Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hesten ødelægger dækkener - hvad gøres?
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 15:30
Min stævnehest går med dækken for at holde pelsen i en ordentlig længde - hun ligner en islænder, hvis hun ikke har dækken på, så det er nødvendigt.

Hendes foldkammerat har på 2 år ødelagt 6 eller 7 dækkener - er holdt op med at tælle, da det er for deprimerende. Hvad kan jeg gøre? Det er ikke en mulighed at skille dem af og sætte dem på seperate folde, da jeg kun har tre heste og en fold, så de skal gå sammen. Jeg har prøvet med diverse bid-stop-midler, men dette hjælper heller ikke. De har hø på folden, så de burde være beskæftiget.

Foldkammerater vader rundt efter hende hele dagen, og nappe i den bagerste del af dækkenet, så det går i stykker.

Jeg har overvejet om en "mundkurv" kunne være en løsning. Lidt ala den man bruger, hvis hesten spiser jord. Er der nogen som har prøvet det?

Jeg er åben for foreslag og de må gerne komme hurtigst muligt, da jeg skal på dækkenindkøb i morgen og gerne vil have en løsning på problemet inden (så han ikke får ødelagt endnu et dækken allerede i år).


Mvh
Alice... (tidligere Alice Manette og Alice >>Lanett<<)




Diverse rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar


Se præsentation for billeder og oplysninger. Priserne kan forhand

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du kigger på?
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 17:37
Har du kigge på hvor rivfaste dækkenere har været? Nogle dækkener er jo mere rivfaste end andre...


Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke billige dækner...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 17:53
... hun har haft på ;-) Jeg har haft BR, Rambo, Three Horses, og de har alle været dyre. Jeg kan ikke huske præcis hvor rivfaste de har været, men sidste år begyndte jeg at tale med ekspedienterne om det, så de burde være gode.


Mvh
Alice... (tidligere Alice Manette og Alice >>Lanett<<)




Diverse rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar


Se præsentation for billeder og oplysninger. Priserne kan forhand

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan kun
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 18:19

anbefale bitterspray fra blue horse. Men det lyder som om du allerede har forsøgt dig med dette.


Det virkede ellers imod alle min tidligere hest foldkammerater og de var da over 10 foskellige heste.


Det er nemlig dyrt i dækkener når de andre bider i dem. Men det lyder ikke til at din lille dækken spiser er så kræsen.


Hvad med sådan noget Chillisaft/sauce? Måske lettere tarveligt men da en mulighed





Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er netop.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 18:29
Det er netop bid-stop fra BH jeg har prøvet - det gjorde intet godt.

Er der nogen der har prøvet en mundkurv til heste? Kan den stadig spise hø og drikke vand?


Mvh
Alice... (tidligere Alice Manette og Alice >>Lanett<<)




Diverse rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar


Se præsentation for billeder og oplysninger. Priserne kan forhand

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåre okai.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 18:39

Nåre okai, ja så burde det ikke være problemet. Skrev det bare, da min opfattelse er at mange ikke tænker så meget over hvor rivfaste de er. :p


Nåre, hmmm... da min hest stod halt, stod han med stald bandager, som han åd, der foreslog dyrlægen tabasco. Det hjalp dog ikke, tror han kunne li det, for han slikkede min hænder efter jeg havde smurt det ud over bandagerne... :p Men tja, måske er det en mulighed at prøve?



Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider