Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kollega smasker
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 08:46

Hej

Jeg har en rigtig sød (ny) kollega som jeg deler kontor med siden 1.12.06. Problemet er at hun smasker utrolig højt. Æbler bliver højlydt gnaskes og smaskes, bløde pærer bliver suttet indenbords med smaskelyde men det værste er altså hendes tyggegummismask. Æbler og pærer er jo overstået inden for kort tid.

Jeg nævner det høfligt stort set dagligt (og kun en gang) og hun siger hun godt er klar over hun smasker men at hun ikke kan gøre noget ved det og at hun selvfølgelig vil tænke over det hvilket holder i små 5 min, så smaskes der højlydt igen.

Det at hun ikke kan gøre noget ved det, har jeg svaret på, at så må hun lade være med at tygge tyggegummi. Det vil hun ikke, det afstresser hende samt hun er på rygestop (for anden gang).

Skal jeg drøfte det med min leder?

Eller skal jeg være mere vedholden og sige STOP NU, med risiko for måske at blive uvenner med hende?

0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 08:55

Hvor morsomt. Har lige nu det samme problem med en kollega. Han er samtidig meget overvægtig og svært ved at trække vejret, og lyder derfor konstant som en dampmaskine. Heldigvis har vi ikke fast makker på arbejdet, så jeg skal ikke høre på det hver gang jeg er på arbejdet.

Men det er jo en lyd som kan drive mange, incl mig selv, til vanvid.

god dag Betina

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:08

Ja nu er jeg en af dem der hader hvis folk smasker, jeg for helt kvalme af det.

Min mand og jeg var for 8 år siden på ferie vi var på en heldags tur med frokost og det hele. Vi kom til at sidde sammen med en folk ældre mennesker og der var en svensker der smaskede meget højt.. Til sidst kikkede jeg bare direkte på ham så konen begyndte at sidde og skubbe ham i siden og sige han skulle holde op. Min mand syntes det var så pinligt at jeg kikkede så fast på ham.. Men det hjalp..

Men hvad du skal gøre, ja det ved jeg godt nok ikke, ville forslå at du sagde det til hende, men det har du jo gjort og hun er selv klar over problemet, ja jeg har ingen gode råd desværre..

Hilsen fra Bodil

Mor til Mathias på 6 år

Julie på 4 år

Signe fra den 11.02.06

0
0
Svar på denne tråd

Du godeste
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:13

Det KAN da vel ikke ødelægge ens dag, at en anden smasker, eller??? Så synes jeg ærlig talt at man har for lidt at gå op i.

Har du overvejet om der måske er noget fysisk, der gør at hun ikke kan lade være?

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vill skrue bissen på...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:14

... Og tale med en anelse større bogstaver .

-Jeg hader når folk smasker, og ville blive vanvittig af at skulle høre på det.

Godt det ikke er mig, men stakkels dig .

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

Tålmodig kollega
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:19

Hun er da godt nok tålmodig og overbærende, når hun finder sig i, at du nævner hendes fejl for hende dagligt!

PONYMOR OG BARRIERERYTTER

Forundret over alle skabs-HN'erne?

Skabs-HN'er er dem, der synes at HN er useriøst,

men alligevel har kendskab til alt, hvad der bliver skrevet her.

0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:30

BERITH: det er da dejligt for dig, at det ikke ville genere dig, hvis folk smasker, eller laver andre ulækre lyde. Jeg har rigeligt at se til på mit arbejde, men bliver stadig generet af en højlydt smasken, så jeg tror ikke lige det hænger sammen med, at man ikke har noget at se til.

Når folk smasker, eller konstant snuser snot op i hovedet, så bliver jeg irritabel.

god dag

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kollega
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:31

Jeg kender godt det med at kollegaers (u)vaner kan virke generende. Vi sidder i et åbent kontorlandskab og der er bla. en der hamrer så hårdt i tasterne at der kan høres flere pladser væk Normalt synes jeg, at jeg er rimeligt tolerant overfor andre menneskers lyde, men netop den der tastelyd er til at få pip af.

Har også arbejdet sammen med en der smaskede meget højlydt når han spiste æbler/pærer og når først man er blevet irriteret over lyden, så føles det ti gange værre.

Og folks private telefonsamtaler der føres på så høj en lydstyrke at samtlige omkringsiddende ikk ekan undgå at høre hvert et ord...

Som nogen måske kan regne ud, er jeg ikke ubetinget tilhænger af åbne kontormiljøer Godt man har sine høretelefoner og kan skrue op for netradioen

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:43

godt forstå dem der syntes det er småting at folk smasker og at det er latterligt at gå op i den slags. Det ville jeg nok også have ment hvis jeg ikke selv havde prøvet at arbejde sammen med een af slagsen.

Jeg arbejde engang sammen med en dame der ustandseligt gnaskede på et eller andet og smaskede højlydt.

Når det lyden så har sat sig i ens ører, fjerner det fuldstændig fokus fra alt andet og det lyder faktisk som om at der bliver smasket direkte i mikrofon

Hun var en rigtig god kollega, meget sød og jeg var rigtig glad for hende, så det var ikke derfor det irreterede mig, de andre kolleger blev også vanvittig af at høre på det.

Jeg nævnte det for hende på en pæn/sjov måde, men det hjalp ikke...

BeritH; ja, tror måske at folk med tandproteser kan have problemer med smaskelyde, men så tygger man vel ikke tyggegummi?

Hanne; jeg har ingen løsning på problemet, men hvad med at have en radio på skrivebordet?

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:56

bare sige at jeg ikke kan holde den smasken ud og at hun bedes venligst holde munden lukket når hun spiser, ellers må hun gå i kantinen og spise

Men jeg er også en person som er meget ærlig, og ikke gider spilde tid på at svøbe ting ind i bomuld før at jeg siger noget til folk.

Så bare vær ærlig og sig til din søde kollega at du ikke orker at høre på hendes smasken hver dag!!

Det ville også drive mig op ad væggen hvis jeg skulle høre på den smasken

~~~*~~~ CARPE DIEM ~~~*~~~

--*-- EN GOD GERNING HVER DAG FORLÆNGER DIT LIV --*--

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 10:05

Jeg forstår dig udmærket godt. Jeg hader folk der smasker tyggegummi.

Kan i ikke få inført et tyggegummiforbud?

Jeg har lige fravalgt en veninde fordi hun altid sidder og propper et eller andet ind i hovedet når vi er sammen. Smasker og snakker med mad i munden. Føj det gider jeg bare ikke høre på.

Jeg håber du finder en rigtig god løsning.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg smasker
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 10:48

men det er kun når der ryger vingummi og æble indenbords.

Jeg kan vitterligt ikke gøre for det, og jeg tænker sådan set ikke over det sker, med mindre nogle nævner det for mig.

Når det bliver nævnt, så stopper jeg med det samme, fordi jeg bliver opmærksom på det. Var det noget, der ville blive nævnt dagligt, så ville jeg slet ikke turde spise noget i andres nærvær, af frygt for at genere dem.

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 10:52

Irene: Helt ærligt, så må du godt nok være en dårlig ven når du fravælger en veninde på baggrund af det.. Undskyld mig, men jeg bliver lidt harm over sådan noget..

Har da hverken fravalgt min far eller svigerfar på trods af at de smasker som en gal..

Er selv utrolig lydfølsom, og de, der ikke kan se problemet i det, skulle føle hvordan det er at hele ens hoved er ved at eksplodere pga. lyden..

SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005

Jeg vil ALTID huske dig! <3

*

0
0
Svar på denne tråd

smasksere
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:24

Jeg synes heller ikke det lyder vildt lækkert at andre smasker.. smasker ikke selv og mine børn smasker ikke... men når det er sagt, så kan man jo ikke bestemme om andre skal smaske eller ej, hvis du går til lederen, så tror jeg nærmere at det bliver dig selv der får en problem.. du risikerer jo at blive uvenner med alle.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

øre propper
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:34

eller høre telefoner i ørene, må da kunne hjælpe dig - faktisk er det jo dig der har et problem og ikke din kollega, så du må finde en metode der kan aflede dig. Jeg kan udemærket forstå at det er en lyd der går dig på, men det er som sagt dit problem.

Min søn smasker rigtig meget, det er noget vi altid har prøvet at få lavet om på, men han kan simpelthen ikke trække vejret igennem næsen når han spiser, jo når han lige får det at vide men der går kun et split sek. så er den gal igen, og det er enormt anstrengende for ham at skulle gøre det...

Hvis der var en der hver dag fortalte ham at han ikke skulle smaske ville han nu hurtig få et dårligt selvværd eller som en anden skriver ikke turde spise sammen med andre - Måske du skulle overveje om du vil have det på din samvitighed, at din kollega får problemer med at du påminder hende om det dagligt, for i samligning er dit problem nok lidt lille - ik?

Men held og lykke med at finde en ordning.

mvh marianne - som også har svært ved at lytte til andres smasken.

0
0
Svar på denne tråd

Tak skæbne
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:46
længe leve tolerancen...

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:55

Åh, hvor jeg hader folk der smasker! (Eller bare lavet lyde, når de spiser.)

Min bror og hans kæreste gør det, - især min bror, og det driver mig bare til vanvid!

Han klapper tænderne sammen om skeer/gafler, laver disse smaskelyde, gurglelyde og synkelyde!

Hun smasker bare almindeligt, men åh hvor det irriterer mig!

Indrømmet - når det kommer til sådan noget, er jeg ret pedantisk, men det er altså ikke ret appetitvækkende B-)

Duke
I never dot my i's
0
0
Svar på denne tråd

GRINER
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:01

høreværn på og smil høfligt...

Mona

Bedækning ved angloaraber. foto på præstation.

0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:06
Hey, hvorfor ikke bare smaske igen, måske efterfulgt af en lille prut

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

smasker
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:20

stengården...hehe...ja det ville da være kontorhygge...

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

følsom følgesygdom
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:50

Haha ja stengården, herregud, det er jo de andres problem

Jeg er selv meget følsom, men det hjælper altid at afreagere - så måske en kål-kur hver aften kunne gøre det - og så lidt bøvselakrids til morgenmad, - og cykle på arbejde og aldrig få den ide at pudse næse.

Så kunne man sidde og - smaske tyggegummi selvføgelig - et must, - og prutte... gerne ofte, - og bøvse - helst hele tiden, - konstant snøfte for at få den samme snotklat trukket indenfor næseborerne igen og igen - nu man ikke får den idé lige at pudse den ud og få det overstået.

Man kunne også begynde at ryge 40 cigaretter om dagen så man derudover havde en grim hoste 2 gange hvert 5. minut á 20 sekunders varrighed.

SÅ ville det måske ikke være HELT så irriterende at høre på smaaask og sluuurp og sclhuuurp - 8 timer hver dag.

Og om det ville genere de andre? Alså det er da DERES problem

0
0
Svar på denne tråd

hehe jeg
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 13:06

Høhø og jeg troede jeg var den eneste der fik spat af smaskende mennesker?

Især min far - når han tygger tyggegummi!

Uuuh jeg krummer tæer bare ved tanken! Det er frygteligt at se på og høre på...

Har i også lagt mærke til diverse amr. football trænere i film? De skal ALTID gnaske tyggegumme der på sidelinien og ALTID så hele kæbepartiet er ved at køre af led!!! *Gyyys*

Havde en kollega der lavede en eller anden knage/gumle/knirke lyd når hun spiste...

pyyh ha, og hvis hun fik et stykke chokolade skulle det suttes på - virkelig suttes på, så kinderne blev helt indadvendte og suttelyden var ustandselig *S*

Vi var heldigvis lidt åbenmundede her på kontoret, så det blev sagt i muntre toner og taget lige muntert.

Det virkede...

Men jeg aner ikke hvad du kan gøre?

Udover høreværn, selv tygge tyggegummi, gerne en hel pakke bublegum på én gang og så lidt høj musik + flytte skrivebordet ud på gangen :P

Øv, det er træls...

...det er lettere at arbejde,

end at forklare hvorfor man ikke gjorde det...

SØGES: Med lys og lygte, søges en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

arfsovfiaowk
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 13:22

Jamen, flere har jo givet svaret - anskaf dig et par øredimser, find netradioen og gør smilende og høfligt din kollega opmærksom på, at du gider ikke være uvenner over hendes smaskeri, men at lyden simpelthen går dig på nerverne - ligesom en skrigende gaffel på en tallerken, en negl på skoletavlen...

- og så spørg hende, om ikke hun er sød at give dig et tegn, når hun er færdig med sit æble, tyggegummi eller hvad hun nu smasker på, så I kan snakke sammen igen - måske gør det hende også mere bevidst om smaskeriet, så hun kan lære at kontrollere det!

Gitte C
www.gila.dk
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj

0
0
Svar på denne tråd

Smaskelyd
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 15:16
Spørg hende om hun tager grisen med sig når hun går...

It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har heller
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 16:25
ingen ,tålmodighed vad smaskelyde og snotten op i hornet gælder ,fatter slet ik at folk ingen pli eller forståelse har for sine medmennesker ,at det er irreterende at de snotter smasker tyggegummi med åben mund ,MAND tygger med lukket mund det lærte jeg mine børn fra små af ,så man ik ka se hvad der fare rundt inde i munden ,

nille bulldog ,snart med hest
0
0
Svar på denne tråd

Pli...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 17:00

Pli er vel også overbærenhed og tålmodighed med sine medmennesker.

Vidste I i øvrigt at nogle mennesker kan smaske med lukket mund. Hvad i alverden skal man så gøre med dem? Skal de udelukkes fra jobmarkedet?

Jeg gør helt sikkert også ting der irriterer mine kolleger, hvem gør ikke det? Og de gør ting, der irriterer mig. Men vi er nu engang i samme firma og er nødt til at arbejde sammen. Så kan det ikke nytte noget, at man skal gå i så små sko at man i den grad irriteres over sine kollegers vaner, der ikke lige matcher ens egne.

Jeg irriteres eksempelvis meget over sladder, men jeg vælger at lukke af for det, og vende det døve øre til.

Jeg irriteres over røg, og vælger derfor en arbejdsplads med en rygepolitik, der passer til mig og mit temperament. Var jeg ansat på House of Prince, så måtte jeg nok bare leve med røgen.

Jeg tror bare, at hvis du flytter job for at undgå din kollegas vaner, så flytter nissen med, og du vil irriteres over dine nye kollegers vaner.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 17:04
Har House of Prince ikke en rygepolitik

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 17:27
Fx. smaske med lukket mund - en evne jeg har haft helt fra lille af - og jeg har ofte været ved at drive mine forældre til VANVID...

Bortset fra det så ville jeg da også vælge at finde noget god musik at muntre mig med i stedet for at lade mig gå på af smaskeriet - det er altså nemmere ..

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

stengården
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 17:31

Jo det tror jeg de har - bare ikke en der passer til mig :-)

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

smaskeri
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 17:36

En ting er at man smasker og ikke selv kan gøre for det. Men kunne man så ikke vise hensyn og undlade at tygge tyggegummi non-stop? Hensyn går vel begge veje.

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

0
0
Svar på denne tråd

ifherguhghi
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 18:02

Jeg hører til et af de mennesker der ikke KAN pudse næse. Jeg ville ønske jeg kunne, bare pssst også kunne jeg igen trække vejret frit, men jeg kan ikke. Når jeg pudser, skal jeg folde papiret så det kan komme op i næsen, ellers kan jeg ikke. Og det skal gøres 10 gange i hvert næsebor før det har en virkning i 5 min.

Jeg kan ikke.

0
0
Svar på denne tråd

gode ideer
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 10:05

Jeg har taget en lille snak med hende. Hun ved godt hun smasker overdrevnet højt og, at det ikke er nyt for hende, at blive gjort opmærksom på lyden. Hun glemmer det bare og gumler løs.

Jeg skal bare nævne det, hvis jeg syntes det bliver for meget. Heldigvis er vi begge et par glade piger som kan grine sammen og dejligt at vide, at vi kan tale lige fra leveren.

Det med frugtsmaskelyden, kan jeg sagtens overlever. Det er overstået på få minutter.

For de få der syntes jeg er meget lydfølsom, kan jeg sige, at det er jeg ikke. Jeg har siddet på konto med flere og i mange mange år, men det her er virkelig ekstremt. Generelt har jeg intet imod der spises på kontoret, gør det selv, dog med behersket lyd så jeg ikke er til gene for andre.

0
0
Svar på denne tråd

musik i høreværn...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 18:08

tá høreværn på med radieo i jeg bliver helt bims at den smaskelyd det kunne jeg godt finde på, bare for at provoker..

min veninde har en dum vane med at sutte på alle hendes finger når hun har tager et stykke slik fra skålen så nu er det 2 skåle en til vær.

REAL SVEND II

Udkommer den 17/9-07

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 18:17

Da jeg gik i folkeskolen havde vi to multi smaskere i den klasse jeg var i fra 0.-7-klasse.

Konstant smasken!

Vi måtte ikke selv vælge pladser, og selvfølgelig kom jeg til at sidde ved den ene minimum en gang om året.

Jeg mener selv jeg er meget tollerant, men ikke på smaskepunktet!

Hun sad altid med tyggegummi

Så det endte ud i at efter jeg forgæves havde prøvet at sige jeg gerne ville undgå hende fik jeg mine forældre til at ringe på skolen og sige at jeg ikke kunne koncentrere mig i den smaskende tilværelse, og venligst skulle have en plads ved en ikke smasker!

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
My Stile - Your Passion
Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider