Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pasning af hund = problemer
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 08:37

Nu har jeg lige brug for nogle gode råd/ideer.

Sagen er den at jeg i et øjebliks godhed har sagt "ja-da, ingen problemer, kom du bare med den" til min søsters spørgsmål, om vi kunne passe deres Gravhund mens de slanger sig en uges tid i sydens sol på Gran Canaria. Hunden skulle egentlig have været på ferie hos mine forældre, men det måtte aflyses da mine forældre har en hanhund, og gravhunden er i løbetid.

Vi har selv 2 hunde (tæver) og en kastereret hankat. Gravhunden kan absolut IKKE lide katte, men vores kats ego er så stort at den ikke lader sig kyse, og med øjne i nakken (på mig og resten af familien) og en ret kontant afstraffelse første gang hunden angrab katten, er det ikke længere det store problem.

Problemet er at vi for godt og vel en måned siden fik en ny hund.

En genbrugshund der nu er et halvt år. Glad, livlig og legesyg, men også meget usikker og forsigtig. Den er efterhånden faldet rigtig godt til. Til at starte med var den bange for katten og vores anden hund, men alle tre er med meget tålmodighed, og et stort stykke arbejde blevet bedste venner. Et rigtigt trekløver.

Nu til det egentlige problem: Gravhunden som vi passer, kan ikke lade vores nye hund være. Hver gang den ser sit snit til det, farer den lige i hovedet på den med en meget høj og arrig knurren. Freja, som vores nye hund hedder, har på under et døgn, trukket sig helt tilbage og ligger nu bare i sin kurv og ser meget trist ud.

Hvad gør jeg? Jeg har lovet at passe Gravhunden, som normalt er en sød og meget omgængelig hund, men jeg må jo indrømme at vores egne dyr har første prioritet, og jeg kan ikke lide at se på, at Freja ret hurtigt er faldet tilbage til den usikre og lidt bange hund hun var da vi fik hende.

Gode råd modtages med kyshånd.

Hilsen Helene

0
0
Svar på denne tråd

send hende
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 08:45

Send hende hjem til mig (gravbassen) min Ronja kunne godt trække til en hidsig hystade der kunne sætte lidt grænser for hende ;D :P

Ronja tror alle hunde syntes det er sjovt at blive totalt glædes-overfaldet hvert andet sekundt, og hun er ikke af den lille slags (Weimaraner)...

njaeh har ikke nogen forslag, hvor længe skal du have den endnu?

...det er lettere at arbejde,

end at forklare hvorfor man ikke gjorde det...

SØGES: Med lys og lygte, søges en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

10-11 dage
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 08:50

10-11 dage endnu.

Så det er jo faktisk 10-11 dage for længe...

Helene

0
0
Svar på denne tråd

forslag
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 08:54

kunne forældrene ikke holde de to hunde adskilt?

Ellers kom jeg li til tænke på at du ku have din forældres hund os dig, og så kunne de have gravhunden?

Det er da en mulighed, hvis dine ikke er i løbetid...

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

skil dem ad
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 09:00

Det er selvfølgelig ikke optimalt, men jeg ville blot lukke døren imellem dem, så når de er indenfor er i hver sit rum. Måske vil nogen synes det er synd, men på hundepension er de jo også i små hundegårde det meste af dagen, og ellers ude og lege med dem de kan med, eller gå ture med personalet.

Og så er det jo som du selv sige dine egne hunde der har første pioritet, og dig der skal kan være i dit eget hjem med god samvittighed.

Når min egen er hos mine forældre er den og mine søskenes også enten i værkstedet eller bryggerset. Og det er der ikke nogen af dem der har teget skade af.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 16:51

Hej.

Jeg havde nok lige ringet ned til ejerne og sagt at det er et problem og om det ikke er ok at du kørte den i pension...

Vores hunde kommer altid i pension hvis vi skal være væk flere dage og min mor ikke flytter ned til dem mens vi er væk...

De elsker at komme i pension, de står og logrer og hyler og piver lige så snart vi køre ned at vejen til pensionen, så jeg er bestemt ikke ked af at skulle aflevere mine hunde...

De får leget, pjattet hygget og god mad og vi er alle dejlig trætte når vi vender hjem efter ferien...

Mange hilsner fra

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Luk dem
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 17:14

hver for sig, dine dyr kommer først. og tag den så ind engang imellem og snak med den og lad den føle sig værdsat.

Men lav en turnus ordning, så går det nok.

Men hvor er det træls når de ikke kan enes.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Har løst sig
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 18:13

Tja.. jeg ved ærlig talt ikke hvad der er sket men det går meget bedre.

Da jeg kørte på arbejde skilte jeg hundene. Gravbissen i køkkenet, og vores egne i resten af huset. Freja må have fået åbnet døren, for da jeg kom hjem 5 timer senere var alle tre hunde i køkkenet.

Det er ikke fryd og gammen, men det virker som om gravbissen har accepteret Freja, og Freja er gået fra at være bange til at være forsigtig og respektfuld. Så mon ikke det bliver bedre i løbet af et par dage. Jeg tror (håber) det.

Tak for svar og gode råd.

Hilsen Helene

0
0
Svar på denne tråd

FrøLår?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 18:26

www.denrenebakke.dk

Dyrepasning :)

- Sasma
I know I can, be what I wanna be
If I work hard at it, I'll be where I wanna be
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider