Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

R.I.P min pige. <3
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:03

I skal næsten høre min ene hests historie.

Min Fellpony Jess.

Jess blev født, i England, af en vildheste-hoppe.

Hun havde aldrig set mennesker før.

Der blev hun bedækket allerede i en alder af to år, derefter kom hun med transport hjem til mig.

Man kunne godt mærke, at hun aldrig havde været i hænder, og hun var bange for alting.

De gik bedre, og allerede ca. et halvt år efter, sad jeg på ryggen af hende. - og hun var bare ligeglad.

Et halvt år efter det, fik hun sit føl Jackpot (tilsalg).

Hun blev meget tynd, efter fødslen, men dyrlægen og os, troede bare hun skulle komme til kræfter igen - hun havde ikke orm, blev også tjekket.

Dyrlægen kom ud for at chip-mærke Jack, og der så der heller ikke ud til at være de store problemer med Jess.

En uge efter, den 2. dec 06. Gik det galt. Hun var væltet inde i stalden, og der bliver straks ringet til dyrlægen.

Dyrlægen siger hun har en svulst på hjernen, men måske kunne den redes - vi ville prøve. Hun havde feber.

Hun fik drop døgnet rundt, nogengange stående, andre gange liggende. Desuden fik hun en hel masse medicin.

Dyrlægen besøgede hende tit, og sommetider var der bedring, andre var det "normalt". Hun sagde Jess havde 25% chance for at overleve. men vi tænkte, der var jo altid et håb ?

Dagen efter blev hendes muskeltal målt - de skal være på ca. 400, der var hendes på 2000.

Det gik fremad med hende, tilsidst sagde dyrlægen 50% chance, og vi blev lykkelige, for så var sandsynligheden der?

Men nej, hun væltede igen. og blev rejst igen, så fik hun mere medicin, og målt sit muskeltal igen - denne gang 4000.

Dagen efter, lå hun ned igen, dyrlægen blev tilkaldt, og nu var det 6000. Man kunne se på Jess, at hun ikke længere ville - og så skulle hun ikke, der var ikke nogen grund, da hun ikke længere samarbejdede.

Min mor spurgte mig - Rie, hvad mener du?

Og så græd jeg, og satte mig ved hende, jeg vidste jo godt hvad der var det bedste, men jeg kunne bare ikke sige det, ikke sige, at min hest bare skulle dø nu. Men jeg nikkede over til dyrlægen, og hun gjorde sprøjten klar. Jeg græd og græd. Bagefter klippede jeg en tot af hendes man af, og flettede den. (hendes man var 68cm lang).

Jess vil altid blive savnet, og på trods af dyrlæge regninger, mangel på skole, mangel på søvn, osv. Er jeg glad for, vi prøvede at få hende rask.

Men også glad for vi valgte det valg til sidst, vil hun ikke mere, skal hun ikke mere.

Hun er en stjerne der lyser for mig - den første hest jeg selv har gjort ryttervant, og vant til mennesker. Hun var noget specielt.

Billeder af min pige:

Jess inden sygdomsforløbet.

Jess med sit føl - lidt syg ser hun ud, men ikke meget.

- Har også billeder af hende død, da man mest kan se hvor syg hun var der, men det vil jeg ikke lægge ud her, da der kan være folk der ikke har set en død hest før :)

R.I.P min Jess. <3

Du vil altid være savnet.

Kys Rie . <3

Stutteri Kurreholm.

Islænderssadel tilsalg!
Islænderhoppe + Fellponyhingst tilsalg!

0
0
Svar på denne tråd

bare send til min mail
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:10

jeg vil gerne se billedet har selv haft hest der også blev aflivet..

bare send den til

kathrine_nielsen@msn.com

vil gerne støtte dig op omkring det...

Himlen kan regne,

sneen kan tø.

men min kærlighed

til heste vil aldrig dø!

______________________...__________

Jeg søger en Part/passer pony.

i Slagelse eller omegn..

KIK PÅ MIN PRÆ.

0
0
Svar på denne tråd

Så er billedet
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:18

Så er billedet blevet sendt.

Kys Rie . <3

Stutteri Kurreholm.

Islænderssadel tilsalg!

0
0
Svar på denne tråd

ja kan jeg godt se..
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:27
Ja hun ser ikke meget stabil ud

Himlen kan regne,

sneen kan tø.

men min kærlighed

til heste vil aldrig dø!

______________________...__________

Jeg søger en Part/passer pony.

i Slagelse eller omegn..

KIK PÅ MIN PRÆ.

0
0
Svar på denne tråd

Mmmmh.
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:28

Nej, gør hun ikke..

Hun var så så tynd. :/

Savner hende så meget

Kys Rie . <3

Stutteri Kurreholm.

Islænderssadel tilsalg!

0
0
Svar på denne tråd

Trist .
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:30

har egentlig aldrig selv mistet en hest, men det gjorde min bedste veninde engang , det er ret trist!, var der også da den blev aflivet, mest for hendes skyld, for havde virkelig ikke lyst til at se hendes hest død, men bare send: natascha_joensson@msn.com

Tazz

Fengur min ismule<3

-der er nok en grund til folk siger jeg er underlig?

0
0
Svar på denne tråd

hubabuba
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:37

Hende her er også nr to jeg har set .

Men den første, jeg har været rigtig knyttet til.

(den anden var min føls halvbror, som stod hos min moster, på unghestefold, og havde en anden mor)

Har sent

Kys Rie . <3

Stutteri Kurreholm.

Islænderssadel tilsalg!

0
0
Svar på denne tråd

R.I.P Jess
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:38

Det er synd for dig! Hun ser ellers rigtig dejlig ud på billederne! Men jeg ved selv, hvordan det føles, når man skal træffe sådan en beslutning..

Det var godt nok min hamster jeg skulle tage valget ved, men det var mit aller første dyr nogensinde, og tror ikke jeg får flere dyr før om nogle år, for det vil føles forkert synes jeg. Ingen kan nemlig erstatte min lille Pjuske. <3 Jeg havde bare intet valg med Pjuske. Han har altid været et kælent lille hamster, men de sidste dage begyndte han at bidde og sådan. Hans ben stak ud til siderne, og man kunne se, at han ikke havde længe endnu. Jeg måtte derfor vælge, at han skulle aflives. Jeg ville ikke have, at han skulle lide! ALDRIG! Jeg har aldrig nogensinde truffet sådan en svær beslutning! Men det skulle bare være, tror ikke han havde holdt mange flere dage. Savner ham sådan.

Mvh. Line som savner hendes lille Pjuske, som blev 3 år. (Det er meget for en dværg hamster)

Sindbjerg ridelejr , uge 27 , 2007

Skal du med ? Så skriv ..

www.sindbjergridelejr.dk

Smil til verden , & verden smiler til dig !

---------------------------------------------------

Det gør jeg ! :D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider