Mit muskelbundt af en hund på 47kg der er Rottweiler af både sind og udseende, selv om han ikke er ren, er den rareste hund i verden - det er jeg overbevist om. Han er frygteligt fjollet og konstant lalleglad - som resulterer i at man tit bliver skubbet til og savlet på - men aldrig - ALDRIG ville han skade andre - slet ikke hunde eller mennesker - men dertil kommer at han elsker hestene, katte, kanin - you name it.
Du skriver at vi ikke bekymrer os når vi går tur - der tror jeg du tager uendeligt megen fejl. Jeg tror næsten vi "muskelhundeejere" er dem der tænker allermest over det. Det er da IKKE sjovt når gamle damer ryger over på den anden side af vejen, og forældre trækker deres børn væk, bare fordi vores ekstremt dejlige hund kommer gående - i snor på fortorvet. At hunde vi møder på "luftetur" ikke må lege - og bliver trukket væk i snoren selvom de så gerne vil. Hunde er sociale dyr - dette er helt, helt forkert af ejeren at gøre.
Heldigvis er vores lille by ved at acceptere Bjørn. Faktisk er alle så "overraskede" over hvor dygtig han er. Han gør og forstyrer for det første ikke, hans hale er altid på overarbejde - og han elsker hvis man gider sige hej. Han ligge rofte i gårdspladsen når der er mange folk på gadeb - og kigger ud. Han ved - at går vi længere end hertil kommer vi i snor. Og nej - han har hverken stødhalsbånd eller er blevet tævet til det. Han ved det bare fordi vi har været vores ansvar bevidste - og lært ham det.
Næ du - jeg er faktisk enormt bekymret når jeg går tur. Ser du - 2 gange er min dejlige Bjørn blevet overfaldet af andre hunde - små hunde. Første gang var en Cairn Terrier. Den gik direkte fra en have i struben af Bjørn der var i snor. Han tog det pænt, fik den rystet af (og jeg sparkede til den i processen, og ja - det gjorde jeg gerne igen) - han var rolig lige indtil den ville springe på mig - da sprang han ind og tog bidet istedet. Jeg lover dig - da jeg fik den køter af min hund lærte den at flyve. Bjørn er stadig meget utryg når vi går forbi det hus!
½ år efter blev han igen overfaldet. Igen var han i snor - på offentlig vej, og havde ingen chance. Den sprang i nakken af ham - og bidet var nær blevet dødeligt - da den efterlod en tand derinde. Jeg har billeder af bidet - det var meget voldsomt. Denne hund var en pudel. Sådan en ca 10kg en vil jeg gætte på.
Da den slap holdt Bjørn den fast indtil vi bad ham slippe. Skidtet tog ingen skade - overhovedet. Da han holdt den fast lå den og snerrede, snappede og var rasende. Utroligt at han ikke gjorde skade på den så agressiv som den var overfor ham - men det gjorde han ikke. Dyrlægen mener simpelthen ikke har har det i sig. Han er "tossegod" som hun sagde dengang. Intet kan slå ham ud af kurs.
Når der er børn på besøg er de altid sammen med Bjørn. Min venindes 2½ årige datter spurgte mig som det første da jeg besøgte dem i torsdags (de bor langt væk - så hun har nok mødt Bjørn 3-4 gange) "Hvad laver B(j)ørn? Hvor er B(j)ørenen henne?" de elsker ham - og han dem.
Jeg ville aldrig anskaffe mig en "lille" hund. Min hund er perfekt for mig - og jeg gad godt finde en lille hund der er ligeså rar og god som ham - det tror jeg nok bliver svært!
Jeg er sikker på din hund passer til dig - min passer til mig - derfor er det ham jeg har... Så må andre gøre hvad de vil - fordufte til den anden side af gaden. Jeg er begyndt at grine tydeligt af dem - og spørge om de er bange for han hopper op og slikker dem i hovedet til de dør af grin.
Da vi skulle have hund så vi mange forskellige racer - men én hund huskede vi som noget helt specielt - og nu har han været vores i 2 år, som vi ikke fortryder et eneste sekund af!

Milla