Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

feriepenge...???
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 16:12
hvorfor er det egentlig at ens feriepenge sedel skal underskrives af ens arbejdesgiver?

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 16:54
fordi det er den der siger du er i arbejde ellers er det kommunen der skla srive under.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:18

Den arbejdsgiver du arbejder for, indbetaler feriepenge til fx. FerieKonto. Det er samme arbejdsgiver, der skal underskrive før pengene bliver udbetalt fordi, der er flere feriepenge ordninger. Disse ordninger skal være sikre på at det er deres "kunder", der underskriver.

Hvis du skifter arbejdsplads skal du have fat i den gamle for at få underskrevet dit feriepenge kort.

Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd

Nej Sanne
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:21

Det er ihvertfald ikke rigtigt... Det er altid den nuværende arbejdsgiver, der skriver under. Er man ikke længere i arbejde, skal kommunen skrive under som "arbejdsgiver".

Grunden til de skal skrives under er, at du kun kan få pengene udbetalt, når du holder ferie - og det er det den nuværende arbejdsgiver/kommunen skal skrive under på.

Det har intet med Sannes forklaring at gøre.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Feriepenge når man læser
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:22

Jeg låner lige din tråd Yiip ;-)

Jeg har stadig feriepenge tilgode indtil maj. Lige pt. er jeg på sygedagpenge, så jeg regner ikke med jeg kan få dem udbetalt uden at miste dagpengene nu?

Men hvad så når jeg starter på skole til april? Vil jeg da kunne få dem udbetalt?

Mvh. Malu

... endnu en Hippolotte!

nu 5,1 kg lettere

Jodphurs str. 40 sælges.

www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

Nej Malu
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:24

Du kan få dem når en arbejdsgiver/kommunen attesterer, at du rent faktisk holder ferie.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

0
0
Svar på denne tråd

@!#$...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:32

Undskyld det er korrekt - det er arbejdsgiveren (a-kassen, kommunen) på ferietidspunktet, der underskriver

Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd

Jo Malu
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:43

Hvis man har feriehindring - ikke kan holde ferie f.eks. p.g.a. barsel eller sygdom - kan man få udbetalt sine feriepenge ved ferieårets afslutning (1. maj). Tal med kommunen, hvis du får sygedagpenge, de skal skrive på feriekortet og bekræfte at det er rigtigt, du ikke kan holde din ferie.

0
0
Svar på denne tråd

Det er vel
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:45
sagtens fordi der er din arbejdsgivers "tilladelse" til at du holder ferie på det tidspunkt du vælger...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever

0
0
Svar på denne tråd

Det her er sakset
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:50

fra familieadvokaten:

Nej, indenfor ferielovens stramme rammer kan du principielt ikke få feriepengene udbetalt uden at holde ferie.

Ferieloven skal netop beskytte lønmodtagerne mod, at feriepengene bare udbetales uden at ferien holdes.

Kun hvis du på grund af f.eks. sygdom bliver forhindret i at nå at afholde alle dagene i perioden fra 1/1 til 1/5, kan du kræve feriepenge udbetalt svarende til det antal dage, som du ikke kan nå at holde.

I praksis er der dog masser af eksempler på, at arbejdsgiveren blot skriver under på, at alle de optjente feriedage holdes, hvorefter det aftales, at kun nogle af dagene holdes - men jeg understreger, at det er i strid med ferieloven.

Man kan jo sige, at siden du skal gå i skole fra 1/4, så forhindrer din sygdom dig jo egentlig ikke i at holde ihvertfald de sidste 20 feriedage - alt efter hvor mange du har tilbage. Men spørg dem på kommunen om de vil skrive under.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Hvad så
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:55
hvis man har feriepenge tilgode fra et arbejde, som man ikke har mere?
Jeg har fået nyt job, men har feriepenge tilgode fra det gamle.. Hvordan får man dem udbetalt??

-HeidiZ :-)

You need to feel alive - to stay alive
0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 17:57

Din gamle arbejdsgiver skulle meget gerne fremsende et feriekort til dig. Også selvom du ikke længere er ansat.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 18:05

og så tager du feriekortet fra den gamle arbejdsgiver og tager med ned til den nye arbejdsgiver inden du skal holde ferie - og så skriver de under.

men holder du ikke ferie, kan du ikke få pengene..

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 06:27

*overskrift* :-)

LineG: Jeg forstår ikke helt det sidste du skriver, at jeg kan holde ferie de sidste 20 dage? Jeg kan jo ikke holde ferie fra skolen..

Jeg må vist ringe og høre kommunen - for spørgsmålet er, om jeg har været "hindret i at holde ferie", når jeg har gået uden job på sygedagpenge? Eller om det kun gælder når man er syg MED job ;-)

Mvh. Malu

... endnu en Hippolotte!

nu 5,1 kg lettere

Jodphurs str. 40 sælges.

www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider