Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

International Baccalaureate
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 19:20

Hejsa!

Nu nærmer den 15. Marts sig, hvor man skal have tilmeldt sig det man vil efter 9. Klasse.

Jeg er stadig i tvivl om hvad jeg vil, men netop IB'en trækker allermest i mig.

Derfor,- hvis nogen har erfaring med IB, må I endeligt komme frem med det!

Hvad er fordelene og ulemperne ved uddannelsen, og hvad synes I om den i det hele taget?

Jeg håber inderligt at nogen har noget at sige, så skriv hellere for meget end for lidt.

MUH. Diana

- DiBaNi - Donse -

Glade mennesker har det bare sjovere!

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 22:21

gik på Birkerød Gymnasium som også havde HF og IB, sagde de, at hvis ikke man havde gået på international skole eller boet i England/USA, så skulle man vælge almindelig gym/HF.

Al undervisning foregår på engelsk (med mindre det er dansk eller fransk/tysk ), og det er til tider meget meget hårdt. Det er jo en international uddannelse, så jeg vil tro (uden at sige for meget), at den er noget strengere/hårdere end den almindelige gymnasielle uddannelse.

Så hvis du har boet i udlandet med dine forældre, gået på en international skole i et par år, er flittig og godt kan lide en masse forskellige mennesker, så er det helt sikkert noget for dig.

Hvilken skole har du kig på?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tog
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 23:27

IB dengang jeg boede i Schweiz. Jeg måtte droppe diplomet og nøjes med certifikater, dels fordi jeg var meget skoletræt, men også pga. sproget. Selvom jeg havde taget 8.-9. klasse på engelsk var der mange nye ord og ting osv., som man skulle forstå, og lære, ikke alt står i en ordbog. Derudover er der mange store opgaver der skal skrives, bl.a. i engelsk og i Science, endten biologi, fysik eller kemi.

Det er et ret hårdt program, det kan tages over 3 år, som en normal gym udd, men de fleste vælger at tage det på 2 år, så der er rigtig meget arbejde.

Hvis du er rigtig god til engelsk (ikke bare det du har lært skolen) og mod på at arbejde hårdt for det, så skulle du tage IB, ellers ville jeg vælge en dansk gymnasie uddannelse.

Stokkerupgård

Træning tilbydes

Uddannet C-træner i 2006 med årets højestes gennemsnit i Danmark

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider