber du har mere held end mig, jeg har endnu ikke fundet nogen.

Knus Linda

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 23:53

Jeg synes, at det kommer an på, om vedkommende kommer til at være alene i stalden, eller om der altid er voksne til stede. Er det sidste tilfældet, kan hun da godt være ret ung.

Jeg var selv 11 år, da jeg fik min egen pony. Den stod opstaldet et sted, hvor der altid var andre, men jeg ordnede selv alt og red ud osv. Mine forældre var aldrig med derude og jeg fik ikke hjælp af nogen, så i princippet behøver pigen da ikke være meget ældre end det - specielt ikke hvis hesten også er nem at håndtere.

Det kommer helt an på den enkelte person og på, hvad du selv vil have det godt med.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

4 dage om ugen?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 23:54

Det er vel kun engang imellem ikke?

Ellers kan det da næsten bedre betale sig at have part på en hest fremfor at eje en.

Tror også det bliver svært at finde en der kan ride 4 gange om ugen, især en voksen part.

Mht. alderen, så er der både unge og ældre parter, der er sit ansvar bevist, desværre er der også unge og ældre der ikke er det.

Jeg tror man skal stole på sin intuition når man skal finde en part til sin hest/pony.

... Hellere en fed bil end en fed hest...
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 10:32

Arose: Jo det er kun nogle uger det er 4 gange.

Vi har turnus/rulleplan på jobbet, så hver 4. uge er der 4 dage hvor jeg ikke kan nå derud. Ellers er der to dage jeg fast er længe på job.

Jeg har søgt part til hygge/tur 2 gange om ugen, til de to faste dage jeg har lang vagt, så det så jeg ikke som den store forbrydelse.

De dage i den 4. uge, vil hesten så bare få en fridag (2!!) mere end den plejer, selv om den i forvejen ikke skal rides så forfærdelig hårdt.

Jeg har fået en del henvendelser fra piger på 11-14 år, og ikke fra nogen der er lidt ældre. Så vi får se hvad det ender med.

Jeg ville jo gerne hilse på dem allesammen face-to-face, men det er også begrænset hvor mange jeg vil sætte på den nye hest; selv om hun nok bare ville finde det hyggeligt.

Håber det lykkedes alligevel.

Hilsen Lunatic.

0
0
Svar på denne tråd

tillæg
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 13:02

Jeg har søgt part til hygge/tur 2 gange om ugen, til de to faste dage jeg har lang vagt, så det så jeg ikke som den store forbrydelse.

Næ, det er da meget normalt, fik du følelsen af at jeg synes det er forbryderisk at blive væk fra hesten 2 dage om ugen?

Det synes jeg ikke.

... Hellere en fed bil end en fed hest...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider