Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hundeluftning ..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 23:46

Heej allesammen ! ..
Har en ting jeg er rimelig nysgerrig omkring så besluttede mig for at høre jeres meninger ..
Når i går tur med vovserne, holder ii så øje med hvor de ordner deres ærinder? Sådan at i sørger for det ikke bliver ordnet i folks haver osv ?

Selv har jeg en bette shæfer vovse .. Og når jeg går tur med ham holder jeg øje med ham, men da vi bor i et villakvarter bliver hunden jo nødt til at besørge et eller andet sted og da han er en hanhund ska han jo markere sit territorie. Selvfølgelig får han ikke lov til at gå ind i folks haver, men jeg ser ikke noget galt i at han letter ben opad hækkene omkring haverne, og har folk ikke hegn eller hæk om sker det da også at han lige markere de planter der står udimod fortovet, men det er også det han får lov til.

Samler i op efter jeres hund ?

Dette gør jeg også, men det er sjældent noget jeg bliver nødt til da Rex har den dejlige vane at besørge meget højt. Sådan at hvis han finder en lav busk sætter han sig midt i den og ordner det der, så mener jeg ikke det er nødvendigt at samle det op.

0
0
Svar på denne tråd

At samle op...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 09:13

Vi har 3 hunde i vores familie; en stor blanding, en mellemstor/lille hund og en chihuahua.

Vi bor i et villakvarter tæt ved strand og stor legeplads og vi samler op efter alle vores hunde, lige meget hvor de er.

Tis/markering er en natur-sag, lige som det at lugte til hvad de andre har afsat. Men l#rten bliver samlet op og droppet i en skraldespand.

Det er hyggeligst at gå tur når der ikke flyder med høm hømmere, selv for hunde ejere.

0
0
Svar på denne tråd

samler op
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 09:21

selvfølgelig samler jeg op... jeg synes det er så ulækkert når folk bare går videre!!!

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Hundeluftning
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 09:21

Vi har 2 hunde, en cocker og en stor blandingshund.

Vi bor laaangt ude på landet ;-D , så de prutter der bliver leveret i rabatten bliver ikke samlet op.

Den store hund vil helst gemme sig når han skal lave stort .. så han kravler halvvejs ind i en busk el. lignende. Cockeren er helt ligeglad med hvor hun sætter sig .. "Skal man, så skal man!"

Lægger de en sjælden gang en prut ude foran et hus så bliver den samlet op, ellers ikke.

Der hvor jeg boede før gik vi mest på fortov, og der blev samlet op. Synes selv det ikke er ret lækkert at vade rundt i hundeprutter

Mvh. Malu

... endnu en Hippolotte!

nu 4,5 kg lettere

Jodphurs str. 40 sælges.

www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

er der virkelig ikke flere
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 15:08

er der virkelig ikke flere der ikke samler op efter sig??? i så fald kan jeg godt forstå hvorfor der ligger så meget @!#$ rundt omkring.. det jeg slet heller ikke fatter er hvorfor nogle egentlig samler op, for så derefter at smide posen???

0
0
Svar på denne tråd

Jeg samler ikke op...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 15:12

..når vi går tur. Simpelthen fordi min vovse holder sig til vi kommer hjem, og så "gør stort" på vores egen grund (der samler jeg så op).

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 15:20

Nu bor vi på landet, så i græsrabatten plejer jeg ikke at samle op, men har altid en pose med, kunne jo være hunden blev trængende i en indkørsel.. I byen samler jeg altid op, ved hvordan det er når folk ikke gør det, som hj.hjælper kommer man f.eks. tit galt afsted (og uheldet forfølger en ind i borgernes fine stuer, uf! Dette har jeg dog heldigvis ikke prøvet)

Mvh.

£RIK@

nu m. chokolab'sen ♥Luka &filurkattene: ♥Helmuth Zacharias & ♥Donna

0
0
Svar på denne tråd

På landet...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 21:55

Jeg bor også helt ude på landet, og går en rute, hvor jeg endnu aldrig har mødt andre til fods, så nej, når Balou lægger en puha i grøften samler jeg altså ikke op...

Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 22:29
Ja jeg bor midt i byen og går dagligt morgen og aften med vupperne løs og i snor på slottes og byens store grønne områder og jeg samler op efter dem. Heldigvis bor vi i en by der har et slogan om at blive danmarks reneste by, dvs at der for det første bliver fejet gader 3 gange om ugen(ingen glasskår til hundepoter) og de har været så flinke at stille offentlige skraldspande med ca.15 m. mellemrum. Så er der ingen undskyldninger for ikke at samle op. Jeg hader selv at jokke i andre hundes efterladenskaber og det vil jeg ikke byde mine medmennesker og den der med at de gør det under en busk..tja..en af mine venner er gartner og han synes ikke det er fedt at sidde og rode rundt i.Så derfor samler vi op, af hygiene grunde og medmenneskelige hensyn.

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig!
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 22:56

Jeg har jo også to hunde og selvfølgelig bliver der samlet op efter dem.

Godt nok er de begge temmelig blufærdige og gør det så vide muligt inde under en busk eller hæk.

Kan jeg nå det samler jeg op, også selv om folk ikke træder der. Men er de kravlet så langt ind under busken (det er jo små hunde) at jeg ikke kan få armen derind, så får det altså lov at ligge.

Vi bor op til nogle jernebaneskinner og langs dem er der et træhegn, med ca. 20 cm. "åbning" forneden.

Når hundene laver dér triller det ofte ind under hegnet og ned ad en lille skrænt og så kan jeg ikke nå det.

Men alle andre steder de laver noget samler jeg op.

Blev dog sur på en lidt ældre mand forleden; vi var på vej tilbage fra en tur på Kastellet og Pelle satte sig på et stykke græs for at lave stort.

Imens han var igang kom denne herre på cykel forbi, stoppede op og spurgte meget nedladende: "Nu har du vel tænkt dig at samle op???"

-Jeg måtte så svare ham at jeg ikke havde tænkt mig at samle op før hunden var færdig.

Jeg begyndte at finde posen frem, og troede at manden var væk for længst, da Pelle var færdig.

Da jeg rejser mig op igen, efter at have samlet op, ser jeg at manden står 20 meter længere væk og holder øje med mig.

Årh come on!!! Der blev jeg ski' lidt irriteret!

Var lige ved at spørge om han ville have æren af at smide posen i spanden!!

Men jo, jeg har god samvittighed når det kommer til mine hunde og deres efterladenskaber.

-Hjaltine.

Så er der billeder af Hjalte-hunden og Pels-dyret:

www.123hjemmeside.dk/hjalteogpelle

0
0
Svar på denne tråd

tralalaj...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2007 23:22

Jeg samler også altid op efter min vovse... Men som alle andre, så bliver jeg også stik tosset når andre ikke gør det..

I nabolaget hvor jeg bor, var en dame så træt af at folk bare lod deres vovser besørge hvor det passede den, at hun satte et skilt op hvor der stod:

--Lortefri Zone-- langs hendes grund...

Det virkede susme... Syns det var super godt gået af hende...

Hej fra Anette...

Efterlyses....: Ophelia, sort DV hoppe.. Se tidl. indlæg under efterlysning...:)

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 01:05

Vi samler op når vi går på skovstier, fortove og andre steder hvor andre skal gå efter os. Hvis vi går i villa kvartere får de ikke lov at gå ind i folks haver, uanset om der er hegn/hæk eller ej.

Men her hjemme, som er langt ude på landet, løber de ind i det høje græs i grøfterne (de går med flexi liner på luftetur), og der samler vi ikke op. Der bliver spredt så meget gylle omkring os (alt er åbne marker) så jeg tvivler på nogen går inde i det høje græs.

I vores egen have er det kun det der falder på gangstierne der bliver samlet op. Resten bliver liggende til naturen og plæneklipperen.

MVH

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

ad ad...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 07:56

det er da noget ulækkert stas at få i plæneklipperen...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider