Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sælge eller part
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 16:04

Min datter har mistet lysten til at have hest, hun er 14 år og drengene trækker. Det er jo forståeligt nok.

Nu har jeg så det problem, at jeg står med to heste.

Min egen dejlige Casanova kan ikke ride alene, da han er ramt af den værste form for selvskabspapegøje sygdom der findes.

Da man af logiske grunde ikke kan ride 2 på en gang(selvom min bagdel er blevet stor)står valget imellem at sælge dem begge(snøft hjerteskærende)eller få en halvpart.

Er der nogen der vil have part på disse betingelser ??? at jeg skal ride med hvergang ellers hopper min Casanova igennem staldvæggen. Ville i kunne have part på disse betingelser??

Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 16:09

Jeg ville sagtens tage imod at have part på de betingelser, alt afhængig af hvad der ellers er af betingelser og om det kunne lade sige gøre at koordinere tidsmæssigt. Ellers må din Casanova lære at gå alene... (kan selvfølgelig være du har forsøgt at lære den det...).

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok købe en lille pony
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 20:19

Hej

Hvis der absolut ikke er nogen mulighed for at lære hesten at stå alene tilbage i stalden hvad så med at købe en shetlandspony til selskab?

Umiddelbart ville jeg råde dig til at sælge datterens hest når hun alligevel ikke interesserer sig for den, og så i stedet købe et eller andet til selskab. Men så læste jeg at du heller ikke kan ride alene, og så nytter det jo ikke.

Så til dit spørgsmål om part: Jeg ville godt kunne ride på disse betingelser hvis ellers tiderne kunne passe sammen. Det er altid hyggeligere at ride sammen så det ville passe mig fint. Jeg tror dog ikke du kan regne med at få nogen betaling for det når du stiller disse betingelser.

Knus Katrine

0
0
Svar på denne tråd

betaling nok
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 20:38

Jeg ønsker ingen betaling, bare det at ikke skulle af med nogen af hestene, da de jo betyder meget i hverdagen, glæder som sorger.

Jeg er glad for disse få, dog gode svar (havde håbet på flere), Jeg er noget i tvivl om det kunne være interresandt for andre, at ride på de betingelser.

Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 22:23
Jeg har haft part et par gange nu. Det bedste og hyggeligeste var hos Lene, hvor hun og jeg ordnede heste sammen, red ud sammen, ordnede verdenssituationen på hesteryg og så ordnede hestene bagefter. Bare synd hun bor så langt væk. Lene er så også en meget erfaren rytter, så hvis jeg ville have hjælp eller skulle rettes, så var det jo bedre end at have privattimer :-)

;-)
Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

jeg har selv...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 07:56

for et halvt år sidne, prøvet at stå der hvor du nu er.

Dattern mistede også lysten, skulel vi sælge, nej ikke den dejlige herman, for nu var han her jo og lysten til heste kunen jo godt komme igen.

Hvilket den heldigvis gjorde efter et halvt år.

Jeg har parter på den ene af mine heste og de synes det er hyggeligt, når vi ordne rhetse sammen og rider sammen.

Men nu har jeg jo også været utroligt heldig at få modne parter i samme alder som mig selv.

Jeg tror godt du kan finde en part på dine betingelser. Men find en i en alder, der er meget lig din egen, for så kan det blive utroligt hyggeligt.

IMC.
HESTE TRAILERE UDLEJES.
henv. 20285450
0
0
Svar på denne tråd

dghdgi
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 08:33

Jeg ville i dit sted prøve at finde en part. I hvert fald forsøge, og hvis det ikke lykkes, så først derfra sælge. Som en anden også skriver, ville det nok for din egen og partens skyld være rarest med en nogenlunde jævnaldrende. En fjordhest udelukker jo heldigvis på ingen måde dette. Men jeg tror du kommer til at indrette dig en del efter hvornår parten kan.

Men jeg tænkte lidt på det her mht. at ride alene. Hvor tit rider du din egen hest? Tænker, at det måske kan blive svært at finde en part som kan komme 6-7 gange om ugen..

Held og lykke med det hele. Håber det går for dig så du ikke er nødt til at sælge.

Venlig hilsen Klapperlappen..

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 10:08

Snakkede ellers det hele igennem med husbonden igår, vi blev næsten enige om at sælge. Nu har jeres gode svar sat gang i en seddel til brugsen om part. Og der er en sød hesteglad pige på næsten min alder der har skrevet over Hn, at hun gerne vil komme 1-2 gange om ugen og hjælpe.

Jeg rider i gennemsnit 4 gange om ugen og kun stille hyggeridning er hjemmegående pt. så mon ikke det kan lade sig gøre.

Tusind tak for jeres gode svar.

jeanette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider