Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogle Stewardesser?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 21:29

Jeg har været til den første samtale hos Sterling som stewardesse, og går nu og venter på svar...

Men jeg er nød til at spørge om der er andre heste-tosser som har det job?

Hvordan kombinerer i job og fritid med så skiftende arbejdstider?

Bowie skal jo tilrides til sommer hvilket jo kræver en del tid og forberedelse og havde planer om at starte en del på Højballe.

Det lyder ikke som om det er muligt med det job...

En anden ting er, at jeg har fået plads til dem i en selvpasser stald, har ikke flyttet dem endnu, så ved ikke hvordan jeg kan alliere mig med den anden pige (vi er kun to) men jeg bliver jo meget afhængig af hjælp.

Så havde overvejet at finde noget løsdrift i stedet måske?

Jeg vil rigtig gerne have det job, men er usikker på om jeg vil trives hvis resten sættes på stand-by pga. af det.

Håber nogen kan hjælpe mig med at få svar på mine tanker?

Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 21:42

Det er da bare et spørgsmål om at finde en kanon part der er fleksibel! :-)

(mvh. en partrytter, hvis parthest's ejer snart bliver stewardesse )

Hilsen fra LISE

HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd

SÅ så!!!
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 21:46

Lise!! Schhh

Der er jo ikke så mange der ved det endnu

- Yuki

Med salathesten

Kender du et godt sted på Sjælland til en avlshoppe ?

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

Part.. hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 22:06

God idé... men er ikke sikker på at part er noget for mig

Har altid selv redet mine heste, og har det bedst med det.

Men det var jo nok noget man skulle overveje...

0
0
Svar på denne tråd

Stewardesse
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 22:13

Ellers så kunne det være en idé med en passer.

Men en part er nu ikke helt dårligt.

Det er selvfølgelig nemt at sige for mig når jeg har den bedste part der findes

Jeg ville nok også overveje at flytte til en sted med fuldpension.

Jeg ved at det sagtens kan lade sig gøre, at flyve og have hest.

Jeg ved ikke hvordan Sterling er med deres standbyvagter, men hvor jeg er bliver man ikke så ofte kaldt.

Jeg skal flyve 10-12 dage om måneden = en masse samlet fritid.

- Yuki

Med salathesten

0
0
Svar på denne tråd

Yuki...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 22:53

Det var ikke mange vagter, hvem skal du flyve for og hvorfra?

Jeg har 11-12 fridage mdr, så skal flyve lidt mere, afhængig af hvor lange turene er.

De er i en fuldpasser stald nu der ligger 20 min væk, har skaffet plads til dem 150 m nede af vejen, og det havde jeg jo glæder mig til, at have dem tæt på mig osv.

Men hvis jeg kun havde 10-12 vagter var det jo noget andet, så ville jeg jo nok kunne lave en aftale med pigen og at lukke ind/ud de dage...

0
0
Svar på denne tråd

stewardesse
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 22:54

Som datter af en stewardesse igennem 25 år, tror jeg du må afstemme dine forventninger med virkeligheden.

Jobbet kræver ro i baglandet. Det nytter ikke at side et sted i udlandet, med bekymringer om tingene derhjemme.

Du bliver nok nødt til finde en person du kan stole fuldt og fast på. Jobbet kan til tider være meget krævende. Da du hele tiden er på.- Lige meget om man er ved at gå ned over tidsforskel, arbejdstider. ovs.

I min familie fik jeg fx. det daglige ansvar for vores heste meget tidligt.(12 år).

Men omvendt har du så fri, hvor andre mennesker er bundet til deres arbejde.

Pøj med det.

Hilsen

Ann Louise

0
0
Svar på denne tråd

Kabinepersonale
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 23:05

Ja, man kan ikke regne med at tidsplanen følges.

Et par uger siden var de f.eks. strandet 3 dage i udlandet pga dårligt vejr. Så det er med at have styr på at kunne få hesten passet.

Jeg står dog ikke i en fuldpasserstald nu, men kæresten har lovet at passe hesten hvis det skulle brænde på, og parten ikke kan

Men fuldpension kan nok anbefales.

De dage jeg skal arbejde er det så også hele dage, 12-14 timer.

- Yuki

Med salathesten

0
0
Svar på denne tråd

Linda..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 19:33

Har sendt dig en pb.

- Yuki

Med salathesten

0
0
Svar på denne tråd

Ex desse...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2007 21:04

Jeg har for få dage siden skrevet min endelige opsigelse til Sterling. Startede i det dejlige Maersk Air tilbage i 1999, fulgte med da det blev en fusion mellem Maersk & Sterling og fik august sidste år en freelance-stilling som jo så stopper lige om lidt.. Så jeg tror måske jeg kan fortælle dig lidt

Jeg fik hest i 2001, og har ingen problemer haft med at kombinere hest med arbejde. Han har stået opstaldet et fantastisk sted hvor han blevet fodret morgen/aften og lukket ud/ind hver dag. Dog må jeg sige at det var sjældent jeg ikke kunne deltage i enten morgen eller aften-rutinerne, og nå at ride... Om vinteren var det dejligt at nå hyppen om formiddagen istedet for kl. sent i mørke..

Nu ved jeg ikke hvad overenskomsten siger for "sommerfugle" eller fastansatte i dag, men der er altså et x antal timer man må være i luften som så udløser x antal timer/dages fri. Jeg fløj som fuldtids efter 12/4 system, tror det hedder 12/3 i dag.

Jeg mindes så absolut min ex-job med meget fritid. Selvfølgelig er man afhængig med en pålidelig back-up til hyppen hvis du skulle havne i andet land pga teknik. Derudover kan der også være indlagt nedhviling/stop men tro mig, de er populære og det er ikke ofte at nyansatte får dem tildelt Der er også tilkaldevagter (stadig på 1 time?) men hen over sommeren bliver det vidst ikke det store problem da sommerprogrammet plejer at fylde lidt...

Men hvis det lige er dig så klø på, og forbered dig på at de første 2-3 mdr. bliver turbulente i mere end én forstand

Og hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig..

Og kommer du ind, må du hilse nogle af "de gamle blå"

Møjn fra

Generalen & Hystaden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider