Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvalpeafvænning fra modermælk
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 01:16

Vores hvalpe er nu 7 uger gamle og er som sådan klar til at forlade os om en uges tid.


Hvalpene får nu hvalpefoder opblødt i vand 3-4 gange dagligt, men tager også stadig en tår hos deres mor.


For at moderens mælkeproduktion kan falde i et ordentligt tempo, med hvor stort et mellemrum, bør hundene så reelt forlade os?!


Altså, selv om alle de kommende ejere venter utålmodigt, så vil vi jo helst ikke af med dem alle på samme dag, bare fordi de er 8 uger! Men hvor lang tid skal mor-hunden bruge, for at komme ned i produktion?


De bliver tit afvist, når de kommer rendende for at patte, men omvendt opsøger hun dem også, hvis der går for lang tid, så hun kan få tømt mælkerationen...


Taget i dag, hvor der var sol i haven. Her er Bertha, Fido, Fnuggi, Sofie og Tante Silke - Albert og Mor Esther er løbet ud af billedet!


Gitte C
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 De gange jeg
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 01:19

har haft hvalpe, har jeg ikke vænnet dem fra. Det har moderen selv sørget for. Hendes mælkeproduktion har været så langt nede, når de har været de 8 uger, at selvom hvalpene er blevet hentet indenfor nogle få dage, så er mælkeproduktionen gået i sig selv efter nogle ganske få dage.


Mvh

Line





DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 09:11

Du skal ikke.


Det klare tæven selv. Der Er et minimum af mælkeproduktion i de sidste 2 uger.


Terror vender Blypperne af ca. 10 dage før de er 8 uger, og faktisk får de ikke ret meget fra hende de sidste 3 uger.


http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har aldrig
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 09:38
fravænnet mine hvalpe det har tæven selv gjort. Jeg sender gerne mine afsted over 2 dage, det er mere for at moren kan forstå de rejser.
0
0
Svar på denne tråd
 
 nsdfwjdfk
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 09:39

Hmmm - jeg synes faktisk at hendes patter er lige så store og spændte, som de var i starten, da hvapserne kun fik mælk!


Hvad har I så gjort da hvalpene skulle rejse?

Ladet dem alle komme afsted samtidig, more or less?




Gitte C
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 De har altid været
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 10:39

Solgt inden dagen oprandt.


Så tit er de kommet afsted samme dag, og Terror hun skænker dem ikke en tanke hun leder ikke.


Hun er total ligeglad..Endelig frihed...


Pt er hun ude og grave huller med Krig, og Blypperne lige lidt over 3 uger gl. sover i kassen..


http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker for råd
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 10:54

Nå, jamen så kommer de sgi da bare afsted, hvapserne - fordelt over 3-4 dage, tror jeg.


Jeg tror nu også at vi alle - både vi med køkkenrullerne, Mor Esther og Tante Silke, glæder os til at få vores behagelige hverdag igen, selv om hvapserne er sjove, dejlige, kære m.m.!


Jeg er HEEELT parat til at vinke farvel!!


Gitte C
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Motion
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 10:58
Giv hende noget mere motion når hvalpene er flyttet, så forsvinder mælken hurtig

Fjordhest købes :

Vallak af den lette type

Stg. 144 - 148 cm

Minimum LB dressur og spring

max. 13 år

Trafik og trailervant





0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte C (Gila)
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 12:14
Jeg bliver simpelthen lige nødt til at spørge dig om den sorte hund yderst i billedet... Den ligner rigtig meget min ene hund, hvad er det for en? Min er en blanding af puddel/cocker/gravhund og jeg er endnu ikke stødt på en magen til

It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla A
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 12:39

Silke er også en genbrugshund, som vi fik for to år siden.


Hun skulle være en Cocker Spaniel, meeen... jeg har altid synes at hun har et meget fladere hoved, end den der høje knold, som andre cockere har og lidt tilfældigt, faldt jeg over et billede i en hundebog, der fuldstændig ligner Silke og hendes fladere hoved og det var altså en Field Spaniel, så det tror jeg på at hun er!




Gitte C
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 aefwasdcaws
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 13:01

Har du et billede af din hund, Camilla A?


Så skal jeg finde et andet af Silke, hvor der er lidt mere af hende... Skal dog lige have hvalpe-gæster først.


Berthas nye mor og far kommer for at besøge hende. De vil vist rigtigt gerne have hende med hjem i dag, men de må altså vente til på onsdag, hvor hun er 8 uger!






Gitte C
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla A
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 15:54

Her er så et par billeder af Silke... Ligner hun stadig din hund?!



og her, hvor hun vasker Albert...


Gitte C
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blackie
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 18:24


Jeg ejer ikke ikke et rigtig godt billede af hende, hun går når hun ser kameraet, sådan har hun altid været. Nu er hun blind, så derfor opdager hun ikke at jeg tager billeder før lige inden det sker. Jeg er ret overbevist om at hun læser mine tanker

Når hun er klippet ligner hun mest en gravhund, din ser ud til at indeholde puddel og cocker. Så helt ens er de ikke. Din ser fin ud, min gamle Blackie er 14½ år og jeg tror desværre ikke hun når at blive 15.


It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider