Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Klasser for heste 149-159 cm
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 12:46

Hej alle sammen,

Nu har vi i de sidste par dage på Fuldblodsaraber.dk diskuteret/talt om, om ikke det ville være en rigtig god ide, gennem DRF at få oprettet "småheste" klasser / en kategori der heddder 149-159 cm.. Der er rigtig mange skønne heste derude som har svært ved at få fair konkurrence mod de store dv'er og for mit eget vedkommende, og mange andre, vil jeg gerne have fuldblodsaraberen mere med ud til stævner og vise hvor alsidig og dejlig en hest det er.. Der findes nogle der holder pony mål, men langt størstedelen ligger på de 150-155..

Men hvad siger I til det?? Er det noget der er stemning for eller kan det være lige meget??

Håber det kan blive en spændende debat her, som det har været/er på FA..

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Eniiig .
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 12:50

Er helt helt enig.

Det er noget så surt, når det er sådan .

Problemet er så, at der sikkert ikke vil være ligeså mange stævner, for de små heste, som de store ?

Bare en tanke ..

Kys Rie . <3

Stutteri Kurreholm.

Islænderssadel tilsalg!
Islænderhoppe + Fellponyhingst tilsalg!

0
0
Svar på denne tråd

småheste
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 12:55
ENIG det kan være det gør at os med de små heste får mere lyst til at starte stævner ,også kan man nyde synet af flere lækre arabere
0
0
Svar på denne tråd

Har været forsøgt
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 12:56

DRF lavede for en del år siden Småhesteklasser, jeg mener max.-målet var 158. Men der var overhovedet ingen søgning på de få klasser der blev afholdt.

Det virkede som om hverken rideklubber eller ryttere var interesserede. Problemet var/er jo nok at konkurrenceryttere vælger større heste, så det hovedsageligt er hyggeryttere der har de små heste.

0
0
Svar på denne tråd

Klasser for heste 149-159 cm
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 12:58

Rigtig god ide..

Men hvad ville aldersgrænsen for rytteren så være?

- hvis der skulle være nogen..

Og skal den str. så færdigmåles som en pony bliver og må den så klasses op og derved ikke gå småhesteklasser mere??

M.V.H. Riderlykke :D

...Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden....

Hestepasser tilbydes v. Odense

0
0
Svar på denne tråd

det er da fair nok
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:00
Jeg har godt nok en "stor" hest på 165. Jeg kan godt forstå det kan være træls at ride mod en gangartsmaskine på 180. Så fair nok, hvis DRF vil genoptage småhesteklasserne synes jeg de skal det.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:03

Det er en kæmpe misforståelse at der ikke er fair konkurrence fordi ens hest er under 160 cm.

Det er min datters hest et lysende eksempel på.

Det er ikke højden, men rytterens formåen og hestens gangarter, der bestemmer procenterne.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:07

Som pony-mor så nøjagtigt siger (her burde være en klappesmiley)!

Jeg har også redet (og vundet diverse klasser) en lille hest på 152 cm. Den var netop gående som en stor hest, og det kombineret med masser af charme og udstråling gjorde, at vi godt kunne være med i toppen trods dyrets størrelse ;)

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

Tidligere kendt som: Team Pip (Helena)

0
0
Svar på denne tråd

Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:07

Helt sikkert... men en gangartsmaskine på 180 mod en gangartsmaskine på 160... jeg ved da godt hvilken en dommerene oftes vil dømme højest i gangart! En stor hest syner af mere på banen. Det er unfair... men sådan er det jo nu engang bare!

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Nix...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:09

Jeg er ikke tilhænger af småhesteklasser...Jeg tror, at det vil give for meget en A og en B liga.

Jeg synes hellere, at DRF skulle bruge lidt flere penge på at uddanne dommerne, så de blandt andet kunne se bort fra størrelsen, men fik fokus på om hesten bliver reddet korrekt!!

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:11

der var engang at man udskrev småheste-klasser for heste mellem 148,1 - 156,0

Men der var bare meget få der red de klasser. I den klub jeg red i, udskrev man dem, men det var stort set kun vores egne ryttere der red dem, og derfor var der måske kun 4 der stillede op i hver små-hesteklasse, mod de "alm. hesteklassers" 10-20 startere (som der normalt er til D-stævner).

Men der har være rigtig meget debat om de her klasser, og jeg er selv indehaver af en dejlig araber-blanding, som godt kan have svært ved at være med i top 5 pga hendes størrelse og spinkle bygning.

Jeg vil gerne støtte at de klasser bliver oprettet igen, men jeg tror bare ikke der bliver støtter nok op om dem (i form af startere nok), hvis forslaget skulle gå igennem, og man rent faktisk fik lov at udskrive de klasser igen

- medmindre man kommer fra et område, hvor der findes mange heste i den størrelse, med ryttere der gerne vil ud og starte.

Hilsen én pige der bevidst har valgt en hest i den størrelse, da hun pga. sine korte ben, ikke kan indvirke rigtigt på de STOOORE heste

Military-rytter

uden tøven :-D

Og skabs-westernrytter ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Michelle..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:16

Min datter har fået de point som er tilkommet hende og hesten og har da slået den imponerende hest på 180 cm.

Nu synes jeg personligt at en dressurhest på 180 cm er lidt af et skrummel.

0
0
Svar på denne tråd

cvbdfgrhgr
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:19
Pony-mor: Enig, Der var vidst engang en hest der vandt OL (Blanding) & den var. 155 ?? Deromkring. ? - altså i spring

Bella

- ♡

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:29

Dejligt med alle disse svar..

Charlotte: Ja, jeg har hørt at DRF har prøvet det før, men da var det, så vidt jeg har forstået det, på prøve basis og langt fra alle klubber der gjorde forsøget.. Og disse klasser var ikke officielle, de point man måtte opnå talte ingen steder.. Og nej, det ville jo nok kræve noget reklame/kampagne for at få folk igang med disse klasser!

Nu var et af argumenterne på FA bl.a. at når du kommer op over middelklasser så skal der fx. være et bestemt antal galopspring på diagonalen og sådan noget (er ikke nok inde i de høje klasser til selv at vide om dette er korrekt)..

Men jeg tror også det vil lokke mange flere "hyggeryttere" til at starte og få mod på at prøve mere..

Det skulle være med fri alder og ellers samme regler for opklasning/nedklasning som ved pony og hest..

På klub plan og til dels vel på distrikt plan, kan det meget vel være et dommer spørgsmål, men når du kommer højere op, så er det altså ikke nemt!

Og jo, man kunne da bare vælge en hest der har lange ben nok, men det kræver jo også at rytteren har lange ben.. Og det er jo ikke os alle der har det!

0
0
Svar på denne tråd

Lidt tanker herfra...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:36

Jeg synes ikke, at der skal gøres forskel på hestene uanset størrelse hverken fra dommernes side eller i opdelingen af klasserne.

Hvis man vil gøre sig gældende på f.eks fuldblodsaraberen, så bør avlerne lave en araber, der formå at gøre sig gældende i det regi, hvad det angår f.eks gangarter.

Jeg har mødt dommere med fordomme mod araberen, men det samme oplever fjordheste, pletheste, palomominoer osv. Dressur er desværre også en smagssag, og dårlige dommere kan ikke skelne deres egen smag fra det, der virkelig foregår på banen.

Hvis man vil gøre sig gældende i dressurklasserne, må man altså vælge en hest, der kan begå sig. Der findes også små heste, der har gangen og udstrålingen samt rytteren, der kan ride præcist.

Hvis man vælger at ride en hest, der måske ikke har så store gangarter og hvad der nu ellers kræves for at nå toppen, så bliver man nødt til at se på det man har, og sætte sig målene derefter. Det bliver måske sjældent til en rød rosette, men man kan vel sagtens have haft et rigtig godt ridt, og være vinderen alligevel, ud fra det man kan præstere.

Hvorfor skal der tages specielle hensyn til småhestene? Hvis de har det, som der skal til, vil de også vinde, hvis dommeren vel at mærke dømmer korrekt.

Så jeg ser hellere at de dårlige dommerne bliver uddannet noget mere, og lærer at se, hvad der foregår på banen, og ikke tage sin egen smag med i bedømmelsen. Så vil også de små heste få en fair bedømmelse.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Susanne
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:43

Hvorfor lave racen om, den har skam potentialet og nu er det jo ikke kun araberen jeg gerne så meere på banerne, syntes der er mange små heste derude og også ryttere der gerne vil starte stævner, men som ikke mener det kan betale sig når man ikke har en chance bare en gang imellem.. Selvfølgelig skal det ikke gå op i at vinde altid, men de fleste syntes dog det er sjovt en gang imellem!

Men giver dig da ret i at der helt sikkert også trænger til en forbedring af dommerne..

Forstår ikke helt denne sætning:

Hvis man vil gøre sig gældende på f.eks fuldblodsaraberen, så bør avlerne lave en araber, der formå at gøre sig gældende i det regi, hvad det angår f.eks gangarter.

Uni

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:47

Ejer af en lille hest på 1.55. Er sådan set ligeglad om der kommer småheste klasser, på en måde kunne det da være fedt, meeen så længe jeg kan slå de store heste bare ved at ride fejlfrit til de små klubstævner som jeg har redet på hende, sååå ;)

Malle

0
0
Svar på denne tråd

alsfhsda
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:53

Småhesteklasser har været prøvet og de var ikke særligt populære. Jeg har endda været til stævner, hvor ryttere på småheste valgte at starte mod "de store" selvom der var specielle småhesteklasser. Det havde intet med point at gøre, da det var til klubstævner i ikke-pointsgivende klasser.

Derfor kunne man vel godt tage det op igen, men tror bare ikke, at det bliver den store succes.

Som stævnereglerne er i dag, kan man vel også godt udskrive småhesteklasser???

Det vil vel så være showklasser som ikke giver point, men hvis vi nu skal være ærlige, hvor mange småheste går overhovedet de pointsgivende klasser???

Enten det er pga manglende evner (uhh, nu får jeg skæld ud, for de kan IHVERTFALD det samme som de dåmme DVer, kan de!!) eller pga rytterens manglende ambitioner???

Og en stor gang er ikke alt, ej heller højde, man kan hente MANGE points på at ride korrekt, lave sine øvelser korrekt og ride præcist. Kan man det, er det ikke så svært at slå de store gangmaskiner, undtagen hvis rytterne på dem også kan ride korrekt og præcist, for så er man i knibe!!!

Så er der kun een ting at gøre, acceptere nederlaget og indse at den bedste ekvipage vandt, og det var ikke fordi at man red en lille hest, eller en plettet hest, eller en nord..ups..fjordhest, den anden var bare bedre.

Jeg har selv en oldenborg/araber på 154 og føler mig absolut ikke forfordelt når jeg er til stævne og starter mod "de store" jeg plejer at få en fair bedømmelse.

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
Sådan ER det, acceptér det!!!
0
0
Svar på denne tråd

bum bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 13:54

tja min gamle fuldblod var en bette sag på 156-158 stykker.

og han sprang altså huse faktisk tror jeg han havde mere talent end de fleste på 180. og en kæmpe fordel i vendinger.

og at vi ikke nogede højere klasser skyldes tildels en kronisk skade tildels rytterens formåen

jeg syntes ikke hestens højde betyder det store.

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er,

og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Forklaring og lidt mere...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 14:04

Jamen jeg kan godt sagtens se, at det vil være sjovt, at have disse klasser, ingen tvivl om det...

Allerede findes der stævner for de forskellige racer, så som fjordheste og araberen. Man kunne jo lave flere af dem?? Og så invitere hinanden måske?? Jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre.

Araberen er jo blevet lavet om mange gange. Hvis man kigger på de gamle arabere, så er der jo ikke så meget knæk osv. Det er dog en helt anden diskusion. Men jeg mener netop ikke, at man bør lave om på araberen. Man bør dog så tænke på, at medmindre man får fat i et helt specielt eksemplar af racen, så kan man altså bare ikke gøre sig gældende på dressurbanen i dag.

Dressurridningen er i dag primært for de store rideheste med store gangarter og masser af swung - desværre. Det har de fleste arabere altså bare ikke. Det er an alletiders ridehest, og den vil kunne gøre sig gældende helt op til de store klasser, men så heller ikke længere - i de fleste tilfælde.

Hvis man vil have en araber, der kan gøre sig gældende i de store dressurklasser, så skal avlen ligges om, og det vil jo være synd og skam.

Jeg mener helt bestemt at problemet ligger hos de dårlige dommere, der ikke formår at tilsidesætte egen smag, og det er der, at der skal slåes ned, så alle heste uanset størrelse, kan få en fair bedømmelse.

For mig er dressurridningens kunst jo netop ikke, at blot det at have en stor hest, der fylder meget på banen. Det har noget at gøre med løsgjorthed, og senere samling. At ride præcist, udstråling, samarbejde og lethed. Alt sammen noget som en araber, fjordhest, plettet hest osv. sagtens kan præstere med en god rytter.

Jeg har præsteret at få at vide i min kritik på min gamle araber "hvad laver du med en araber på dressurbanen?" Det er jo ikke fair, og den bedømmelse jeg fik, kunne jeg kun bruge til at grine af dommerens uvidenhed.

Jeg vil hellere have, at man som rytter med sin hest, kan deltage på lige fod med alle andre, og få en fair bedømmelse ud fra det man kan sammen med den hest. Så det jeg vil have, er en bedre uddannelse til dommeren, hvor dennes smag ikke påvirker resultatet, og hvor man vinder, fordi man rider på den bedste hest og har det bedste ridt på dagen, og ikke fordi man har en stor hest med masser af swung og overdrevede gangarter.

Det kræver ikke specielle klasser for de små heste - det kræver blot, at man får en fair bedømmelse. Men det betyder også, at rytteren må se kritisk på eget materiale, og måske affinde sig med, at man ikke har evnerne, og så øve sig på at blive bedre

Op til LA klasserne kan alle gøre sig gældende - derefter bliver det sværere, men sådan bør det vel også være. Jeg mener ikke, at kravene bør være anderledes for de små heste, end de gør for de store. Og derfor bør dommerne kunne bedømme den lille hest og den sstore hest ens.

Jeg roder rundt, så håber I kan finde hoved og hale i dette indlæg...

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Susanne
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 15:53

Super godt indlæg du har skrevet.. syntes egentlig ikke det er rodet, du formår da at sætte meget godt system i det du skriver!

For øvrigt nogle meget godt pointer du har..

Jeg er selv så heldig at have en araber der holder pony str. og mener personligt det er der araberens potentiale indenfor spring og dressur ligger, men der er jo mange arabere og som sagt også andre racer der ligger på denne højde.. Men jeg kan vist fornemme lidt at det bliver svært at få gennemført, der er ikke så meget opbakning til det som jeg havde troet..

Men da kun rart at folk er tilfredse..

Vi har også talt meget om at lave flere stævner for araberen, men jeg mente lidt at det var at isolere sig, så vi aldrig fik ændreet folks holdning til araberen.. Men det er jo en helt anden debat!!!

Uni

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa igen...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 16:19

Det var godt, at jeg formåede at få sagt tingene ordentlig denne gang.

Ja, der var ikke, og er stadig ikke den store interesse for småhesteklasserne.

Så jeg tror ikke specialklasser vil lave om på det. Disse klasser vil stadig blive invaderet af andre småheste med endnu mere "dressurblod" og "dressurgangarter", end araberen. Og hvis klasserne skal bedømmes af en drf-dommer, så vil disse stadig stå på vinderskamlen i lige så høj grad, som de store DV'er gør nu.

Og som det også bliver nævnt, så vil det nemt blive en a- og b-liga. Hvis man nu har vundet en LA4 dressurklasse til et småhestestævne, så er jeg overbevist om, at man alligevel ikke vil få mere ud af det, end hvis man er blevet nummer 4 eller 5 i en LA4 klasse til almindelige hestestævner.

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 16:36

Det er sjovt, som der altid skal deles op i DV og så "alle de andre".

En DV kan også godt være under 1.60. Desuden er en DV i dag, jo bare et godt gammel dags gadekryds.

Desuden, min hests mor er da også en DV, uuuhhh..

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Højden uden betydning
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 18:18

Der er da stævner KUN for fuldblodsarabere, så nogen stævner er der da.

Og så kan en hest sagtens have dårlige gangarter selvom den er over 165, hvorimod en lille godt gående hest sagtens kan vinde over "de store".

Jeg har da set masser af ponyer der rider mod store smarte heste, hvor de tilmed har vundet, og det er fordi de kan spadsere ;-)

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 19:12

Jeg syntes godt at man kunne lave de der småhesteklasser igen.

Der er mange ponyryttere der har købt en pony og så vokser den til en hest!

Og de fleste dommere syntes sikkert at en stor oldenborger/andet ser bedre ud en én "forvokset" pony .

M.v.h. Sofie.

Han har bare at gå igennem den handelsundersøgelse!

Vil aldrig glemme dig... :'(

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 21:58

se pointen med småheste klasser når det drejer sig om springning, men ikke i dressur. I springning er banen jo opbygget til en hest af en hvis størrelse, hvilket betyder at heste der er over,eller under denne størrelse, skal yde en til tider urimelig indsats for at gennemføre.

Mht. til dressur, så mener jeg, ligesom der er andre i denne tråd der giver udtryk for, at man istedet bør uddanne nogle dommere der er istand til at vurdere hestens/ekvipagens potentiale uden at fokusere på at hesten skal være min 170 i stg., det burde vel være muligt at vurdere hvor mange skridt der skal til på en bestemt distance ud fra hestens størrelse osv.

Når det så er sagt, mener jeg at hesten selvfølgelig bør have en vis kapacitet mht. gangarter osv. hvis man forventer at komme langt inden for dressuren, ellers bør man indstille sig på enten at finde en mere egnet hest, eller at være tilfreds med at konkurrere på et lavere niveau.

Mht. til at lave stævner for bestemte racer, tjah - så vil der vel altid være nogen der bliver ladt udenfor. Hvis man f.eks. tager stævnerne for arabere, så er de jo som regel forbeholdt fuldblodsarabere, men hvad så med os andre der har Shagya´er eller araberrace - synes hellere at man skulle fokusere på at afholde nogle gode stævner med en fornuftig bedømmelse.

Mvh. Louise O.P.

Den heldige ejer af Shamona Mellemgård

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 23:47

Kan se at der bliver sparket godt til dommerne i den her tråd, og jeg vil da også gerne indrømme at jeg selv har været ude for drf-dommere der dømte efter hvilken type hest de kunne lide (deraf min bemærkning om min lille spinkle hest kom fra), men der er altså også nogen af os der kigger på hvad der bliver lavet på banen, og ikke bider mærke i om det er en forvokset pony, eller en hest efter Blue Horse Cavan.

DFR´s dommere må høre på meget, men hvad en del af os bestemt ikke kan lide, er at blive sat i bås.

Husk at vi bruger en ret stor del af vores fritid (/stævnetid) på at sidde og bedømme jer, og hvis bedømmelserne er så forfærdelige, så må I da ud af starthullerne og selv uddanne jer til dommere - gør en forskel.

Nu har jeg kun været dressurdommer i knap et år, så jeg tager ikke de ting der er blevet skrevet personligt, men jeg syntes det er ærgeligt at dommerne nærmest får et dårligt ry i en tråd som denne.

Det ville være pænere at man gik til dommeren personligt, eller oprettede et indlæg der gør at (specielt) dressurdommerne kigger i tråden, og kan forsvarer sig, hvis de føler for det.

Tal pænt om hinanden - private som officials!

Military-rytter

uden tøven :-D

Og skabs-westernrytter ;-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:42

Hvad er det for noget med, at der i dressur skal være så og så mange skridt mellem øvelserne.

Tror I har fået noget galt i halsen. Changementer er da det eneste der er tal på inden for en given afstand. Her er det da en fordel at være lille, så de kan nås.

Jeg ved ikke hvor megen erfaring I har jer der udtaler jer om ,at dommerne giver lavere point til en lille hest.

Vi har en del erfaring og det har aldrig været noget problem.

Det er efter min mening noget patetisk, at give dommerne skylden for rytterens og hestens manglende formåen.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 10:44

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
Sådan ER det, acceptér det!!!
0
0
Svar på denne tråd

det er noget pjat..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:20

små heste kan være ligeså gode som de store.

og en rytter på 160 kan vil sikkert have en lidt bedre helheds karakter hvis hun sidder på en hest der er 155 end på en der er 185 og benene hopper rundt midt på hesten.

hvorfor skulle en hest have en bedre gang hvis den er 180 små heste er faktisk ofte nemmere at lave mere korrekte øvelser på.

hilsen sjanna - der er 160 og hesten er det samme :-)

0
0
Svar på denne tråd

Småheste-klasser,
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:28

Jeg vil gerne støtte småheste-klasser, hvis det bliver aktuelt en dag!

Selvfølgelig kan man på lille hest begå sig mod de store!

og selvfølige må man gøre op med sig selv hvilke mål man har inden man køber en lille hest og derefter bliver sur over, at den ikke lige klarer sig skide godt mod de store! Sur mås...

Men som både lillehest-rytter og araberrytter, sys jeg det kunne være meget skægt, også at få afprøvet vores evner i en konkurrence, hvor eventuelle fordomme er udelukket!

fordomme som "øhhh er det en pony du rider?"

nu er der jo både særlige stævner for særlige racer, og for 4 års - 6 års, som ikke har erfarring (den kan altså også mangle når man er 10!)osv osv. så hvorfor ikke også lave for de små?

Jeg vil da sige, at min selvtillid dykker kraftigt når jeg opvarmer til et stævne og ser min modstandere på deres kæmpeheste, der bare svinser og svanser rundt, og så føler jeg (læs=føler jeg!) at jeg bare er helt forkert på den med min fine lille hest - men sejeren føles da også det bedre, hvis jeg så vinder!!!

Bottomline - jeg er frisk på småheste-klasser

Seriøse dressurparter søges til 2 dejlige kat 1 ponyvallaker

www.heste-nettet.dk/ma.../138645/2/

www.heste-nettet.dk/ma.../138666/2/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider