|
|
| f*ck dig! |
|
|
Nu skal alle jer HN'er lige høre noget der virkelig har tændt mig helt af! Jeg har en vildt god veninde der er muslim, det vil sige at hun går med tørklæde, de fleste drenge i min klasse er racister, (kun fordi klassens 'overhoved' er det, og de vil spille smart over for ham) hun har sådan noget ekstra skrifligt dansk, og da hun kommer tilbage fra det tuder hun helt vildt meget, os piger går selvfølgelig hen og spørger hvad der er galt, og trøster hende og vi får denne her forklaring: jeg kom gående ned af gangen og så kommer *J* gående hen mod mig og sagde perkersvin og rev mit tørklæde af. AAARH, jeg er sur! og der kommer først en klasselærer vi kan sige det til imorgen, men f*ck jeg har lyst til at smadre ham! Hvad er jeres mening om det her?
Tazz Snuske min kanin<3 -der er nok en grund til folk siger jeg er underlig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ryster på hovedet! |
|
|
Hvis jeg var dig eller hende, så ville jeg melde ham til politiet. Han chikanere hende og krænker hende på det groveste. Han har direkte fortjent ikke mindst at blive smidt ud af skolen, men også at få en chikane sag på nakken. Der skal fand.. være plads til alle- uanset om man har en anden religion. Hvad bliver det næste han gør ved hende? han er pskykopat! Nu ved jeg ikke hvor gammel denne *J* er, men han kan faktisk få 60 dage for det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej |
| Forfatter:  |
Muzze »Min Kaniiin« |
| Dato:  |
12-03-2007 18:27 |
|
Syntes godt nok han er forfærdelig , Han kan sgu da ikke tillade det der .. 
~´*~´* LOUISE *´~*´~ Kært Barn Har Mange Navne, Jeg har kun Et.. Hilsen... Herfra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg håber godt nok |
|
|
At den dreng ryger ud af skolen med øjeblikkelig virkning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du går |
|
|
Du går på kontoret og snakker med inspektøren. Hvis han er sit job kompetent, så kontakter han drengens forældre og fortæller dem at den opførsel er uønsket på jeres skole og at gentagelser kan føre til bortvisning.
Mvh Tina, desværre uden Turpin Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skolen. |
|
|
Hvorfor venter I med at gå til klasselæreren i morgen? Hvis det var sket på min skole, så havde vi taget fat i skoleinspektøren med det samme! Så hurtigt fat i skoleinspektøren og forklar situationen. Han skal ikke slippe let fra det. Men samtidig: Er der nogle vidner på det? For ellers kan det blive ord mod ord.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En anden gang... |
|
|
... så gå til en anden lærer end klasselæreren hvis klasselæreren ikke er der - eller direkte til skole-inspektøren! Den adfærd han har udvist er aldeles uacceptabel og respektløs og han skal lære at ALLE mennesker har krav på respekt - uanset hudfarve, religion og påklædning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Trine ♥Denise♥: han er 12-13 år. TheOne: jeg ved ikke om der er vidner..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan godt ske |
|
|
i mener det er at krænke.. hva så med de danske piger.. drenge kigger på vores patter ?? undskyld mig .. men mange kan ikke lide muslimer ... især ikke med tørklæde.. jeg kan godt forstå ham .. men også hende,, da det ville være det samme hvis en dreng gik hen og rev i en dansk pige's trøje og sagde møg-luder... Hvis man ikke kan li muslimer,, så holder man sig væk.. han er sq strid ??? sig noget til ham !! go for it .. håber i klare ham undskyld sproget ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En advarsel |
HeidiZ |
12-03-2007 19:28 |
|
for at give ham en chance, og lade ham tænke over tingene. Anden gang så står det vidst på en politianmeldelse.
Og det er sådan set min generelle holdning, og det havde været det samme, som hvis det var en nydansker som var kommet med racistiske udtryk til en dansker!!!
-HeidiZ  ***
You need to feel alive - to stay alive
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
HeidiZ: Han fortjener ikke at få en chance, når han har gjordt sådan noget svineri.. Mon ikke han vidste det i forvejen men "bare" skulle være sej?
Nej gu faen skal han da ikke tænke over tingene :S Han har krænket et andet menneske, på deres religion, trosretninger.
At sige noget racistisk til en dansker er ikke det samme som at hive tørklædet af en muslim!! Du krænker ikke troen på samme måde, det ene er sprog og det andet er handling, der er stor forskel..
Det er trist at du ser sådan på det synes jeg.. men jeg er jo bare mig..
Håber I får sagt dette videre, hurtigst muligt.. Den lille *** burde smides ud af skolen på dags dato!!!
Hilsen 007 Den der ler sidst, er meget langsomt opfattende... § 1. Jeg har altid ret! § 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Agent007 |
HeidiZ |
12-03-2007 21:21 |
|
Nu ved man jo ikke 100% hvad der ligger bag. Det kan jo være gruppepres, forældre osv. Jeg mener slet ikke det er iorden, men man kan bare heller ikke bortvise alle, fordi de har lavet en fejl. Jeg mener mere at vejen frem må være dialog og forståelse for, hvad han udsætter et andet menneske for, når han siger disse ting 
-HeidiZ  ***
You need to feel alive - to stay alive
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Agent007 |
|
|
Agent00: Det er så egentlig ikke en krænkning på religionen, men en krænkning på vedkommenes valg at påklædning. Tørklæde er jo faktisk ikke noget deres tro siger de skal bruge, men noget der er valgfrit. (har fået det af vide af tre muslimer, så mon ikke de ved hvad de snakker om?) Men ja hans opførsel er uacceptabel, og burde medføre en advarsel fra skolens side.
Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en klaphat! |
|
|
Mage til mangel på respekt for andre menneskers trosretning skal man da lede længe efter. Uanset alder, så burde knægten vide, at det er diskrimination, mangel på respekt, og dybt uacceptabelt at gøre som han. Det uanset om det er gruppepres, eller hvad. Jeg synes som flere andre at i burde have gået direkte til inspektøren på jeres skole, eller en anden lærer med det samme. Der børe være en konsekvens for at gøre som han gjorde. Men at smide ham ud af skolen er måske lige drastisk nok. Men en advarsel, det skal der helt sikkert til! Der skal dialog til, ellers fortsætter han bare på samme måde et andet sted. Han skal lære at forstå hvordan man behandler andre mennesker, og at respekt for andres religion er vigtigt hvis man skal fungere i et samfund, hvor der er så mange forskellige kulturer og religioner som her i DK. Fat i knægt, fat i forældre... og en snak om religion, respekt osv i klassen er mindst lige så vigtigt. Håber i får løst det, og får snakket med jeres klasselærer om det!
What doesn't kill you Makes you stronger!! Quidquid latine dictum sit altum viditur. (alt på latin lyder dybsindigt)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
at kalde ham psykopat osv er sgu lidt ubegavet. men umoden og et fjols er nok nærmere. knægten gør det sikkert for at få et par skulderklap fra kammeraterne. men selvfølgelig skal det videre til inspektøren og klasselæren og hans forældre skal indvides i handlingen og så en advarsel. og ikke mindst stakkels pige men syntes ikke at det er mere synd for hende fordi at hun er muslim end det er for alle andre piger og drenge på de danske skoler og de voksne på arbejdspladsen der bliver mobbet.
If life is a joke - i don´t get it
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
Mor til ♥Franciska♥ |
13-03-2007 07:30 |
|
... Nu skal jeg lige starte med at sige at jeg syns det er forfærdeligt synd for den stakkels pige, det må være et helvede at blive krænket på den måde... Men nu må I ikke glemme at drengen kun er 12-13 år. Jeg går ikke i forsvar for ham, men prøver bare at minde om at han stadig er et barn, et barn der ikke tænker så langt måske. Det kunne måske være grunden til det skete. Jeg selv blev mobbet som jeg ved ikke hvad da jeg var i folkeskolen, jeg var nemlig Jehovas Vidne. Dér var der sgu ikke nogle der blev politianmeldt, bortvist eller kaldt til samtale, uanset hvad jeg blev udsat for. Så igen: Jeg syns det er forfærdeligt for pigen, den stakkel! Jeg syns også det er ufatteligt respektløst af drengen, han burde have en gravalvorlig samtale med forældre/lærere/pigen+hendes forældre, samt en karantæne eller noget i den stil. Men at bortvise (as in kom aldrig tilbage) en 13årig dreng fra en skole fordi han har lavet en monster-kvajer, det er måske lige at stramme den lidt. Men kun lidt. Jeg er 100% på pigens side! (Bare inden I går til angreb ) Det kan godt være at de fleste bliver utroligt modne som 11årige, men de fleste, ISÆR drenge, er stadig ikke modne som 16årige!!! Mvh Bonnie Kom så... TIL ANGREEEB! *g*
**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did** Amatørfotograf, tager kvit og frit billeder af din hest. Du skal bare sørge for transport. Skriv besked for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej jeg giver dig |
|
|
helt ret Bonnie jeg mener også at han er gået langt over grænsen men hvis han skulle smides helt ud var der vist rigtigt mange børn der skulle smides ud af skolerne , og hvor skulle de så gå i skole.
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er da ris til egen røv |
|
|
for nu kommer alle hendes fætre jo efter ham - så kan han lær' det 
Selv efter den mørkeste nat, bliver det lyst igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mor til |
|
|
jeg har også været Jehovas Vidner og i den anledning være en fast del af underholdningen på bla skolen pussigt. hvor længe siden er det at du stoppede
If life is a joke - i don´t get it
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg flyttede |
Mor til ♥Franciska♥ |
13-03-2007 09:45 |
|
hjemmefra som 15 årig, så det er nu 9 år siden.. Ja, livet er sgu ikke lutter lagkage når man ikke er som alle andre... Men hurra for det!  Mvh Bonnie
**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did** Amatørfotograf, tager kvit og frit billeder af din hest. Du skal bare sørge for transport. Skriv besked for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linse *Dejó* |
Jannie Tornvig |
13-03-2007 10:38 |
|
Sikke da en dårlig kommentar  - Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
HeidiZ: jeg tror nu godt at en dreng som har en "gruppe", ved hvornår det er forkert og hvornår det ikke er.. Han har vel hørt tv, haft undervisning osv, så jo jeg vil mene efter det skrevne at han måske vil med ind i en "gruppe" eller skulle vise sig, se hvad jeg tør... Ellers havde han nok heller ikke råbt perkersvin samtidig  Belingo: En advarsel er ikke nok efter min mening, han har handlet og skolen må handle.. Ret må være ret.. Jo han krænker faktisk, men det er måske lige så meget fra familie til familie, for jeg kender også nogle og efter hvad de fortæller mig så tror jeg altså mere på dem end på dig. Tørklæde er ikke valgfrit, det er en af de 5 søjler man skal følge i islam, siger min veninde.
Hilsen 007 Den der ler sidst, er meget langsomt opfattende... § 1. Jeg har altid ret! § 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det eneste |
|
|
rigtige ville være at tørklæder blev forbudt på skoler. Der står ikke noget om det i de fem søjler. Det er blot en tolkning ud fra de to vers Sura Al-Ahzab 59 og Sura Al-Ahzab 24.
~ Grev Axell ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor nogen... |
Himmelfjer |
13-03-2007 12:24 |
|
...kan have så ondt i r*ven over et tørklæde, det fatter jeg ikke! Hvorfor i alverden skulle man forbyde det? Medmindre man så i samme ombæring forbyder hænger*vsbukser og nedringede bluser!  Uanset om det er racistisk eller ej, så er det mobning, og de fleste skoler har en meget klar holdning til det: Det er ikke acceptabelt. Så enkelt er det. Jeg synes det er fint at vente med at snakke med klasselæreren om det. Selvom inspektøren også er en oplagt mulighed. Men med læreren er I mere sikre på, at der bliver gjort noget langvarigt forebyggende i stedet for at der bliver uddelt en skideballe, som alligevel ingen effekt har.  Ellers er jeg ret enig med "Mor til Franciska". At bortvise en 12-13-årig over så lidt er da tåbeligt. Jeg er sikker på, at pigen kommer sig over det dybe chok og efterfølgende traume med tiden!  Og jo...jeg synes der bliver pisket lidt af en stemning op over situationen. Hun fik hevet tørklædet af. hun blev ikke tævet eller voldtaget! Mange børn må gennemleve værre og mere krænkende ting, så det er ikke noget at pive over. MEN det skal ikke tolereres eller accepteres. derfor er det en god idé at tage det op med læreren.  Camilla
Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grev Axell |
Mor til ♥Franciska♥ |
13-03-2007 12:25 |
|
Hvad bliver det næste?... Må man så heller ikke have kasketter eller grønne underbukser på?? At forbyde tørklæder ville da kun gøre ondt værre. Vi praler af vores ytringsfrihed, hvorfor skal udlændinge der bor i vores land så ikke også drage nytte af den NETOP ved bla. at bære tørklæde sådan som deres religion fortæller dem det. (Husk lige at der er en del grene ud fra islam, ligesom at der er en del grene ud fra kristendom). Mvh Bonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor forbyde tørklæder? |
|
|
Hvem kan det genere at man er iført tørklæde? Jeg kan forstå det med burka eller andet der helt slører pigens ansigt, så man ikke kan se hendes mimik - men et tørklæde om håret er da ikke noget der burde piske en stemning op. Om det er religion, tradition eller blot noget pigen har lyst til at have på er ligemeget. Så længe vi ikke har skoleuniformer i Danmark, kan man ikke forbyde en pige i at have et stykke klæde om håret. Og INGEN har ret til at gå og flå beklædningsgenstande af hinanden!
£isbeth & Baloo Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you. Aldous Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mobning |
|
|
Det er synd for pigen. Mobning er ALTID synd. Personligt bryder jeg mig ikke om religion (er ateist) da jeg mener det er "opium" for masserne, noget som er opfundet for at holde de svage i samfundet nede! Mht. mobning, hvilket dette er og ikke en eller anden religiøs debat, så har andre skoler haft gode oplevelser med dialog og samtale. At sætte sig ned og snakke med hinanden. hvor fx den dreng som mobbede blev sat til at høre offerets følelser og hvordan han havde såret hende. Det vil sandsynligvis give langt bedre resultater end en straf. En 12-13 årig dreng vil opfatte en straf som at den blev påtvunget af offeret, dvs. han vil give hende skylden for hans straf, i stedet for at opfatte at han selv var skyld i straffen, fordi den var resultatet af hans opførsel. Samtale og dialog kan også give positive konsekvenser, hvor fx hele klassen taler om dette (selvfølgelig sammen med diverse lærer og lign). Særligt hvis der er problemer med ham der "styrer" i klassen. Men hvis dialog skal lykkes, så skal der også være plads til at dem som har problemer med udlændinge (nu blev der sagt at flere af drengene i klassen var racister -hvilket er et hårdt udtryk, og hvis tazz-snuske- politianmelder drengen der rykkede håndklædet af, så kan han ligeledes politianmelde hende for at kalde ham for en racist! Bare så man husker at en politianmeldelse kan få vidtrækkende konsekvenser) og kan udtrykke hvorfor de føler sig truet af en pige som går med tørklæde. Mit råd er at tale med en lærer om dette problem og evt. bede om at få en klassens time (eller flere hvis det er nødvendigt) til at få diskuteret mobningen sammen. således kan debatten også brede sig til senere i livet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg regner med at i gerne vil hører hvordan det endte. 1 times skider på kontoret, og en meget sur inspektør der holder øje med ham hele tiden(næsten)..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klart... |
Mor til ♥Franciska♥ |
13-03-2007 13:15 |
|
...at inspektøren gør det... Står han da vedsiden af ham i hvert frikvarter? Næ, der drikker han sgu nok kaffe med de andre lærere... ALT for billigt sluppet siger jeg bare!! Mvh Bonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja alt for billigt, !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slap nu af |
yiip |
13-03-2007 13:28 |
|
synes ikke det er for billigt... det er jo første gang og drengen er jo stadig et barn.. gør han det derimod igen så bør straffen og være derefter... men godt at i fik sagt det så han kunne få at vide at det gør man bare ikke...
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ting til lille hund sælges... se min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hans opførsel |
|
|
var forkert. Men at bære tørklæde er som at bære kors eller andet religiøst symbol. Det er jo en slags propagande. Her er det enda for en kvindeundertrykkende religion. Må dog indrømme at det at kroppen også er tildækken er bedre end at se på den ludermode mange tøser går rundt i. Iøvrigt er islamiske drenge ikke bedre end den 13-årige danske.
~ Grev Axell ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig i... |
Mor til ♥Franciska♥ |
13-03-2007 13:41 |
|
... at alle 13årige er lige gode/slemme. Også enig i at piger går noget udfordrende påklædt... Men altså skal jeg så have revet halskæden af fordi jeg har et kors som vedhæng? Eller foden af fordi der er et kors tatoveret? Syns det er noget fis at sige at tørklæder burde forbydes. Nul og nix! Mvh Bonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Agent007 |
|
|
Agent007: Nu siger jeg jo kun det med tørklæderne ud fra hvad de fortalte mig. Måske de bare tolker de søjler du snakker om, anderledes end dem du kender? (er ikke så godt inde i islam, men det med tørklæderne er alså noget de fortalte mig) Det skal så også tilføjes at de nu går med tørklæde, men før begyndte i 8.-9. klasse tror jeg det var. At jeg skriver det med tørklæderne skal endelig ikke misforståes, for er ærlig talt lige glad med om de går med tørklæde, hvis de har lyst, tja så ska de for min skyld bare gøre det.  Hvem du tror på er egentlig underordnet for mig, er jo netop ikke muslim, og kender derfor ikke sandheden. Jeg tror at både du og jeg tror selvfølgelig på det vi får at vide, af dem vi kender. At vi ikke har fået det samme at vide er så det, mon ikke islam lige som kristendom bliver tolket forskellige fra familie til familie?  Med hendsyn til jeg siger han skal ha en advarsel, er ment på den måde, at selvom det er meget forkert hvad han har gjort, syntes jeg også det er lidt drastisk at bortvise ham helt. Dermed mener jeg han skal have en advarsel, hvor der fx bliver sag, næste gang, så det alså ud. dette er uaaceptabelt, og vi vil ikke finde os i det. Der skal selvfølgelig også dialog til internt i klassen, sættes focus på problemet. Men jeg mener bare det er lidt for drastisk bare at smide ham ud. Som andre også siger, så har drengen nok ikke tænkt længere, end han syntes dette kunne være "sjovt". Han har måske ikke tænkt på hvordan hun kan føle det, hvad konsekvenser det kan får, osv. Håber du forstår hvad jeg mener?
Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh det er ikke tørklædet som sådan ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 14:12 |
|
... som han hiver af hende, der er det væsentlige problem, det er de ord, han har lukket ud af sin mund  Er det ikke de ord og den disrespekt de rummer, der er PROBLEMET ?? Hvis tørklædet var forbudt, havde han nok sagt de ord alligevel  Mvh. Lisbeth
SVEND 4 EVER !!! Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !! Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte at |
|
|
skrive synlige kors. Der er jo forskel på et tørklæde og så et lille kors om halsen. Synes tørklæder og ligninde symboler bør holdes i hjemmene og det offentlige rum hvor man kan undgå det, hvis man vil.
~ Grev Axell ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
AAARRRGH, stor brøler herfra havde misforstået den med persvin. Undskyld!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er det du har misforstået ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 14:30 |
|
... er ikke klar over, hvad du mener  Mvh. Lisbeth
SVEND 4 EVER !!! Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !! Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hun fortalte noget om perkersvin, men det var en anden gang hvor en anden en havde sagt det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bom bom bom ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 14:46 |
|
... så er det vist godt, han ikke har fået større straf  Hvis man føler sig forurettet, er det altså vigtigt at holde tungen lige i munden og ikke sprede usande historier, som andre kan misforstå og blæse op. Men hvis der kommer en næste gang ... og det gør der sikkert, hvor nogle kalder hende det, så synes jeg bestemt, at hun skal gå videre med det ... med det samme. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arh rolig nu |
|
|
oki ja ja drengen har været grov men lige frem at smide ham ud af skolen, er da lige i overkanten.. tror da lige nogle folk skal slappe lidt af... mon ikk vi alle sammen har lavet noget i tiden som ikk lige var skide smart... og er ikke racist..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Mor til ♥Franciska♥: nej gu ej skal tørklæde forbydes, hold da op mange ting fra kristendommen skulle forbydes også.. :S det ville da være ufattelig dumt! Belingo : Ja nemlig jeg tror også det er forskelligt fra familie til familie, jeg kender to som jeg er rigtig gode veninder med, og den ene tror lidt mere end den anden. Efter hvad jeg har forstået skal de have tørklæde på når de har fået deres *** for så er de myndige. Man kan også vælge det som 3 årig, såvel som 10 årig osv, inden *** , men så skal de bare blive ved med at gå med det. De 5 søjler, forklarede min veninde mig mens jeg skrev, hun sagde at tørklædet stod i de 5 søjler, og er en del af deres tro, da det står i bogen.. Jeg mener bare stadigvæk godt at drengen vidste hvad han lavede!! Jo jeg kan godt forstå hvad du skriver, men jeg siger bare stakkels lille pige, nu skal hun gå og være bange for at en dreng i hendes klasse, hvor man skal være tryg, hiver hendes tørklæde af igen... Han kan jo sagtens true med det, og gøre pigen så skie bange, og hvad kan hun gøre når han ikke har "handlet".. (ord mod ord) se dét synes jeg er GROV mobning, og drengen burde flyttes til en anden klasse eller helt ud..  Jeg læser hvad du skriver og forstår  , jeg ville bare ønske der var taget et stridt længere! Lisbeth Sejberg: alle de ord er de fleste blevet helt imune over for, da de er begyndt at kalde sig selv de ord.. Grev Axell (Luke): korset er lige så synligt, som tørklæet, det kommer bare an på hvad du lægger mærke til..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Derfor kan den enkelte skole ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 16:03 |
|
... godt tage op, hvilket sprogbrug man finder uønsket og det gør man også mange steder. Den her "sag" er jo så "kun" almindeligt drilleri, hvor det handler om, at han har hevet hendes hovedbeklædning af ?? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Lisbeth Sejberg: hvis du bare har sat dig bare en smule ind i islam, så burde du vide, at det ikke "bare" er en hovedbeklædning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh jeg hælder nok til dem ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 17:46 |
|
... der mener, at det er frivilligt, om de går med det eller ej. Jeg mener stadig "sagen" skal gribes mest an som racistisk chikane end religiøs chikane. Hvis jeg havde vænnet mig til at blive tiltalt med et bestemt nedsættende ord, betyder vel heller ikke, at andre danske kvinder bare skal finde sig i det samme ord ... det finder jeg svært at forstå. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm ... |
|
|
hvis jeg havde haft en veninde der havde en anden religion , havde smadret den f*de nar som havde rørt hende .. "Jeg er ikke racist mod lovlydige indvandrer, men mod dem som gør som det passer dem, og går imod loven!" ^^ Ta' det på jer .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Jeg har ikke læst hele tråden men jeg så lige at en skrev at en muslim selv bestemmer om hun vil have tørklæde på eller ej, og det passer altså ikke!!! Jeg går i klasse med to som der har tørklæde på. Den ene har selv bestemt at hun vil have tørklæde på og den anden skal have det på! ^så det passer altså så ikke. Jeg fatter slet ikke at en 12-13 årig gør sådan noget men men men, selvom han er så lille skal han fandeme også lære af det han har gjort! -Det er fuldstændigt urespektabelt! Det er noget som skoleinspektøren og evt. politiet skal blandes ind i efter min mening!
- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SmukkeZaco hvem har bestemt ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 19:33 |
|
... hun skal have det tørklæde på?? ... hendes far sikkert der hælder til en strengere fortolkning af sin tro  Eller eksisterer der forskellige udgaver af Koranen?? ... nej vel?? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Jeg kan ikke huske hvem der har bestemt at hun skal have tørklæde på, men det skal hun. Nu har jeg så heller ikke lige læst koranen, så jeg ved ikke hvad der står i den. Hun har i hvert fald ikke selv bestemt det!
- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er ikke alene ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 20:15 |
|
... jeg har heller ikke læst den  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bibelen dikterer brug af tørklæde |
merhaba |
13-03-2007 21:29 |
|
Interessant at Bibelen faktisk dikterer brugen af hovedbeklædning, synes jeg. Paulus påbyder kvinder at bære hovedbeklædning og at tie i forsamlinger...det er der mange der bliver overraskede over, de forbinder strikse påbud som disse med Islam...:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ham Paulus ... |
Lisbeth Sejberg |
13-03-2007 21:31 |
|
... var en gennemført kedelig fætter  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Lisbeth Sejberg: Deres tro fortæller at de skal have tørklæde på, sagt med en anden mund, når de når til en fase i deres liv skal de læse koranen og gøre hvad der står i den det siger gud.
Som jeg har sagt så står der i koranen om de 5 søjler hvor der står om tørkædet, hvorfor osv. (siger min veninde)
Tro det eller ej, det er de færreste hjem hvor forældrene giver direkte besked som du fortæller det på. Min veninde siger at denne generation er ikke som de andre, i flere og flere familier, er der ikke lige så strænge krav som der har været..
Folk tror det er valgfrit, men det er det kun indtil de er blevet myndige, ca. for nogle bliver nødt til at vente til lærepladsen er færdig fx. hvis de forbyder det på deres job.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth... |
merhaba |
13-03-2007 23:14 |
|
Nu ved jeg jo ikke hvor alvorligt dit sidste svar var ment Men men, lad mig nu svare helt seriøst på det. Set med vores nutids-briller kan jeg godt se at det virker ret hårdt og manchauvinistisk, det Paulus har skrevet omkring kvinders status i samfundet. Men gennemført kedelig fætter...? Nja, jeg synes f.eks at Korintherbrevet, hvor Paulus priser kærligheden som det største af alt, er noget af det smukkeste der står i hele Bibelen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|