Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

når man stoppe med "depressions" piller
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 13:27

Hejsa

Jeg har i det sidste år fået cipralex pille for at stabilisere mit serotonin. Jeg har nemlig haft nogle problemer med nervesystemet.

Í det sidste stykke tid gik jeg ned til halv dose og så stoppede jeg helt efter et par uger. Nu er der så gået et par ugen siden jeg stoppede og jeg har haft kvalme og været svimmel siden.

Andre der har haft bivirkninger efter de stoppede???

Jeg har stadig en del pille, så er begyndt på dem igen for at se om det stopper.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 13:44

Ring og tal med din læge.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 15:44

Det hjælper ikke at begynde på dem igen. Jeg gik i 14 dage og var svimmel, turde ikke køre bil før det var væk. Det er en alm. bivirkning. Men du har trappet MEGET langsomt ud af dem ikke? Fra 1 til ½ til 1/4 pille om dagen i ca. 1 uge med hver? Det hjælper meget.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

bivirkninger
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 15:47
det er meget alm. bivirkninger du oplever. Min veninde oplevede dem også da hun trappede ned, hun følte at hun var fuld 24 timer i døgnet. så det er bare at hænge i, for det går væk.

der tages forbehold for stavefej og forglemmelser

0
0
Svar på denne tråd

for hurtig..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 16:52

nedtrapning måske?

Da jeg stoppede med at tage antidepressiv medicin, fik jeg at vide, at jeg skulle gøre det over en længere periode. Dvs. jeg gil fra 30 mg/dag til 20/dag blev på den dosis en måned hvorefter jeg satte det ned til ca. 10 mg/dag i 3 uger derefter stoppede jeg helt. Jeg havde ingen bivirkninger - måske fordi det var fejlmedicinering fra min læge. Han troede jeg hade en depression men det viste sig at være en forsinket sorg/krisereaktion.

men jeg kan kun anbefale at du trapper ud over et længere stykke tid, da du elleres kan risikere et alvorligt tilbagefald 8ifølge min psykolog).

Mvh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

jaidsfgbisgpi
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 16:58

Suk. Nej, det hjælper ikke på ens liv at proppe sig med piller. Der er ingen beviser for at det skidt har hjulpet nogle, snarere gjort dem afhængige og nogle andre rige.

0
0
Svar på denne tråd

svimmelhed.
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 16:58

Jeg har tit glemt at tage min pille. så nogle gange går der 3 dage i mellem jeg for taget dem. Dette vil min mor også mene vil give mig svimmelhed, men ikke hos mig. der i mod bliver jeg tvær og hurtiger sur, og derved kommer jeg til at huske på at jeg har glemt pillen.

Jeg er begyndt at trappe ned til ½ dagligt. eller dvs. 1 hel hver anden dag, da jeg synes det er dumme at knække og gør ondt i halsen at sluge når de er halve. dette har ikke givet mig bivirkninger.. endnu...

- Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 18:12

må hellere prøve at gøre det stille og roligt for det her er da godt nok ubehageligt

Men er da glad for at jeg ikke er den eneste der får disse mærkelige bivirkninger.

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Logio:
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 18:12

Har du argumenter for dine noget tvivlsomme påstande? Hvis kroppen mangler et stof, som kan tilføres kemisk vha. piller, er det vel logik for høns, at det hjælper at tage piller - eller hvad?

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

logio..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 18:48

Det var godt nok noget af en påstand kan kun trække på

smilebåndet ..

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd

logio..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 19:30

Jo jeg ser mange beviser hver dag på, at bla antidepressiva hjælper!

Mvh Nell

Har du for mange penge så køb en hest, Har du stadig for mange penge, så køb 4 !

0
0
Svar på denne tråd

Logio..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 20:01

Logio>> Sorry, men du er da en klaphat at hører på! Jeg føler mig i den grad trådt på, som daglig bruger af antidepressiv medicin!

Jeg har det virkelig godt. HVIS jeg tager min medicin hver dag. Så prop du den påstand langt op hvor solen ikke skinner!

Natasja>> Jeg får også Cipralex, og da jeg var på ned/udtrapning her forrig år skete det over mere end et halvt år. Jeg fik 20mg dagligt, og alligevel tog det mig mere end over et halvt åt at komme ud af pillerne.

Da jeg var på nedtrapnin/udtrapning havde jeg også de bivirkninger du havde. Kvalme, og så følte jeg mig svimmel. Det viste sig at jeg faktisk var trappet alt for hurtigt ud af pillerne. Så jeg tror også det er gået for hurtigt for dig.

Men du skal gå til din læge og søge ordenlig vejledning, for man kan godt komme ud af det på en "rigtig" måde, men det tager laaang tid.

Jeg måtte desværre på mine piller igen efter 1 måned uden piller. Jeg havde jo som sagt bivirkninger. Nu tager jeg stadig mine piller, men jeg er klar til at prøve en ny udtrapning, dennegang bliver det bare et projekt jeg regner med strækker sig over et års tid.

Held og lykke Natasja

Kh

Mette

Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching

Husk at TeamLodberg også kommer til midt og Syd Sjælland nu, og fra foråret undervises der også i Malmø.

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 20:56

tak

Lad mig gætte det er Gertrud du skal undervise i Malmø??

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger /har brugt cipralex
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 22:11

jeg har været på cipralex, og droppede ud af dem, følte mig træt og svimmel på dem, jeg røg gevaldigt ned efter jeg holdt op, udtrapning er meget svær, men skal desværre starte på dem igen, nu må jeg se hvorn det går.

M.V.H Mette R
Opstaldning 15 min fra kolding C tilbydes billigt
Dette er en bekendt af mig, henv. på min mail el. besked centret
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tager cipralex
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:50

20mg dagligt, grundet angst anfald, og jeg har taget dem i 6 måneder og mærker stadig bivirkninger ved dem, jeg er konstant svimmel, og jeg skal faktisk til lægen i dag, da mit blodtryk er steget, måtte tilkalde lægevagten i nat.

Men jeg ved, at jeg har haft det meget underligt, de dage jeg har glemt, at tage dem, og har også haft prøvet ikke, at tage dem i et par uger, og der gik det først rigtig galt, derfor jeg startede igen, og er nu meget påvirket af de bivirkninger de giver.

Søger hest at nusse om og ride i weekenderne tæt på Valby
0
0
Svar på denne tråd

jeg havde det også
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:59
på et tidspunkt hvor min almindelige læge havde ordineret det til mig. ikke noget med at trappe op og selvom jeg gjorde hende opmærksom på at der stod i indlægssedlen at man skulle trappe ned når man skulle stoppe, sagde hun at jeg bare skulle stoppe uden nedtrapning. hvilket så resulterede i at jeg fik abstinenser. altså kvalme, svimmelhed, rysten. jeg havde forinden også fået det mærkeligt psykisk af pillerne. jeg blev ked af det uden at vide hvorfor og tudbrølede tit, selvom det var pga angst jeg fik dem. alt det pga min læges uvidenhed om den slags medikamenter. derfor er det så vidt jeg ved også blevet forbudt for almindelige læger at udskrive antideprissiver til børn og unge under 18 år. det skal en psykiater gøre.

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd

Natasja
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 21:48

Natasja>> Jeps det er bla. hende. Hende kan jeg jo ikke undvære.

Kh

Mette

Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching

Husk at TeamLodberg også kommer til midt og Syd Sjælland nu, og fra foråret undervises der også i Malmø.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider