Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til fødselsdagsmenu!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:42
Er der ikke nogle der har forslag til en fødselsdagsmenu? Jeg har fødselsdag på torsdag, og jeg er helt tom for ideér. Så gode råd modtages.
Helst ikke alt for dyrt...
0
0
Svar på denne tråd

Jo da :)
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:46

Hot dogs og rød sodavand..

Du er nød til at komme med lidt flere oplysninger. Hvor meget tid har du til at lave mad, hvad har du i køkkenet, budget, antal gæster. Hvad kan du ikke lide osv osv

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:53
har lige holdt 25 års fødselsdag sidste weekend... jeg lavede 90 stk højt belagt smørebrød. og sandwisher med tunsalat..

mvh linda.. ps,, 2 brugte sadler sælges. en til 400 en til 700kr..

islænderhingst tilbyder bedækning. 5 gænger. rød med stor blis.

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:02

Vi bliver mellem 7 og 9 personer. Jeg har et par timer til at lave det. Budget...? Det ved jeg ikke rigtig!

Men kom gerne med flere forslag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:18

Koteletter i fad med tilbehør.

Kalkunbryst skåret op og proppet med krydderier og pikantost - derefter i ovnen med flødekartoffler.

Tortillias med diverse tilbehør.

Kig på nettet eller hvis du har karolines kogebøger. Der er altid en masse gode ideer.

Go fornøjelse!

Ingen kender dagen før solen går ned......
0
0
Svar på denne tråd

Hej hej...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:21

Koteletter i fad har jeg selv tænkt på...

Kalkunbryst lyder rigtig godt, det tror jeg skal overvejes.

Rigtig gode forslag

0
0
Svar på denne tråd

Forslag
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:28

Marineret mørbad:

1 del olie, 1 del Kikkoman og en del farin/sirup eller endnu bedre Muscovado blandes godt sammen i en pose.

Mørbrad afpudses og kommes i posen, lukkes god til og lægges i køleskab. Gerne et døgns tid - husk at vende den jævnligt.

Steges i ovn i ca 25 min og overhældes jævnligt med lidt af marinaden.

Serveres med hvad man nu godt kan lide.

Jeg ville lave små bagekartofler til og grønne bønner som er ristet let af på en hed pande og drysset med havsalt og ristede pinjekerner.

---

Lammemørbrad m/ små bagte kartofler og hvidløg, lime/persille marinerede stege champignon og hvidløgflute

---

Æbletærte til dessert:

Dej:
300 g mel
200 g smør
100 g sukker
1 æg

Fyld:
5 store madæbler...ca. 800 g i alt
125 g sukker
2 ½ spsk mel
1 tsk stødt kanel
saft fra ½ citron
40 g smør i tern
1 tsk rørsukker

Ælt dejen sammen og deles herefter i 2 lige store dele, som trykkes flade med hånden. Stilles herefter på køl i 1 time med gennemsigtig film imellem lagene.
Imens skrælles æblerne og deles i 2 halve som udkernes.
Herefter skæres de i tynde skiver på 2-3 mm og hældes i en skål med citronsaft. I en anden skål blandes resten af indgredienserne til fyldet, inden det vendes sammen med æblerne.

På et melet bord ruller du den ene dejplade ud, så den er en smule større end din smurte tærteform. Læg den i formen og fordel fyldet jævnt i bunden. Herefter ruller du den anden dej ud og lægger den på toppen af fyldet. Når "låget" er kommet på lukkes kanterne forsigtigt med fingerne. Skær 4 brede snit i låget, så dampen kan komme ud. Pensl med vand og drys med rørsukker.

Bages ved 200 grader i ca 45 min.

Serveres lun med iskold flødeskum med kanel eller den bedste vanilieis du kan opdrive (IKKE en af de billige palmeolie ting til ingen penge)

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider