Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dårlig katte avler (mig)
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 10:26

Ja så blev jeg lige hængt ud som dårlig katte avler.

Jeg har avlet katte i 15 år og har mig bekendt ikke haft en eneste dårlig killing.

Troede jeg!

Nu fik jeg her i februar at vide at to af mine killinger var aflivet fordi dyrlægen mente de havde dårligt hjerte. Meget trist.

Jeg er skuffet, ked og meget angerfuld.

Killingerne den største og den mindste i kuldet kommer til samme køber. hun får dem vaccineret en uge efter hun får dem hjem og da jeg går ud fra at dyrlægen undersøger dem der kan de jo intet have fejlet på dette tidspunkt.

En uge efter blir de begge syge samtidig og må aflives fordi hjertet var dårligt.

Dette var en sag. Så hører jeg pludseligt, at jeg skulle have solgt syge katte til alle mulige mennesker, jeg aldrig har hørt om. Der er det jeg bliver vred, hvorfor skal der drives heksejagt på mig, jeg tjener ikke noget på de killinger, men avler fordi jeg elsker at have killinger i huset, og jeg har indtil min dyrlæge døde, fået dyrlægecheckket disse killinger. Hvorfor er folk så grusomme mod andre, bare fordi de ikke kender dem.

Jeg har tilbudt hende med killingerne en ny kat, selvom jeg tror det er en dyrlægefejl, der er skyld i mine killingers ,afgang fra dette liv. Jeg fortalte at vi havde haft en virus, inden de hentede kattene, og at de måske kunne være smittet. Køberne var inforstået. Alle de øvrige killinger fra kuldet, er raske og sunde.

Jeg vil med dette indlæg bare påpege, hvor hurtigt det kan blive jer der blir hængt ud også. Så prøv at vente med at kaste med mudder, til i ved om der er noget at kaste mod. Måske er det bare rygter.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Katte avler
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 10:42

Ja jeg er også blevet meldt,det var nu ikke fordi at jeg avler katte.

Næ det var fordi jeg ikke passede mine katte ordentlig,fik jeg af vide.

Fik besøg af Dyrenesbeskyttelse,men han kunne ikke se noget galt med mine katte.Så han måtte køre igen,han ringede så til den person der havde anmeldt mig,og sagde at ALT var iorden hos mig.

Nu ved jeg godt hvem der anmeldte mig,men jeg gider ikke gøre noget ved den sag,hun må bare have en dårlig smag i munden da hun fik den besked at her var INTET at komme efter.

Det er ikke din skyld at dine killinger blev aflivet.

Du kan da ikke gøre for at de har en hjertefejl hvis det altså passer hvad du har fået af vide.

Det er bare så uha ja jeg kan ikke udtrykke mig her,da jeg så vil blive smidt af hn.

Tag det som en oplevelse ved det er hårdt,men du har avlet i 15år uden problemer,så avl du bare vidre.

0
0
Svar på denne tråd

øv altså
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 11:13

Jeg forstår din vrede og frustration, men desværre er der bare alt for mange mennesker som åbenbart keder sig gevaldigt, og al den fritid de har bruger de på at sladre...

Der har været lignende tråde, hvor det var en hunde opdrætter der blev hængt ud, og det nåede helt i tv.

Det er sørgeligt. Jeg taler af erfaring, har selv stået i en situation som privat dagplejer, hvor min daværende mand og jeg blev beskyldt for at have krænket et barn sexuelt . Not funny... Boede i et lille bysamfund, det var ikke småting der lige pludselig blev sagt om min person rundt omkring. Det var en god tid for sladrekællingerne...Deres fantasi kunne få frit løb, for jeg var jo et frygteligt menneske, så det var okay at ødelægge mit liv .

Behøver jeg at sige at jeg var uskyldig...

Desværre skal der så mange gode til for at overdøve den enkelte dårlige .

Men fat mod, og hold fast i det du ved, nemlig at du har gjort dit bedste, og at der med garanti også har været folk som har fortalt hvor dejlig en kat det er de har købt hos dig. .

Med venlig hilsen Gitte

Så kom lille Louise til verden. Tirsdag d. 23.jan.2007 kl. 13.43.

4090 gr. og 55 cm lang.

0
0
Svar på denne tråd

puha det er ikke sjovt
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 11:28

jeg har også haft besøg af lovens lange arm, fordi en havde meldt mig fordi mine ponyer gik ude i sneen, hvad personen ikke så var at der stod et skur nede bag træerne som de kan gå ind i lige så meget de lyster.

Men min shetter, Henry blev mishandlet fordi han gik og haltede, nu er han købt sådan , defekt og kun som selskab og det gør ikke ondt på ham men han kan bare ikke bruges.

Altså vi snakker om to små, fede langhåret ponyer der stod i hø og halm op til ørene, og de havde hø og halm i deres skur ... jamen altså

Så jeg kan sq godt følge dig man bliver ked af det når sådan noget sker, selv om man godt ved at man har gjort det bedste man kan

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

sladder
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 11:34

Fik du ikke killingerne dyrlægeundersøgt før de blev solgt? I så fald vil jeg råde dig til at gøre det fremover, så du kan være sikker på, at der intet er i vejen med de killinger du sælger.

Man kan meget hurtigt blive offer for sladder indenfor katteverdenen, og er man en gang stemplet som dårlig opdrætter, begrundet eller ej, er det meget svært at slippe af med igen.

Jeg er selv opdrætter og ved hvor hurtigt sladderen går, derfor må man bedst muligt forsøge at holde sin sti ren, ved eksempelvis at få dyrlægeundersøgt alle katte, der forlader ens eget katteri.

Mvh Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 12:10

Det er rigtig uheldigt.

Men som køber af dyre katte ( eller alm for den sags skyld) ville jeg altid kræve en kat til flere 1000 kr undersøgt af en dyrlæge inden jeg købte den. Alle min "alm" katte jeg har fået eller købt har jeg altid selv fået dyrlægetjekket fra start. Dyrlægers ord for katten er ok er nu en rar ting til senere hvis den bliver dårlig.

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Sladder
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 14:53

Killingerne den største og den mindste i kuldet kommer til samme køber. hun får dem vaccineret en uge efter hun får dem hjem

Undskyld mig, men hvorfor var de ikke vaccineret inden du lod dem gå hjemmefra. Ved et dyrlægetjek var det jo opdaget, hvis de havde en hjertefejl...

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

lillefis...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 15:19
Ved begge de katte jeg har købt har de fået første vaccination hos opdrætter og anden vaccination i 14-ugers alderen hos mig. Kan være det også er tilfældet her.

Jeg synes det lyder MEGET mystisk at to sunde og raske katte pludselig skulle være dødsyge. Umiddelbart ville min første tanke være at køber prøver at snyde sig til at få pengene tilbage måske?

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

ku være
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 15:41
man skulle lave en klub for dem der er blevet meldt (joker).. Nej det er aldrig sjovt at blive hængt ud som dårlig avler eller på anden vis dårlig dyre ejer.. Kender det fra mig selv.. Folk der bedriver den slags har vitterlig en brist oveni hatten, trist men sandt!!!... Husk der findes jura for injuri/hetz og chikane.

Jillow

Opdragelse er de voksnes organiserede
forsvar mod ungdommen.

www.vildhesten.dk
0
0
Svar på denne tråd

katte...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:13
nu er jeg ikke decideret avler, men får ca. 2 kuld årligt på de bedste gårdkatte årligt som bliver solgt, de bliver vaccineret når de er 10-11uger og så igen 3uger efter, samt checket af dyrlæge, ..-men i er først begyndt at vaccinere sidste år, da vi før den tid kun havde katte til "eget forbrug" (har 80HA jord fuld af mus, + 2stalde maskinhus, lade og loft)

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tullermus
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:28

Det kan selvfølgelig godt være at de havde fået den første hjemmefra og skulle have den næste hos køber, men så burde man da også have opdaget den hjertefejl...

Nu avler jeg også Maine coon og jo der ligger hjertefejl i nogle af linierne. Visse fejl bliver opdaget som små og andre først når de som voksne falder døde om. Man udelukker selvfølgelig de linier (hvis man er en ansvarsfuld opdrætter)...

Jeg tror de er blevet vaccineret uden en undersøgelse først og har de så haft et dårligt immumforsvar, så udvikler vaccinen sig og kattene bliver mega syge og nogle dør simpelthen af vaccinen.

Solgte engang en killing som blev bidt af deres store hund. Da de tog til dyrlægen, valgte han at vaccinere selvom katten havde en kæmpe blodansamling under det ene skulderblad. Hvad skete der lige for den dyrlæge??? Katten blev dødsyg og måtte aflives :-(

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

nej de blev ikke dyrlæge checkket
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 19:23

Jeg har lige mistet min dyrlæge, og har ikke fået en fast dyrlæge til kattene endnu, men da jeg tager 1500 for killinger er det ikke incl. vaccine, da den alene koster for meget til at jeg kan få pengene ind.

Jeg plejer at give en sundhedsbog med, men det er Maine coon / norsk skovkat blandinger og derfor billigere end ægte.

Jeg har snakket med de andre købere fra kuldet, de fejler intet, og da killingerne var meget sunde blanke og pelsrige, var det ikke syge katte der kom fra mig, fejl eller ej, de var friske indtil købers dyrlæge vaccinerede dem, hvorefter de blev syge en uge efter. Begge på en gang.

Jeg har lovet hende en kat fra næste kuld , hvis hun er interesseret, men jeg er ikke glad for at levere til det hjem igen, for jeg er i tvivl om deres dyrlæge valg.

Jeg tror det er dyrlgen der har startet denne hets mod mig, for han havde svinet mig til overfor køber, så hun er vist bare hoppet i med begge ben.

Mine stakkels små, er ikke mere, og den ene var den jeg sov i arm med.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider