Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeres Dag :)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 18:42

Hejsa.

Idag har jeg været nede hos Mouscha - altså, pruhyppen. Der var en ny part som skulle op og prøve hende. Jeg har jo Mouscha 4-5 dage om ugen - men de sidste to dage kan jeg netop ikke nå at tage hende da jeg arbejder dér - derfor mangler 'jeg' en part til de to dage.
Så en sød pige skulle op og prøve hende idag..
Jeg gjorde hende klar, snakkede fint med hende - hun var jo meget flink. Fortalte hende omkring Mouscha, mig selv og det hele - samt snakkede om hendes ridning, hende..

Well - op på Mouscha kom hun jo og tjaa - det gik egentlig flot i betragning af at Mouscha er en meget stædig dame og ved hun, hun kan "snyde" rytteren - så gør hun det. Fx med at hive fortil og "få tøjle", hvilkent hun også gjorde fordele af idag.
Hende som prøvede hende synes godt nok hun var noget hidsig og sådan, men ville gerne give det 'en chance' og skal derfor ud på Torsdag igen og prøve Mouscha :)
Alt i alt - synes jeg det gik flot for Mouscha er ikke baare en hest man sætter sig op og rider..

Da hun havde redet aftalte vi videre omkring det hele, hun synes jo Mouscha er r'vsmuk, men meget temperamentsfuld at ride - hvilkent hun virkelig også ER. Man skal bare lige finde de rigtige knapper og kunne tage hendes hidsighed. :)
Men jeg har "redet hende ud" at det med at hive fortil - og det gør hun aldrig med mig mere, men når hun ligesom kan tage fordele i det fordi rytteren fx er lidt hård i hænderne, så gør hun det eller hvis man selv hidser sig op..

..

Hvad har i lavet idag? :)

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

Lørdag den 24.02
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 18:52

Op tidligt og lave morgenmad til kæresten og jeg. (Frisk Frost)

Ud og muge hos alle fem hypper. Hurra for at bagdøren fører lige ud i stalden. Sadlede spring-trunten op og baksede mig og hest de 500 meter gennem is og sne til ridehuset for at ride.

Og derfra har det bare været ren afslapning.

Sandra: Må jeg foreslå at du er lidt tålmodig med at finde en passer til din hest. Man kan ikke altid stole på folk har den samme tålmodighed med den som man selv har. Og man kan jo desværre ikke selv være der og "holde øje" med dem.

Forsat god lørdag.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 18:58

...kæresten skulle på arbejde i dag så fik hele sengen for mig selv ret tidligt hehe.

Han skulle møde kl 04 i morgen hehe godt det ikke var mig.

Nå med jeg har stort set ikke lavet andet i dag end være på nettet og se tv indtil kl 15 ca. hvor jeg tog ud til hyppen.

Hestene havde stået inde siden tirsdag pga vejret så de skulle lige ud en tur i dag så vi kunne få muget ud.

Hestene ville også gerne ud hehe.

De stod ude i knap 2 timer hvor vi imens fik muget ud og var da også lige inde og få en kop varm kakao bagefter

Vores kyllingeheste ville meget gerne ind igen da vi kom ud hehe.

Nå men vi fik hestene lukket ind og den tykke Rasmine blev striglet lidt og fik spist en masse hesteguffer (forkælede krikke )

Mvh nina

*Ejer af den fantastiske :o) Funder Nørhedes Rasmine*

Skønne kaninunger bortgives NU!

1 han og 2 hunner...

Fjordhoppe (brand. DK 350) F: 1993 efterlyses !!!

Se billeder og info i link: www.heste-nettet.dk/fo.

0
0
Svar på denne tråd

Islag...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 19:00

Her er islag, og det har stort set ikke været muligt at gå udenfor en dør i dag. Så jeg har brugt tiden på at få ryddet lidt op, gjort rent og bagt boller.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog :)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 19:02

Lene: Du kan vær ganske rolig. Pigen er rigtig sød og har før passet hest for "ejeren" :)

Nu er det ikke mig som ejer Mouscha helt og holdnet, men ejeren er sjællent derude osv - så jeg står for ansvaret :) Men som jeg sagde - har pigen tidligere passet hest for ejeren..

Men du har helt ret i at man ikke bar "skal tage den første".. Det klart, men jeg ved hun vil behande Mouscha pænt..

- Sikke en "fin" dag i andre har haft

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

Endnu en stille dag.
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 19:03

idag har igen været en stille dag. (ovenpå de sidste 2 dage, hvor jeg ikke har kunnet foretage mig andet end at tuller rundt herhjemme... hvilket faktisk var ret frustrerende)

Sttartede med at få friskbagte boller, hvorefter jeg var så heldig at kunne få et lift ud til hesten. Bussen var nemlig indstillet igen idag, hvilket den har været siden torsdag morgen, så jeg har ikke haft mulighed for at komme ud til hesten før idag.

Så var jeg ude og ride lidt, og hesten fik sit tilskud, hø og lidt ekstra halm, hvorefter liftet gik hjemad.

Her fra har den ellers stået på afslapning og et forsøg på at spise sundt (har levet lidt for fedt på det sidste, hvilket også kan ses på vægten).

Og nu ligger jeg i sofaen og putter mig i dynen.

Vh. Christina

Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto

Opdateret med billeder fra Egnethedstesten på Vilhelmsborg

0
0
Svar på denne tråd

jeg stod meeeget sent op
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 20:07
kl 2, læste nogle blade, tog ud til min lille skat og gav hende den store tur med striglerne, klippede hende, strøede hendes boks lavede en omgang hestegym m hende, kom hjem, spiste og nu sidder jeg her

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd

Hos mig
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 23:12

Her stod jeg en anelse sent op i morges, morgenfodrede og lukkede hestene ud og fodrede kaninen.

Derefter stod den på hygge foran fjernsynet med morgenmaden.

Så brugte jeg et par timer i stalden med lidt forskelligt.

Kl. 14 mødte jeg så på arbejde i den lokale Dagli' Brugs, hvor alt for en gangs skyld var helt anderledes end det plejer. Butikken har ikke modtaget varer de sidste 3 dage pga. snestormen. Dem der normalt kommer med varene, har ikke villet kører herud på Djursland, hvilket har resulteret i at alle butikker har manglet mælk i flere dage.

Da jeg mødte kl. 14 var der lige ankommet mælk fra Arla. Ellers var butikken fuldkommen tømt for økomælk, gær, frugt og grønt og mange hylder var generelt bare tomme, fordi vi ikke havde fået den sædvanlige ugenlige leverance af varer.

Sidst på eftermiddagen lykkedes det så at få leveret økomælk, frugt og grønt og lidt kød, så vi fik travlt med at sætte varer på plads. Og så solgte vi ellers mælk i stride strømme hele eftermiddagen. Tror aldrig jeg har solgt så meget mælk på én dag, som jeg gjorde i eftermiddags.

Min arbejdsdag sluttede kl. 20.15. Og nu har jeg så bare hygget foran tv og computer resten af aftenen.

God nat til jer alle :-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Hellere ramme rammen

end slet ikke at ramme

Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

Min dag
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 23:57

Jeg stod op kl ca 8.30 og 9.10 cyklede jeg i stalden (eller dvs trak halvdelen af vejen fordi der var is over alt). Pladsen mellem fold og stald var totalt belagt med is, så hestene måtte blive inde i dag - det var simpelthen for farligt at forsøge at lukke dem ud.

Så i stedet tog jeg dem ud på staldgangen en efter en (skulle ordne ved 3 heste i dag), mugede og strøede. Så fandt jeg hø til dem alle og gav vand. Bagefter blandede jeg foder og fejede.

Valgte at tage bussen hjem - det var simpelthen for glat til at cykle.

I eftermiddags havde vi besøg af mine svigerforældre, det var ganske hyggeligt. bagefter tog jeg mig en lur sammen med Freja. Og så lavede jeg mad og siden har jeg så set lidt tv, leget med Freja og nu sidder jeg så her.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

idagidagidag ..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 00:25

idag har jeg ikke rigtg laved noget specielt.

Var til fest igår, så vågnede omkring kl 13, og har ellers bare sovet, set, tv, hørt musik osv. indtil aftensmaden var på bordet.

Efter det tog jeg et bad og gik ned til en veninde.

Vi tog så ned til hendes kæreste og nogle andre venner som var til fest, men min veninde blev træt af hendes kæreste efter noget tid (.. han bliver så fjollet når han er fuld), så vi gik hjem til hende. Efter en masse sladren og pjatten tog jeg hjem og satte mig her og spiste en mandarin d:
Det var min dag i en nøddeskal.

morgen skal jeg til noget håndbold noget, og være sammen med en veinde, såd et skal nok blive hyggeligt.

Forsat go' aften til jer alle .

Tine Hansen

0
0
Svar på denne tråd

Min dag
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 01:03

Vågnede uhyggeligt mange gange i løbet af tidlig morgen og formiddag og kunne godt mærke at den var helt gal med halsen og lungerne. Stod op - Stine var kommet og Jeanette havde været oppe i laaang tid. Sad lidt og stenede for mig selv, men blev så ret nervøs med de lunger - de gjorde dælme ondt.

Så ringede vi til lægevagten, men de kunne ikke komme ud på grund af sneen - super

Gik ind i seng ved 15.00 tiden, og så kunne jeg bare mærke hvordan jeg fik mere og mere ondt i benene, armene, ryggen og hovedet. - Så vidst jeg godt hvad klokken var slået -- Influenza!

Rend og hop tænkte jeg, og blev helt hysterisk - jeg gider bare ikke være mere syg. Min temperatur steg og steg temmelig hurtig. Men så var det ligesom om, at det vendte. Temperaturen faldt ligeså hurtigt som den steg, og smerten i kroppen forblev bare som den var og blev ikke værre - så nu har jeg mod på det igen.

Så har jeg fået spist ret godt, og sørget for at drikke en masse. Nu kommer trætheden væltende ind over mig, og jeg er så godt som i putkassen :-)

Godnat!

Vickie

JEG ER IKKE TIL FARVER :-D

Indehaver af HVID araberhoppe, SORT hund og SORT kat.

Rosinen i pølseenden, og kælepot udover alle grænser; containerkatten

og den er GRÅ

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider