Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ridning eller ej ???
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 07:48

Godmorgen.

Jeg synes tit at læse at MANGE savner omgang med heste/ponyer.

Og derfor vil jeg spørge jer om,hvor vidt,det at ride,er et must/altafgørende for jer eller ej ???

Jeg synes nemlig at jeg ofte har svært ved at få nogen til at komme og hjælpe mig med at strigle,ordne,nusse og lege med mine de små/unge heste/ponyer !!!

Jeg er jo ved at prøve at opstarte et stutteri og desuden har jeg jo også nogle plejeponyer foruden mine rideheste/ponyer .

Jeg vil lige sige at jeg er MEGET taknemmelig over når nogle gider hjælpe mig med at mine heste/ponyer ser pæne ud.

Og JA selvfølgelig er det jo mig,der har en del dyr.

Men jeg går bare ikke på kompromis med,at de alle er velplejede.

Forstået på den måde at selvom man er plag,gammel,skadet eller voksen,ja så har man også brug for en strigle og nus.

Men hvor er alle hesteelskende folk henne , som kan se en glæde i at komme og hjælpe ???

Selvfølgelig kunne jeg prøve at ansætte en person,MEN vil det ikke bare være et job for vedkommende ???

Eller ville han/hun kunne være glad ved det arbejde og elske hestene for det de er , i stedet for at tænke på deres evt løn ???

Og hvad med alle jer,der bare ikke kan finde en part/passerhest ?

Mvh Graven

Smuk Velgående Welsh cob sec D tilbyder bedækning !

Billeder kan sendes og et besøg er velkommen.

0
0
Svar på denne tråd

ridning er
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 07:50

abselut ikke det vigtigste for mig. Men jeg siger heller ikke nej til en ridetur.

Fra februar og frem til december passede jeg en hest, som ikke kunne rides. Når folk hist og her tilbød en ridetur sagde jeg altid ja, også fik jeg lige stillet trangen.

Jeg syntes klart det er mest hyggeligt at nusse med hesten og gå nogle gode ture.

Pt rider jeg en hest, som på ingen måde er et nussedyr, så der er det klart mere ridningen der trækker.

Men sådan har det altid været. Jeg har passet en del heste også redet i de perioder hvor det kunne lade sig gøre.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Au pair søges straks til Schweiz.

Læs mere i præs!

0
0
Svar på denne tråd

Nussehest
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 08:04

Ridning er en del af det. Jeg har ikke kun heste for at nusse.

Måske ville jeg, hvis jeg havde pladsen til det, have en nusse pony, men den skulle nu nok finde anvendelse med tiden for de kommende børn samt for vogn :-).

Dog kunne jeg finde på, hvis hesten var skadet og ikke kunne rides, samt at jeg var følelsesmæssigt "bundet" til den, at begynde på klikkertræning f.eks.. Et eller andet skulle der arbejdes med. Strigling og nusning er ikke nok ;-).

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 08:15

Ja Kubling nu taler JEG jo IKKE om, hvad for heste eller ponyer som ANDRE evt skulle anskaffe sig.

Jeg tager jo de valg af køb , som JEG gør.

Jeg taler om hvorvidt andre ville kunne se en glæde i bare at omgås hestene/ponyerne,give dem en strigle,gå ture,lave klikkertræning,løsspringe,og hvad man ellers kunne finde på med dem,der ikke rides.

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

folk uden egen hest
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 08:15

vil hjælpe for at få en ydelse = ridning til gengæld.. det er min påstand.

men os der har heste i forvejen og har ansvaret for dem finder vi glæder os ved mnage af de daglige gøremål også.

jeg har da bestemt nydt at pleje mi ungest fra den var 8 mdr gl da jeg købte den... men vidst jo også at målet =ridning kom når den blev gammel nok.

At tro man kan finde passere der ikek få ridning tilgengæld... vil jeg kalde utopi. Dem er der godt nok langt imellem her på sjælland... med mindre de får kolde kontakter i hånden.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 08:47

Jeg syns også at pasning og ridning hører sammen. Men jeg har da fundet glæden ved og nusse/pusle om hesten. Specielt min Fabi da han elsker det!

Men ridning er godt for min dårlige ryg så det bliver jeg nødt til og ville heller ikke undvære det.

Førhen var jeg ligeglad. Der passede jeg en masse heste uden at ride dem. Men nu kan jeg mærke at hvis jeg ikke rider får jeg ondt i ryggen og bliver sur og gnaven Ved ikke om det hænger sammen med ridningen men sådan føler jeg det.

Ved ikke hvor svært det er at få passere som er ligeglad med og ride. Vil tro mange syns det hænger sammen...

Knuz fra

Hende med den gyldne skønhed

GOLDEN FABIA!

Nu med Golden Destiny igen! :-)

En hest galoperer med lungerne, den kæmper med hjertet og vinder pga sin karakter!!!

0
0
Svar på denne tråd

Nussebehov
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 08:54

Ja og mit svar var hvilket synspunkt jeg har på hestehold og hvad der får mig til at poste penge i dem, det være sig, hvis de var mine, eller jeg kun var passer.

Jeg gider ikke kun nusse, mit nussebehov opfyldes mens jeg strigler og sadler op, eller hos kattene derhjemme... Gider heller ikke kun nusse andres og sådan tror jeg mange har det .

Måske er der nogen der kun har et nussebehov. Jeg havde f.eks. et behov for at lære om dyr + være sammen med dyr, da jeg ingen havde selv som barn. Dette fik mig til at gå tur med nabolagets hunde ganske gratis ;-)

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:01
Ridningen er det vigtigste! Helt klart.

"Nadia&Silver Sock&Penny Lane"

0
0
Svar på denne tråd

Nusse..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:06

Hejsa Karina

Jeg tror desværre heller ikke, der er mange, der vil nøjes med at nusse om hestene. Jeg tror folk forventer ridning til gengæld for den hjælp de yder med at strigle, muge ud osv.

Jeg er som du ved, en af dem der nyder at nusse om hestene, og jeg kan få mange timer til at gå med at hygge om hestene. Men jeg vil så sige, at nu hvor jeg har haft en dejlig part i Stjerne, vil jeg helst ikke tilbage og "kun" være passer. Ikke dermed sagt, at jeg VIL ride hver eneste gang, men i hvert fald engang imellem.

Det kommer også an på forholdet, man har til hesten. Jeg har på ingen måde haft problemer med at køre helt til Århus for at hygge om Stjerne og ordne hendes boks i de perioder, hun ikke var i ridning pga. foling. Men det er nok også fordi, jeg allerede var fuldstændig forelsket i den hest Der er jo mange andre ting at lave. Hygge i stalden, gå en tur eller lignende. Dog tror jeg, der er mange der ikke gider den slags, når der ikke er en gulerod i enden i form af en ridetur.

Derfor tror jeg desværre, du får svært ved at finde nogle, der vil komme og nusse om dine ellers dejlige ponyer/heste, selvom jeg selv ville gøre det med glæde

Held og lykke med det.

Hilsen Rosen

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:13

Sammenholdet mellem hest og rytter.

Mange Hilsner .

Ann-Sofie

-Jeg bruger aldrig bidsel, sagde han køligt. Det er en unødvendig grusomhed.

[Phantom Of The Opera]

0
0
Svar på denne tråd

hej karina
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:27

Ja det har vi jo talt om mange gange, og det er bare så svært at finde nogen der har lyst til at komme og tilbringe kvalitetstid med de skønne dyr, og det er enda også selvom at de kan ride på dem. Du ved jo selv hvor svært jeg har haft/har med at finde passere.

Så til de unge som ikke kan rides, dem har jeg helt opgivet at finde hjælp til, så det er godt at jeg har Nadja.

Mvh Marianne

P.s skal du til stævne i weekenden?

0
0
Svar på denne tråd

ansættelse
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:33

Jeg må nok give de andre ret, alt det fra jorden gør man gerne med sine egne, hvis de er skadet osv. men tager man afsted som passer/part, så ville jeg også helst vælge et sted hvor jeg kunne ride. Men til gengæld kunne jeg godt forestille mig at så skulle smide en strigle efter et par stykker ekstra ud over den jeg så fik lov at sidde på. Eller muge o.lign. En del af betalingen for den part jeg havde i sin tid var udmugning og pudsning af alt lædergrej fx. Jeg forstår ikke dem som vil have halvpart og KUN ride, dvs. bruge hesten som en motionscykel.

Hvis det var noget jeg gjorde som ekstra job for lommepenge, så ville der også blive lagt ligeså meget sjæl i det som hvis det var mine egne.

:Pia

baroksadel "branderupkopi" sælges.

Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model, sælges billigt

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

undtagelse
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:37

Det skulle selvfølgelig lige være, hvis jeg var sund og rask men at en eller anden årsag ikke kunne sidde på en hest mere. Så ville jeg helt klart synes det var fedt at have adgang til krikker og som du siger klikkertræne, gå tur eller whatever.

Men det er så lige med at finde en sådan person der passer rent geografisk.

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

lyder ikke godt
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:55

Tak for jeres svar.

Ja umiddelbart så lyder det sgu ret trist , det I skriver.Altså at det var der ingen der ville.

Jeg gad vide hvad andre stutterier,plejecentre og ridesteder egentlig gør så ??

Bliver deres dyr aldrig striglede/passede/nussede/trænede eller hvad ???

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

ridning er,,,
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:00

kun en del for mig.

Jeg bruger mere tid (sammenlagt) på leg/træning fra jorden,gå ture, og nusse og plejning end selve ridningen

Jeg kunne da også godt finde på at passe og pusle om en hest hvis jeg ikke havde min egen - men det er nok mere det aspekt at man så knytter sig til en hest som ikke er ens egen..

Gud sagde: »Der skal være lys!« Og der blev lys.Gud så, at lyset var godt, og Gud skilte lyset fra mørket.Gud kaldte lyset dag, og mørket kaldte han nat. [Første mosebog v3-v5]

0
0
Svar på denne tråd

stutterier
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:03

Man køber vel det antal heste man selv og ens personale har mulighed for at passe, og resten tøffer rundt i en løsdrift indtil de skal i gang, ifølge den samtale jeg havde med en større stutteriejer for nogen år siden. De havde dem ikke sådan i hænder jævnligt, det havde de ikke tid til.

Det er fedt hvis man kan finde nogen som gider men man skal nok ikke købe for mange heste fordi man forventer og regner med, at der nok skal være nogen som vil hjælpe. Folk har så travlt med deres eget. Men jeg kan godt se det er surt når du i perioder orker lidt mindre med dine hænder, mine er også kun lige blevet passet med det nødvendige her mens jeg har været skadet.

Hvis du stadig har nogen opstaldet kunne du evt. give rabat pr. striglet hest eller andre opgaver som gav dig tid til at selv pusle med de uridelige.

Jeg ved sådan ca. hvor min grænse går rent fysisk og tidsmæssigt, så selvom jeg havde råd og lyst til mere ville jeg holde mig til det antal.

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

hestepiger
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:13

Hvad med en staldpige? Folk betaler jo ungerne for at lufte hund, hente børnehavebørn, slå græs osv. efter skoletid, kunne løsningen ikke være at ansætte en striglepige et par timer om dagen? De tider hvor tøserne arbejder gratis er vist forbi.

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

ja man kan jo alt
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:19

Ja klog og rationel,det kan man altid være ,ikke PIA !

Ej jeg kan godt se hvad du siger !

Jeg mener nu også at alle får deres behov dækket af vand,mad,motion,tør boks osv.

Det er mere det,der lidt ekstra med lige at få vasket og gennemstriglet halen,vasket sokker,trimmet manen,gået nogle ture og lidt øvelser fra jorden og sådan , som jeg gerne ville have mere tid til.Hvis I forstår.

Men jo selvfølgelig kan man betale sig fra alt.Hvis man har penge .

Og sådan et nystartet sted skal jo lige begynde at få indtægter før jeg kan lave sådanne dispotioner, som at have en ansat til de der ekstra ting.

Men ingen tvivl om,at jeg gerne ville have det.

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

rationel
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:25

Jamen jeg ved da godt at man er nødt til at købe heste hvis man vil starte et stutteri og man har drømme om hvor godt det skal være.

Jeg tror bare du skal slå koldt vand i blodet, snart kommer der lyse aftener og bedre temperaturer, så orker man selv lidt mere.

Måske står den perfekte passer der en dag hvis du bare søger længe nok, og i mellemtiden overlever mulerne jo med gule sokker.

Jeg gør det at jeg sætter små mål. De skal ikke alle ud at gå tur samme dag, bare en. (ud over det man normalt gør) Og hvis man bare når 1 ekstra ting hver dag, så kommer man hele raden rundt. Men hvis man tænker på alle 10 ting samtidig, så bliver man så rundtosset og fyldt med dårlig samvittighed at man bare sætter sig ned.

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

karina..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:30

ih hvor er det altså ærgeligt du bor i den "forkerte" ende af landet - jeg ville da synes det var hyggeligt at "have" ekstra heste at pusle om det er jo begrænset HVOR mange gange Tøsens hale og sokker kan vaskes

Nå men som Pia siger - prøv med de der små delmål og prøv at lad være at have dårlig samvittighed fordi at hale+sokker ikke er kridhvid og nyvasket hele tiden - hesten er temmelig sikker ligeglad

Og ja Pia, det bliver snart lyst- UH hvor får man dejlig meget tid i døgnet når man igen kan ride udendørs i tidsrummet 7-21.30

Gud sagde: »Der skal være lys!« Og der blev lys.Gud så, at lyset var godt, og Gud skilte lyset fra mørket.Gud kaldte lyset dag, og mørket kaldte han nat. [Første mosebog v3-v5]

0
0
Svar på denne tråd

Ridning elle nusse
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:55

Hvis det er min egen hest har jeg ikke noget imod kun at have hest for at nusse. Hvilket jo nok har noget at gøre med ansvaret og "moderinstinktet" at gøre og det forhold man knytter til sin hest. Men var det en andens hest, ville jeg nok være forsigtig med at binde mig for meget rent følelsesmæssigt (man ved jo aldrig hvornår ejeren vil have sin hest igen eller sælge) Derfor tror jeg heller ikke jeg vil nøjes med at nusse. Jeg synes der er en hårfin grænse mellem hygge og pligt i de tilfælde.

Med venlig hilsen

Winnie

Selskab søges i stalden og på rideture

Se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige fundet en
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:56

rytter/staldhjælp på knap 4 dage her på Hn og hun er så heldig at få mine heste efter skole sammen med mig, vi har en som kan rides...og de 5 andre heste er pusse, nusse og gør klar til tilridning osv.

www.Stutteri-Holmlund.dk

Avl og opdræt af welsh cob og part breed

Lejlighedsvis salg af føl, ung- og avlsdyr

Welsh Cob Vallak føl til salg, se mere på vores Hjemmeside

I 2007 venter vi 2 føl efter 1 klass

0
0
Svar på denne tråd

hvordan det
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:59
Hvordan skaffer man sådan en , Stutteri-Holmlund , når de ikke bliver aflønnet eller kan ride ???

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

Jeg søgte en som
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 12:15

kunne hjælpe mig på hn under part og vupti 4 dage efter var der en som skrev,hun er 19 år og har været i Skotland i et ½ år og hjælpe på et welsh stutteri så jeg kan prise mig lykkelig for at have hende. Det må jo være fordi, at hun vil hygge sig med at strigle hjælpe til med diverse træning af føl og ungdyr + at hun også får lov til at udstille til div. show/dyreskuer.

held og lykke med søgningen, håber du finder en snart

www.Stutteri-Holmlund.dk

Avl og opdræt af welsh cob og part breed

Lejlighedsvis salg af føl, ung- og avlsdyr

Welsh Cob Vallak føl til salg, se mere på vores Hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider