|
|
| hjælp jeg er en forstyrret studerende! |
|
|
hej med jer HN'er Ahr jeg er lige landet i et af mine store sorte huller, og efter en uge nu synes jeg ikke rigtig jeg kan komme op...!  Hmm jeg havde valgt at efter hf skulle jeg på landbrugsskolen, for at uddanne mig landmand med en hestelinie oveni hvor man skal i praktik på stutterier... Men min far mener ikke der er arbejde bagefter og at jeg aldrig vil komme til at få mit eget sted da det kræver en ordenlig omgang kapital, hvilket jeg godt er klar over. Men jeg har altid fået det jeg rigtig gerne ville, fordi jeg er så stædig.  Og nu er jeg slet ikke sikker på at det at være landmand er noget for mig, for jeg er bange for at jeg bare tager den uddannelse fordi det er noget jeg ved jeg kan og ikke behoves være super klog til.. Så jeg tænkte på noget biolog eller veterinær... Men der tror jeg bare ikke jeg er klog nok... puhaa hvor er jeg bare vild usikker... Har i ikke nogle uddannelses ideer hvor bare nogle af de ting jeg godt kan lide indgår: matematik, kemi, biologi,dansk og histori... Det er de fag jeg elsker rigtig højt... Så hvis i har tid må i meget gerne komme med ideer, for kender i det man løber ligesom tør for ideer, og idag er der jo så mange muligheder... Så ville jeg nemlig tjekke de uddanelser ud og se om det er noget for mig...! 
<3-hilsen diana venbjerg Min elskede Lukas døde d.1 sep. 2006 -du er savnet. Mit nye lys er Kenzo McClaude se præsentation. Også ejer af en ædel pølsehund, Trille. ♥Lukas & Trille ♥ ♥og Kenzo ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er jo blevet |
|
|
laborant. Eller er igang med uddannelsen. Er rigtig glad for det, fordi det ikke er stillesiddende arbejde, og jeg kan bruge min nysgerrighed. Kan godt følge din far, men omvendt for vi større og større landbrug i DK, så muligheden for at blive ansat er vel til stede (og her skal det pointeres jeg aner ikke en dyt fis om landbrug). Hvad med at tage et år eller halvt hvor du arbejder på landet? Så er det testet.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Au pair søges straks til Schweiz. Læs mere i præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog |
| Forfatter:  |
marhi |
| Dato:  |
14-03-2007 12:31 |
|
Hvorfor ialverden skulle du ikke være klog nok til at blive hvad du vil ? Hvis du oveni købet er udstyret med stædighed så klø på.
Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Tulle ♥Casia♥ |
14-03-2007 12:39 |
|
Mange siger ellers der er mangel på folk inden for landbruget. Selv er jeg også i gang med landbrugsuddannelsen (hestelinie) og arbejder pt på Blue Hors i hoppestalden. Men synes da du skal følge dine drømme - og man kan jo hvad man vil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hold da op Sune |
|
|
du ved da en masse om laboranter hva? Inden jeg startede snakkede jeg med en del laboranter, og var på virksomhedsbesøg på 2 forskellige virksomheder, ligesom jeg arbejder på nok den virksomhed i dk, der har flest laboranter ansat. -Og jeg arbejder på tværs af afdelingen. Indtil videre har jeg mødt en der sagde det var ensformigt, men samme sagde, at det var specifikt den afdeling hun var på. Derudover er der et hav af videreuddannelses muligheder. Men jo, der er nok en del stillinger som kan blive ensformigt. Men er der mon ikke det indenfor alle fag?? Kender da en dyrlæge, der er ret træt af at vaccinere dyr!
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Au pair søges straks til Schweiz. Læs mere i præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
Sune |
14-03-2007 13:39 |
|
Ja det gør jeg rent faktisk, jeg har nok være på en del flere laboratorier end dig, så tag det lige helt roligt! Nu er det jo ikke alle der arbejder hos Danmarks største laborant aftager hvor der bl.a. forgår en del forkning som ikke er så rutine præget! Men rigtigt mange laboranter arbejder bl.a på kontrol laboratorier hvor arbejdet er rimeligt ensformigt da man laver de samme analyser dag for dag! Job mulighederne er heller ikke specialt gode hvis du ikke bor på sjælland så det er jo også værd at tage i betragtning inden et studievalg. Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror dig på |
|
|
at du sikkert har været i flere laboratorier end jeg. Men nu ved jeg så ved et tilfælde at Diana bor i et område hvor det bugner med det store med. firmaer. Også er der jo så meget andet end lige det, man kan lave  Men jeg tror der er ensformigt arbejde lige meget hvad man laver. Kender en bio-tekniker der også keder så noget så voldsomt. Også sådan kan man vel blive ved. Spørgsmålet er vel at finde en genre der passer til en, og hvis man er oprigtigt glad for sin uddannelse er det for de fleste også til at få de spændende jobs. Og som jeg kender Diana, så skal hun nok få revet noget godt til sig. -Hun er nemlig ligeså stædig som hun beskriver sig selv.-På den gode måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalalala |
|
|
Sune: Tusind tak vil se på dem alle sammen i aften med min kæreste...!  Hej Tine  Tusind tak for de søde ord, men som du ved har jeg altid drømt om at blive dyrlæge, men ved ikke om jeg kan komme ind og dermed klare uddannelsen...? Måske jeg bare skulle prøve at søge og se om jeg kan komme ind? Hmm vi må også se og finde en dag hvor vi kan smutte en tur på cafe sammen 
<3-hilsen diana venbjerg Min elskede Lukas døde d.1 sep. 2006 -du er savnet. Mit nye lys er Kenzo McClaude se præsentation. Også ejer af en ædel pølsehund, Trille. ♥Lukas & Trille ♥ ♥og Kenzo ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nemmerlig... |
|
|
den aftale gik da helt i vasken  Jeg tror nu nok du sagtens kunne blive dyrlæge, især fordi du er meget stædig. Jeg tror bare det er et spørgsmål om at du skal sætte dig målet for øjet. -Du minder mig meget om mig selv i den retning. Du er på ingen måde mindre begavet, jeg tror mere din "modgang" har ligget i, at du ikke selv rigtig har vidst, hvor du skulle hen af?? Også kan det være møg svært at holdet overskuddet oppe i de svære perioder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Så let er landmandsuddannelsen altså heller ikke. Personligt mener jeg at alle (alm. intelligente) mennesker kan blive student/HFér, det samme gælder ikke for landmandsuddannelsen. Ikke alle kan få grønt bevis, det er ikke helt så let som man skulle tro. De halvdumme får ikke uddannelsen og slet ikke deres egen bedrift.  Selv er jeg både student sproglig (med mat. fys. og kem (b-niv), landmand og nu læser jeg historie hvilket er meget spændende, men ikke let, man kommer fx ikke udenom økonomi og politik, særligt politik fylder en del. Man må kunne regne ud hvorfor historien har formet sig som den gjorde. Men jeg har også et meget bestemt mål med min uddannelse, så jeg holder politikken ud (se evt. præs.)Man skal have en to-faglig bachelor nu, så det andet fag bliver enten museologi eller europæisk kulturhistorie. Evt. tager jeg også en bachelor i natur-og kulturformidling. Matematik er jeg ikke god til, hvis jeg havde været det, er det muligt at jeg ville have taget uddannelsen som adfærdsbiolog, da jeg har særligt flair for biologi og dyrepsykologi. Men matematik på A- niv, som det kræver i Aarhus,har jeg ikke, og har heller ikke lyst til det. Jeg overvejede også dyrlæge, men ikke tale om at jeg ville efterlade mine heste og familie i Jylland og bo i en storby. Håber at du finder den rette uddannelse. 
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaja meninger er der mange af |
|
|
Diana ♥Kenzo McClaude♥ Jeg er ked af at du skriver Og nu er jeg slet ikke sikker på at det at være landmand er noget for mig, for jeg er bange for at jeg bare tager den uddannelse fordi det er noget jeg ved jeg kan og ikke behoves være super klog til..
Hvis du mener det som jeg læser det. Så er der vist noget du har misforstået, men du skal være velkommen til at forklare dig nærmere  Med venlig hilsen Anita Spangbo som er en af den der har taget driftlederen og forsætter
Med venlig hilsen Anita Spangbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Anita |
|
|
har skrevet til dig over besked... Hvor jeg forklare nærmere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diana ♥Kenzo McClaude♥ |
|
|
Tak skal du have, mon ikke vi kan mådes på midten  Men ja den er modtaget og sendt retur, vi skal nok komme til at hygge os 
Med venlig hilsen Anita Spangbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diana.. |
|
|
...jeg vil da desværre give din far ret! Jeg er selv uddannet landmand med heste som speciale (staldmester). Jeg har opgivet at bruge uddannelsen dels pga. at der faktisk ikke er nogle jobs - i hvert fald ikke inden for hestebranchen. Så jeg er også blevet laborant. Mit job er ikke særlig ensformigt, men det kommer helt an på arbejdspladsen. Det er nu også ret ensformigt at malke 150 køer 2 gange om dagen.
***** Snepony *****
If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|