|
|
| Fjordhesteejer præsenter dig;=) |
| Forfatter:  |
Bettina Møller ♣Bettina Møller& |
| Dato:  |
23-02-2007 23:50 |
|
Kunne det ikke være en god ide om alle vi der er stolte af at eje en eller flere fjordheste præsenterede os her? Jeg vil gerne som den der stiller foreslaget starte. Jeg hedder Bettina Møller, er 39 år (17 ideni), jeg er i den heldige situation at være i Bestyrelsen på rideklubben Birken. (for jer der ikke kender Birken, så er det paradiset for fjordhesteelskere idet det er en rideklub med udelukkende fjordheste. Jeg ejer sammen med min familie fem (forhåbentlig snart 6) ponyer. Mit hjerte har altid banket for fjordheste og connemaraponyer, så da vi endelig flyttede på landet var det nu det skulle være. Jeg købte i maj 2006 Damask Halsnæs som min datter på 11 år er ved at starte op til stævner. Damask er tidligere avlshingst, efter kastration blev han brugt til rideskolehest i et år eller to. Så da vi fik ham var han ret stiv og er langsomt ved at blive redet op igen. November 2006 købte vi vores 2nd fjordhest; Sandra. Hun er fra april 2006 og efter Fjordens Marcus som jeg beundrer meget. Planen er at kåre hende og at Victoria så skal ride hende op og at vi skal avle på hende. Vi har også en lækker connemarahoppe som vi avler lidt på, faktisk skal hun hvis alt går vel fole til marts/april. Victoria ejer også jo miniatureshetlænere - Martin og Ketil. Min drøm er at komme til at eje en ulsblak eller grå fjordhest med tiden. Men lige nu syntes jeg at jeg er jordens heldigste kvinde, nyder mine timer sammen med min mand hvor vi tager afsted med Damask og Victoria ud i den store verden. Ikke mindst de mange gode timer vi alle tilbringer på Birken. Man kan ikke andet end at nyde at være der. 
Bettina..... Rigtige piger rider fjordhest og connemara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordhest |
Mette-H |
24-02-2007 00:28 |
|
Heej.. Er da heller ikke flov over at smide min dejlige lille fjordhoppe herind. Hun hedder Tulle, døbt til Damgårdens Tulle. Hun er 10 år, ingen stamtavle, ingen papirer eller noget, men hun er noget det dejligste på jorden.  Jeg har haft hende siden hun var 4 år og jeg 8 år. Jeg Har selv redet hende til, det har da været en stor kamp for lille mig, det gik langsomt, men synes det går rimeligt nu. Hun er desværre snart for lille så skal snart i salgstanker .. Hun er jo desværre ikke meget værd uden papirer, men hvis sødhed og dejlighed var noget værd, var hun 1000 millioner værd(det skulle jo komme, haha)  Et af de nyeste tror de er 2 uger gamle, synes hun er så flot her;)  Galoppe, galoppe   Ikke særlig godt springbilled, meen hun hopper da, hehe   Glimrende turhest kan hun også laves til, det var sommerens varmeste dag ikke sidste år men den forrige sommer. Hyggeligt   Og tilsidst et lille hovedbilled, synes hun er så kær  Lidt (mange) billeder fra mig, en STOLT fjorheste ejer:)
.. Mette med guldponyen ... Velholdt stævnetøj sælges Gode bøger sælges Velholdt rideudstyr sælges (se præsentation)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| præsentation |
|
|
jeg vil da også være med Mit navn er Stine Wirenfeldt Meyer, jeg er født i 1982. jeg har været interesseret i ´hest så længe jeg kan huske, og brugte alt min fritid på dem da jeg var yngre, jeg havde dog ikke min egen hest -det var jeg ikke helt tilfreds med. senere kom jeg på Bindernæs efterskole i Rødby og der har de heste, KUN fjordheste -det passede mig fint og jeg brugte rigtig mange timer i stalden, jeg begyndt at ride på Dybdals Kasmir (e: Møllegårdens Felix) han var en irriterende fjordheste der gjorde hvad der passede ham, men jeg ville eje ham og min forældre gik med til at købe ham...aner stadig ikke hvordan de ku overtales til dèt. Siden er flere fjordheste kommet til om mine forældre er blevet(voldsomt) grebet af avl og den første avlshoppe blev købt i 1999 og vi har idag 8 i kl avlshopper og en masse afkom, ialt ca 30. Vi har i løbet af de sidste par år lavet rigtig mange fine resultater, bl.a. årets hingst med 9 i helhed. og fået 4 hopper kåret i I kl. det er der ikke mange der gør på så kort tid som vi har gjort det (prale,prale) ud af de 30 heste der er, er de 4 helt min egne, Mosegårdens Ask, 7 års vallak, før omtalte Kasmir, 21 årig vallak, Mosegårdens Bella, 3-års hoppe (helsøster til kejser som de fleste af jer nok har mødt her på HN) og lille Hjorthøjs lupo, 2 årig hingst, desværre med en hvid bag sok. men den hest jeg bruger mest tid på og som jeg satser mest på er Mosegårdens Kejser, han er vores 5-årige avlshingst. han er jo, hvis ret skal være ret, min forældres, men de har lover aldrig at sælge hvis bare jeg vil bruge ham...desuden har min mor forkølet sig på min Ask og fornylig kørt ham til. mig og et par af stutteriets heste:  her er et billede af mig og Kejser:  det var vist det..
Sagde Stine... Stutteri Mosegården Opdræt og salg af kvalitets fjordheste med prima afstamning. bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser Avler Rød, Grå og Gul se www.mose-gaarden.dk eller kejsers hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Her kan jeg også være med. Det er Bellámi, hun er 17 år 136 og vi har været sammen i næsten 6 år.Hun har også en dejlig lang man, som ikke er pjusket, og den er vel, godt og vel 6o cm lang. Hun blev brugt til dressur stævner, hvor vi tit vandt, og har også været med til et enkelt spring stævne, hvor vi også klarede os godt. Så fik jeg ny hest, og så stoppede vi med stævner, så nu bliver hun i stedet brugt til min fars middelalder arrangementer. Hun er bare alt for mig og hun forstår mig nærmest bedre end jeg selv gør, og er bare den bedste, og jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre uden hende         
det blev vidst lidt mange 
At falde er ingen skam, men at blive liggende. Der er ikke noget, der så skidt, at det ikke kan blive værre Dyden i midten, sagde Fanden. Han satte sig mellem to advokater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så må jeg også hellere... |
majadina |
24-02-2007 09:27 |
|
Jeg hedder Maja Dina og er 32 år gammel, og er bosat i det Midtfynske med min mand og datter. Jeg har redet hele barndommen og ungdommen og holdte så en lang pause. Derefter blev det en DV'er og derefter en Tinker. Nu har har jeg verdens dejligste pony på 137 cm. Min smukke grå Fjordhest Zeus. Jeg var ellers en af dem, som for år tilbage var 100% sikker på, at jeg aldrig skulle have Fjordhest. Men et damp barn af en Fjordhoppe ved navn Bitten, fik mig omvendt, jeg fandt ud af, at de der Fjordheste som nægter at bevæge sig, som man altid ser på rideklubber, faktisk er en Fjordheste løgn, da der kan være masser af knald på og masser af ride egenskaber i sådan en. Så nu håber jeg bare At Zeus og Jeg og min datter (når hun bliver lidt ældre) og Zeus skal være gode ridemakkere de næste 25 år. For sådan en charme, og sind som Zeus har er jo lige min drømmeshest! Her er han, en lækker Grå Fjodheste vallak i solnedgangens skær. Er han ikke dejlig? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan lige nå det |
|
|
Jeg kan vist lige nå at være med  Rosa skulle egentlig være rejst til hendes nye hjem i dag, men p.g.a sne står hun stadig hos mig... Jeg heddder Ditte, er 30 år og har haft Rosa siden sommeren 2005 hvor jeg købte hende som rå unghest. Siden jeg købte hende har jeg skiftet job, flyttet og er blevet gift, så nu er der desværre ikke tid til hende mere  Men hun får et rigtigt godt hjem, faktisk i nærheden af Birken, så det kan være du møder hende Betinna! Og så lige et par billeder af min smukke dame  
Venlig hilsen Ditte En fjordHEST er da ikke en pony!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her kan jeg være med.. |
|
|
Jeg hedder Maja Lundvig jeg er 27år og den heldige ejer af 4 gule bamser. Jeg bor lidt uden for Horsens, på en lille landejendom sammen med min kærste og vores datter. (og alle vores dyr) Min første fjordhest fik jeg for mange år siden, han hed Rasmus Oldrup, utrolig dejlig vallak. Senere købte jeg en hoppe ved navnet Caja som fik et føl som hed lukas. Det var starten på fjordhestene. Da jeg fik min datter, ville jeg have hest igen og jeg tog ud og så en masse forskelligt, det varede ikke længe før jeg fandt ud af jeg ville eje fjordhest igen. Det var Eja min 12 års hoppe, som vi købte hende har vi haft i 3 år. Jeg solgte hende egentlig i december måned, da jeg ikke syntes tiden var der til hende, men hun er købt tilbage og skal hentes hjem i næste weekend. Eja er en super springer og elsker fart over feltet. Så købte vi Jasper som er 4 år super dejlig er han..smil han bliver min dressur stjerne. Så er der de 2 hingste basser Malthe som er Ejas føl og Euro. Malthe er til salg da 4 bamser er lidt for meget for mig. I år vil jeg ud og starte stævner, så jeg prøver at hitte ud af hvornår det næste stævne er..smil Det bliver nok begynder jagten i marts på Eja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flotte heste |
marikeR |
24-02-2007 10:16 |
|
Hold da op det er nogle flotte fjordheste i har der  har ingen fjordhest, men ville lige skrive at jeg er faczineret over hvor pæne de dog egenlig er. Kender kun én fjordhest, den er da ikke i så lækker stand som jeres 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Riamus |
24-02-2007 10:27 |
|
Endnu en tråd om vores dejlige gule.  Jeg hedder Maria, er 23 år og bor i Slagelse. Jeg har redet siden jeg var 7 år, dog med en længere pause fra jeg var 16-18 år. Jeg havde ikke hest selv som barn, så jeg måtte nøjes med den ugentlige ridetime på rideskolen og hvad jeg ellers kunne tiltuske mig af ture på nogle enkelte veninders heste. I 98 kom jeg på Bindernæs efterskole i Rødbyhavn, og her mødte jeg samtidig min Kasper første gang. Han var den mindste af skolens heste, en 10 årig rødblak på 137 cm. En meget selvstændig hest når man lærte ham at kende. Der var ikke noget jeg hellere ville end at tage ham med hjem da jeg stoppede, men jeg fik at vide, at han aldrig skulle sælges. Et par år efter fik jeg alligevel tilbuddet om at købe ham, så i 2002 blev han min. Det varede dog ikke mere end et års tid, så så min uddannelsessituation helt anderledes ud, og jeg blev nødt til at sælge ham, da jeg ikke havde tiden og overskuddet til at passe ham som han fortjente. Men sidste år fandt jeg ud af, herinde på HN, at hende der havde købt ham havde haft ham til salg, så jeg ringede og et par mdr efter var han min endnu en gang. Han er efterhånden godt oppe i alderen, 19 år gammel, så han bliver her hos mig resten af hans tid.  Her er et par billeder af herren:   
-Maria Nu den lykkelige ejer af fjordbissen Kasper! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kasmir og Kasper |
|
|
den opmærksomme læser har nok opdaget at kasmir og kasper begge er købt på Bindernæs efterskole. maria: jeg tror jeg har et par billeder af Kasper og Kasmir fra de begge var Bindernæs heste og rigtig gode venner, ifærd med deres yndlings beskæftigelse: Grime leg. det var tider..
Sagde Stine... Stutteri Mosegården Opdræt og salg af kvalitets fjordheste med prima afstamning. bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser Avler Rød, Grå og Gul se www.mose-gaarden.dk eller kejsers hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Mit navn er Annecathrine Jakobsen, og jeg er fra 1988. Min interesse for fjordheste kom i 1997 hvor jeg fik part på en fjordhoppe ved navn Thilde. Thilde var lige så god som dagen var lang, en super springer. Lånte hende af en der hedder Gitte, som vist stadig har hende.
I 1999 skriftede jeg så rideklub til Bøgelund, hvor største delen af hestene var fjordheste. Jeg red så mine ponyår ud på fjordheste, og skiftede så over til en oldenborg/xx på 172, alt alt alt for stort til mig.
I 2005 købte jeg så min egen hest, vi havde set mange steder, men ingen af hestene havde det glimt vi kiggede efter. Så efter næsten 3års heste jagt fandt vi så i 2005 en dejlig 2års ved navn Store Mads Kirk (Abel Stanstorp / Orion Halsnæs) Det var kærlighed ved første blik, og allerede efter bare at have nusset med ham, sagde jeg til mine forældre at det var ham. Frem til han blev tilredet havde jeg en masse hygge timer med ham, hvor vi blandt andet lå og sov sammen på folden i sensommeren 2005, et par dage efter han var flyttet ind.
I 2006 blev han så tilredet hos Bastrup Dressage, og siden har jeg selv trænet ham, hvor vi blandt andet har fået undervisning hos exam. berider Helene Studsgaard Qvist.
Her i 2007 regner jeg med vi er at finde på stævnebanerne 

Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! My Stile - Your Passion Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jamen, her kan |
|
|
jeg så også være med... Jeg hedder Tine, 31 år og er den lykkelige ejer af Freja på 11 år - som jeg jo synes er den smukkeste sødeste, mest venlige hest jeg nogensinde har mødt. Jeg har kendt Freja fra hun var ca. 4 og har så selv været ejer af hende det sidste års tid. Vi er nået langt med horsemanship og i det daglige er hun en engel... Hun er dog for livlig til mig i ridningen ( jeg har en sygdom,som gør jeg ikke har så mange kræfter), så i øjeblikket barsler jeg med tanken om at købe en sulky til hende. Hun har simpelthen en fantastisk trav - og det ville jeg jo gerne vise omverdenen  Og meget kan man sige om hende - men doven - nej  Derudover har jeg overvejet at få hende i fol - men ved ikke om jeg har mod på det. Min første hest var ligeledes en fjordhest og siden da, har jeg været forelsket i denne race... Jeg har et par billeder - se lige bort fra de dårlige farver/baggrunde og at jeg har et meget langsomt digi kamera (Øv - vil have et nyt)- så ligner det da Freja lidt   
...og hobitterne ♥~Lisa og Kalina~♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad skal man ellers lave? |
|
|
Hej. Jamen her er da noget, jeg kan slå tiden ihjel med, når nu ikke man kan komme ud... Jeg hedder Pia Berg Steffensen - er 28 år - og bor på en gård i Vendsyssel sammen med min kæreste Allan Sten Pedersen. Jeg sidder som formand i den lokale fjordhesteforening Nordfjordhesten. Allan og jeg starter en hel del stævner med 2 af vores fjordheste, både fjordhestestævner men også kørestævner og klubstævner. Jeg har ikke tidligere interesseret mig ret meget for fjordheste, men da jeg mødte Allan (og hans forældre avler fjordheste) og min gamle hoppe Maja samtidig blev skadet, kom fjordhestene automatisk ind i stalden. Vi har nu: - Lyngholms Granat - 11 år - vallak - rødgul - F: Pikant Halsnæs - MF: Svejk - fik han i 25 + 30 års fødselsdagsgave af Allans forældre, som har avlet ham. Granat bliver brugt til spring, dressur og kørsel, og har en hel del sejre/placeringer bl.a. Guld til DM kørsel + all round 2006, Bronze til EM kørsel 2006, vundet FJ-Tour for kuske 2006.
- Lyngholms Pallas - 9 år - vallak - rødgul - F: Pikant Halsnæs - MF: Greiing - lånt af Allans forældre, som også har avlet ham. Pallas bliver brugt til spring, dressur og kørsel, og blev i 2006 nr. 5 ud af 9 i DM spring. Han har kun været sprunget siden april 2006, og er dælme kommet langt.
- Flora Solhøj - 4 år - hoppe - gul - F: Cadeau Halsnæs - MF: Rei Halsnæs. Købt af Niels Mortensen i 2005. Skal bruges til avl og lidt ridning + kørsel.
- Så er den min gamle hoppe Maja, men hun er ikke fjordhest!!! Har gået LA-spring + LA1-dressur + Military Let, men er nu gået på pension. Har fået 3 føl; heraf tvillinger som desværre blev født for tidligt og døde og en skøn hoppe, som vi måtte aflive som 2 års pga. tarmslyng.
Mange hilsner Pia
* LYNGHOLMS GRANAT * - GULD til Fjordheste DM i Kørsel 2006 - GULD til Fjordheste DM i All Round 2006 - BRONZE til Fjordheste EM i Kørsel 2006 Læs mere her: www.123hjemmeside.dk/oesterled
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordhest |
|
|
Jeg er ikke fjordheste ejer endnu, men leder og leder efter en GOD vallak Jeg bor med min mand og vores 2 piger på en gård på sydsjælland og har selvfølgelig hestene hjemme Jeg er gammel konkurrence rytter har ikke redet stævner i maange år, men vil begynde igen inden for fjordhestestævner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fjordejer |
|
|
Jamen her kan jeg da også være med. Jeg hedder Christina og er 25 år. Bor i Horsens, og har 2 superskønne fjordheste: Ejerlykke's Kara og Bailey. Kara: 11 årig hoppe e. Safir Halsnæs/Greiing Bailey: 7 måneder gammelt hingsteføl som desværre er uden stamtavle. De tilhører egentlig mine forældre, og står også på deres ejendom i Børkop, så de er hele familiens heste! Det var faktisk lidt tilfældigt at valget faldt på fjordheste, da vi skulle have heste tilbage i 2003. Kravet var at de skulle kunne gå ude hele året, så vi kiggede både på islændere og fjordheste -men valget faldt altså på Kara og en gammel hoppe, som desværre ikke er her mere. Og jeg har ikke fortrudt et sekund -er blevet helt bidt af denne dejlige race. Så jeg håber at jeg i fremtiden kommer ud og deltage i nogle af de spændende ting der sker i Fjordheste Foreningen. Som start er det planen at Kara skal til regionalkåring til sommer. Det var lidt om mig og mine heste. Her er lige et par billeder: Kara med følmave. Ca. 1 måned før termin  Kara og Bailey (Bailey er 3 dage gammel)  Bailey og jeg  Igen mig og Bailey  Dem begge 2 (februar 2007) 
Mange hilsner Christina med Guldhestene Kara og Bailey
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt om mig |
Pernille ♥CasperAfLandly♥ |
24-02-2007 12:43 |
|
Jamen så vil jeg da også være med  Jeg hedder Pernille, er 28 år og bor i Nyrup mellem Sorø og Tølløse. Jeg har min fjordvallak Casper Af Landly som er 8 år. Jeg købte ham fordi jeg var er smut forbi Stutteri Romeo en sommer hvor jeg købte et dejligt lille rødt hoppeføl Dinet. Kort efter jeg havde købt hende kom jeg forbi en fold i den nærlæggende by, hvor stutteriet havde nogle af deres hingsteplage og unge drenge stående og DER stod Casper Ja det var totalt idioti for jeg vidste intet om ham, ikke noget om hans gang, han var ik tilredet - men der stod han og ham skulle jeg fandme bare ha!!! JA, jeg måtte stoppe med at ryge for at ha råd til ham, men det gjorde jeg (var endda multi-stor-ryger) og ryger idag 4 år efter stadig ikke. Dinet blev et år efter købet solgt til en veninde i Sverige hvor hun nyder livet  Jeg har også haft en halvsøster til Dinet, Romeos Dusine, som var en super skøn og lækker fjordhoppe. Hende købte jeg sommeren 2006 oog tilred i efteråret og solgte hende for ca en måned siden til en dejlig familie der skal bruge hende til konkurrencer osv. Så nu har jeg bare dejlige Casper som jeg elsker så højt. Jeg går med en lille drøm i maven om måske at begynde at ride storheste også(aldrig stoppe med fjordhestene).
Med venlig hilsen Pernille. Fjordheste er klart de bedste!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil |
maikenm |
24-02-2007 12:51 |
|
også være med!! jeg er den lykkelige ejer af Savannah, som dog er en blanding af fjordhest og vist nok nordsvensk skovhest. hun har kun været min i et par mdr. hun er 12 år gammel og rigtig dejlig skovturshest. Har fået at vide, at man også har brugt hende til spring, men har ikke selv prøvet. endnu! Jeg havde egentlig ikke forestillet mig at jeg skulle ha en fjordhest, men hun har lige det temperament jeg synes er dejligt; rolig, trafiksikker og dog alligevel med knald i rumpen!
Maiken Nu med Savannah ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjord-ejer... |
|
|
Rigtig god ide, Bettina! Jeg hedder Elisabeth Schultz, er 18 år og går i 3.g i Hillerød, hvor jeg også bor. Indtil for 10 år siden avlede mine forældre DV på godt 25-ende år, og da de også begge red, har jeg altid selv redet. Først på sportsponyer, men fjordhesten gjorde egentlig sit indtog ret tidligt. En af plagene fik en skade, som krævede absolut foldro og da det ikke just ligger til en flok livlige plages natur måtte en noget roligere kammerat til den anskaffes. Det blev så en skøn fjord/DV-blanding, som min mor efterhånden nød mere at ride på end på de store unge og hingstene, og derfor blev et par dejlige fjord-vallakker med stamtavle anskaffet. Min mor red LA på sin og i takt med at min far fik dårlig ryg, vi måtte flytte og skære ned på hesteholdet, blev de enige om, at fjordhestene nok godt både kunne stille dressurbehovet (som nok efterhånden ikke var til det store mere) og være en pålidelig kammerat. Desuden får de deres lyst stillet i omgangskredsen og har nu mødt nogle virkeligt søde mennesker inden for fjordavlen. Jeg blev et par år ved mine ponyer, som jeg red dressur og hygge på, men har de sidste syv år kun haft fjordheste (dog med svingende interesse = mange pauser). Bl.a. Lenes dejlige, dejlige Kikki, som jeg desværre ikke havde tid til pga. gymnasiet og min anden hest, men som heldigvis har det super hos Lene. I stalden i dag står to fjordheste: Min egen hoppe Dicte Stanstorp på 6 år, som jeg tilred sidste år og bruger til hygge-terræn og lidt dressur. Vi modtager undervisning af mine forældre og er fornyligt påbegyndt det ved Lone Dichmann. Min mor rider sin virkeligt velgående vallak, Katrinedals Duracell på 10 år, primært i dressur, men naturligvis også i skoven. Vi er ikke specielt aktive i foreningen, men læser bladene med interesse og har hjulpet til ved de sidste par stævner. Håber, at flere vil præsentere sig, da det er rigtig skægt at læse om folks tilgang til den skønne gule 
Mvh Elisabeth Den, der aldrig laver fejl, lever i rutinen - Bagefter er vi alle kloge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes at det er hyggeligt |
24-02-2007 12:57 |
|
AT læse mere om alle jer som så tit skriver herinde... Ikke mindst ville det være hyggeligt om de som vi ikke hører så meget til også vil give sig til kende herinde... Der er jo ingen tvivl om at vi alle ville syntes at et ville være hyggeligt at mødes ude i den virkelige verden og snakee om vores alle sammens børn De megalækre gule (grå, røde, hvide) fjordheste... Ps. Jeg skal nok kigge efter Rosa. Hvem har købt hende? PPS. Ser i os enten på Birken eller ude på en af stævnepladserne så kom og hils på det vil jeg syntes var mega hyggeligt. Man kan jo godt føle sit lidt alene ude i stævneverdenen...
Bettina..... Rigtige piger rider fjordhest og connemara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil også være med |
|
|
Hej Jeg hedder Karina Thygesen og er 31 år, jeg ejer lige pt. 4 fjordheste Bellis Møldrup (F: Valør Halsnæs) på 9 år, Nikita Møldrup (F: Trossen) på 13 år, og landevejens Flora (F: Højgaards Bacardi) på 2 år og så har jeg en dele fjordhest på 21 år som hedder Tulle (F: Rei Halsnæs) sammen med min Lillesøster, og så håber jeg på 2 føl efter henholdsvis Granit Halsnæs og Lei Rud her i 2007. Jeg har i mange, mange år opdrættet fjordheste sammen med min far Villy Thygsen under stutterinavnet Møldrup. Men har i en årerække været gift og brugt stutterinavnet Ryttergaarden. Jeg blev skilt i efteråret og er nu vendt tilbage til stutteri Møldrup. Lige pt. bor jeg i en lejlighed med mine børn, og hestene bor rigtig godt hos min lillesøster som har masser af plads til dem. Men i løbet af foråret/sommren 2007 flytter jeg op og bor mellem Aggersund og Fjerritslev og så flytter alle hestene selvfølgelig med mig. Jeg har altid været meget aktiv inden for fjordheste verdenen både med avl, ridning og kørsel, og jeg følger stærkt med i alt hvad der sker omkring fjordhestene i almindelighed. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stsævne for alle |
heidimichelle |
24-02-2007 13:01 |
|
hej alle fjorheste ejer Vi holder stævne hvor alle er velkommen, vi har tidligere haft nogle utorlige flotte fjordheste og starte og vi syntes jo flere racer der kommer jo bedre. se vores hjemmeside www.hornsherredrideklub.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosa Rud |
|
|
Betinna: Rosa er købt af Susanne Mortensen, hvis datter skal lære at ride på hende. Hun har indtil nu gået på Birkens rideskole, men nu synes de hun skulle have sin egen fjordhest Og så vil Susanne vist også bruge hende til lidt turridning...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosas nye ejer |
24-02-2007 13:15 |
|
Kan du huske hvad Susannes datter hedder?
Bettina..... Rigtige piger rider fjordhest og connemara Salgsdag med brugt ride- og køreudstyr på Birken den 17. marts. Nærmere info kontakt mig........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betinna |
|
|
Oh...jeg mener hun hedder Line? Hun er med sikkerhed 7 år gammel, men selve handlen er jo foregået gennem Susanne så jeg er ikke helt sikker på navnet... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er så jeg med min Freja... |
|
|
 Jeg er selv 47 år og min nye Fjordhest er 8 år... Har 2 døtre på hhv. 16 og 22 år, der begger har haft hest men nu har fået andre interresser. Min mand på 60 år har haft mange travheste, det var igennem en god hestesnak at jeg mødte ham for ca. 23 år siden  Jeg har redet/hafte heste siden jeg var 8 år gammel. Nu er jeg mest Kaffe-rytter og er medlem af Aalborg Rideselskab, hvor vi mest tager på skovture eller strandture og bagefter får vi både Vådt og tørt, vi holder nogle fede fester. Vores medlemmer (15 stk. mellem 30-75 år) er en ældre blandet landhandel, der både tæller overlæger og landmandskoner  Jeg havde en tinker der døde pludselig, sidste sommer og havde egentlig ikke planer om at få hest igen, men så stod den lille frække Freja og ville gerne "mysses" på mulen...og så var jeg jo solgt. Alle mine hesteveninder roste den dygtige gule hest til skyerne og selvom hun har gået LA ved klubstævner, kommer hun fra nu af kun til at gå la-la med mig i skoven 
:-) Med Venlig Hilsen Hanne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PH's Fjordheste |
|
|
Jeg hedder Gilla og er 40 år, jeg bor på midtsjælland med min dejlige familie: Lars, Victoria 13 år(som også er på hestenettet) og Jonathan 11 år. Vi har 10 fjordheste (11 til juni) og 3 shetlændere (4 til april). Min gamle hoppe på 21 år (Rikke) købte vi for 13 år siden med føl ved siden (Frida), hun har givet os fantastisk mange skønne føl.  I år venter vi føl på Rikke efter Ørjar... håber det bliver lige så godt som dets helbror PH's Benjamin. Den anden hoppe (PH's Felia) der var sat i fol, mistede vi desværre i december pga. cushing syndrom. Jeg har siddet 10 år i bestyrelsen for Sjællands fjordhesteavl/Fjordhesten øst, men stoppede sidste år. Jeg ødelagde desværre mit knæ for 5 år siden, så det er mest min datter der er aktiv rytter...øv hvor jeg savner det...men nu er jeg så ved at få kørt Frida til. Victoria (13 år) og Kira (19 år) til stævne:  Hilsen Gilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordheste |
|
|
Osse mig Jeg hedder Merete Schelhase 23 år gammel. Jeg har 2 fjordhoppe hvor den ene er i I klasse og er ifol ved Idon Busklund. Nr 2 er en 3 års hopper efter Idon og som vi så små er begyndt at arbejde med. Hun skal til kåring til juli i år Dernæst har jeg en 5års hingst som jeg har lånt. Ham er jeg blevet rigtig glad for. Selvom det har kostet meget sved og tårer. Min kærlighed til den gule startede hos min kusine. Derefter var det Ågerupgård hos Jørgen. Hvor jeg udelukkende red fjordhest. Jeg havde skiftevis parten, hvor jeg skulle hjælpe i stalden eller med nyebegynderholdene og derved fik jeg ridetid. Jeg var også med til at hjælpe med pasning af plagene. Det var gerne mig som fik r... til og fra foldene. Alt i alt en dejlig tid.  Regina Godthaab hos Stutteri Romeo - til bedækning.  Schelhase's Asterix (mit første afkom -solgt) og Romeos Elke  Ingegård's Axo
*Stutteri Schelhase* - Der hvor fjordhesten kommer fra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vups... |
|
|
Vups, i skyndingen smuttede stammerne: Dicte er en Pikant Halsnæs/Hovdaren-kombination og Herman (som Duracell bliver kaldt) er efter Pelle Halsnæs/Gnist. Dejlige heste, alle!
Mvh Elisabeth Den, der aldrig laver fejl, lever i rutinen - Bagefter er vi alle kloge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 23 og 22 år |
|
|
Jeg hedder Mai, 27 år gammel stadig i besiddelse af min første pony, fjordhesten Vestergårdens Lukas idag 22 år gammel. Han er efter F: Baron Halsnæs/ MF.: Fender. Idag er han pensioneret (skridtture) da han fik slidgigt som 12-årig. Men stadig lige frisk og hingstet som altid (blev kastreret sent). Han opnåede at gå øvelserne til La-klasserne og springe bane på 1 meter, inden gigten kom. Vi forsøgte at udsætte den med at få skiftet ledvæske på ham, men det hjalp ikke. Han er sandsynligvis blevet kørt og redet til for tidligt, samt blevet brugt for hårdt i de første år. Min anden fjordhest Laban er af ukendt afstamning, idag 23 år. Jeg købte ham da han var 16 for 500 kr. da han skulle slagtes pga. slidgigt i forbenene, hvilket jeg syntes var synd, fordi han var smertefri når arbejdet bare blev taget fra ham. Han var ellers en yderst stabil/habil kørehest, men benene var blevet slidt op ved for meget asfaltkørsel. Idag er Lukas og Laban rigtig gode legekammerater de pøler som hingsteplage og jeg håber at de bliver mindst 40 år begge to. 
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De dejlige gule |
JessieK |
24-02-2007 16:03 |
|
Her kan jeg også være med. Jeg er 22 og hedder Jessie Kristoffersen. Jeg bor i København og læser til dyrlæge (på tredie år). Her på Nørrebro er der selvfølgelig ikke så meget plads til mine dejlige tøser, men hjemme ved mine forældre står mine to fjordhopper, Luna og Callie. Luna er uden papirer og har ikke de helt store ridemæssige egenskaber, men hun har en helt fantastisk sind. Callie købte jeg sidste år, og i modsætning til Luna, har hun papirerne i orden (hun er efter Birk Halsnæs), og hun er en hest jeg har store planer med. Lige pt må jeg jo 90% af tiden undvære hestene og ridningen, men når jeg engang bliver færdig på KVL (LIFE kommer aldrig til at lyde rigtigt), så skal ridningen tages op igen. Her er lige et billede af Callie fra den jeg fik hende hjem (stadig lidt betuttet).  Mvh Jessie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min fjordhest |
Casablanca ♥Amigo♥ |
24-02-2007 16:13 |
|
Jeg hedder Karina og er 30år. Jeg fik min første Fjordhest da jeg var 12år, det var en dejlig langbenet hoppe efter Fender, kan desværre ikke huske morfar. Hun blev desværre påkørt, og blev kun 5 år. Det efter havde jeg Sebastian, uden stamtavle. Han var noget at en tyksak og en stor mundfuld, så han blev tilredet og solgt. Så købte jeg Prins , endnu et letvægter, men kan ikke huske hvem han var efter. Ham solgte jeg da jeg ville prøve en varmblods, men det er endnu engang endt med en Fjordhest. Han hedder Thomas og er efter Greeing og Fini Skovly. Han er utrolig rar og med et stangmål på 147cm. Så her 18år efter min første Fjordhest er der stadig Fjordhest i min stald  og det bliver nok aldrig anderledes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fjordhest |
|
|
Hejsa Jeg hedder Pernille Koldbro Bang - 24 år (25 i maj). Jeg er næsten lige flyttet på nedlagt landbrug med min kæreste Lars. Jeg læser til sygeplejerske og er, hvis alt går vel, færdig i juni mdr. Jeg har redet siden jeg var ca. 6 år gammel. I starten red jeg hos en privat, men begyndte efter nogle år at få undervisning i Brønderslev Rideklub. Min første fjordhest, Musse (139 cm i stang) købte jeg i 1996 for mine konfirmationspenge. Musse var dengang 9 år og hun havde ikke papirer. I starten brugte jeg mest Musse til skovture, men begyndte efter nogle år at ride lidt mere seriøst på hende. Vi nåede dog kun at starte 2 klubstævner. Jeg solgte Musse i 2003 til en familie, da jeg skulle flytte til Kbh. Musse lever i bedste velgående - hun er nu efterhånden blevet 20 år  Efter jeg var flyttet til Kbh gik der lidt over 1/2 år hvor jeg intet havde med heste at gøre. Jeg begyndte dog at længes efter det at have hest igen.. Så i nov 03 købte jeg Matador Mix, en 6 års fjordvallak i Gørlev på ca. 148 i stang (via hestenettet ). Matador er efter Cæsar Halsnæs / Hovdaren. Matador er fra tidligere ejer western tilredet samt tilkørt - jeg bruger ham dog til terrænridning samt let dressur (planen er at vi, når vi engang er klar til det skal ud at starte fjordstævner)  Og sidste skud på stammen er Ryttegaardens Kjeldbjørn købt ved Karina Thygesen. Kjeldbjørn er fra 2006, og han er efter Pikant Halsnæs / Trossen. Jeg går pt. og funderer over om jeg skal tage Kjeldbjørn med til plagskue i Vodskov i år. Planen er at Kjeldbjørn engang når tid er, skal være min nye ridehest 
Med Venlig Hilsen Pernille Matador Mix & Ryttergaardens Kjeldbjørn Medlem af Fjordhesten Danmark
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil være med.. |
Gitte (Tyran) |
24-02-2007 17:14 |
|
jeg er 19år(20 om 3½mdr.), hedder Gitte, og startede med at ride som 6årig, der gik indtil 2002 før jeg fik øjnene op for fjordheste, jeg skulle købe min første hest, og ville ha en stor "ordenlig hest" men da jeg så skulle hente min passerpony på fold kom den dejligste bamse tromlende mig i møde, han var tyk og ikke særlig pæn, men charmerende som bare pokker, dagen efter var han min (9maj 2002)(prøvede en ridetur på 15min. og var overbevist om han var den rette på under 1min.) ham havde jeg til den 26november 2004 hvor han døde af lungeblødning og toxiner i hele kroppen, (aflivet) og den 28november 2004 købte jeg en ny fjordhest, denne gang avlshoppen julie som var 7år og ikke tilredet, det gik jeg i gang med sommeren 2005, og har i mellemtiden trukket et føl på hende, og vil i år starte hende til fjordstævner hvis jeg får mig meldt ind i klubben.
mvh. Gitte & Ponyerne. -de gule & den brune & den rødbrogede Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge. de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup. -se mere på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kanon tråd - Tak, Bettina |
KarenGry |
24-02-2007 17:23 |
|
Jeg hedder Karen Dyrholm, 41 år og bor i Randers. Jeg købte i foråret 2006 Gry Møldrup af Gitte Thygesen. Gry har en kanonafstamning, deriblandt hingste som Pikant Halsnæs og Rei Halsnæs. Jeg red nogle år som barn og tog sporten op igen for to år siden. Trangen til egen hest meldte sig hurtigt, og fjordhesten har så mange fordele frem for andre racer, at det hurtigt stod klart, at det skulle være en fjordhest, jeg skulle have. For mit vedkommende var det kærlighed ved første blik, da jeg så Gry, også selvom jeg bestemt ikke var dygtig nok til at ride en livlig unghest. Jeg har dog ikke fortrudt købet, og sammen bliver vi bedre og bedre. Jeg rider en blanding af klassisk dressur og almindelig dressur, hvilket betyder, at vi endnu kun arbejder i skridt, selvom Gry er blevet fem år. Travarbejdet uden rytter er påbegyndt (pyh - venstre volte!) og jeg regner med at starte travarbejde under rytter om et par måneder. Til gengæld arbejder vi flittigt fra jorden med generel opdragelse, dressurøvelser ved hånd, longearbejde og masser af bomarbejde. Selvom jeg ikke har i sinde at stille op til stævner foreløbig, så er jeg ofte at finde på stævnepladserne (altid fantastisk stemning ved fjordhestestævner!) i Jylland, oftest iført Fjord-kasket og et videokamera. Genkender I mig, så kom endelig hen og sig hej. Jeg filmer gerne og giver også en hjælpende hånd, hvis det behøves. Her kommer lige et foto af vidunderet:
Nu den lykkelige ejer af verdens smukkeste fjordhest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| piv piv jeg vil |
|
|
altså have en fjordhest igen jeg hedder Nanna, er 27 år, gift med David og har en datter Sarah Amalie på 2½... jeg har redet på Birken i 21 år,verdens bedste rideskole og ridelærer Jens Høgh... jeg blev fjordhesteejer ved et tilfælde for 7 år siden... jeg købte Sejr af Jens ( det var hans ridehest)da jeg havde mistet min fuldblodshest... jeg må indrømme at jeg nu ikke kan forstå at jeg ikke fik fjordhest tidligere... jeg havde nogle fantastiske år med sejr... desværre ødelagde han gaffelbåndet i november 2006 og den 4 januar 2007 tog han til de evige græsmarker jeg savner ham ubeskriveligt, men overvejer pt at købe hest igen, da jeg også har haft en abort fornyelig... synes jeg trænger til lidt medgang og en hest at holde af... jeg håber jeg snart kan komme med på listen her... knus Nanna ( som pt har fundet sin nye hest, men skal have skrab nogle penge sammen)
SEJR DU VIL ALTID VÆRE I MIT HJERTE R.I.P 4/1-07 FJORDHESTE ER DE ENESTE HESTE FOR MIG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| htgjhtygj |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
24-02-2007 17:31 |
|
Vi vil også være med..! Jeg hedder Maibrit Jakobsen 19 år, har haft min pony i et pænt år. hun er 3 år(4 år ifølge årsskiftet) hun er en all roundt pony hun har aldrig smidt mig af, og har altid været min engel Vi bor lige nu i Jylland(nærmere Grindsted) men onsdag d. 1. flytter vi til Nørre Aaby hvor jeg skal arbejde..! Hun er alletiders hoppe, der altid kan charmere sig ind(også selvom jeg er rasende en dag) Og nåja hun ligner hendes far Florian skovå..  Til Juleoptog, som hun syndes var mega skægt.. så by vandt?? ja helt sikkert..!  Helle et par dage før varde dyreskue(hun fik klippet man inden vi stillede op..! 
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordhest |
Hellemose ♥Silke♥ |
24-02-2007 18:23 |
|
Jeg hedder Line og jeg er x-fjordheste rytter.  Jeg solgte min dejlige fjordhoppe Ami Romeo her i sommers, da jeg ville lidt videre med min ridning. Men hold da op hvor har jeg været glad for hende. Hun kunne bare det hele! Gik LB spring og dressur, og så havde hun et dejligt sind, som jeg kun tror man finder hos en fjordhest!! Lige et par billeder af hende: Mig og Ami i fuld hopla   Lidt dressur  På folden  Og mig og Ami i boksen  
Med venlig hilsen Line og den tossede dressurpony Dressur undervisning i Århus området søges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for søren da... |
inger christensen |
24-02-2007 19:37 |
|
et dejligt indlæg... Jeg sidder her og nyder alle jeres fine fjordheste og mindes med længsel de fjordheste jeg selv har haft .
IMC. HESTE TRAILERE UDLEJES. henv. 20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haløjsa |
|
|
Her kan jeg vist være med  dejlig tråd, tænk at der er så mange fornuftige hesteejere*g* Jeg hedder Rikke og er 25 år - min tid med fjordheste, startede med tamina min gamle hoppe, jeg startede med at have part på hende, og siden efter min konfirmation fik jeg hende som min egen, det har uden tvivl været den bedste tid i mit liv  Et billede af min dejlige tamina Vi har lavet en masse sammen vundet massere af rosetter, og en masse andet sjovt jeg valgte at lade hende ifole på sit 14 år og så fik vi lille temse   I sommers skete det alle aldrig vil have, skal ske. min elskede ven igennem 12 år blev aflivet, hun havde sedet fast i hegnet på sommerfolden, og stod ikke til at redde  Idag har jeg nu den 4½ år gamle tempo, taminas søn.  han er den skønneste lille dejlige fjordhest, og han er mit et og alt. planen er måske at deltage i nogle stævner når tid kommer lige et billede mere  det var min historie med den dejligeste af alle racer
6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg savner dig Tamina Heste klippes billigt - langs køgevejen taastrup til solrød + vestegnenen - mail eller skriv: Rklove@ofir.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ::Overskrift::.. |
Damask Halsnæs ♥Med de gule gul |
24-02-2007 21:15 |
|
Hej, jeg hedder Victoria, jeg er 11 (snart 12) år gammel, og bor sammen med mine forældre (det er min mor der har oprettet indlægget), jeg rider Damask Halsnæs som er min mors dejlige fjordhest, og så hygger jeg om ham, Sandra og alle de andre heste, jeg elsker fjordheste, og har redet dem siden jeg var 6 år. Det går rigtigt godt med Damask, og vi ser frem til vores første stævne, som er den 3. marts. Lige lidt billeder:   Søde Sandra   Damask   Jule Damask   Damask igen   Damask får et kys 
Victoria Med de gule guldklumper<3 Du skal ikke være i himlen for at være en stjerne Det er sovt at tage Fjordheste seriøst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil bare sige |
24-02-2007 23:50 |
|
at jeg nyder alle de skønne billeder. Samtidig er det sjovt at høre om menneskerne bag dyrene, kan læse af mange af jer skal til fjordhestestævner... Jamen så må vi bare huske på hvem vi er;=) og få os en hestesnak, det kunne da være hyggeligt. 
Bettina..... Rigtige piger rider fjordhest og connemara Salgsdag med brugt ride- og køreudstyr på Birken den 17. marts. Nærmere info kontakt mig........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hellemose ♥Silke♥ |
Pernille ♥CasperAfLandly♥ |
25-02-2007 00:24 |
|
Hellemose ♥Silke♥: Nej hvor er det skønt at se billeder af dejlige Ami igen  Ved du hvor hun er nu? Jeg har tænkt så meget på hende... Den søde tøs. Hun er faktisk mor til hende Dusine jeg havde, og hun blev bl.a. købt fordi hun var efter Ami... Jeg kender hende fra da jeg havde mine heste på stutteri romeo og stod også i stald med hende i Veksø - og hun er nok bare det man kalder en hjerteknuser...
Med venlig hilsen Pernille. Fjordheste er klart de bedste!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordhest |
Qvinde37 ♥Rex♥ |
25-02-2007 08:27 |
|
Hejsa Min datter på 10 år har også en mega dejlig fjordbolle, hun hedder Nelle og er 8 år. Jeg låner hende engang i mellem, da hun er skøn at ride på. Hun kan ses på min præs. da jeg ikke kan finde ud af at sætte billed ind i tråden. Hilsen Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordheste. |
|
|
Hold da op en masse dejlige fjordheste. Bliver helt skruk. (Må have nogle flere på et tidspunkt. ) Men det kunne være rigtigt hyggeligt at mådes en dag.  Men jeg fik vist ikke præsenteret mig selv, kun Kikki. Jeg hedder Lene og er 29år. Jeg bor i nordsjælland. I får lige et billede af dejlige Kikki.   Ifol ved Idon Busklund fra Stutteri Romeo.   Nu med mave på. Hi. Hi. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejza... |
|
|
Jeg har en fjordhest blanding men vil godt være med her selvom hun ikk er 100% fjordhest men kun 50% Jeg hedder Betina og er knap 14 år. Bor sammen med mine forældre, storebror og lillesøster på en gård. På Gården har vi nu 3 dejlige ponyer. Snerle som 50% fjordhest og 50% welch mountain. Filur som jeg ikk helt ved hvad han er blandet af, men tror der er meget islænder i ham og så Sizze som er kåret i hovedstambogen i DSP. Lørdag den 17.02.07 mistede vi desværre vores lille pony Pinocchio. Han blev aflivet da han var syg. Pinocchio var kun 7 år. Snerle er ca. 132 cm høj. Hendes far er fjordhest og mor welch mountain. Jeg fik Snerle da både hun og jeg var 5 år gammel.Vi er nu knap 14 år så jeg har været hendes lykkelige ejer i knap 9 år. Snerle er så sød og har de mest godmodige øjne man kan tænke sig. Hun er rigtig sød på stald + under ridning. Snerle har aldrig bukket med rytter på og hun passer så meget på sine rytter. Flere der har været utryg ved at ride har fundet glæde ved det igen når de har prøvet Snerle. Jeg har brugt Snerle til dressur og spring. Hun er rigtig suber til det. Hun bliver nu kun brugt til hyggepony. Min lillesøster på 6 år rider hende. Min lillesøster har kunne ride hende alene siden hun var 4 år gammel. Jeg rider ikk så meget mere på hende. Jeg er ved at være for langbenet til hende. Jeg har fået mange bud fra folk der gerne vil købe Snerle. Men hun skal aldrig sælges. Hun er min dejlige pony 4-ever  Snerle som føl.  Snerles smukke hoved.    hyggetur på stranden 
Hilsen Betina og de 3 dejlige ponzer Snerle - Sizze - Filur. "Sov sødt lille Pinocchio" At ride DSP fra Stutteri Bredager er Super godt. tjek www.123hjemmeside.dk/staldhyldtoft nu med Bronze og Sølv i dressur v
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille ♥CasperAfLandly♥ |
Hellemose ♥Silke♥ |
25-02-2007 10:56 |
|
Pernille ♥CasperAfLandly♥ Ami hun bor nu på Fyn, nærmere i Blommenslyst. Der har hun boet siden i sommers, hvor hun er blevet brugt til lidt ture, lidt dressur, og så har hun vist fået lov at springe lidt, selvom ejeren ikke rigtig tør, men hun ELSKER det!!  Jeg var ovre og besøge hende i efterårsferien, og hun har det rigtig godt!!!
Med venlig hilsen Line og den tossede dressurpony Dressur undervisning i Århus området søges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Goddag |
Kikærten |
25-02-2007 12:05 |
|
Jeg hedder Birgit og er 42 år. Jeg bor på Midtsjælland og er aktiv i bestyrelsen i Fjordhesten Øst. Efter et par brune ponyer købte vi en fjordhest til selskab og hygge. Desværre var han slet ikke børnevenlig, så jeg måtte selv begynde at ride ham - efter 15 år uden ridning. Da min datter skulle have ny hest, insisterede hun på en fjordhest og ringede selv til Stutteri Romeo og aftalte fremvisning/køb af Anton Romeo. Og så måtte vi alle overgive os til de gule. Vi har i dag 4 fjordheste (snart 5) Silas født 1996 - i daglig tale Tarzan (F:Siljar MF: Hilder). Desværre har han ingen ridemæssige kvalitetet, så han er foldbums og følpasser. Anton Romeo født 1996 (F: Tunaren MF:Gnist) - min datter Kristinas hest. Han er utrolig dygtig til alt både dressur, spring og kørsel. Desværre rækker Kristinas temperament ikke til dressur. Kristina starter lidt spring og kører med i Qvindekvadrillen. Pga. studier skal hun dog kun køre et enkelt arrangement i år. Anton er meget allround og i 2006 vandt Kristina, hendes kæreste og jeg Grand Prixet (jeg red terrænridningen). Jeg synes det var lidt sejt gået af en 17-årig at banke de gamle erfarne. Jeg har planer om selv at starte DM spring på Anton til august. Bitten Stanstorp født 1999 (F:Orion Halsnæs MF:Simon Stanstorp). Min avlshoppe, som egentlig er indkøbt kun til avl, men som jeg vil ride noget mere i 2007/2008, da det er planen at hun skal gå tom. Men hun er sådan en dejlig ridehest, så det vil jeg også udnytte lidt Hun blev i 2005 medaljehoppe og jeg fremviste hende selv. Det var min første mønstring nogensinde, så selvom hun skabte sig, så er jeg lidt stolt. I 2006 fik Bitten føllet Limone Sølvbæk. Bitten er i fol igen med Citrus Klattrup - termin juni. Limone Sølvbæk født 2006 (F:Citrus Klattrup MF:Orion Halsnæs). Hvis Limone ikke får 8 til kåring, når hun er 3-4 år, så bliver hun nok Kristinas næste ridehest. En hest med et kanon temperament. Hvis I vil se billeder så kig på min præsentation og på www.fjordanton.webbyen.dk
*** Små gule, der kan og vil ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg hedder |
|
|
Nanna, er 89'er og opvokset på mine forældres gård Sejlflodgaard - hvor jeg, lidt endnu, stadig bor. Jeg købte min første hest, Tulle, for 8-9 år siden. En rå fjordhoppe, uden papirer men med et temperament uden lige. Efter nogle gode år med Tulle, forsvandt hesteinteressen - troede jeg. Jeg solgte Tulle og var hesteløs ca.½ år. Efter min konfirmation gik jagten ind på en ny hest. Jeg var ude og prøve forskellige store heste - men endte på Birken hvor jeg købte fantastiske Nord Rud.(Valør halsnæs/orion halsnæs) Jeg faldte for hans udstråling og lækre gang - MEN.. Nord var ikke som forventet, og faktisk gik der et helt år inden jeg turde gallopere på ham. Flere har sidenhen fortalt os om Nord, som værende en rigtig bandit!! hvilket vi ikke fik oplyst ved købet. Efter god undervisning, og hjælp fra min dygtige underviser blev Nord rigtig godt gående - og fik respekt for mennesker. Da jeg sidste sommer måtte flytte til Lemvig for at studere, lånte jeg ham ud til Christina Holt Andersen. En ualmindelig frisk ung pige, som kunne rumme Nords finurligheder. Hun fremstillede ham til vallakkåring sommeren 2006, hvor han blev kåret med 7 i helhed. Denne kåring regner jeg med Christina tager op igen til sommer, for nu er sportskarakteren steget fra 6 til 8. Christinas forældre købte Nord i November 2006.   Jeg har samtidig med Nord, haft en del forskellige heste - hvilket har givet mig store oplevelser. Jeg har bl.a. haft to hingste stillet til kåring - dog uden avlsgodkendelse. Den største fejl jeg begik var at sælge min hoppeplag Linnea Løvehjerte IT (Efter Valdar Halsnæs) Hun har det heldigvis rigtig godt, og jeg håber at hvis ejer engang vil sælge at jeg så får muligheden for at købe hende tilbage. I foråret 2006 bestilte jeg et hoppeføl ved Annette på stutteri romeo, efter medaljehoppen Cille Heebøll og Idon Busklund. Dog på betingelse af at føllet blev en hoppe. Som den eneste hoppeføl i denne sæson hos Romeo, kom Gabbi til verden i slutningen af Juni 2006. En smuk langbenet rød dame, som oser af selvtellid. Gabbi kommer aldrig herfra, og jeg nyder hvert øjeblik med hende - og hendes sjove påfund. Jeg regner med at Gabbi skal fremvises to gange i Maj. Derudover vil jeg gerne have hende vist til forskellige skuer som 2-års - og så regner jeg med en ok kåring når hun fylder 4 år. Hun skal, hvis alt går godt, være min første avlshoppe - og selvfølgelig bruges til en hel del sport.    Jeg valgte december at gøre et sats vedr. køb af en kommende ridehest. Jeg købte Stald Kiels Jagt(Max/Borken fra skårhaug) udfra hans udseende og gangarter - uden at vide om han blev stor nok. Det ved jeg stadig ikke. Han skal i April og Maj, sættes i træning hos min underviser, så han i slutningen af Maj kan fremvises på nordjysk føl og plagskue.   
Nanna Hyllested Sejlflodgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min tur |
|
|
Jeg hedder Birgitte Funch, er 36 år og bor i en lejlighed på amager. Da jeg gik på ridekole var fjordhestene, hverken bedre eller dårligere end de andre heste. Jeg fik havlpart på min første fjordhest i '84. Det var Line, en medaljehoppe efter Rei Halsnæs. Rei var om vinterne opstaldet på gården, hvor datteren Jette red ham. I den rideklub jeg blev medlem, var Rei også den første B-hest i dressur. Så for mig var det helt naturligt, at fjordhestene kunne det samme som de andre heste og ponyer. Min første hest blev derfor en fjordhest. Siden har jeg haft andre heste, også brune og sorte, men jeg har altid holde fast i fjordhestene. Nu har jeg Julius, en dejlig med meget vågen vallak, efter Pikant Halsnæs. Jeg har selv lagt ham til og han er 6 år i dag. Vi håber, hvis temparmentet kan holde, at begynde at starte stævene i år. Måske han kunne blive klar til Ågerupgård i august  Jeg er så heller ikke i stand til at sætte billeder ind, men der er da lidt på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er din hest Birgitte |
25-02-2007 15:47 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bolette |
|
|
Tak Bettina  Det er nu smukke Kastanjegårdens Bolette. Hende solgte jeg for 2 år siden, til en super sød familie. Savner hende meget til tiden, hende kunne man nemlig ride tur på, uden at få dårlige nerver*GG* Sådan er det desværre ikke med den lille røde, men han bilver vel voksen engang???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil også være med... |
|
|
Ja så er det hvis min tur til at skrive lidt...  Jeg hedder Helle og jeg er 23 år. Jeg bor i udkanten af en skov, nær en masse små byer, som I sikkert alligevel ikke kender , men for at få en idé af hvor jeg bor, kan jeg sige at jeg bor i nord-øst jylland, nærmere Tjele kommune. Jeg har 2 dejlige fjordheste som står opstaldet på min Rideskole Birken. Birken er en Rideskole, hvor der står over 50 fjordheste, hvor jeg sidder i stævneudvalget. Jeg var så heldig at Karina Thygesen (hun har skrevet længere oppe i indlægget) og hendes familie valgte og sælge Ziga for 8-9 år siden. For hende har jeg haft gode oplevelser sammen med.. Bl.a. var vi udtaget til Nordisk Mesterskab 2005, som var i Norge -> KÆMPE OPLEVELSE  Og i 2006 vandt vi Guld, og blev derfor Danmarks Mestere..   For et år siden købte jeg så Birkens Morel, og hun er en rigtig dejlig hoppe... Og ind til videre virker hun meget lovende, så det bliver spændende når vi skal ud og starte stævner 
Min hjemmeside, hvor du kan læse om mine FJORDHESTE: www.123hjemmeside.dk/hellesss
SE ALLE DE FLOTTE BILLEDER AF MIN.HOPPE ZIGA PÅ MIN PRÆSENTATION, SOM ER GULD VINDER I DM SPRINGNING 2006 - SE OGSÅ MIN NYE HOPPE, BIRKENS MOREL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kikærten |
|
|
Hejsa Birgit. Inden du laver for store planer om årets DM, så læs lige det nye DM reglement. En hest må ikke i år starte både med junior og senior rytter - og en hest der starte all round må ikke deltage i de øvrige discipliner. Men jeg ved jo ikke om kristian vil starte ham også... Blot lige til orientering, så du ikke bliver for skuffet. det gjorde min veninde og jeg nemlig (havde planer men min veninde om at min kæreste og jeg skulle starte all round DM sammen med hende og hende hest og at hun desuden skulle starte den i dressur DM - så nu må vi ændre vores planer). Mvh. Pia
* LYNGHOLMS GRANAT * - GULD til Fjordheste DM i Kørsel 2006 - GULD til Fjordheste DM i All Round 2006 - BRONZE til Fjordheste EM i Kørsel 2006 Læs mere her: www.123hjemmeside.dk/oesterled
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PIaBS. |
Kikærten |
25-02-2007 18:42 |
|
Kristina skal ikke starte på Anton til DM, og hun er fyldt 18. Sidste år startede hun heller ikke junior klasser, men kun senior. Det bliver den gamle mor, som skal starte lidt stævner på ham, for Kristina kan ikke nå det. PS. Kristian er Kristinas kæreste - det skal jo ikke være nemt med de navne.
*** Små gule, der kan og vil ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kikærten |
|
|
Det var nu KRISTINA jeg mente.. men kommer nemt til at skrive lige præcis det navn forkert!! Beklager, hihi. Det var også blot for at informere, hvis i havde planer om at starte begge to. Men vidste ikke hun var "så gammel". Men der er jo ingen "is på koen" så... Mange hilsner Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke fine fjordheste |
MetteSamson ♥Samson♥ |
25-02-2007 19:53 |
|
Lækre Fjordheste I har. Nu savner jeg Samson, jeg orker ikke at sætte billeder ind, men i kan da gå ind på min profil og se en masse billeder af min dejlige dreng. Han og jeg kørte travløb, og har bla. været Danmarksmestre, og vundet derby flere gange. Han blev desværre aflivet sidste måned, efter 10 års venskab. Vræl hvor jeg savner ham. Jeg hedder forresten Mette og er 21 år gammel. Går på 3. år HHX, og bor sammen med min kæreste igennem 2½ år. Knus Mette
Samson var den flyvende Fjordhest
*Sov sødt skat*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt om mig |
|
|
Ja jeg må også heller slutte mig til. Jeg hedder Gitte Thygesen og er 24 år og bor på et nedlagt landbrug sammen med min kærste som jeg har været sammen med de sidste 6 år.. Jeg er så gået i sporet på min far ( Villy Thygesen) og min søster ( Karina Thygesen), og forsat med og have fjordhest og jeg prøver også på at få avlet fjordhest, så jeg kan føre Møldrup navnet vidre... Jeg er en meget aktiv rytter og jeg starter både fjordheste stævner og udvidet klub stævner på LB - LA plan i dressur.. Jeg er ikke den stor spring rytter mere, efter jeg solgte min fjordhoppe Cirkeline Møldrup og efter min familie solgte Ziga, som nu har været ejet af Helle Sørensen i en del år. Jeg er den lykkelig ejer af Fie Møldrup( F. Tor Halsnæs. MF. Rei Halsnæs) 10 år og hendes hel lillebror Jasper Møldrup på 2 år. Sammen med min søster ( Karina Thygesen) har jeg også en dele hest, det er vores fars gamle avels hoppe Tulle, som også er mor til Fie og Jasper. Fie Møldrup:  Fie Møldrup og jeg til Nibe cub 2006:  Jasper Møldrup:  Jasper Møldrup:  Og her til sidst et billeder af Landevejens Flora som er ejet af min søster og så er det Jasper i midten og længst til højre er det Tulle og man kan hvis godt se hun er mor til Jasper.  Gitte Thygesen Stutteri Møldrup Fjorheste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også med på holdet |
|
|
Jeg hedder Mette, er 43 år og har redet på en masse forskellige heste siden jeg var 7 år. Jeg holdt en pause i 7 år som voksen, men som 31 årig fik jeg leddegigt, og blev spurgt hvorfor jeg ikke begyndte at ride igen, for det var så godt for gigten. Det er det stadig, så nu har jeg i snart mange år haft egen hest. Mange forskellige racer for jeg har ingen favorit race. Fjordheste har for mig altid været gule og ikke til at kende fra hinanden, men man bliver jo klogere. Min ridehest nu er en Frederiksborg hoppe som jeg elsker højt, og håber at have mange år endnu. Jeg går til ridefysioterapi på Algestrup rideskole og her prøvede jeg for nogle år siden en fjordhest, vist nok fra stutteri Romeo, dejlige Benjamin. Det er mange år siden jeg har haft det så sjovt mens jeg red, og pludselig var fjordheste ikke længere de der gule nogle, men nogle meget spændende heste for mig. Min datters veninde bor tæt på Algestrup og sidste år kørte jeg min datter på weekend der. Et sted på vejen i er der mange fjordhopper. Da jeg afleverede Nicoline lørdag ved påske, var der ingen føl, men da jeg hentede hende igen søndag, stod der det skønneste lille føl, med en stor stjerne i panden. (Det ved jeg godt nu at de helst ikke skal have) Jeg stoppede bilen og sagde til Nicoline at det var lige før jeg gik ind og spurgte om ikke jeg nok måtte købe den, for det var bare den skønneste påskekylling jeg nogensinde havde set. 1 mdr. senere var jeg faktisk på jagt efter et føl, og da vi har en kendt opdrætter tæt ved os, Leif Grimbühler, ringede jeg til ham for at høre. Jo, han havde da et hoppe føl til salg, men det gik hos hans forældre og jeg måtte da gerne tage ud og kigge. Jeg fik adr. og kørte af sted. Uden at vide det hjemmefra, så var det lige nøjagtig Gabby jeg havde set som nyfødt, så da det viste sig at det var det føl Leif ville sælge, var der ikke noget at betænke sig på. Gabby er efter Lindelys Zarina og Citrus Klattrup, og uanset hvad hun bliver til eller ej, så er hun min, og det bliver hun ved med at være. Jeg glæder mig som et lille barn til hun bliver stor nok om nogle år, så vi kan gå i gang med at ride. Hun bliver så nok ikke den sidste gule jeg har, for dem er jeg godt nok blevet glad for. Og så har jeg en drøm om at starte dressur på Gabby, især som handicap rytter, så vi virkelig kan vise alle de vantro at fjordheste både kan og vil. 
Hilsen Mette
Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
malloy |
25-02-2007 22:54 |
|
Hvor er de flotte - jeg kan desværre ikke finde ud af at sætte bileder ind øvvv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg hedder |
misssophie ♣bjørnebandittenb |
26-02-2007 07:11 |
|
Jeg hedder Sophie, og har en 21 år ung herre ved navn Bjørn. jeg har redet ham i lidt over 2 år, og ejet ham i lidt over 1 år. historien om Bjørn kan du læse på min præsentation. af en eller anden grund er jeg altid endt med fjordheste til ridning på rideskoler, ferier osv., så det er jo kun forudsigeligt at jeg endte med at eje en selv. Han er en dejlig dreng, med egne idéer om hvor skabet skal stå, og det er det der gør det så sjovt at omgås ham. så ja,- når Bjørn stiller træskoene (som 35-årig har jeg aftalt med ham...)- så ender jeg sikkert med en fjordhest igen...    
Sophiec HUSK!!! hesten er et levende dyr,- ikke blot en ridemaskine!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roeo's Dusine |
Dorthe 2 |
27-02-2007 10:46 |
|
Hej Vi er også "bidt" af fjordheste og deltaget til spring og agillety som er vundet flere gange og haft fjordhest med til mønstring ved store hestedag.Har før haft en vallak "frederik" som vi desværre måtte sende til heste himmlen da han havde fået kræft. Så lånt vi "mille" fra Nakskov som var en kanon hest at ride på og som har været med os til mange stævner . Sidste sommer købte vi så Bjerregaard's Embla og red hende selv til og nu har vi så lige solgt hende og købt "Romeo's Dusine" som er føl efter Ami og Idon -Vi har nu haft hende i 5 uger og det går kanon godt for hende - skulle have været til springstævne i fredag's men måtte blive hjemme pga snevejr .. Se mere på vores præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|