Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor ofte falder du af ?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:16

.. Heej ?

Hvor Ofte falder i af jeres hest/pony?

Jeg falder selv rimlig tit af, hehe ..

Neria <33

<33 Din Skønne Pony <33

Du er PERFEKT!

0
0
Svar på denne tråd

meget meget
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:17

sjældent.

Jeg kan sidde ret godt fast.

De gange når jeg er faldet af er altid i forbindelse med springning, fordi jeg er en kegle til det.

Men i dressur og skov sidder jeg ekstrem godt fast.

Tror på de sidste 5 år er jeg faldet af 3 gange. -På trods af en del umulige krikker.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Au pair søges straks til Schweiz.

Læs mere i præs!

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:24

Det omkring 4 år siden jeg sidst er faldet af en hest :-@ Utrolig nok.

Men på hele mit liv er jeg faldet meget af :P

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:24
Meget, meget sjældent!
Men er også en kylling, der efter flad rider alt for anspændt i lang tid, så passer på!
Sidst var maj 2006, hvor Lukas tog et lille bitte krumspring, spændte mavemusklerne - og vupti var gjorden sprunget! Så er det svært at sidde fast Og sikke med skæld ud rideudstyrsbutikken fik over min nye, dårlige gjord!
0
0
Svar på denne tråd

Sjældent
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:42

På trods af dee rodeospring Amigo kan lave, så er det umådeligt sjældent jeg falder af.

Har redet i 12 år tror jeg og er faldet af mindre end 10x.

• 1-3x på rideskole
  • 1x midt i et spring på en pony (styrt)
  • 1x i galop i ridehuset på Amigo, han faldt og slog kolbøtte og ja, så måtte jeg bide i sandet
  • 1x efter 17 rodeospring på Amigo på udendørs ridebane (så mange i træk var alligevel lidt for meget :P)

Og ja så er der de gange man simpelthen er skvattet af pga. idioti ;D

• Når man skulle op uden sadel - for mget fart - og ned på den anden side.
  • Når man glemte at hesten gik til højre og du selv fortsatte til venstre.

Sååå, nej tror jeg er god til at huske min lim til sadlen :P

...det er lettere at arbejde,

end at forklare hvorfor man ikke gjorde det...

SØGES: Med lys og lygte, søges en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

!! (: hgej igen
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:46

Grunden til at jeg falder meget ofte af, er :

Jeg rider på en pony på min rideskole, Hun er RIGTIG sød <33, men når man så skal gallopere er hun virkerlig dum .. Lige når man har lavet Gallopanspringet, Snurrer hun rundt og jeg falder af..

Neria <33

<33 Din Skønne Pony <33

Du er PERFEKT!

0
0
Svar på denne tråd

falde af...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:54

jeg falder ikke af, jeg styrter. indenfor de sidste mange år er jeg fløjet af:

• under tilridning af en 5års DSP som fik gjordkrampe=bukkede rundt ½time der fløj jeg pludselig.
  • på tur sammen med en veninde 2på en fjordhest, hesten gik ind i en vejpæl og hoppede til venstre, vi trillede i grøften og kunne ikke stå op af grin pga. der var vand/mudder i grøften og det lignede veninden havde skidt i bukserne.
  • i dag da jeg var ude at checke vanddybden på markerne,(skal til at pløje snart) pludselig blev maggie vildt glad og bukkede rundt, ude midt i ½meter dyb vandpyt på 30m i diameter, jeg kom ud at bade, og hun løb hjem i stalden.
  • første gang jeg red tur på julie uden sadel, alene, hun blev bange for en krage og stak i fuld galop gennem en nåleskov -jeg fik smagt et juletræ, og landede i en myretue, -julie fandt en tot græs og stoppede for at æde.

-udover det skal vi langt tilbage i tiden...

jeg falder af hvis jeg får grineflip, så kan jeg ikke holde mig fast, og styrter mod jorden i en hastighed som ville gøre en f-16 misundelig

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

afsidning
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:57

Jeg er blevet smidt af 4 gange de sidste 10 år, alle ved "rodeo" og 4 forskellige heste.

:Pia

baroksadel "branderupkopi" sælges.

Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model, sælges billigt

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

faldet af
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 15:09
2 gange i alle mine hesteår(omkring 30 år)

Annette

Sælges:

Eskadron kombi underlag str.full.

RTS bukser str.84.

Billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

Meget sjældent...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 15:11

... heldigvis da. Jorden er MEGET hårdere nu end den var da jeg var 15 år ;)

Det er heldigvis ikke ret tit at fjordhestene "afmonterer" deres ryttere :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 15:13

Hej.

Jeg er faldet af en lille shetter den gang jeg begyndte at ride. Har redet i 12år...

Også smidt af 3 gange på en dag af en ung araber der var under tilridning...

Også har jeg været væltet på min egen 1 gang pga han var under tilridning og blev bange for en dør der gik op i ridehuset...

Ellers ikke...

Så ialt 5gange på 12år... så der er langt endnu til de 100gange før man er en god rytter... Men ved ikke helt om man skal tro på det... :)

MVH Henriette

Oldenborger er en dejlig og køn hest.

Nu med min oldenborg Charkant

Og

New Forest/Araber Bl. Miss Hope

Løvehovedkanin(unger) bortgives til nye hjem. Skriv eller ring nu...

0
0
Svar på denne tråd

Sjældent
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 15:53

Det er sjældent jeg ryger af - på de sidste 4 år er jeg røget af 4 gange. De 2 af dem var faktisk i skridt Den ene gang fik je en revne i en ryghvirvel, det var under springning. Sidste gang var i skoven i sommers - Verona ville til venstre mens jeg ville ligeud.

Da jeg var yngre røg jeg af mindst 1 gang pr uge!

En af mine tidligere undervisere sagde faktisk til mig at jeg altså ikke blev bedre til at ride ved at ligge og rode rundt i ridehusbunden

Men dengang red jeg hvad som helst, og sagde folk til mig at ingen turde ride en bestemt hest (og dermed antydede at jeg heller ikke turde) så var det sikkert som amen i kirken at jeg sad på den inden der var gået ret mange dage

Men nu er jeg blevet mere forsigtigt - tror det kommer med alderen *S*

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Heldigvis sjældent
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:08

På grund af en kunstig hofte har jeg forbud mod at falde af, og det prøver jeg at efterleve så godt som muligt

Er dog faldet af min unghest to gange, men begge gange var fordi jeg sad og flanderede rundt uden sadel, og så lavede hyppen lige et lille hop til siden.

Inden da var det flere år siden je sidst var faldet af, men i ponytiden på rideskolen, der røg jeg af ustandseligt. Til sidst nægtede min mor at købe flere flødeboller

Men sådan er det jo, når man absolut skal ride de mest vilde heste. Med årene er jeg dog blevet klogere, for man slår sig altså, hvis man falder af nu.

Opstaldning i Kolding V tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

ikke særlig tit
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:12

Det er ikke særlig tit jeg falder af.

Sidst jeg faldt af var i efteråret da mig og marisca lige skulle ud og skridte en tur i skumringstiden sammen med en daværende veninde og hendes hest. Vi kommer så til et væltet træ og mig og marisca kunne ikke blive enige om vejen over/forbi.

Jeg mente vi skulle udenom træet og marisca mente vi skulle over

Jeg var ikke lige forberedt på det da jeg jo mente vi skulle udenom så jeg lavede et fint lille rullefald af

Før den gang kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst er faldet af...

Hilsen
~¤~ Heidi ~¤~
&
♥ MaRiScA ♥
.
Nu rytter af den akademiske ridekunst (Y)
´
Kursus i Akademisk Ridekunst i Skive den 13. - 15 april 2007
Se mere på www.rittermann.org
0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget jeg
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:25

Gør ret ofte.

5 gange siden 1991 og ja jeg rider stort set hver dag...

http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

lll
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:47
stort set aldrig ;D har en lim som jeg tager på popoen inden jeg rider ;D så sidder jeg fast :D ellers falder jeg af hvis hesten laver vildt rodeo og jord ;D

Lori

-my love

-my passion

Smil til verden og verden langer dig en.

-smil igen, og verden langer dig en mere!

0
0
Svar på denne tråd

blabla .. overskrift ?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:47
Meget sjældent - jeg sætter mig helst ikke i situationer, hvor jeg risikerer at ende i ridehusbunden..

- Katten

Michellino'er kan og vil!

TANZ ♡

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

0
0
Svar på denne tråd

20 år siden
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:54

Det er mindst 20 år siden sidst.

Og dog - jeg fik en flyvetur da jeg var i Island i 1989.

Noget med en nytilredet der var ustyrlig kilden på krydset :D

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er godt nok...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:00

Faldet af mange gang som barn på frække shetlændere og des lige.

Som voksen falder jeg ca. af en gang om året. Gerne i forbindelse med irriterende dyr der dukker uventet op. Det kan f.eks være en strus der syntes det at løbe rundt og baske med vingerne er en meget dejlig fritidsbeskæftigelse(mærkligt nok for en fugl ). Eller fordi et rådyr dukker op og "skræmmer" hyppen så den bare må vælte på mit ben.

Never underestimate the yellow side of the force!
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:09
Er faldet af en del gange i mit liv, men har vidst det for det meste da jeg har redet på en del heste der havde problemmer med mennesker...

Men efter jeg stoppede med det, hvilket jeg gjorde for ca 6 år siden er jeg kun faldet af to gange. En gang hvor jeg skridtede en meget søde pony af og var for fjollet, så hun ikke kunne andet end at tabe mig og en anden gang fordi hesten bukkede lidt rodeo agtig, men det er jo hvad der kan ske...

Hyggehejsa
Renana

Schleich heste og udstyr søges.
Ligger du inde med noget du vil af med, så skriv eller mail til mig!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:11

Da jeg gennem åren har tilredet og redet en masse forskellige ungheste, har jeg jo et flertal gange "smagt" på ridehusbunden

- men det har indtil videre heldigvis kun vaeret til at spytte ridehusbunden ud af munden og derefter kravle på "nakken af dyret" igen.

Det vaerste jeg har vaeret med til, er at gå bagover med en hest, heldigvis fik jeg den ikke helt over mig, men jeg fik til gengaeld en meget kraftig hjernerystelse og et forslået ben.

Ellers har det kun vaeret skader såsom en arm af led, en smule hovedpine og nogle blå maerker..

Så jo, jeg har vaeret heldig de gange jeg har röget af hestene.

Men nu er det efterhånden et par år siden jeg sidst "flög mig en tur"..

Og det skal lige siges, at når jeg har redet "normale" heste, der er godt ryttervante osv. så kan jeg vist nok taelle de gange jeg indtil videre har faldet af, på én hånd.

:-) M.v.h / Heidi :-)

Pikant - elsket og savnet!

Tak for alt min dejlige dreng.

Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på???
- Det er jo hesten man rider på ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hester..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:12

Ikke ret tit. Er ikke faldet af siden i sommers, hvor det gik rigtig galt med hjernerystelse og det hele. De sidste 5 år er jeg nok røget af et sted imelle 3 og 5 gange. Men da jeg red pony'en som "bette" fik jeg godtnok tit en flyvetur

REBECCA

Med dressur hesten Zeus

Dressur ponyen Golden Gucci

Spring ponyen Smilla

Alt i alt team egbjerg, C16, we can do it.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:39

2 gange siden jeg sad på en hest første gang er jeg "blevet tabt"..

Begge gange var det på utilredne heste, hvor jeg skulle være "første forsøgskanin", så det blev nogle korte ture. LOL..

Det har dog kun givet en smule blå mærker indtil nu. :D

Mvh. Michael

0
0
Svar på denne tråd

hm...sidder lige
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:41
og tænker mig om..tror faktisk kun jeg er faldet af 10 gange i løbet af de 18 år jeg har redet...3 af gangene var da hestene faldt/styrtede fuld skrue...så må vel sige, at jeg sidder pænt godt fast.

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

Fande'' ikke oftere
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 17:44

end højst nødvendigt...

Jeg HADER at falde af

Selv efter den mørkeste nat, bliver det lyst igen.

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig.
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 18:13

Aldrig, på trods af jeg har haft en stor-stejlende hest, og en fuldblod der altfor tit stak af i vild galop og bukkede meget er jeg aldrig røget af ...endnu . Jeg har en enormt god balance, og det har jeg altid haft.

Men jeg har MANGE gange hængt på halsen af hesten fordi den har bukket mig ud af sadlen, og en enkelt gang eller tre har jeg været nødt til at springe af min hest når den stejlede for højt og begyndte at svaje pga dens balance..

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Faldet af...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 18:51

Jeg har få gange som helt lille rytter røget af, men jeg har siden jeg fik hest kun røget af en-to gange og det har været fordi jeg har pjattet rundt uden sadel, fået grineflip og så er jeg så gledet ned fra hesten.

Jeg er aldrig faldt af min nuværende hest, som jeg har haft i 3 år og jeg har ingen planer om at gøre i det lige foreløbig... altså det med at falde af. Det synes jeg ikke er en livsnødvendighed..

Jeg har aldrig oplevet et alvorligt styrt og håber aldrig at opleve det.. Selvom jeg mange gange, har oplevet at er blevet kastet delvist ud af sadlen med mere, så er jeg dog blevet hængende på dyret... ! :D

Det væstenligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se.
- Den lille Prins -

Horsemanshipkursus i Østjylland søges, gerne ved Jasmin Scrase eller lign.

0
0
Svar på denne tråd

Alt for ofte!!!
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:05

Faktisk så sent som i går, så sidder nu på sofaen og kan ikke bevæge hovedet. Hverken op eller ned eller til siderne. Øv. Tror måske jeg skal en tur til lægen i morgen...

Jeg ryger jævnligt af. Min hest er lidt sær hvad det angår, og så kan den bukke så man ikke har en chance (han har gjordkrampe). Normalt skal der ellers meget til før jeg ryger af, men den her kan jeg bare ikke blive hængende på.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:11

når man tænker på i hvor mange år jeg har redet og haft hest, så er det egentlig ikke så mange gange.

Desværre har jeg det bare med at komme svært til skade når hyppen så taber mig... :-(

Måske er det alderen der gør at jeg falder tungere...

Pernille

Rutineret og stabil part søges til en ung og frisk araber.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/50223/1/

0
0
Svar på denne tråd

jeg er faldet af
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:16

Jeg er faldet af 2 gange på 8 år, en gang i skoven og en gang i ridehus, begge 2 på rideskole ponyer. Hvilket er 6 år siden jeg sidst sad på en rideskolepony.

Det er nok fordi jeg er en utrolig forsigtig rytter der ikke rider på hvem som helst :)

0
0
Svar på denne tråd

min egen
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:28

Har jeg været faldet af 2 gange(en uden sadel). (Tilredet som 4 års er 10 idag).

I sommers stod jeg af en unghest 2 gange. AV jeg slog mig godt nok. ogUgen før havde jeg endda knaldet hovedet i nakken på Landy så var godt mør.. nåja så gik der også betændelse i min visdomstand kort efter:-S

Tror kun jeg er HOPPET af den Hvide ( men i en sø) er måske faldet af en enkelt gang til spring (har ihvertfald været tæt på)men det kan jeg ikke engang huske.

Husker jeg faldt af en rød hoppe jeg red i Jylland engang. Så tror ca det bliver 5-6 gange på 10 år.

Men de første 10 år af min ryttertid har jeg ikke tal på .. har da oplevet en pony der kunne bukke mig af 3 gange på en lektion engang.

Fra Voldsom Volvo til Opel Kadet.

- en rigtig bil har sit eget soundtrack *G*

0
0
Svar på denne tråd

Rekord
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 19:48

Faktisk så slog jeg min rekord mht til at falde af for 3-4 uger siden. Der præserede jeg at falde af to gange med 8 dages mellemrum - aldrig har jeg faldet af to gange med så kort tids mellemrum!

Med andre ord så er det yderst sjældent jeg falder af. I de 8 år jeg nu har haft min hoppe, er jeg faldet af hende 4 gange...heraf var de to fald så for nogle få uger siden.

Jeg har redet i 14 år og mine ureglementerede afsidninger kan tælles på to hænder.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Hellere ramme rammen

end slet ikke at ramme

Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

Falder af? ...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 22:28

Jeg falder MEGET sjældent af!

Grund nr. 1: Jeg tør ikke!

Grund nr. 2: Jeg er ikke ret god til at flyve - og man har ca. 2 sek. til at lære det i - når man forlader sadlen!

Grund nr. 3: Jfr. nr. 2 grund - så slår man sig tit!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

faldet af mange gange..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 23:03

Jeg er faldet af rigtig mange gange i løbet af min "rideskolekarriere", også et par gange, hvor det er gået rigtig galt. En gang stejlede hesten, så jeg faldt af og slog hovedet direkte mod asfalten (heldigvis havde jeg hjelm på). Dette udløste epilepsi, som desværre har gjort, at der er mange ting i livet, der skal planlægges og tages hensyn til. Heldigvis er jeg godt medicineret og har ingen problemer så længe, jeg tager de hensyn, der skal tages. En anden gang faldt jeg af, fordi hesten bukkede og desværre sparkede ud, inden jeg ramte jorden, så jeg fik en knæskade og var tvunget til at holde pause (læs mere på præs.) Siden august sidste år er jeg heldigvis ikke faldet af, for det gør nemlig ondt jo ældre, man bliver. Desuden er jeg heller ikke så modig mere, som jeg var, da jeg var yngre. Jeg har da både sprunget og alt muligt, hvor jeg er faldet af masser af gange, men det skal jeg ikke nyde noget af i dag. Jeg holder mig til dressuren. Det er vist også det mest fornuftige, når man tænker på, hvordan min ballance er blevet efter, jeg blev ramt af epilepsi. Nå, det var slet ikke meningen, at historien skulle blive så lang.

For at sige det kort (selvom det er for sent nu), så er jeg faldet af mange gange men ikke inden for de sidste 8 måneder!

Mange hilsner Karina

0
0
Svar på denne tråd

gshdgbjds
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 23:13

sjældent... var ret langt inde i mine rideår første gang jeg faldt af.

efter det fløj jeg af et par gange på sebastian, og slog mig ret meget...

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
0
0
Svar på denne tråd

aldrig
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 02:14

Aldrig (7-9-13)

Jeg er en af dem med super balance og lim i r'ven. Har endda tidligere haft redet lidt uden gjord (Ja jeg ved godt det var vanvittigt, men det skulle altså prøves. Åndsvag ide.)

Som begynder røg jeg da af nogle få gange, men er stadig ikke kommet op på de 10 gange på tyve år.

Dog har min venindes shetlænder vippet mig af et par gange. Jeg gider simpelthen ikke gøre noget særligt for at blive på når han bukker. Det er meget nemmere lige at sætte det ene ben ned på jorden. Hvad pokker, lidt sjov skal han vel have?

Tibetansk Spaniel

Hvalpe ventes i uge 16

se mere på www.chulo.frac.dk

0
0
Svar på denne tråd

Et par måneder siden
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 08:45

Min gamle hoppe var rimelig god til badutspring og vild galop - Og fordi jeg var sådan en gæv naturrytter der kun red med sadel 1 gang hver anden uge, var de da rimelig tit jeg trillede af

Jeg er faldet af Jay-Jay én eneste gang... I skoven uden sadel. Det er ved at være 1 år siden, men vi red ud en kæmpe flok tøser, og så blev en af hestene bange, og stak af i vild galop... hvilket fik de andre til at stikke af også... Inklusiv JJ. Han løb ind mellem træerne sprang over en træstamme. Heligvis kom ingen noget til.

For et par måneder siden red jeg en tur på Figo... I baroksadel! Tro mig, når man først sidder i sådan en fætter, ja så sidder man der. Jeg øvede lidt vægtforskydninger, hvilket bevirkede at sadlen ligeså stillede gled ned ad siden på ham Og jeg kunne ikke komme ud af den sk*de sadel! Stakkels lille Figo trissede forvirret rundt, indtil jeg storgrinende trillede ned i en mudderpøl. De andre jeg red tur med havde naturligvis gjort et helhjertet forsøg på at hjælpe Men jeg kom op og sidde igen... Og denne hgang huskede vi at efterspænde gjorden!

-------------------------------

Linnea med supermulerne

Dalgaards Figo & Sergeant Jay-Jay

Akademisk Dressur!

0
0
Svar på denne tråd

Falde af...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 09:00

På 12 år er jeg faldet af ca. 9 gange tror jeg. Det har så været på 4 forskellige heste:

Charlie:

På ridebanen, hvor dyret blev forskrækket over en anden hest.

På tur hvor dyret blev forskrækket over en bil (var ikke trafikvant) .

Midnight:

På tur hvor hesten ikke ville samme vej som jeg .

Under springning, hvor hesten sprang højere end beregnet.

I skoven hvor jeg troede hesten ville gå over en lille træbro, men istedet sprang grøften ved siden af.

Under en gang bukning grundet gjord-krampe tror jeg.

Shakira:

Hun bestemte sig for at jeg bestemt ikke skulle ride dressur på ridebanen = rodeo, på tur var hun derimod sød, røg af 2 gange på bane ...øv .

Jossie:

Tja nåede dårligt op på hende, mine ben var ikke lange nok fra tanteskammel til hest, da hest besluttede sig for at gå... *grin*

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Hephey
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 09:26

er faktisk ikke falde af i 3 år nu... medmindre man medregner den dag jeg skulle lege med surprise og vil glide ned over røven på hende og lander på nummien...

men tidliger faldt jeg tit af mest på grund af vanvittige påfund, som at ride under lavthængene grene, stå på surprise og plukke kirsebær, stå på hende mens hun skridtede osv.

men sidder ret godt fast i sadlen citat min gamle underviser: "det ser ud somom hun har fået en klat lim i røven, hun bliver bare sidende uanset hvad de laver." det gør også jeg har redet alle mulige heste sm ingen andre turde ride på...

Vores største had

tilhøre de mennesker vi holder allermest af,

for de er, de eneste der kan give os alt,

og alligevel nægte os det.

0
0
Svar på denne tråd

REKORDINDEHAVER
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 09:30

Ja, jeg er så faldet af 72 gange for at være helt præcis - sidste gang kostede det to brækkede ben, en brækket skulder, en brækket finger og kraniebrud...men det var også et rigtig dumt fald.

Ellers har jeg kun et par hjernerystelser, et par brækkede fingre (gad vide, hvorfor det altid er dem, det går ud over ), en trykket lever og nogle forstuvninger bag mig.

Så jeg tror, at jeg lige nu er rekordindehaver i multistyrtklassen

/Nat

Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd

asjhkajshk
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 10:32

Jeg er faldet af 33 gange siden jeg sad på en hest første gang hvor gjorden var løs og jeg derfor rutsjede ned under maven af den og faldt af

Men jeg har også sprunget en del, redet løbstravere i galop og tilredet nogle heste..

Desuden har jeg været så tosset at hoppe op på heste ude på folden hvor de ikke havde andet end grimer på.. Ikke altid lige smart ;)

Sidst jeg skvattede af var sidst i november :) Haflingeren jeg red slog klik og skulle bare efter de andre heste og bankede så ind i et rimelig massivt spring på 1 meter...

Klovnen mig blev lige præcist IKKE siddene :P

Ham hafferen er sluppet af med mig 5-6 gange de 4 år jeg har redet på ham.. Men han har haft mange flere chancer..

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest,

vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

Hm...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 14:11

Det hører også til det mere sjældne her.

Men øhm, gennemsnitligt en gang hvert ½år eller sådan noget :P Sidst jeg røg af... det var i sommers. Jeg er tilgengæld ofte tæt på - nok mest fordi jeg rider meget uden sadel, og begge hestene mine godt kan lide lidt sjov og spas :P

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 15:10
I år 2005 fik vi en ny pris i vores rideklub den hedder "Årets afhopper." Og jeg fik den i år 2005 og i år 2006, så siger det vel næsten sig selv... Men det er snart 4 måneder jeg er faldet af sidst. Men i år 2005 og i 2006, red jeg hver sin hest. Og nu har jeg min egen, og jeg er kun faldet af 2 gange for ca. 4 måneder siden.

En rigtig hest, er en Connemara fra Myreby.

0
0
Svar på denne tråd

Uha uha
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 15:17

Da jeg for nogen og 30 år siden begyndte at ride, faldt jeg af mange gange. Nogen gange røg man af 10 gange på 1 time. De rideskoleponyer var nogle labaner.

I de år jeg selv har haft hest (15 år) er jeg kun faldet af 3 gange. 1 gang hvor min tykke fjordhest lave et totalt rejehop med alle 4 ben væk fra jorden. Jeg kunne ikke gå i 8 dage. 1 gang hvor tykke fejlbedømte en mikroskopisk grøft og oversprang med 1 meter - resultat 3 dage i senge og gang som John Wayne i 14 dage.

I august sidste år faldt jeg af min datters fjordhest til et stævne, fordi jeg mistede balancen i allerførste spring - piiinligt.

På de hundreder af gange jeg er faldet af, er jeg kun kommet galt afsted en enkelt gang, da næsen brækkede. Men den sad heldigvis stadig som den skulle, så udover blå øjne og fritagelse fra idræt så fejlede jeg ikke noget.

Jeg er blevet for gammel og ømskindet til at falde af i tide og utide.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 19:20

Falder af

Hilsen Ditte :-D

I may not be perfect, but I'm all I got

0
0
Svar på denne tråd

Falder af?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 19:44

Jo, det sker da. Da Alizet var i lømmelalderen havde han en periode, hvor han "tabte" mig et par gange om måneden - men det er han heldigvis vokset fra

Til gengæld fik jeg en rodeotur af en anden hest for nylig, og jeg har ikke en fremtid som rodeorytter, fik vi så konstateret. Jeg skylder stadig flødeboller...

Mvh.

Rebecca.

Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
0
0
Svar på denne tråd

puha ret tit
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 19:49

men til mit forsvar så kan alle ryge af victor ... han er en DV på 172 men kan vende 180 grader på et split sekundt og ikke mange kan nå at følge med.

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 19:54
Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg er røget af i alt. Ved bare at jeg har præsteret at ryge af den samme hest 23 gange den første uge hvor jeg red den. Jeg må indrømme at jeg var noget træt af den til sidst og sagde til ejeren at de gerne måtte finde en anden til at gøre det inden jeg kom til skade. Det lykkedes aldrig at tilride den, så nu går den og hygger.
0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 23:18

Fra 1992 - 1997 er jeg faldet af et utal af gange.

1997 - 2005 er jeg faldet af to gange og inden for det sidste halvandet år er jeg faldet af 4-5 gange.

Kynisme er bare en ubehagelig måde at sige sandheden på...
0
0
Svar på denne tråd

En gang om året
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 09:17

Ja det lyder underligt! Men jeg har faktisk kunnet holde mig til det siden jeg begyndte på rideskole igen efter 5 års heste pause.

Der var faktisk to år i træk hvor det var den sidste gang inden jul - så jeg har haft en juleaften med en fudstændig stiv nakke og en hvor jeg ikke kunne sidde ned, pga en smadret hofte...

Jeg er lander også bare så sk*de uheldigt hver eneste gang, men er dog altid kommet op igen lige bagefter.

Da jeg var yngre var jeg meget bedre til at lande og langt mere modig, så der blev jeg også sat af i tide og utide.

"Went Irish and can never go back!"

0
0
Svar på denne tråd

ikke de sidste mange år
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 09:43

Det er nok en 14 år siden, jeg har været faldet af. Da jeg gik på rideskole fik jeg mine ture i savsmuldet, nok 50.. Som oftest om mandagen når rideskolehesten havde haft fri hele weekenden i deres spiltorv , og så påtog jeg mig altid de vildeste heste. Så fik jeg part på en hest der var mester i at bukke, fløj op og snurrede rundt! Det fik trænet min balance. Siden red jeg heste til for en, faldt ikke af trods 8 heste i tilridning. Så købte jeg min egen Fie og hende er jeg kun strøget af 2 gange, den ene gang faldt hun i grøften, fordi der var isglat og den anden gang var ved en brat refusering og jeg havde nylonridebukser på. Så har jeg tilredet hendes to børn, ingen afsidninger! Jeg rider 4-5 gange om ugen og har altid gjort det.

MVH

Christina

PS De sidste mange år har mine heste været i løsdrift og vi vedligeholder turene i skoven hele året, så de store overraskelser kommer ikke!

Løsdriftplads ledig pr 1. maj i HIT stald

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 11:15

De 9 år jeg har redet er jeg faldt/smidt af ca. 15-20 gange.

Har kun været ude for et lille styrt, det var på min shetlandspony, det er 2½ år siden. Jeg red mod et stadionataspring på ca. 55 cm, han stopper ca. 5 m fra springet, snurrer rundt og ind mod barrieren og laver et bukkespring. Jeg ryger direkte ned i den betonkant der er nederst i barrieren - med ryggen først. Jeg kommer dog hurtigt på benene, sætter mig op og rider videre.

0
0
Svar på denne tråd

ALDRIG...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 12:56
-selvom jeg har redet de sidste syv år, så er det aldrig lykkedes krikkerne at kyle mig af... men det har været rigtig tæt på nogle gange.. tror det er de lange skanker jeg render rundt med.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

tjaa...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 13:00

så sent som igår

galop i skoven + bukkene hest = afsidning og 3 kolbøtter.

er godt nok også lidt mør idag*g*

men men jeg kan jo bare lade være med at slappe for meget af*g*

og det kommer bag på mig hver gang...møghest.

og så skal der investeres i ny ridehjelm, når man banker hoved i jorden

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg savner dig Tamina

Heste klippes billigt - langs køgevejen taastrup til solrød + vestegnenen - mail eller skriv: Rklove@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 19:59

Jeg falder meget sjældent af efter hånden. Det er oftes i spring, hvis Frida (som jeg har været ved at springe til), ikke helt vil det samme som mig ;)

Men har igennem mine 7 heste år, faldet af ommkring 50 gange. Blandt andet fordi, jeg har redet på uvelredne elevponyer (nogle "rest" heste, som egentlig ikke kunne rides :s

Men så har jeg også været ude for omkring 5 styrt, hvor hesten altså er faldet helt ned og ligge. Det er ikke rart, kan jeg sige jer, men er der sikkert flere der har prøvet.

Når en stor hest stikker af i fuld galop med en masse rodeo i et mini ridehus, ja så er der ikke meget plads den kan vende på, og så væltede den.

Samme hest har også præsteret at kyle mig af, og gav mig hjernerystelse, så jeg mistede hukommelsen i 1 time ca.

Har også prøvet at ride en pony som stak af i fuld galop, så kom der en masse træer, som den opdagede for sent, og gled da den ville dreje uden om.

Da jeg var yngre, var jeg meget frygtløs, men pga. mine uheldige styrt, så har jeg fået en stor potion respekt.

Mvh.
Mia-musen
~~Frida~~
0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 20:58

Aldrig

7-9-13

Har ikke været nede og kysse jorden, siden mine ponyår.

0
0
Svar på denne tråd

I går :D
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 22:31

Hehe, jeg faldt også af igår, men det var vist min/vores egen skyld.

Mig og min kæreste er så småt startet på projekt tilridning af Spirits, og jeg har været oppe at sidde på ham et par gange.

Igår var det jo så blæsevejr, og hesten var ret meget oppe at køre. Men man er vel dumsmart og fortsætter projektet.

Jeg havde så osse nylon ridebukser på, de rigtig glatte, for jeg gad jo ikke lige skifte. Min kæreste har ingen handsker på, og i det jeg sætter mig op stejler den lille hestebasse en lille tur. Smarte mig skrider bagud af sadlen i mine alt for glatte bukser og efter et lille badutspring ligger jeg så i mudderet. Jeg havde vest og hjelm på så jeg slap uden knubs, men kæresten fik lidt ømme fingre af at prøve at holde prullen.

Så kan vi lære det - handsker og bukser med skind er sagen.

Ellers er jeg ikke faldet af i ca. 4 år for har jo ikke rigtig redet i den tid, men i de gode gamle dage, ja da fik jeg da vist osse mine ture af, nok ca. en gang om måneden.

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Er der nogen der har en Upper til min Downer?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider