Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hund fiser
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 07:50

vi har lige for 2 dage siden købt den dejligste labrador hvalp på 12 uger, han er simpelthen det mest charmerende væsen

Men men men han fiser. Dem vi købte ham hos, sagde godtnok at han fes meget, og det lugtede fælt. jeg tænkte jaja så slemt kan det da heller ikke være.

Men jeg skal love for jeg blev klogere*GG* han fiser meget RIGTIG meget og det stinker for at sige det mildt bvadrrr. i aftes da vi sad og så tv, slog han igen en, vi var simplethen nød til at åbne vinduet og sætte os et andet sted. Det lugter ikke bare det STINKER *G*

Nogen der har en ide om hvorfor vores lille nye hvalp fiser sådan og hvorfor det stinker så fælt??

Han spiser hvalpepiller fra pedigree, og ind imellem kommer han til at stjæle nogle af den gamle hunds voksenpiller, men han fes jo også hos "opdrætter", så det kan jo ikke være derfor.

0
0
Svar på denne tråd

hmm tja
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 08:04

Det gjorde min hund oss da jeg fik hende jeg skiftede til henne pet food, og det hjalp, hun fiser stadig men de lugter ikk mere... Tror det er alle de affaldsstoffer der er i foderet uden jeg dig ved det med sikkerhed...

Men prøv at skifte foder til et uden alt for mange biprodukter...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 08:04

Pedigree er langt fra det bedste hvalpe foder det hjælper ihvertfald ikke på maven hos hvalpen, jeg vil råde jer til at skifte til rigtigt hvalpe foder fra enten Hills eller Royl Canin, det kan måske få hans mave mere i balance.

Ved foder skift altså fra mælk-foder fra en type hvalpefoder-til en anden hvalpe foder, der vil der komme en reaktion på skiftet bla. via prutter og skiftende afføring.

Med ring til jeres dyrlæge og hør hvad han/hun mener.

OBSNu med part på søde Cæzar,men uden kam!!OBS

De pink kjolers sammenslutning

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC uge 27-28-29<- også 29

Min HP:

www.123hjemmeside.dk/W...-_-Kanusti

"Karen-thæne"som arbejder i et Palads

0
0
Svar på denne tråd

ja selvf.
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 08:09

Ja selvfølgelig skal vi spørge dyrlægen til råds. Vi skulle have været der igår kl 14.00 til vaccination og generel check af hunden, men vi er sneet totalt inde.

Så dyrlægen bliver først når vejret igen tillader at køre*S*

Tak for rådene med foderskift det vil jeg prøve :-)

0
0
Svar på denne tråd

ordentligt foder
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 08:46
min fes også meget, men kom på royal canin og fiser og skider ikke så meget mere. Det er dyrer at fodre på min border end på mine heste

Jeanette
www.sitecenter.dk/appaloosa
Opdateret August 06
Nu også med en alpequarter
Køb en hest og få bekymringer
sælg en hest og få flere bekymringer

0
0
Svar på denne tråd

Prøv dig frem
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 09:03

Du er nok nødt til at prøve dig frem med foder skift og prøve at finde et foder der passer til hans mave.

Men pas nu på - hurtige og voldsomme foderskift kan give andre problemer - så forsigtig, lav langsom skifte ½ og ½ og ikke bare helt nyt foder.

Jeg kan også anbefale Royal Canin - især med hensyn til hvor meget hvalpen derefter skiller sig af med igen (læs skider).

Jeg ville samtidig nævne det for dyrlægen når du aligevel skal fordi der.

God fornøjelse med hvalpen

Moni

0
0
Svar på denne tråd

FROMM hundefoder
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 09:39

Den fiser helt sikkert fordi at det er noget billigt foder med en masse affaldsprodukter i.

Vi fodrer med FROMM, og har aldrig haft problemer med vores hundes maver, og det der kommer ud igen, er minimalt, da hunden optager næsten alt det der er i foderet, og hun har en flot og skinnende pels og klare flotte øjne.

Når du møder en hund på din vej,

skal du trække den i halen og tænke på mig

www.123hjemmeside.dk/ziggy2006

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 10:57

Hejsa.

Jeg brugte noget af det hills og de andre dyre produkter til min gamle hund. Det kunne han ikke tåle. Skiftede til pedigree og vupti ingen dårlig mave osv. Så det er forskelligt fra hund til hund hvad de kan tåle. Je g går den dag idag lang udenom de fancy dyre produkter, da mine hunde ikke har kunne tåle dem.

Derved ikke sagt det er dårlige produkter, men det afhænger jo af om hunden/katten kan tåle det.

Med hensyn til prutteriet, ja det kender vi vel alle.

Ikke så hyggeligt

Hilsen Wicki

0
0
Svar på denne tråd

Billigt foder er årsagen til ...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 12:48

... alt ondt ... det skulle han have sagt til brorens sippede kæreste ... www.heste-nettet.dk/fo...48/427448/

... som han lige havde spist hos

Mvh. Lisbeth

Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

Pedigree...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 14:45

Er mildt sagt et dårligt foder med godt og vel den ringeste udnyttelse et hundefoder kan tilbyde..

Mine vuffer får meget luft og mere afføring hvis de får godbidder med (for) meget sukker, f.eks. Frolic eller hvis de lige render på en skål med mindre godt foder ved nogle legekammerater

Jeg vil anbefale dig gradvist at køre din hvalp over på et bedre foder som f.eks. Science Plan fra dyrlægen eller Nutra Nuggets, Olivers, evt. Proplan.. ( der er selvfølgelig andre, dette er bare for at nævne nogle gode mærker)

Bruger selv Nutra Nuggets og er vældig glad for det.. se evt. www.nutranuggets.dk, de leverer i øvrigt gratis til døren.. Gør Olivers også..

Til lykke med din nye vaps, husk at især hvalpe har brug for korrekt sammensat foder for at knogler og muskler udvikles optimalt.. Her tager Pedigree altså ikke kegler..

Mvh

Malou

0
0
Svar på denne tråd

vi bruger
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 18:13

også royal canin, det dyrt men rigtig godt, men husk den blide overgangs fase. Hun kan dog godt slå en lille fis af og til, og lugtfrie det er ville være synd og sige de var. Men har alle ikke engang imellem luft problemmer, nogle har det mere end andre.

Men som de andre siger spørg dyrelægen af når i kan komme derhen, det er bedre og spørge for meget en for lidt.

Pøj pøj med det lille dyr..

Lev dagen, som var det den sidste
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 18:26
Vores shæfer fes meget, han er aflivet nu, pga. peddigree, eller hvordan det nu staves. Han fik vist for meget luft i tarmene af det. Det er eller noget effektivt fodder, han fik helt blank pels af det.

Mister man rigdom, mister man meget.

Mister man venner, mister man mere,

men mister man modet - mister man alt.

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 19:43

Jeg ville nu aldrig fodre min hund med Frolic, Pedigree, og hvad de billige mærker fra Netto, Fakta og Brugsen hedder.

For et stykke tid siden var der er forbruger program der tog emnet op (tror nu nærmere det er et par år siden). Og der undersøgte de de billige produkter, og de er altså ikke for gode! Fuld af affaldsprodukter fra slagterierne, sukker, farvestoffer og aromastoffer. Noget af foderet gav nyresten, luft i tarmene og urinvejsinfektioner. Siden jeg så det program har alle mine dyr fået kvalitets foder. Mine dyr er jo det bedste jeg har, og de skal leve længe endnu

Når du møder en hund på din vej,

skal du trække den i halen og tænke på mig

www.123hjemmeside.dk/ziggy2006

0
0
Svar på denne tråd

Så prøv en bulldog...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 02:10

Min bulldog hører jo så til en race der ligefrem er berygtet for deres sarte (=grumme) tarmsystem... Det er så racetypisk at Royal Canin ligefrem har lavet specielt bulldogfoder, der skulle reducere gasdannelsen - bare ikke hos min, så det bruger vi ikke.

Han får foder fra Kingsmoor, der er udviklet og produceres i Danmark. Foderet har mere eller mindre elimineret hans gasser og der kommer ikke ret meget ud i den anden ende. De laver også foder til hvalpe og du kan bestille en foderprøve på deres hjemmeside www.kingsmoor.dk Og skulle din hund rynke på snuden over Kingsmoor får man pengene tilbage = smagsgaranti! Og det er rart at vide når foderet er forholdsvis dyrt (?) 12 kg koster ca 340 kr. Hvalpefoderet koster 360 for 12 kg og 160 for 4 kg.

KH Pia

5-års rød shettervallak sælges.

Tilredet. Sadel og hovedtøj medfølger. Foto på præs.

BRODERI TIL HESTEFOLKET: WWW.SHOPFREKA.DK

0
0
Svar på denne tråd

Royal Canin
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 08:35
Royal Canin har også smagsgaranti
0
0
Svar på denne tråd

meninger
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 08:50
hehe sjovt der er lige så mange meninger som der er hundeejere om hvilket foder der er det bedste*G* Tror jeg vil prøve royal canin *S*

0
0
Svar på denne tråd

Bjørn...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:43

Bjørn fes også helt vildt da vi fik ham (der var han 20 måneder) - men efter en uges tid på kromix foder holdt han op, og han har ikke feset (ihvertfald ikke så man kunne lugte det) siden.

Endnu et plus ved kromix foder er at der kommer meget lidt ud "i den anden ende"...

www.kromix.dk

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 16:19

Vi har også en hund med dårlig mave, både den ene og den anden vej!

Vi lagde ud med royal canin, men skiftede herefter til Ollivers (bedre for vores hund og billigere)

Vi fodrer nu med kalun (staves?)ris og heste vitaminer = rigtig billig hunde mad, sunde hunde der ikke kaster op, ikke nær så dårlig mave og flotte i pelsen..

Vores hund(e) er som skrevet ovenfor flotte i pelsen, skinner og er bløde, den ene hunds dårlige (meget dårlige) ånde er blevet meget bedre. Tandkødet er blevet flottere.

Min pap farmors hund var som ung blevet opgivet af diverse dyrlæger pga betændt tandkød i meget svær grad. Hun begyndte at fodre den alternativt med kalun, grøntsager, ris og "volles vov vov" vitaminer. Hunden blev 12 år

Vi kommer nok aldrig til at fodre med alm hundefoder mere

Mvh Kit

Hingst efter Olympic ferro udlånes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider