Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bimse - den bamsede brite
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 16:03

Jeg skal have kat! Jeg har leget med tanken længe, men nu skal det bare være. Og jeg har fundet den perfekte misser.

Jeg havde hele tiden sagt, at jeg ville have en voksen kat fra internat. Men en veninde fortalte mig om www.vildkat.dk og der sad den perfekte kat:

• En british shorthair (brite). Det har altid været drømmen at få sådan en. Temperamentet er perfekt til mig. Er også blevet fortalt, at racen er en ret rolig kat, der vil kunne trives som inde-kat. Og så er det jo en bamse!
  • Det er en drenge-mis på 10 mdr, der er neutraliseret.
  • Han er hvid- og chokoladefarvet
  • Han bliver kaldt Bimse.

Jeg har aftalt med hans nuværende mor, at jeg henter ham fredag den 2. marts. Det er længe at vente! Den eneste anden mulighed (pga hendes arbejde) var mandag den 26. og jeg synes, det vil være synd, hvis han skulle komme til nyt hjem, og jeg så dagen efter tager i skole fra morgenstunden. Så jeg må vente 10 dage fra i dag, men så får vi også en hel lang weekend at lære hinanden at kende i

Så jeg har været ude at shoppe misse-ting i dag. Jeg fik meget inspiration og gode råd i denne tråd, som jeg oprettede for 9 måneder siden:

www.heste-nettet.dk/fo...1/1067591/

Jeg har købt:

• En dejlig stor kattebakke med hus. Tilpas stor til at den bredrøvede brite ikke kommer til at side i spænd
  • Kattegrus. I den tidligere tråd blev der sagt meget godt om Extreme Classic, så det er der nu blevet købt 16 kg af. Vi må håbe at Bimse godkender det... Han er vant til fint, klumpende grus hjemmefra, så mon ikke det går.
  • En skovl, der passer til
  • Et kradsebræt der kan bankes fast på siden af den købmandsdisk jeg har stående i gangen
  • Små legemus
  • Små legebolde
  • En foderbold, som han kan få sin morgenmad i, inden jeg tager på arbejde.

Jeg mangler:

• En transportkasse. Jeg låner mine forældres, når jeg skal hente ham. Så må Bimse få sin egen lidt senere, når alle de andre startudgifter er overstået.
  • Mad. Jeg blev af damen i dyrebutikken anbefalet at fortsætte med at give ham killingemad til han bliver 12 måneder gammel. Avler sagde ellers, at det var han holdt med? Jeg har ikke helt besluttet mig...
  • Mad- og vandskåle. Jeg regner med at tage en smut i den lokale genbrugs for at se, om jeg ikke kan finde nogen pæne skåle i glaseret ler, som vil egne sig.
  • Mangler jeg andet lige umiddelbart???

Mht til mad, regner jeg med at med tiden at gå over til Royal Canin Indoor. Lyder det fornuftigt? Andre råd modtages gerne - også inden for RC-udvalget.

Og nu skal I da se vidunderet som det hele drejer sig om: Her er Bimse 8 måneder gammel. Kan I forstå, at jeg glæder mig!!!? Det bliver 10 lange dage! Håber jeg kommer til at sove bedre end i nat, hvor jeg har leget med kat og købt udstyr hele natten...

Med venlig hilsen

Uldhunden

0
0
Svar på denne tråd

Hor er han skøn!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 16:27
Han ligner lidt en bulldog hi hi. God fornøjelse med ha, jeg blev selv mor for en dejlig neutraliseret hunkat for en måned siden, der var jeg ude og handle med katten under armen(i drømme) natten før jeg skulle hente hende

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Sorgen er kærlighedens pris
The best earthly possessions are; a smart woman and pregnant mare
0
0
Svar på denne tråd

Køb ENDELIG
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 16:50

samme foder som avler!

Især fordi kattemaver kan være sarte og ikke altid tåler pludselige foderskift :) Gå ud fra at avler ved hvad hun taler om Så kan du altid skifte til noget andet over tid ...

Tillykke med bamsen :)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Bimse.
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 19:27

Bimse er skøn

Som Trine T siger ville jeg høre hans nuværende ejer hvad han får af mad nu så hans mave ikke bliver slået istykker.

Også fordi flytningen kan være lidt stressende for ham.

Glæder mig til at høre mere om ham - og ro på med legetøjet. Nogle katte gider slet ikke bruge det

0
0
Svar på denne tråd

hey...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 19:45

Ham tror jeg, at jeg har set inde på vildkat.dk var lige i forbindelse med en anden tråd inde og lure...og lagde godt mærke til ham. Det en pudsig farve for en brite, troede kun de 'fandtes' i helfarvet hehe

Ang. transportkasse, så vil jeg anbefale dig siden zooplus.de, de har en smart skuldertaskeligende transportkasse tilsalg for 139 og den er rigtig stor. Så der er god plads til missen :)

(zooplus sender desuden alt for en 50'er)

Foder lyder fornuftigt nok, Chloe er 7 måneder og hun får ikke killingefoder, men får tilgengæld lov til at æde hvad hun kan. Hovedsaligt er det fordi Benzer bliver for fed, men jeg husere inde på kattegalleri, der virker det heller ikke som om den generelle holdning er at en ungkat SKAL være på killingeguf indtil den fylder 1 år. Chloe vokser stadig som ukrudt, selvom hun ikke er på killingeguf :)

Ang. krassetræ, der hvis du vil have et klatremiljø der er der avifauna.dk der ligger nær grænsen ved kruså og har online side salg/køb. Der købte jeg et 1.60 meter højt, for 465, med hule og meget andet kram...det er misserne ihvertfald glade for, og især Chloe kan godt lide og lumre i toppen.

Ellers lyder det jo som om du er parat til din nye ven hehe og TILLYKKE med ham...

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke misse madorgler:

Benzer & Chloe

0
0
Svar på denne tråd

Nøj altså!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 20:34

Han ser jo ganske bedårende ud! Jeg håber, du snart skal på ferie, så jeg kan passe ham! :-D

Marianne

Gud sidder i himlen og ler af os mennesker fordi vi ikke tror på ham

Jostein Gaarder "Kabalemysteriet"

0
0
Svar på denne tråd

9 dage tilbage
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 09:00

Nu er der 9 dage tilbage - det er godt nok længe...

Theluny nævner en transportkasse, der en en skuldertaske - er der nogen derude, der har erfaringer med den model?

I skal da lige se ham som killing:

Med venlig hilsen

Uldhunden

0
0
Svar på denne tråd

Åh, dejlig brite
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 11:17
Briter er de dejligste katte du kan finde -jeg har selv 2 af slagsen (billeder kan ses på min præsentation).

Men briter har tendens til at ehm... blive lidt runde, så jeg vil anbefale dig Royal Canins "Young Male"-foder.

Du har ikke brug for et 160 cm højt kradsemiljø -de fleste briter er højdeskræk og vil helst holde sig i jordhøjde og helst ikke over vindueskarm-højde. Ej heller er de vilde med at blive båret rundt på.

Jeg vil da lige invitere dig ind på www.bri-bur.net, som er et debatforum for brite og burmeser-ejere, vi deler jo klub (BB-klubben).

Hvis du bor i nærheden af København synes jeg du skal komme til Herlev d. 24. marts og se nogle af de skønne briter der er med til DARAKs katteudstilling (herunder naturligvis mine 2 terrorister)

God fornøjelse med bamsekatten!

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

Lækkermås...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 12:03

Ja, briter går man aldrig fejl af, hvis man skal have en indekat.

Jeg har selv 2 af slagsen, og de er bare skønne. Mine er også begge kastrerede, og stortrives indendøre. Og det er rigtigt som Tullermus skriver, briter gider ikke høje kradsemiljøer. Køb hellere en enkelt pind som de kan kradse kløer på + strække sig opad. Det vil blive et hit !

Mine briter har dog ikke højdeskræk - de ligger gladeligt øverst på køkkenskabene, hvis de kan slippe af sted med det. Også på kanten af vores murende bruseniche, kan de ligge og overskue hele 'situationen'. Lidt konge er man vel ! :-)

Et blødt tæppe, eller en sammenrullet dyne kan være et hit som sovested - men du kan ikke diktere en britte hvor den skal sove ! Den skal nok selv udse sig et sted, som er passende. :-)Men man kan jo altid stille muligheden til rådighed, ik' ?

Hvis du vil se billeder af mine briter, er der et par stykker på min hjemmeside (se link nederst).

God fornøjelsen med bamsekatten...

Hvis du vil se regnbuen,

er du nødt til at kunne klare, at det regner !!

----------------------...----------

Kig ind på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/a...en/4816421

0
0
Svar på denne tråd

Hej Uldhund
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 12:40

Tillykke med din brite, jeg har også 2 og det er bare skønne katte, den ældste blir 10 år i år.

Mine er nu glade for deres høje kradsetræ og nyder at være ude og klatre i træer og fange mus

Men det er nogle meget rolige katte, der er meget hjemme, mere end mine andre hus katte, som selvfølgelig også er skønne..

Uddannet Hestemassør & Dyrekinesiolog www.naturmagi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lige om lidt..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 20:13

Nu er det lige om lidt, Bimse skal hentes (det vil sige om under en uge..) Jeg tager med på færge-turen, så jeg også kan møde Bimse - og hygge mig med Mathilde. Jeg glæder mig til at møde ham - han ser virkelig bedårende og herlig ud!

Suk, jeg vil også have kat!!

Marianne

Gud sidder i himlen og ler af os mennesker fordi vi ikke tror på ham

Jostein Gaarder "Kabalemysteriet"

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 14:10

Du må på vildkat.dk og kigge - eller på nærmeste internat.

Der er masser af katte der gerne vil have et nyt godt hjem

Projekt "Find transportkassen" er startet op så Bimse kan komme hjem

0
0
Svar på denne tråd

Lækker mitte
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 14:16
Held med ham! (Y)
Jeg er vild med katte, men holder mig til huskatte.
Alle mitter er dejlige.

Mvh xtiny
---

♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3.

Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. Kontakt: print@jersore.net ♣

0
0
Svar på denne tråd

mangler kun Bimse
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 16:50
Så! Alt er nu købt og parat. Nu mangler jeg kun Bimse! Der er sørme længe til fredag. Jeg har her i den søde ventetid været rundt i de forskellige dyrecentre her omkring. Der ligger både en "maxi-zoo" og en "petworld" relativt tæt på her. Jeg havde lavet mig en indkøbsliste, og har faktisk været så heldig, at finde næsten alt på tilbud. Bimse har nu:

• En transportkasse. Sidste års model, så den er ikke så strømlinet som de super-moderne. Til gengæld var den på tilbud til 100 kroner. Jeg forestiller mig at Bimse er ligeglad, og jeg er glad, for nu har vi en sikker transportkasse stående hjemme. Det er rart, hvis man nu (Gud forbyde det!) skal pludselig afsted til dyrlæge.
  • Et tissekasse. Jeg havde været hele udvalget igennem. Enten var de for små eller også kostede de spidsen af en rumraket. Men men... Henne i hjørnet stod de udgåede modeller. Stor, let at rengøre, med hus og låge der kunne pilles af og for at det ikke skal være løgn i farve der passer til mit badeværelse. Pris: 100 kroner
  • 10 kg Royal Canin missemad. Normalpris på disse egne: 459. Tilbud: 400
  • 16 kg extreme classic kattegrus. Fint og klumpende. På tilbud også. Sat ned fra 150 til 100. Jeg har været heldig med de priser!
  • 4 mus
  • 4 bolde
  • 1 foderbold
  • 2 skåle (og søde Marianne kom ved en frygtelig fejltagelse til at fortælle, at hun har købt to til mig i fødselsdagsgave også :-) Det er hende, der skal med over og hente Bimsen.)
  • 1 blød gummibørste
  • 1 kradsebræt
  • 1 kurv (snart - mine forældres, men deres katte gider den ikke, så nu må vi se om Bimsen vil have sådan en. Skulle han hellere ville ligge i seng eller sofa skal han være hjertens velkommen.
Så nu mangler der vitterlig kun en Bimse!

Jeg havde tænkt mig at købe et fleecetæppe i IKEA. De koster vist 25 kroner og fåes i fine farver, men min mor påstår hårdnakket at katte ikke kan lide fleece. Jeg tænkte jo ellers at det måtte lige være sagen at lave rede af i sofaen til Bimse-kræet. Har I erfaringer med katte og fleece?
I må endelig smide en kommentar om min Bimse! Så kan tiden måske endelig gå ved at læse dem

Med venlig hilsen

Uldhunden

0
0
Svar på denne tråd

Briter og fleece
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 16:55
Briter og fleece er et hit her. Men... pelsen! Mine to bliver total elektriske og efterlader desuden så meget pels, at jeg har opgivet at vaske tæpperne -jeg smider dem ud og køber nye istedet. De kan jo fås til en flad 20'er når man er lidt heldig...

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider