|
|
| Hvad kan jeres 5 års. |
|
|
Ja som overskriften siger, havd kan jeres 5 års?? Hvad forventer i at starte på dem i år i både spring og dressur??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
|
|
Min veninde har en 5 års vallak efter B.H. Future Cup, og det er en dressurhest, som nu går ca. LA. Han er trænet godt, og rides hver dag. Han går til biddet, schenkelvigninger, og alt det der... (han koster 200.000kr)  Mvh. ida p.s. har dog selv redet en 5 års, der gik LC i spring og dressur.
" hestens fejl, kommer af rytterens fejl "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
|
|
for at være helt præcis, så tror jeg han går LA6... TROR jeg
" hestens fejl, kommer af rytterens fejl "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min kan gå pænt, stabilt dressur hver gang jeg rider - også selv om det er 2-3 dage siden sidst. Han kan schenkelvigninger, volter på 10-12 meter, reagerer (nu) fint på halve parader (også i galop  ), kører selv til undervisning, står bundet v. traileren, og ellers er han bare super sød  Pga arbejde, sne og alt muligt har vi ikke startet siden november, hvor vi startede LC3 = det højeste vi måtte på det tidspunkt. Men leder dog efter lidt stævner med nogle LB'er, som vi skal ud og prøve kræfter med. Jeg er super stolt af hvor langt vi er nået, da jeg først nu er blevet "rigtig" dressurrytter - har aldrig før Lukas startet andet end LC2. Og samtidigt er Lukas en gammeldaws oldenborger - bygget til at pløje, ikke til at være dressurhest. Jeg håber vi kommer til at starte LA i år (hvorfor skulle vi ikke det  ). Spring gør vi os ikke i - jeg tør ikke. Men løsspring er sjovt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores.. |
|
|
Vores 5års har startet 4xLB i år - alle fejlfrie. Dressur går den ikke, andet end herhjemme selvfølgelig.
Med Venlig Hilsen Anne Kathrine Billig bil købes, max. 10.000 - Skriv en mail eller PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5års... |
|
|
Jeg mener selvfølgelig 4xLA!! Hehe
Med Venlig Hilsen Anne Kathrine Billig bil købes, max. 10.000 - Skriv en mail eller PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 års... |
|
|
Hvor lang tid er jeres redet?? Min kan schenkelvigninger i skridt og lidt i trav, volter på 10-12 meter, volte tilbage i galop, skridt pioetter, galop fra skridt af, versader og travversade. Vi starter pt kun LC i dressur, har kun startet 1 dressur stævne, så hun kigger lidt, men skal måke snart sterte en LB2 Men håber på en LA inden året er omme. I spring er vi først startet i dec. 06, men springer pæn og frivilligt, dog mangler jeg at kunne besdømme afstanden i kombinationer ordenligt, der springer vi ca. 70-80 + -. Håber på en LC, tør ikke meget højere. Jeg tilred hende i 2005, der blev hun gjord ryttervant, og har så stået stille indtil marts/ april 2006, pga af skader og sadel som ikke passede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min vallak |
|
|
Min den ene vallak bliver 5 år her i juli,så helt 5 år er han ikke. Han kan alle øvelser til La.Dog mangler han stadig lidt stabiliteten i anholdninger fra middel til arbejds trav og galop. Ellers er han indsprunget men kigger stadig lidt,men kapaciteten fejler ikke noget. Jeg har ikke så frygtelig travlt med ham,da jeg hellere vil have en stabil hest,der er ærlig og lydig end at forcere tingene. Sammenlagt har han været redet i et år .
Mvh Graven Smuk Velgående Welsh cob sec D tilbyder bedækning ! Billeder kan sendes og et besøg er velkommen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 års hest |
|
|
Min vallak havde som 5 års (2006) været redet i 10 mdr, og startede LA4 til over 63 % i november. Jeg håber på, at vi kan starte MB i løbet af i år, men om det lykkedes kan kun tiden vise 
"If you can dream it, you can do it!" Walt Disney Tidligere kendt som: Team Pip (Helena)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min 5 års |
| Forfatter:  |
Stina (Perfekte Perfi) |
| Dato:  |
26-02-2007 08:37 |
|
Min 5 års (bliver 5 i maj) kan gå fandens godt med min underviser og nogenlunde godt med mig  Ej, jeg regner med at hun er klar til noget LA i maj engang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| geggrgrg |
|
|
Min hoppe er 5, men fylder 6 til sommer. Jeg fik hende sidste forår og hun har været igennem en lang sygdomsperiode, der har sat ridningen i stå. Da jeg fik hende havde hun haft en lang pause, fordi der ikke var tid til alle deres heste. Jeg går meget op i at ride ungheste meget forsigtigt og på ingen måde stille krav til diverse klasser. Hvis jeg vil kan jeg starte noget LB til sommer, men jeg tager det stille og roligt. Hun går flot til biddet, stabilt og har en god fremdrift. Jeg øver bl.a. schenkelvigninger, parader, øgninger og bagpartsvendinger. Hun har 3 gode gangarter hvor især galoppen bliver rost meget af andre. (Hun er fuldblod)
Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min 5 års... |
|
|
..er desværre kun igang med tilridningen. Hun har hele tiden været sent udviklet, men vi gik igang med tilridningen i sommers da hun var 4 (hun er født i juni). Desværre blev hun syg og det hele gik derfor i stå efter vi havde været på ryggen af hende to gange. Først efter lang tid og mange undersøgelser og prøver m.v. fik hun konstateret mavesår og bughindebetændelse... Tilridningen blev derfor udskudt og vi er først kommet rigtig igang igen nu. Pt. kan hun skridte og trave ok og er nogenlunde styrbar, og desuden har hun galloperet en enkelt gang også med fint resultat. Så pt. arbejder vi på at gøre hende mere stabil i alle tre gangarter og give hende noget balance. Om hun kommer ud og starte i år tvivler jeg meget på, da hun stresser nemt og vi derfor vil forsøge at skåne hendes mavesår for alt for mange ting på en gang. Pia
Dækken sælges. Se min præsentation. ...................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hoppe |
|
|
kan rides stabilt i alle tre gangarter... versaderne går da sådan nogenlunde.. hun bliver godt nok 6 her til sommer.. pt bliver hun ikke redet da min mave fylder for meget så istedet må hun lære at løfte poterne på komando og det går fint fremad.. ridningen forventes at starte op igen til sommer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Parten min.. |
|
|
regner jeg med at starte Lc dressur på her til foråret. Grunden til at vi er lidt "bagude" er flere; jeg har kun redet ham ca. 5 mdr. og inden da har det ikke været så koncentreret, han er trakhener-blanding og voksede stadig lidt da jeg begyndte at ride ham og mentalt er han først ved at være klar til at blive forlangt noget af, udover basis skridt, trav og galop, nu. Pt. kan vi gå rimeligt stabilt i skridt, trav og galop, overgange, parader, 10m volter i alle 3 gangarter, overtrædninger i skridt og trav, versader, traversader, schenkelvigninger i trav, øgninger i trav, og diverse øvelser (såsom volte tilbage, ned ad midterlinien etc.) i alle 3 gangarter! Med rimeligt mener jeg at han stadig kan have dage hvor jeg tror hjernen sidder lidt løst og han ikke kan koncentrere og fokusere men det bliver mere og mere sjældent! Spring har vi ventet med til ham var bedre i dressuren og mentalt klar til nye udfordringer men han skulle gerne begynde med dette også her til foråret. Man kommer rigtig til at glæde sig over de små ting med en hest som ham! Her forleden dag fik jeg lov til at sidde ned i traven, red bare på "bølgen", jeg var høj over det resten af dagen!!  mvh Lea
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
Min pony fylder jo 6 i år, men sidste år var hun jo så altså 5 (smart ikke?  ) Hun gik LA spring til stævner, men MB-MA til træning. Vi startede primært LB dressur (jeg er bestemt ikke dressurrytter.) men nåede da også en LA1. Derudover gennemførte vi 3 Pony Let Military uden fejl i spring og terræn. Der var hun klar til Pony Middelsvær. I år regner jeg med at vi når til MA spring (gerne på landsplan), LA1 dressur et par gange endnu, og pony middelsvær military på landsplan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIN 5 ÅRS |
|
|
min 5 års, Hans fortid er som gallophest (sidste løb i august 2006), med mange plac, men stressede og er nu endt hos mig som ridehest. efter at han stoppede galop træningen gik han i vækst, så han har bare gået og hyggede sig i 5 md, og i går var jeg på tur for 1. gang og alene. (vi piaffede 2-3 km, før han fandt gangarten skridt)i år forventer jeg at starte et par langdistancer og så vil jeg gerne igang med at genopfriske min spring fortid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min går meget stabilt i alle gangarter og stort set alle overgange. Kan schenkelvigninger og versader i skridt og trav. Kan afkortes og lægges frem i alle tempi. Han er trafikvant og kan rides alene og sammen med andre i naturen i alle tempi. Jeg springer ikke på ham, kun løsspring. I distance skal vi starte LA i år, startede LB sidste år. I dressuren startede vi LC sidste år med placering og skal starte LB i år, måske LA sidst på året.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min 5 års. |
|
|
Min 5 års som jeg har haft i 7-8 måneder kan nu næsten piafere og gå passage og øvelser til LA klasserne. Skulle gerne komme op på M niveau inden næste år.
DRØMMEHESTEN ER FUNDET Tilridning, ridning og klargøring til kåring i nordjylland tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min 5 års |
|
|
Min 5 års er mest trænet i spring. Dog rider vi selvfølgelig dressur til daglig, og her går han nogenlunde stabilt til biddet, og kan versader og schenkelvigninger i skridt og trav, små travøgninger, kort galop og galopøgninger, diverse overgange, kontragalop, og han kan lave en slags skridtpirouetter. I spring går han LB til stævner, og træner små LA-spring. Planen er at han bliver klar til LA når udendørssæsonen starter, da han skal gå DSA og det er i den højde. Dressur starter vi ikke så meget, men jeg har planer om at ride en LB-et eller andet i år.
Wildly Lider af "Paranormal Noia" - og er medlem af AWR
Candyfloss forever!
Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Cæsar bliver 6 iår. Han kan de mest basale ting som skridt, trav og galop, schenkelvigninger, små volter, gå stabilt til bidet. Han har været redet i halvandet år (:
Pauline & Cæsar <3 Dressurponyen og springrytteren  - Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere) Antal medlemmer: ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han kan stå |
|
|
på en fold og glo og vi har det hyggeligt 
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 års.. |
|
|
jeg må også indrømme at jeg vil gerne have min heste i rigtig mange år endnu, så han er ikke blevet presset så meget. han er redet sammenlagt 1 år, har holdt mange vokse pauser. jeg ville gerne ha redet 5 års championat til sommer, men det kommer vi ikke til,synes det er lidt voldsomt at forlange samlet trav og galop på en 5 års. men pt rider vi lc til stævner og det går godt. vi er i gang med at træne tilbagetrædning, schenkelvigninger, kontra, versader. hans galop er ikke helt så god som hans trav, han mangler stadig lidt balance. han kan gå stabilt til bidet og lave nogen super øgninger i trav, anspring fra skridt, små trav volter og de basale ting. jeg vil gerne starte lidt lb på han til sommer og så måske nogen la sidst på året.
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!! DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL www.123hjemmeside.dk/kasernen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 års heste |
M Bauenhøj ♥Blues♥ |
27-02-2007 10:37 |
|
Min er så godt nok 6 års i år, men sidste år gik han nogle LBér og LA1ér + DSA kvalifikation 2 gange. Kan lavede fine skridtprioutter, versader og påbegyndt traversader i trav, men kun meget let. Jeg vil helst ikke presse ham for meget, da han er ung og han skal have lov til at have nogle pusterum ind i mellem.
Ambitiøs dressur rytter (ride with your heart and feel the magic) Rytter søges til pony vallak!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 års heste... |
HeleneJ |
27-02-2007 10:57 |
|
Jeg rider på en 5 års hoppe, hun går til biddet i skridt og trav, shcenkelvigning i skridt og trav. Min tvillingsøsters 5 års hoppe kan gå til biddet i skridt, trav og galop, og shcenkelvigning i skridt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIN 5års |
fulle ♥flika♥ |
27-02-2007 10:58 |
|
til pia h. skal da ikke være kedaf at din kun er igang med tilridningen , det er min også... var ellers begyndt med longe og sadel da hun var næsten tre, men så blev jeg gravid og så begyndt vi med hende her mellem jul og nytår, så hun kan da rides af 12årig på banen i skridt og trav, galoppen, ja der skal arbejdes en del, hun kan godt i longe men med rytter vil hun kun løbe hurtig trav. kan dog i løs spring springe 135cm, jeg forventer ingen stævner. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min 5års mule |
|
|
Min egen 5 års (Teglvangs Radomir) har i februar 07 debuteret i LA1 på distrikt plan med 61,7 %. Han han de fleste øvelser til LA3 og vi er påbegyndt lidt samlende arbejde i trav og galop, da dette er et krav for 5års til DSA. I spring er han efterhånden også ved at få lidt rutine og springer vel LC. Planen er at Radomir skal starte de små LA klasser i dressur i 07 også selvfølgelig DSA for 5års. Min kærestes 5års (spring) som først blev tilredet som 4 års og som har gået med føl i 06 går p.t. lc dressur og lc spring. Planen med den er at den skal ud og starte noget LC-LB på distrikplan i 07 samt starte lidt dressur på klubplan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Devito... |
|
|
Ville det ikke være rimeligt at du fik styr på tingene,inden du bruger det som argumentation, for hvorfor du ikke vil ride 5 års DSA?? Hvis du læser programmet ordtenlig igennem,vil du opdage at en 5 års IKKE skal gå samlet,men i arbejdstempo,og kan din 5 års ikke det uden den er ødelagt når den er 8,ja så vil jeg mene det er hesten den er galt med,og ikke kravet til de 5 års..
Centreret ridning af Sally Swift købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min bette!! |
|
|
Min lille Hertug vallak som bliver seks i år har netop været på et tre ugers træningsophold. Nu laver han changementer, traverser i både trav og galop - så jeg er stolt - hesten er lærenem og er IKKE blevet presset! Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min kan |
|
|
gå i skoven. Det er han også rigtig god til. Og så har han været til springtræning 4 gange. Hvis vi når det skal han gå 5 års championat i dressur, det er jo ikke det helt vilde der bliver forlangt i det. Karin
Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 års.. |
|
|
smlmea prøv du lige at læs programmet igennem igen, i det nye 5 års program skal de gå samlet trav og samlet galop.
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!! DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL www.123hjemmeside.dk/kasernen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Korte sekvenser |
|
|
Kan godt se de har lavet programmerne lidt om,men det er da i så korte sekvenser,at det vil jeg mene en 5 års godt kan holde til,uden at den behøver blive aflivet som 7 års. Så jeg synes stadig ikke det holder..
Centreret ridning af Sally Swift købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
|
|
Nu er min basse også blevet 5  - Han kan bruge sig korrekt i skridt og trav.
- Er så småt begyndt på galoppen.
- Han er sød i skoven.
- Har været sprunget med rytter 2 x 40-50 cm, hvilket han tog helt fint.
Sidebevægelser: - Versader i skridt og lidt trav.
- Travers i skridt... Mangler dog stadig forfinelse.
- Sidetraversade ligeledes i skridt; han laver den dog mest optimalt med lidt hjælp fra jorden.
- Renverser kan han, men vi har ikke øvet det så meget
Målene er stabile galopanspring, styrke i traven (evt. sidebevægelser) samt skridtpiruetter. Men jeg har ikke nogen dato eller deadline, tingene kommer stille og roligt.
------- If God made anything more beautiful than horses, he kept it for himself.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er jeres dygtige... |
|
|
Min 5-års hoppe er slet ikke ridevant endnu. Hun er vant til sadel, hovedtøj, longe og alle indledende øvelser til tilridningen. Alt det fik vi overstået, da hun var 3 Så blev hun ifolet, fik føl og skal snart fole igen... Til oktober skal jeg have baby, så det bliver nok først næste sommer, hun bliver ridehest. Indtil da må hun fortsætte med kun at være min bedste, bedste hest 
mvh Stine Avl af arabere og pintoarabere http://www.sk-farm.dk Sælges: 1-års SMUK pintoaraberhingst (hingsteemne) 1-års ensfarvet pintoaraberhoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min 5-års |
Anne Marie ♥Candy og JP♥ |
12-05-2008 20:25 |
|
Min hyp er en jysk hest og er rigtig god til at stå og se sød ud Og så er han hamrende dygtig til at ødelægge boks, spande og diverse andre ting! Derudover kan han sætte jorden i bevægelse (800 kg hest i fuld galop) Han er også den bedste græsslåmaskine man kan forestille sig  Han kan også slå de største liste-prutter, som kan få selv den mest ihærdige smed til at holde en pause med bagbenet  Og sidst, men ikke mindst, så hedder han Jens Peter og kan charme enhver  Mvh. Anne Marie (som ikk kunne lade være med at lave dette indlæg, som åbenbart kun er for dem med fine heste)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja min 5-års ... |
|
|
burde kunne en helt messe nu .. men men men .. hun kunne ikke holde til i ryggen at samle ind endnu .. Hele vinteren har vi øvet og øvet .. men det kostede en måneds pause og nu er vi i gang med en masse riden lang og dyb, da vores samling i vinters satte sig i den store rygmuskel. Men vi kan springe lidt men det er også kun nogle små nogle. Vi havde planer om i november at vi skulle debutere i LA i februar og ride DSA-kval i Vejle .. men det er der skudt en hvid pil efter nu .. /mette.
7-års superspring-hoppe sælges, 147 cm med sko. Kæmpe kapacitet. Kåret knabstrupper. Se min præsentation for yderligere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh, Jens Peter |
|
|
Anne Marie: genialt  Min femårs har her til aften lært, at han kan bukke og galoppere hele den hektar-store fold rundt lige så tosset han vil, mens jeg går rundt med grimen og ser bøvet ud og mumler om benmelsfabrikker. Og at jeg, efter vi har leget, kommer med en spand med foder. Grrrr....  OK, han kan så også lidt andet, men det er underordnet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Let B spring og Let A dressur. Kan bytte i galop ved volte tilbage og på lige linje. Men kun ét enkelt ad gangen. 5 år i år. Bliver ikke redet pt. og har lige været i hegnet øv øv. Men regner med at den er klar igen om to-tre uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
hvor kan de 5 års meget. kan kan da godt læse at min opfattelse af hvad en hest på 5 ska kunne, er anderledes af hva der skrives her. dejligt at hører at nogen herinde trods alt ikke har tralv med at ride la klasser og lærer hesten diverse grand prix øvelser.
Hilsen Søde Julia, "Var Christian Bale 15 år yngre, skulle han giftes med mig" <3<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min kan skridte |
|
|
trave og gahoppe - i dag fik jeg dog galopperet en hel langside  Vi kan springe - 10-15 cm cavalettis Han kan parkeres - både når jeg skal op og af Han kan versader og traversader - de første også med rytter på Han er 99% trafiksikker og kan rides både alene eller i en stor gruppe på tur Han kan stejle og småbukke hvis han ikke får lov til at løbe engang imellem - men holder hurtigt op når jeg råber at han er en idiot...  Han er startet 2 gange sidste år i distance - og han var god til det Pga personlige årsager har han været foldbums fra midt september '07 til april ´08 - og vi har ingen sadel ( og umiddelbart ingen mulighed for at skaffe en) - så vi kommer nok ikke til distancestævner i år. Jeg har dog tilmeldt os til et alternativt stævne som afholdes på vores opstaldningssted - det skal nok blive sjovt 
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt! Formand For Foreningen Til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min er fra 8-6-2003 |
|
|
Min kan gå alle 3 gangarter, incl. temposkift, nogle gange lidt svær at få tilbage i tempo, men det går. så kan den schenkelvigninger, versade og kontraversade. På en god dag changerer vi også og på en rigtig god dag uden bukkespring:-)) Springe en lille bane på 80-90 cm. gå skovtur + trafikvant med og uden selskab.' Går lige i trailer, og er nem at have med i byen, flink ved opsadling osv. Mål for sommeren at gå LC ved C-stævne, tilvænning af farlige ting såsom plastik vandgrav....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bubbibjørnen Björk |
|
|
Da min tidl. pony var 5 startede vi Pony Let military, LA og til og med LA1 dressur. Der var nogenlunde det højeste hun måtte starte. (med undtagelse af dressuren) Som 6 års red vi MB spring og CNCP1* military
Amanda&Björk Team Korshøje Nu uden Fantacy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Line Rønn |
13-05-2008 11:33 |
|
Jeg har 2 5-års. Ronaldo: Ham har jeg jo selv tilredet. I dressur starter vi LC2-LC3. Det er kun grundet min interesse at han ikke starter højere, for han kan sagtens gå højere, han er rigtig sød og samarbejdsvillig, går stabilt i alle 3 gangarter. I spring skal vi starte vores første c-stævne d.30 maj. Vi skal springe 100-110 cm. som også er det vi springer til træning. Mikado: Mikado skal også starte sit første c-stævne d.30 maj i 100-110 cm. Han er en alletiders lille dressurhest som kan alle øvelser til LA dressur. Super travøgninger kan han i hvert fald lave. Som I nok kan regne ud er begge heste springheste, så det håber vi kommer til at gå godt 
Line Rønn - Ronaldo og Mikado En gang pinto - altid pinto  Ridning tilbydes - 2000 kr. pr. mdr. Vi har 2 ledige bokse pr. 1. juni 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes det |
|
|
er rigtig dejligt at se så mange der ikke har travlt med deres ungheste.. skulderklap til jer..  dog blev jeg noget chokkeret over at høre en 5års der går passage og piaff og gerne skulle gå m niveau næste år.. så er jeg ligeglad med hvor god en hest det er.. det har gået stærkt..  men min mening er at, det er en 5års ikke klar til... men hver sin mening.. håber hesten holder.. ellers lyder det rigtig dejligt at andre folk ikke har travlt med deres.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da opp |
lilleulv |
13-05-2008 12:19 |
|
... jeg tror Bettina selv må få læse denne tråd så hun kan forstå alvoret og den enorme oppgave hun har foran seg i året som kommer! ja, for hun er bare fire enda. Jeg hadde rent realistisk sett for meg at hun skulle lære å gå stabilt i alle tre gangarter frem til neste vår, men jeg forstår nå at det er for lidt....  Er faktisk rett stolt over det hun allerede kan: Går stabilt foran tohjuls og firehjuls vogn samt slede i skritt og trav. Trygg som en gammel kørehest. Kan gå skogstur med mor på ryggen både alene og sammen med andre. (rigtignog piaffer vi hver gang det dukker opp noget ukendt, men vi blir ikke mer bange end det!) Hun kan ris i skritt og trav helt uten påvirkning i munden (jeg rir med setet og bruger tøjlene bare som "guide")Travet er riktignog ikke helt samlet enda, bare når vi rir rigtig langsomt. Hun kan bevege seg bagover og hun stopper øjeblikkelig på kommando. Hun står også stille ved oppstigning og er 99% trafikksikker. Løsspringing har hun ikke gjort siden 6 måneders alder, men da hoppet hun enkelt 1.40 og fikk skryt for god hoppteknikk og stor vilje. I tillegg kan hun demontere en boks på flere forskjellige måder, rive gjerder av tre, bånd og ståltråd, samt grave store huller i luftegården hvis det bliver kedeligt. Men det er selvfølgelig en lang vej at gå til Grand Prix-klasserne, specielt i brøndgraving .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
lilleulv: Enig Bettinas bror kan også "kun" gå nogenlunde stabilt i alle tre gangarter. Han er desværre ikke så "elastisk" gående som jeg gerne ville og han bærer sig heller ikke helt korrekt, men han er styrbar i alle 3 gangarter  Han kan også løsspringes og springer som en drøm, han er endnu ikke sprunget med rytter  Joke skal holde pause her i sommer grundet rytterskade 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Canis Lupus: |
lilleulv |
13-05-2008 14:50 |
|
Synd med din skade, Heidi! Men I kommer nog sterkt tilbage. Du må fortælle hvordan det går fremover og hvordan du løser ridningen av Joke efter sommeren!! Bettina skal faktisk på tilridning nu om en uges tid. Hun skal til Marit Delebekk, en tidligere dressurrytter på internationalt nivå. Det er selvfølgelig en grunn til at jeg sender hende dit, men viktigere er at Marit behandler hestene på en måde jeg godt kan li`Nemlig med kærlighed og respekt. Det bliver altså på Bettinas premisser: Hun skal være der og lære seg og ha det morsomt, vende seg til ridehus (med spejl, hun har allerede været der en gang og var MÆKTIG facineret over sitt eget spejlbilde) og masser av fremmede heste og ryttere. (Jeg har latt hende hilse på nye heste hver gang det har været naturlig, men på Marits rideskole er det nog mellom 30 og 50 på denne tiden av året. Og lige mange små ryttere. Spænnende!) Mor (Flæbe) skal også være med. Hun skal være lejrhest i sommer som hun var forrige år. Det synes hun er både morsomt og lærerigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|