|
|
| Rygestop |
|
|
Inspireret af en anden tråd om rygestop og en af skribenternes råd om at fortælle det til gud og hver mand, så der var nogen at stå til ansvar for, kommer her en proklamation fra mig. JEG HAR FOR CA 20 MIN SIDEN, RØGET MIN SIDSTE CIGARET!!! Ps. Hvordan kontakter man moderator hvis man skal have en tråd slettet  Nix, jeg tager mig sammen.. Og nu har jeg da nogen at stå til rengskab overfor.. s.h.i.t...  Og hvis moderator kommer efter mig for at have oprettet en ny tråd om samme emne, så er det altså fordi at alle dem jeg skal stå til regnskab for, slet ikke læser den anden tråd..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
Estella |
| Dato:  |
24-02-2007 22:54 |
|
Held og lykke med det  - tager du en "kold tyrker" eller? Husk at når abstinenserne bliver som svaerest, skal du bare finde noget at lave med detsamme og få dine tanker vaek fra den tanke/önske om en smög.. Det er KUN et par minutter som abstinenserne er som vaerst HVER gang du får sådan én tanke, men hvis man bare bliver ved med at taenke på noget andet og kaempe imod, så går det!! Det svaereste er når man lige har stået op om morgenen, har spist eller liiige skal holde en pause fra et eller andet feks arbejde... MEN det KAN SAGTENS löses gennem at man sörger for at have feks en gullerod at gnaske på eller noget andet sundt. For jo mere sundt man spiser, jo mere sund föler man sig når man taenker på at man IKKE mere ryger  - Har selv röget som den vaerste skorsten...  Men er stoppet for laengst  HELT KLART DET BEDSTE JEG HAR GJORT FOR MIG SELV!!
M.v.h / Heidi  - med ( frem til april -07 ) "maskotten" Pikant Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på??? - Det er jo hesten man rider på 
Nedtaellingen er startet; NU ca 6 UGER tilbage....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JEG hepper |
|
|
JEg vil sætte mig ned med en kop kaffe og en smøg og heppe på du står distancen 
rigtige ponymødre har intet andet liv Inden i mig lever en tynd kvinde som skriger efter at komme ud. Men som regel kan jeg få hende til at holde kæft med et stykke chokolade
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kan sagtens |
Stine S |
25-02-2007 00:13 |
|
Bare hæng i  På Mandag er det 2 måneder siden jeg stoppede og har ikke faldet i en eneste gang  De første 14 dage er altid de værste, derefter bliver det lettere og lettere.. Jeg tænker KUN på det en gang om dagen, men har heldigvis ikke lysten til en cigaret  HELD OG LYKKKE
En god træner kan få sin hest til at yde sit bedste, mens en suveræn træner kan få sin hest til at yde det bedste, fordi den selv vil !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super godt... |
|
|
Held og lykke med rygestoppet, det er bare super sejt gjort  Jeg har efter 7 års rygning hvor jeg tilsidst var oppe på ca. 30 om dagen nu været røgfri siden 14. sep hvor jeg var involveret i en bilulykke, dvs. ca 5½ måned uden røg. Det er gået over al forventning, jeg spiser stadig meget tyggegummi (læs op til t pakker om dagen ), men jeg føler på ingen måde lysten til røg i dagligdagen, og er mere eller mindre blevet den der irriterende antiryger som bliver påvirket af røgen, men faktum er at det gør jeg rent faktisk! Det har været lidt sværere i forbindelse med by/caféture mm, men det er jeg også ovre nu og hold op hvor jeg er glad for at jeg kvittede dem, faktisk ubevist, for de måneder siden. Bare tro på det og prøv ikke at skænke det for mange tanker, så skal det nok gå. Mvh Juliette
For sæson 2007 tilbydes to pragtfulde OX-hingste til bedækning. Se mere på : www.richelieu-arabians.dk Lækker 2-hestes trailer udlejes ved Holbæk, se præsentation OX hingst fra 1995 + 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har 2års dag |
|
|
om en lille måneds tid... Sidste smøg blev røget 31/3-05 kl 20.33 Jeg røg til LAN-partyet (jeg er bartender, køkkenassistent og kønt indslag ) det var ca 15 smøger over 3 dage og nætter... Samlet set har jeg røget ca 20 smøger siden jeg stoppede - jeg har stadig lyst til en smøg engang imellem, men jeg reagerer normalt ikke på det, men ved selskabelige lejligheder er det svært at lade være... Ikke mindst fordi jeg jo ved at jeg ikke falder i dagen efter - så kan jeg jo lige så godt ryge ikk'? Men nej, for hvis jeg først begynder at ryge til alle fester, så varer det ikke længe før jeg begynder til daglig også... Held og lykke med rygestoppet!
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du sagtens |
|
|
Min morbror tog en kold tyrker fra den ene dag til den anden, Brugte ingen hjælpemidler, men tog dog gevaldigt på!  OVERSKRIFT I RIDEHESTEN: Hest kunne ikke komme over forhindringerne pga for fed rytter!!  Spøg til side, det kan du sagtens klare. Pøj Pøj herfra.
Skovtursrytter søges til Kanoa. I Næstved. Se præs. Alle tænker på at forandre verden, men ingen tænker på at ændre sig selv!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oishfdeoihfe |
|
|
Jeg har været røg-fri siden d.16/5-06.. og det er vildt skønt!! Det var bare hårdt.. de første 7 dage er værst.. næste milepæl er 14 dage.. og så 3 mdr.. men så er du også over det værste.. Når jeg har lyst til en smøg nu.. så tænker jeg på de trængsler jeg var igennem.. og så forsvinder lysten.. Jeg kan også godt ryge når jeg er ude med veninderne.. uden at jeg falder i dagen efter.. men jeg prøver at lade være!!! Fat mod!!! Vi støtter op omkring dig!! Karina.
Jeg kan godt lide dressur..... men jeg vil hellere ride tur.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhh... |
|
|
Argh... Jeg har nu været oppe i halvanden time og jeg trænger til at ryge.. trænger trænger trænger  Ærligt skal det indrømmes, at hvis jeg var vågnet op til et HN hvor moderator havde slettet denne letsindigt oprettede tråd, så havde jeg røget en lige NUUU!!! Men nu vil jeg jo helst ikke tabe ansigt  Ja, det er en kold tyrker.. Det er sådan en slags "nu er det dælme nok".. Jeg vil vil jeg vil jeg vil... Men når man sidder her med kaffen efter morgenmaden så er det virkelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susan du |
|
|
skal sørge for at have følgende på dig hele dagen: Tyggegummi (evt. lakridser) Gulerødder/agurker/andet i stave Frugt En af minusserne ved rygestop er, at der bare skal et eller andet i munden, når trangen melder sig, det sig værende (oftest) chokolade eller andre søde ting. Sørg derfor altid for, at have det sunde med dig. Hver gang du får lyst til en smøg, så sig det til de mennesker der er omkring dig. Det lyder måske tåbeligt, men det HJÆLPER hvis du siger det til nogen, og de så støtter op om dig, at hvor er det godt du ikke gør det. Din omgangskreds og dem du er sammen med i hverdagen, skal støtte dig og fortælle dig, at det er godt du ikke har røget i x antal timer. Forbered dig på, at trangen virkelig melder sig ved stress, selskaber eller kaffe. DU skal og ingen andre, smide alle cigaretpakker ud samt askebærgere, med mindre andre i huset ryger. Det er dig der skal "vinke" farvel til dem. Held og lykke med det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan Sus... |
|
|
Skide godt.  Far har jo også kvittet smøgerne med en kold tyrker. Han fik dog bare en ny trang... til slik. Han kunne lede alle mors skabe efter i panik.  Men han holder den endnu, lige indtil den dag Sarah eller jeg skal ride et vigtig stævne. Sådan var det i hvertfald sidste gang.  Jeg glæder mig til at se om du stadig holder det, når vi kommer over og besøger dig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygestop |
|
|
Nu har jeg heldigvis aldrig røget så meget som et eneste hvæs i hele mit liv. Mine morforældre røg og det var rigeligt for mig. Men jeg har i 15 år boet sammen med en ryger og i de seneste 2 år og 25 dage med en ikke-ryger. Hans arbejde indførte nemlig rygeforbud, suppleret med et kursus for de interesserede. Søren havde meget glæde af de inhalatorer man kan købe. Det gik faktisk meget hurtigt med at få trappet forbruget af dem ned. Sjovt nok har det aldrig været i festligt lag, at han har savnet smøgerne, men når han skal tænke man kan da ikke tænke uden en smøg i hånden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte er |
|
|
det ligesom Prop fra Prop og Berta der ikke kan tænke uden at skulle pille bussemænd?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hep-hep :-) |
Tanja B |
25-02-2007 09:54 |
|
Tillykke med den fornuftige beslutning! Jeg nærmer mig selv de første 4 uger som ikke-ryger, efter 18 år i smøgernes jerngreb, så jeg har lige være igennem den værste tid ovenpå rygestop - og jeg lover dig, man overlever  Husk på at du ikke giver afkald på noget, men til gengæld får din frihed igen. Mad og kaffe smager IKKE bedre af en efterfølgende smøg … for ærlig talt smager smøger jo ikke spor godt (det gør de altså ikke - hiv et ærligt svar ud af dig selv - meget smager GODT, men dælme ikke smøger). Man hygger sig IKKE mere, fordi man sidder med en smøg i munden. Det vil da være flabet at påstå, at ikke-rygere ikke forstår at hygge sig !? Man slapper heller ikke bedre af med en smøg, og det er endda videnskabeligt bevist. Alt i alt narrer nikotin-afhængigheden rygere til at bilde sig ovenstående løgne ind. Men idet du indser, at det bare ER løgne, og at ikke-rygere altså ikke har et ringere liv (tværtimod!), ja så ønsker du slet ikke at ryge mere. Smøger stjæler ens frihed, specielt i dag med alle de rygeforbud - smøger smager grimt, er giftige og penge lige ud af vinduet. Der ER bare ingen fordele ved at være ryger … Ovenstående afkodning er ikke "hellighed" men simpelthen ultrakort opsummering fra min gurubog "Endelig ikke-ryger" af Allen Carr. Den bog er vejen til det lette rygestop, simpelthen! Jeg syntes selv det lød som hokus-pokus, men når den nu havde hjulpet så mange, besluttede jeg at prøve alligevel - og det er jeg glad for at jeg gjorde! Bogen kan lånes på biblioteket, hvis man synes at de knap 200,- kr. den koster (en uges cigaretforbrug … ) er for dyrt. M.h.t. det rent praktiske så brugte jeg gulerødder som substitutter de første par dage. Det er nemlig sådan at nikotintrangen udmønter sig i sultfølelse til at starte med, så der skal man lige være lidt obs, hvis ikke man skal ende med at trøstespise for vildt  Jeg havde også stor fordel ud af at have styr på mit mad-indtag, bare nogenlunde, så jeg ikke blev fristet til ekstra-måltider. Og så skal man bare drikke en hel masse vand - det er også godt, og hjælper endvidere udrensningen af kroppen godt på vej. Dag nr. 3 siges at være den værste - mine værste dage var nr. 4 og 5 (de var cirka lige slemme). Da havde jeg ret slemme fysiske abstinenser. Men med "slemme" mener jeg ikke uudholdelige, slet ikke - det er ubehageligt, men ikke smertefuldt eller uudholdeligt på nogen måde. Brug Internettet til at slå op, hvilke abstinens-symptomer du kan forvente, og hvornår. Det hjælper at være forberedt. Jeg fik svimmelhed, hovedpine og mavebøvl, og det er ret almindeligt, men sædvanligvis overstået i løbet af en uges tid. De psykiske abstinenser, eller vanerne om man vil, har jeg ikke lidt under, netop pga. afkodningen. Det er ofte vanen der er sværest for nybagte ikke-rygere, fordi de savner smøgerne. Når man ikke savner smøgerne, så trækker man blot på skuldrene hver gang man kommer i tanke om, at "hey, nu plejede jeg da vist lige at tænde en smøg". Den der sugende længsel i maven efter en smøg, har jeg ikke haft på noget tidspunkt, for der er da ikke noget at længes efter ?! Det lyder bare sindssygt helligt det hele, jeg ved det godt  Men når man har "set lyset", vil man jo gerne dele det med andre - og det her rygestop har været så nemt, at jeg virkelig, virkelig under andre at slippe lige så let igennem det! Rygestop står normalt for en ryger som et sandt mareridt, men sådan behøver det altså bare ikke at være - det er budskabet  /Tanja B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot... |
|
|
Det passer heller ikke til en flot, ung, sportskvinde som dig at have sådan en grim uvane!!! Hold fast i din beslutning! Når det bliver værst så ring til nogen - ikke rygere - og snak... Bare om et eller andet! Ellers så er det bare UD at lave noget fysisk så du glemmer trangen!!! Held og lykke! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej. Held og lykke til dig med dit projekt. Jeg holdte med at ryge for et år siden og DET ER BA'R DEJLI'. Alting smager og lugter bedre. Den der pivende vejrtrækning forsvinder. Jeg kan stadig godt ryge nogle smøger til en fest, men dagen efter har jeg slet ikke lyst. Det holder vel også en dag det festrygeri. Så fat mod, det er virkelig skønt. Venligst Pernille
Du kan ikke kritisere folk for ikke at gøre deres arbejde ordentligt,- hvis de ikke har ressourcerne til det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ARGHH... |
|
|
Tusind millioner tak til alle for god opbakning... Jeg læser igen og igen...
 Jeg omkommer... Tak for komplimenten Tine DÈT må jeg så holde fast i.. Og til Charlotte.. Det er helt korrekt.. Hjernen vil slet ikke tænke selv... Jeg har købt sukkerfrie gajoler... Sukkerfrie Blue Jeans og små Bon Bon slikkepinde.. Det siger jeg Jer.. Hvis jeg begynder at tage en millon kg på, så tør jeg ikke garantere at jeg holder mig på måtten... Hvor lang tid går de før man begynder at føle bare en smule benefit??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Carina Gøttler ♥Caprilli♥ |
25-02-2007 17:44 |
|
Selvfølgelig kan du klare det (: Jeg er også selv stoppet med at ryge for knap 3 måneder siden, og det er enormt hårdt, fordi min mor ryger som en skorsten (: Men jeg har det meget bedre med mig selv nu, og føler mig meget sundere, så det er helt klart det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv. Mvh Carina
Caprilli, du har givet mig lysten til at ride tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rygning... |
|
|
Hej. Nu har jeg i mine "små" 16 år, aldrig selv røget, og har heller ikke lyst , har nok i at min mormor, som den eneste i min familie ryger. Til projektopgave i 9. klasse havde jeg om rygning og rygestop. Det var faktisk meget spændende, og jeg lærte rigtig, rigtig meget om hvor farligt det er, ikke bare for rygeren, men også for de passive rygere, som rygeren omgås. Jeg synes det er forfærdeligt, at nogle ryger, fordi de er bange for at tage på, deres hud bliver meget hurtigere rynket og ældet og deres krop tager meget skade af bl.a. nikotin, tjære og mange andre "dumme" stoffer. Efter jeg lavede den opgave, har det virkelig styrket min mening om at jeg aldrig, og jeg mener aldrig skal ryge. Rygetrængen er MEST psykisk (som de fleste, hvis ikke alle nok ved), mit bedste råd når rygetrængen er størst, er at holde sig beskæftiget med noget andet, fx. gå en tur, lave mad osv. Self. er der også en mindre fysisk træng, men den forsvinder meget hurtigere end den psykiske. Jeg håber virkelig at det vil lykkes for jer alle sammen at stoppe med at ryge. Når den værste rygetrængstid er ovre, vil I virkelig takke jer selv for at have gjort det. I sparer også mange, mange penge ved ikke at ryge + at rygning skaber større belastning på hospitalerne, fordi der er mange der bliver indlagt med rygerlunger m.m. Tror det var det, hehe.. og som sagt har jeg lavet en opgave om det, så hvis nogle er interesseret i at vide mere om hvad rygning gør, og hvordan man bedst stopper med at ryge, så er I meget velkomne til at skrive en besked til mig her på HN.  Kæmp for det, det er det hele værd. 
Kram Katrine
Walldorf <3<3
Har MSN bar' spørg !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fortalte lige min far det |
|
|
Sidder hos mine forældre. Min fars kommentar var at du altid kunne ty til de rygestop piller han fik hvis du fik svært ved det. Mit svar var at det tror jeg ikke du behøver. Du er jo målbevidsts Så jeg tror på DIG (du kan lige vove på at skuffe os her på HN, du har hele dk til at holde øje med dig nu *G*)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til lykke |
|
|
med den beslutning, Susan  Jeg stoppede selv for 12 år siden efter at have røget over 20 om dagen i mange år! Det var også bare STOP. Det er jo det, du selv går ind for i ridningen: Stoppet skal virke  Det svære er, at når man skal stoppe, så skal man træne sig i ikke at tænke på en smøg  Dvs. man skal lære sig selv at blive afledt, ligesom man gør med små børn, når de gerne vil fx rive porcelænet ned af bordet  Man afleder dem, og det kan man også gøre med sig selv. Ud at motionere, strikke eller lave noget andet der er svært at gøre med en smøg i hånden  Og så huske at tænke på alle de smøger, der ikke smagte godt for de var der jo ind i mellem, ikke?  Desuden: Smøgen er jo en godbid, en belønning. Men man kan transformere sin belønning til fx at gå ud i vejret, at læse en god bog, at spise noget sundt, især det at lære at udskyde og ændre sin selv-belønningstrang er en god øvelse  Den ændrede selv-belønning bliver så: En stærkt forbedret kondi  En større sundhed  Et lettere liv uden afhængighed  En masse penge sparet  En bedre samvittighed  En bedre ånde  Så cigaretten bliver et symbol på den akutte behovstilfredsstillelse , mens ikkerygningen bliver resultatet af en trænet evne i at kunne udskyde og ændre behovstilfredsstillelsestrangen til større og vigtigere belønninger  Held og lykke 
fra NinA Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat  Dejlige, håndsyede, ret ubrugte, lange læderridestøvler m. smalle skafter str. 38 sælges mega-billigt: 700 kr: www.heste-nettet.dk/ma...6&t=19500
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender ♥de fantastiske 5♥ |
26-02-2007 02:39 |
|
Du Susan, når du er afvænnet har du så ikke et værelse jeg kan låne som du kan låse mig inde i i et par dage UDEN smøger så jeg også bliver afvænnet? Jeg har en ryggrad som en regnorm!! Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå Susan... |
|
|
Er du stadig røgfri? Jeg er en af de dumme, dumme rygere, der rent faktisk holdt op med at ryge i et helt år. Og hvad sker der så? Jeg begyndte igen  Rygestoppet gik faktisk over alt forventning dengang. Mit trick var "bare" at lade være med at tænke på smøgerne. Ved godt det lyder banalt, men af en eller anden grund fungerede det. Jeg fik dengang bevis på, at det ikke er den fysiske nikotintrang der gør en rygetrængende. Det foregår udelukkende oppe i ens hovede, ellers havde jeg ikke kune stoppe som jeg gjorde, fra den ene dag til den anden. Når man først har fået en forståelse for dette, er det måske lidt lettere at holde op. Håber du stadig er røgfri, held og lykke med projektet!
Husk at glemme bagateller, Husk at nemme hvad det gælder Husk at elske, mens du tør det, Husk at leve, mens du gør det
Piet Hein Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes. Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lækkert! |
|
|
Det er da bare super!!! Jeg kan kun anbefale det - slut med de evindelige halsbetændelser, hovedpine og morgen-harker  ...og husk Susan - det er kun én cigaret du ikke skal ryge (- den første) - det er jo nemt! Det er i dit hovede det foregår, og dit er jo godt, så jeg tror ikke det kan gå galt  Mange hilsner og krydsede fingre, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Susan |
monicasof *Majoren* |
27-02-2007 11:25 |
|
Puhhaa, velkommen i båden  Jeg er på 2 dag nu - jeg har sneget mig til et par hvæs af mandens smøg et par gange, men ellers holdt stand Det er hårdt - men jeg vil vil vil... Så hold ud Susan, vi skal nok klare det  @!#$, nu har jeg også offentlig gjort det. 
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt gået |
|
|
Allerførst tillykke med din beslutning  Jeg er selv ikke-ryger, men har en kanon kollega som stoppede fra en dag til en anden, vi snakkede om det var svært for hende. I starten sagde hun, men det blev lettere efter 1-2 uger. Hun kunne fastholde sig selv ved at tænke; Jeg har et valg nu til at sige til eller fra og så tænke over konsekvenserne ved at vælge til og fra. Hun ryger stadigvæk ikke, så jeg håber at du kan bruge dette råd fra en som aldrig har prøvet at ryge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt for dig! |
Sussie |
27-02-2007 14:25 |
|
Jeg håber du holder ved din beslutning! Lige lidt til at holde motivationen oppe: Sådan ser rygerlunger ud:  Det hvide er "død" lungevæv, og "boblerne" er der hvor lungerne desperat har forsøgt at "få vejret" (over-udvidede celler), da kapasiteten var ret lille... Uhm, siger jeg bare! Godt at du vil stoppe!
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilståelse |
|
|
Hmmm... Man må jo være ærlig... Jeg har røget sammenlagt 4 smøger siden i lørdags  Dog er jeg alligevel lidt stolt, da jeg før røg over en pakke om dagen.. Jeg har kun røget dem i smug, for jeg skal jo helst ikke tabe ansigt når jeg nu har proklameret mit stop i fuld offentlighed  Tæller det når det er i smug ???.. Ja ja.. Jeg ved det godt, men jeg skal nok holde fast i beslutningen... Den første store prøve kommer i aften, hvor det er første gang jeg skal undervise uden... stakkels elever  Dog døjer jeg noget med en ekstrem tørst.. Det kan selvfølgelig godt hænge sammen med de milliarder gajoler jeg kører ned  Og kom så bare med de verbale tæsk over at jeg ikke er helt røgfri.. Jeg ved det godt  Det hjælper dog gevaldigt på motivationen at der er andre stakler i samme båd.. Never go down alone!!!
Nu med SUPER hestepasserne Sandra og Sandra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også ex-ryger |
|
|
Hej Susan Din stakkel - at du skal det igennem )) Vær lige lidt ovenpå, når jeg kommer fredag. Jeg stoppede med at ryge 1. nytårsdag - og det er FEDT at være uden cigaretter. Jeg røg også en 3-4 cigarretter de første to uger, men har ikke været i nærheden af en siden- og har overhovedet ikke lyst til det. De første 1½ - 2 uger er det værste. Jeg fik både depessioner og andet over at skulle sige farvel. Nu forstår jeg det slet ikke - men det var virkelig sørgelig at holde op. Jeg ringede flere gange til Stoplinien - og jeg havde HELT vildt meget brug for at få at vide, at det var det rigtige jeg gjorde. Det var fedt at snakke med stoplinien. Jeg har brugt nikotinting til at holde op - plaster, tykkegumme, inhalor og næsespay. Jeg havde IKKE rygrad til at holde op uden. jeg bruger stadig min inhaltor, men er fri af alt det andet. Det, der har været RIGTIG irriterende, er, at folk så ikke synes man 'rigtig' holder op med at ryge. Ingen siger, hvor er det FLOT, at du er holdt op - men i stedet siger, nå - men jeg kender også en.../ har en onkel, som blev afhængige af tyggegummiet i stedet og så iøvrigt begyndte at ryge igen efter ti år. Tag den - fed motiviation. Jeg vil altså bare lige sige, at man faktisk øger chancer 50% med at holde op med at ryge, når bruge nico-præperater. OG man kan altså godt komme ud af dem igen. Men det er SÅ sejt, at du holder op med at ryge. Og holder det ikke denne gang, skal du bare tænke på, at jo flere gange du forsøger at holde op, jo større bliver risikoen for at det lykke. Ses fredag. KH Søs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mor |
|
|
er lige stoppet. Hun køber sådan nogle lidt større bolcher, som er umulige at tygge.. Mener de er fra heidelberg. Ihvertfald så tager sådan et bolcher lidt længere tid end en cigaret, så hun snupper sådan et hver gang trangen kommer... også skærer hun en del frugt dagligt, som hun snupper når hun bliver desperat. Held og lykke.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Au pair søges straks til Schweiz. Læs mere i præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig mere røg |
Sys |
27-02-2007 16:35 |
|
Stort skulderklap til både dig Susan og alle i andre "rygestoppere" her i tråden  Og nej Susan - sig bare "pyt" med de få cigaretter du er i faldet i med - så længe du holder fast på beslutningen om at stoppe og du MENER den, ellers tager "de" over og - vupti - er du oppe og ryge 20 om dagen igen. Kan godt lide du er ærlig !!! Jeg stoppede den 28. december. Har brugt tyggegummi - de stærke 4 mg - det har virket fint for mig. Men - også jeg faldt i - primært fordi min datter på et tidspunkt skulle undersøges for kræft Ikke meget - men nok til at jeg pludselig røg lidt om morgen og lidt aften over en lille uge. Det ser nu ud til, at hun ikke længere er i farezonen - og jeg "rejste mig ved det træ, jeg var faldet over" - og er nu igen røgfri igen. Har også Allen Carrs bog - den er super! Alle der oprigtigt ønsker at holde op, bør læse den. Det er nemlig oppe i vores hjerne det meste foregår. Vi bliver så hjernevaskede os rygere, at vi tror livet ikke mere er "værd" at leve uden smøgerne. Det er da en selvmodsigelse, der vil noget ... Der kan man bruge bogen til at arbejde lidt med sig selv. Det er OK at blive lidt selvfed - det er da godt gået af os!!! Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FLOT!!! |
10vildeheste |
27-02-2007 20:11 |
|
Jeg synes det er godt gået...næsten alle falder lidt i i begyndelsen - det vigtige er at man holder fast i sin beslutning, så bliver det lettere og lettere (siger jeg, der aldrig har røget ) Men nu hvor du har lavet en offentlig erklæring om dit nye rødfrie liv, må vi hellere holde lidt ekstra øje med det store askebæger, der står i dit ridehus, hvis vi skulle komme forbi Hauge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søvnløs |
|
|
Jeg kan huske at Søren fik en længere periode hvor han ikke KUNNE sove, både han og jeg var ved at blive vanvittig. Men det er da gået over igen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen, det |
|
|
er helt normalt at ryge en ½ smøg i smug, Susan. Det har vi alle gjort, men det må man kun i de første 1-1½ uge, så går den ikke længere  Det er kun lige til man er afgiftet - derefter skal man holde sig på måtten  Efter 2 uger var jeg til den første af prøvelserne (ligesom i mytologien og eventyrene ): Jeg var til den årlige Påskefest med de ældgamle venner fra gymnasietiden  Fedt nok, bare ikke lige 2 uger efter rygestop, så jeg købte en pakke plastre, og placerede et på et låret. Jeg havde taget den store dosis, for jeg havde jo været storryger Jeg havde bare ikke tænkt på, at jeg jo var afgiftet efter 2 uger (næsten) uden smøger, så jeg dirrede og rystede af alt for meget nikotin hele dagen og aftenen  Og det var altså nok niko for mig i lang tid! OG så begyndte jeg langsomt at få bonus ud af mit rygestop - det var stærkt motiverende  En yderligere motivation var, at en af mine seje venner, som rejser verden rundt og er højt placeret i en stor virksomhed, fortalte mig at det efterhånden også kun var 'tabere' og unge piger, der stadig røg  Dét var motiverende! Taber brød jeg mig ikke om at være - og ung pige var jeg jo ikke længere - så det kunne ikke bruges som ryge-undskyldning. Næ, jeg holdt stand og har siden beskrevet mig selv som en narkoman, der er nødt til at holde sig totalt fra stoffet  Aldrig mere røg til mig! Hvis man endelig vil være misbruger så findes der da også sjovere ting at foretage sig 
fra NinA
Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat  > Håndsyede og ret ubrugte lange læderridestøvler < - smalle skafter str. 38 sælges: 700 kr: www.heste-nettet.dk/ma...1&t=196441
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susan husk |
|
|
Kan du ikke hvad du vil, bør du ville een gang til. for... Det handler ikke om at gøre de rigtige ting, men at gøre tingene rigtigt. Jeg synes sq det er godt gået... kender én herhjemme i sofaen der slet ikke vil TALE om at sætte sit forbrug af "kistesøm" ned. Keep up the good work 
Selv efter den mørkeste nat, bliver det lyst igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå Susan.. sandhedens time |
|
|
er kommet  Hvordan går det med rygningen? mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen jeg |
|
|
tager da bare en smøg mere mens jeg venter på svar  Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|