Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kiropraktorbesøget idag
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 18:20

Puha, for en lang dag!!

Så fik vi overstået kirobesøget.

Det gik for sin vis ok. Der var ingen synderlig skævhed i nakke og hofte og det hun sidst rettede sad ganske godt.

Hun mente dog at han var noget død i sin bagpart. Lige de første skridt i skridt eller trav var den aktiv nok men så stivede han op i den. Og det hænger meget godt overens med at de første tøltskridt er rene hvorefter han grissepasser :-(

Hun fandt ham meget død i rygmusklerne og havde svært ved at finde en reaktion fra dem. Og mener at det er skaden fra den gamle sadel der nok stadig spøger og har et større omfang. En sadel der blev godkendt og tilpasset af sadelmager op til flere gange. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om det.

Nå, men den står på genoptræning af rygmuskulatur de næste tre måneder med bomarbejde mindst tre gange om ugen og arbejde fra jorden. Hun snakkede noget om køreliner. Er der nogle der har erfaringer med det og hvad går det ud på?

De næste par dage skal Høffe have helt fri og så må vi ganske langsomt starte op igen på stor volte og ingen sidebevægelser endnu.

Men hun roste os og sagde at hans rygmuskler er vokset siden sidst men pga skaden fra den gamle sadel går det meget langsomt. Sadlen havde lissom lavet to hulninger i ryggen og den bomløse tilpasser sig jo bare efter hvordan han er bygget og det skal der laves om på.

Så det er et større arbejde vi skal igang med...

Tina - Nu med Høffedyret!
----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 19:28

Køreliner er fine at bruge i optræningsøjemed, men kun i trænede hænder. Det er bedst at lære det på en hest, der ikke fejler noget.

Der er vist skrevet en bog eller flere om det - og Ellen Sand afholder kurser i det.

Men til opretning af ryg brugte jeg fysioterapi og alm longetræning i kapsun. Det tog ca. 3 mdr kombineret med skridtbånd og bomtræning. Det er hårdt arbejde at rette fejl op på en hest...

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Fat køregjorden og de lange liner
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 21:32

og ud at gå med den lille Høffe

Min oplevelse med både Rasmus og Qidar er en hest som går mere og bedre fremad, som søger ned med hovedet og op med ryggen.

Men pas på!!! Tøjletrækket er meget hårdere end når du sidder på ryggen, så vær blød

Hvis han er helt sikker i stemmekommandoerne så kom ud og gør vejene "usikre" med det samme - ellers er det ned og træne på banen og i ridehuset.

Tag de små veje indtil du føler dig sikker - og så rigtig god fornøjelse

Kh Pia; som ærgrer sig lidt over at jeg ikke var kommet hjem forleden...

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Køreliner
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 08:36

Jeg vil få indkøbt en longeringsgjord og komme igang med køreliner.

Min træner vil tage det med ind i undervisningen og forklare mig det basale omkring det.

Pia: Ja, Rikke snakkede godt om at man kun skulle styre med ringfingeren for det er meget store kræfter man står med.

Jeg glæder mig egentlig til at komme igang med det og prøve noget nyt med Høffen.

Tina - Nu med Høffedyret!
----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

Tina - jeg mener
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 11:16

at når Rikke taler om køreliner og dobbeltlonge, så foregår det KUN i en kapsun, netop på grund af det voldsomme træk man kan forårsage, hvis ikke man passer på. Man kan gøre meget mere skade end gavn, hvis ikke man er forsigtig...

Men ring da til hende og spørg for at være sikker, ellers skal jeg spørge hende på torsdag...

mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Kapsun er
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 00:06

nummer 1, Tina. Skrev med Rikke over MSN i dag og spurgte hende ad.

Nogle heste og ponyer kan dog være svære at styre med kapsun i køreliner og derfor sagde hun det til dig med at styre hesten med ringfingeren for ikke at udøve for stort træk i hesten. En kapsun er helt anderledes blid at bruge.

Og så skulle jeg hilse dig og bede dig kramme nysse-dyret

Hilsen

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Høffedyret
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 08:20

Jeg har kørt Samson for lange tøjler rigtig meget og han er blevet suveræn til det. Hvis det er så kan jeg da tage en smut forbi Sofiehåb og vise dig hvordan man gør?

Du kan også låne mit udstyr hvis det er? Jeg bruger det alligevel ikke til noget for Samson er i akademisk træning indtil slutningen af marts...

Der er måske også nogle fif fra Michael Geitners dual aktivering du kan bruge i stedet for udelukkende bomarbejde... Jeg kan ikke huske om han har lavet et træningsprogram for heste med rygproblemer men kan lige tjekke bogen- der er måske nogle fif du kan bruge selvom vi ikke har de rigtige redskaber til rådighed...

Maria & Sigøjnertrommen Samson

Ridemærkeprøve 1+2 31. marts og 1. april, distrikt 4- venteliste.

Rytterlicenskursus/ prøve 14. april 2007, distrikt 4- stadige ledige pladser.

Se min profil for info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider