Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

29 år og har aldrig været til stævne.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 09:59

Ja okay, det er lidt løgn, var engang da jeg var bitte-lille og jeg blev nummer 5 ud af 6 deltagere.

Nu skal jeg så til at ride en vallak som der kan gå LA-klasser, når han bliver redet op til det.

Jeg vil så starte lidt i det små

Men aner faktisk intet om hvordan det er at tage til stævner, hvordan man gør, hvor man finder stævnet, hvad man skal have på og alt det der.

Gider du fortælle lidt om det, så bliver jeg glad.

-Anja-

I går, er i dag, imorgen.

www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk

www.diablue.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 10:12

Det er såmændt ikke så svært alt det der. På DRF's hjemmeside kan du finde reglementet, og der står alle regler. Stævner finder du enten via denne hjemmeside www.infosport.dk/cgi-bin/MMS.drf/ staevner.hms?hp=*&ni=*...*&di=*&sna= eller via den klub som du er medlem af.

Held & lukke med det hele..

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Part til 8-årig vallak i Lille Skensved søges.

0
0
Svar på denne tråd

Tak Fru Melgaard...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 10:14

...der vil jeg gå ind og kigge.

Er endnu ikke medlem nogen steder, så det skal jeg også lige finde ud af

-Anja-

www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk

www.diablue.dk

0
0
Svar på denne tråd

gehhreqhred
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 10:15

Det afhænger meget af på hvilket plan du vil starte...

Men lad os tage D-stævner som udgangspunkt:

Først og fremmest skal du jo være medlem af en rideklub, og enten afholder de stævne eller også er de inviteret til stævne i omkringliggende klubber, der hænger som regel opslag i klubben.

Du kan også finde klubberne på www.infosport.dk, tjekke deres hjemmeside og ringe og høre om du kan købe gæstemedlemsskab for at starte til deres stævne.

Husk at melde til i god tid, ellers koster det som regel dobbelt indskud.

Hvide ridebukser er et MUST. men derudover kan en hvid skjorte og en mørk trøje som regel godt gøre det til et klubstævne. du må gerne ride i korte støvler, men du skal have leggins eller løse støvleskafter på, hvis du ikke har ridestøvler.

Husk sadel og hovedtøj... ret vigtigt... evt skridttæppe og dækken, hvis den bruger det.

Selvom den ikke bruger det kan det være rart at smide et tæppe over den alligevel, for at hjælpe med at holde den varm.

husk strigler og mad til kræet og evt en spand til at hente vand i.

Husk at holde en god tone på opvarmningsbanen, man skridter altid på hovslaget så andre ryttere ved hvor man er. i spring husk da altid at kalde det spring du rider på i god tid og så alle kan høre det.

Undskyld hvis jeg har skåret det ud i pap, men var lidt i tvivl om hvor du ville vide...

Louise og Fasion

Humlekrogens Hestepension

man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tak Louise...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 10:22

...det er meget fint skrevet.

Har jo aldrig prøvet det før, ej heller som medhjælper.

Øhmm har ikke helt styr på C og D stævner...

Uhh hvide ridebukser, skal vist lige prøve dem jeg har, tror de er for små

Har støvler, de skal blot pudses.

Så jeg behøver ikke at investerer i fin jakke???

Er der nogen regler for ridehjelmen???

Har en, men den er snart nogle år gammel.

-Anja-

www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk

www.diablue.dk

0
0
Svar på denne tråd

jfkjljhælkj
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 10:28

D-stævner er interne klubstævner og udvidede klubstævner (altså stævner hvor nogle få andre klubber også er inviteret)

C-stævner er distriksstævner, der skal du have hestepas og rytterlicens for at starte, samt klasserne starter ved LC.

synes absolut ikke du skal investere i en dyr jakke, endnu. men bare husk i dressur skal den være sort eller blå.

synes ikke at huske at nogle regler for hjelm, bare uskrammet og sort eller blå i dressur.

Louise og Fasion

Humlekrogens Hestepension

man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 16:34
Hmm, jeg mener nu at hjelmen skal være godkendt?

Det allervigtigste er at have det sjovt! Tag det afslappet og klap hesten når du er færdig.

Sæt dig selv små mål. Nu skriver du ikke om det er spring eller dressur, men sig f.eks. til dig selv at det er fint hvis i bare kommer rundt på banen eller rider programmet til 55% (eller noget. Lang tid siden jeg har redet dressur). Det kan måske hjælpe lidt på nerverne.

Hvis det er spring, så husk endelig noget at skrive med! Jeg skrev altid på hånden hvilken rækkefølge springene skulle springes i, så hvis jeg lige pludselig skulle gå kold, så kunne jeg hurtigt se det.

Igen, hvis det er spring, så går man banen igennem inden klassen starter, for at vurdere antal galopspring, vendinger osv. Hvis du starter tidligt i klassen så kan det være en god ide at få en til at trække med hesten imens og holde den varm.

Håber det hjælper :). Det er også snart længe siden jeg sidst har startet, men håber meget at komme i gang igen når jeg (engang) får min egen.

- Rie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider