|
|
| Ny NORDISK højdespringningsrekord! |
| Forfatter:  |
Charlotte ♣Chico♣ |
| Dato:  |
03-03-2007 17:41 |
|
Jep, der er kommet en ny nordisk højdespringningsrekord, og indehaveren er den danske Karsten Gandrup på hesten Liwe Star! Han sprang 230 cm!!!  I kan selv læse det på siden: www.rideforbund.dk/DRF/nyheder/ Stor%20dansk%20deltage...0i%20Norge Og en artikel (på norsk): hestefrelst.no/ documents.asp?DokID=299 hvor der også var billeder - han var ved at ryge af efter springet  Men i hvert fald TILLYKKE Puha, det bliver højt når det kommer så højt op  PS håber ikk nogen har lavet et indlæg, ku ikk se et.
Mvh Charlotte Horses Are Like Potato Chips You Can't Have Just One
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder |
|
|
vildt ja der er jo nogen der kan 
Alle har brug for en Ven Men det er bare ikke alle der får en Ven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå ja... |
Merri |
03-03-2007 17:50 |
|
Karsten Ganderup, er det ikke ham der har fået en dom for at pine sine heste? Mener det er ham der bl.a har redet med næsebånd der havde indvendige pigge. Rekorden er sikkert flot nok, men jeg har ikke noget tilovers for den slags mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Det er da ret vildt! Men er det egentlig sundt for hesten? Jeg mener, de lander jo med hårdt vægt på ét forben i landingen...
Mette Hvad der ikke dræber dig, gør dig kun stærkere... *Westernsadel sælges*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
GeLabs2203 |
03-03-2007 17:55 |
|
Merri: Du sagde det - jeg tænkte det...
Hilsen tidl. *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes We censor music then give children guns... - Darren Hayes Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden Willy Wonka - Willy Wonka - Willy Wonka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om det |
Charlotte ♣Chico♣ |
03-03-2007 17:56 |
|
er ham der har fået en dom for nogle år siden, det ved jeg ikke. Ved der var en der fik en, men ikke hvem. Men sys heller ikk der skal diskuteres her, hvis nogen vil sige noget yderligere om det, så opret en anden tråd. Denne går kun på den nyhed jeg så på DRFs hjemmeside, og det sys jeg er flot. Kender ikke yderligere selv til manden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det jeg |
Charlotte ♣Chico♣ |
03-03-2007 17:58 |
|
bare selv synes er aller mest synd, var at Michael Aabo desværre rev ned i første forsøg på 230 cm og så valgte han at stoppe. Synes han virker sympatisk (snakkede med ham da vi ville have vores hoppe i fol for to år siden). Og synes han da gerne måtte beholde rekorden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael Aabo... |
Katzia |
03-03-2007 18:16 |
|
Vil bare si at Michael Aabo trakk seg bl.a. fordi hesten hans mistet en sko når den traff muren, så det var nok veldig smart av ham å ikke fortsette  Full video av hele hopningen kan sees på www.hest.no/tv
Det eneste som eksisterer er det eksakte sekund. Bruk dette sekundet på en smart måte, utnytt det, og gi hesten en stor klem! Katten & Kommetutten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han er sq |
|
|
ikke bleg af sig... Meget kan man sige om ham, men han formår at få det til.
Selv efter den mørkeste nat, bliver det lyst igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ganderup! |
Kristina König |
03-03-2007 19:49 |
|
Jo, det er ganske vist Carsten, som blev dømt. Han blev frakendt retten til at ride prof. 3 år mener jeg. I min verden havde han slet ikke noget med heste at gøre, og derfor kan jeg absolut heller ikke se det fantastiske i rekorden. Mine tanker går unægtlig til metoden, hvormed han har opnået resultatet. Kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalala |
|
|
Man kan sige MEGET om Carsten, men han har sku modet . og til ham fordi han formodede at hoppe 2,3 m. ikke fordi jeg bryder mig om hans metoder til tider, men du får altså IKKE en hest til at hoppe SÅ højt, hvis den ikke har bare en smule tillid til sin rytter, så helt dum kan han ikke være ham Ganderup.
» Janni « Speedy The Speedfighter «3 JHN'S CHAMPIONATSLISTE SPRING PONY 2007 ! Send resultater til mig; Rytters Navn Hestens Navn Hesten kat. Stævnetype Placering Klasse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vildt... |
|
|
Det var da vildt...og utroligt at det lykkedes! Bryder mig ikke om ham og slet ikke om hans ridning...så ham i sidste weekend til landsstævnet..Heh.. Men det er da super for ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt at den kan bruges til noget |
|
|
Liwe Star har jo længe været carstens yndlingshest. han er blevet ved med at ride den ene S efter den anden, på trods af at han ganske ofte har haft 7 tidsfejl eller mere. Det er dejligt springende hest, men meget langsom i luften. bruger meget tid på at gøre sig færdig. Man kan altså sige meget om carsten. Det er rigtigt at han tidligere har været dømt for historien med nitterne (det var nu altså ikke pigge) i hackamoren (som altså heller ikke var et næsebånd). Jeg bryder mig ikke om den slags metoder, men jeg vil dog sige at hestene ved carsten har fået det bedre end de har haft. Det går i den rigtige retning, og det er lægne siden jeg har set ham lave noget ulovligt. Han rider ikke for kønt, men han er god til at få det til. de galoperer godt under ham, og de runder sig fint i springet. Hvilket en hest der bliver trukket for meget i hovedet altså ikke tør. så uanset hvordan det ser ud, så kan han altså et eller andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line (Calano) |
|
|
Line (Calano) Giver dig SÅ meget ret i det du skriver, du har det med lige at få det formuleret på den gode måde 
» Janni « Speedy The Speedfighter «3 JHN'S CHAMPIONATSLISTE SPRING PONY 2007 ! Send resultater til mig; Rytters Navn Hestens Navn Hesten kat. Stævnetype Placering Klasse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
>>> Det går i den rigtige retning, og det er længe siden jeg har set ham lave noget ulovligt... Længe siden? Kan godt være - men folk der har behandlet sin(e) hest(e) som han har - dem har jeg INTET til overs for 
DRESSURHOPPE KØBES Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 167-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted. Godt gående og med mere mellem ørerne end blot en pandelok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg kan altså ikke |
Tecci ♥Mislingen♥ |
03-03-2007 22:21 |
|
se det filmklip, som er henvist til længere oppe... nogle som kan hjælpe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jannie |
|
|
Det skal ikke forstås som om at jeg finder det ok, hvad han har gjort eller ikke har gjort. Jeg er tememlig sikker på at mange af historierne er blevet 'bedre' efterhånden som de er blevet genfortalt. Men jeg finder dog også at folk skal have en chance for at rette sig og indse at det de har gjort er forkert. hvis ikke vi giver dem denne chance kan vi ligesågodt aflive alle der sidder i fængsel, for de kan jo alligevel ikke rette sig. Om han nogen sinde bliver 110% i orden, ved jeg ikke. men jeg synes da at man skal være glad for at der sker noget possitivt omkring hele hans måde at omgås dyr (og andre mennesker for den sags skyld). Man kan ikke på den måde blot hænge fast i fortiden, når man har udsonet sin straf skal man have lov at starte på en frisk, ellers fungerer retssystemet slet slet ikke efter hensigten. problematikken er den samme omkring folk som hans h, han har også i sin ungdam lavet ting han ikke burde. han er dog aldrig dømt for noget som helst andet end papirfusk. Men alene rygterne om hvad han angiveligt skulle have gjort får folk (herunder også nogle af de øverste i rideforbundet og dem der udtager til landshold) til at vælge hans ryttere fra, fordi de helt sikkert ved at han barrer alle de heste han har med at gøre. Jeg har selv redet ved hans, og været meget glad for det. jeg mener personligt at han er et af de største talenter danmark nogen sinde har haft. han fik selv ødelagt sin egen karriere hvilket jo ikke er synd for andre end ham selv. Han har aldrig barret en hest for mig og kommer ikke til det. Og jeg vælger at stole på de af mine veninder der siger at han heller ikke har pillet ved en hest for dem. At det skal gå ud over deres ridekarriere at de har valgt en af de dygtigste i landet som træner, det synes jeg også er forkert. Hans mener jeg også er nået et langt stykke for at rette sig, hvilket mange ikke tror på og derfor går det ud over både hans og hans ryttere. puha det blev langt, men jeg håber du forstår min pointe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line (Calano) |
|
|
Selvfølgelig forstår jeg det det var heller ikke ment som at at du "støttede" (ikke lige dte perfekte ord,mne kunne ikke lige andet :S) hvad han havde lavet før i tiden, for det gør jeg bestemt heller ikke. Han har lavet noget @!#$, men som sagt er det forholdende blevet bedre. at jeg så har en anden synsvinkel/mening om hans er en anden sag, men super fedt at han har kunnet hjælpe dig så godt på vej, som du jo er i dag uden nogen form for barring 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| det var nu ikke til dig |
|
|
Men det er nu fint at du er med også. det var til den anden jannie, der ikke lyder som om hun er frisk på at give en mand en ny chance. Jeg ved godt at carsten stadig ikke er helt pletfri, men jeg synes man skal give ham den 'ros' det er at han trods alt har lært af sine fejl og har rettet op på mange ting. Det e rjo en af styrkerne ved at være et menneske, det er at man kan reflektere over konsekvensen af sine handlinger og dermed ændre sig. Jeg forsøger ikke at tvinge folk til at kunne lide ham. Jeg betragter så sandelig heller ikke mig selv som værende 'best pals' med carsten. Ej heller benytter jeg ham som forbillede for min egen ridning. Den dag jeg måtte begynde på det, håber jeg der er nogen der vækker mig og får mig på bedre tanker. Det jeg reagerer på er at hver gang bestemte personer hives frem herinde skal 5-10 år gamle sager hives frem af skuffer og luftes. sager som rent retsmæssigt er afsluttet. Og som ofte ikke har nogen som helst grund i den tråd hvor personerne nævnes (se nu sagen med nitter i næsebånd, det var ikke liwestar han lavede det trick med og alligevel skal den hives frem her) Jeg tror ikke der er nogle af os der aldrig har begået en fejl som vi har fortrudt. også fejl som er gået ud over andre (dyr eller mennesker) hvadenten det er af uvidenhed eller i afmagt så er der vel plads til at man kan blive klogere og ændre sit reaktionsmønster. Denne chance er der så desværre nogle der ikke får (heriblandt carsten og hans)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror at |
|
|
Lines kommentar var til mig og ikke Janni (uden e)  Jeg er enig med dig, men jeg så Carsten prøve en hest i mine unge dage - og han var absoulut ikke sød ved den... 
DRESSURHOPPE KØBES Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 167-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted. Godt gående og med mere mellem ørerne end blot en pandelok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line (Calano) |
|
|
hovsa  en ups'er fra min side . hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Den... |
|
|
mand rider simpelthen på den mest rædselsfulde måde...  Jeg har virkelig så ondt af hans heste. Kan slet ikke tag hans ridestil! men det er da super godt klaret at de kom over 230 cm 
M.V.H Natasja
Military Ridningens Formel 1 GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gad vist hvor mange... |
|
|
...Af Karstens kritikere, der har været hjmme og se hvordan hans heste har det? Vi solgte for et par år siden to heste til Carsten, og jeg må indrømme at jeg ikke så noget på hans matrikkel, som jeg ikke selv ville kunne stå indenfor (Og jeg er ellers ret hysterisk). Jo, der stod ganske vist to heste opstaldet på en lastbil. Lastbilen var gjort til to bokse, så de havde ok med plads. Alle hestene havde rene bokse, og masser af hø. Han rider langt fra stilfuldt, og hvad han før i tiden har gjort vil jeg ikke dømme ham på. ...Ligesom jeg ikke gider dømme de amatør-ryttere, der propper alverdens stærke/skarpe bide på deres heste og ponyer, og efterfølgende misbruger dette hjælpemiddel (Nå, så fik jeg da lige luft for en af dagens oplevelser ) Jeg kender overhovedet ikke Karsten (Ud over at have solgt ham et par heste), men flot er det i hvert fald, at han har sprunget 230.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har set Carstens stald. |
|
|
Men for mange år siden, da vi købte min gamle springpony af ham. Dengang var det ABSOLUT under al kritik. Hestene stod 2 i hver bokse, heste stod på staldgangen på halm. Der var heste alle vegne. Hestene var tynde og havde det ikke optimalt. Vi købte også kun Texas i ren og skær medlidenhed for 50.000 kr, så det var en dyr redning. Vi handler aldrig med den mand igen og min respekt for han aldrig uanset hvor meget han har forbedret sig. Det tog min far 2 år, før at han kunne komme tæt på Texas og han var så tynd at man kunne tælle ribbenene. Vi gad godt vide hvad der er hændt ham, men den dag tog vi også den beslutning at Texas skulle blive hos os til han ikke kunne mere. Han lever stadig den dag idag og er 23 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|