Jeg har for få dage siden skrevet min endelige opsigelse til Sterling. Startede i det dejlige Maersk Air tilbage i 1999, fulgte med da det blev en fusion mellem Maersk & Sterling og fik august sidste år en freelance-stilling som jo så stopper lige om lidt.. Så jeg tror måske jeg kan fortælle dig lidt 
Jeg fik hest i 2001, og har ingen problemer haft med at kombinere hest med arbejde. Han har stået opstaldet et fantastisk sted hvor han blevet fodret morgen/aften og lukket ud/ind hver dag. Dog må jeg sige at det var sjældent jeg ikke kunne deltage i enten morgen eller aften-rutinerne, og nå at ride... Om vinteren var det dejligt at nå hyppen om formiddagen istedet for kl. sent i mørke..
Nu ved jeg ikke hvad overenskomsten siger for "sommerfugle" eller fastansatte i dag, men der er altså et x antal timer man må være i luften som så udløser x antal timer/dages fri. Jeg fløj som fuldtids efter 12/4 system, tror det hedder 12/3 i dag.
Jeg mindes så absolut min ex-job med meget fritid. Selvfølgelig er man afhængig med en pålidelig back-up til hyppen hvis du skulle havne i andet land pga teknik. Derudover kan der også være indlagt nedhviling/stop men tro mig, de er populære og det er ikke ofte at nyansatte får dem tildelt
Der er også tilkaldevagter (stadig på 1 time?) men hen over sommeren bliver det vidst ikke det store problem da sommerprogrammet plejer at fylde lidt...
Men hvis det lige er dig så klø på, og forbered dig på at de første 2-3 mdr. bliver turbulente i mere end én forstand 
Og hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig..
Og kommer du ind, må du hilse nogle af "de gamle blå"