Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

slagtning -hvorfor så slemt?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 13:52

Hej. nu har jeg et spørgsmål til jer vise HN'ere..

jeg undrer mig lidt over der tit står en tråd om at en eller anden har "reddet" en hest fra slagtning, eller, at det er synd at slagte en hest. -men så er det jeg tænker, hvorfor egentlig?

den kan da ikke mærke noget når først den er død, og hvis den har en skavank, eller er gammel, så ser jeg ingen grund til at trække et liv i langdrag.

-jeg vil personligt sørge for at få julie aflivet når hun engang ikke kan længere, så er jeg ligeglad med om hun er 15 eller 25, hvis den har haft et godt liv.

hvad er jeres mening om det, er det et ømt emne?

og ville i aflive eller forsøge at holde liv i en opslidt hest?

(der er vel altid en grund til man afliver et dyr)

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 13:59

personligt betaler jeg hver månede 1500 kr til opstaldning og foder osv for at min gamle hest kan få lov at gå og hygge en tid inden hun sendes over regnbuebroen... det har jeg valgt fordi jeg synes hun har givet min så meget så nu giver jeg hende lidt igen i form af en alderdom med meget fold osv..

men som du selv siger så er der ingen hest der har noget imod at være død.. det er nok nærmere os mennesker der har et problem med det... døden har som emne nok lidt tendens til at være tabu, desværre...

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Aflive vs slagtning.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:02

Hvis hesten virkelig er opslidt, ville jeg da klart aflive...

Men tror du blander tingene sammen...

De fleste vil hellere aflive en hest, frem for at slagte den...

Du skriver: "jeg vil personligt sørge for at få julie aflivet når hun engang ikke kan længere, så er jeg ligeglad med om hun er 15 eller 25, hvis den har haft et godt liv."

Aflivet ja, men det er ikke det samme som at slagte en hest...

Jeg har ikke noget imod at folk slagter deres heste, og jeg spiste også gerne kødet hvis jeg fik det tilbudt.

Om jeg selv ville slagte ved jeg ikke... Har ikke stået i situationen endnu, men det kommer man nok til engang, det kan vel ikke ungåes som hesteejer...

Men umiddelbart tror jeg helst jeg ville aflive, og så blive væk den dag Dakabilen kommer...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)

Smuk unghest på 2½ sælges, klar til tilridning til sommer...

Kontakt mig på: 61773463

Guppy unger til akvariet gives væk...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:05

Jeg kunne ikke drømme om at sende et af mine dyr til slagteri. Men kun fordi jeg så ikke har styr på hvordan den bliver aflivet og hvordan den har det inden. Jeg har hørt gyser historier nok. Men min mand har da slagtet og ædt 2 af mine heste og en lama.

Jeg har det helt fint med at mine dyr bliver aflivet herhjemme, hvis en sygdom eller alder, gør at de ikke har et værdigt liv. Den eneste det er synd for er mig.

Da jeg er vegetar, ved jeg at jeg aldrig kommer til at tygge i mit eget dyr.

Min drøm er i øvrigt at få et privat hesteslagteri hvor hestene står i en lækker stald og falder til ro i mindst et døgn. Det skulle være tilladt ejeren at være hos sit dyr hele vejen igennem slagtningen. Der skulle ikke være flere heste end der kan nåes uden at nogle får stress.

Jeg håber mit ønske er nået inden for nogle år

Ville i bruge sådan et lille privat slagteri?

0
0
Svar på denne tråd

Slagteri ..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:11

Jeg har ændret min holdning en del ..

Efter at ha mistet en del heste og bor et par km fra DAKA.

Vi 10 gange hellere sætte min hest til slagter end jeg vil lade den blive hentet af Daka og blive lavet til sæbe ...

Kan ikke se det fedde i at ha en hest til kogning hos Daka som jeg BTW. selv kan lugte når jeg står på vandski om sommeren .

Ikke at det er charmerende at sende den til slagtning men hellere det end den skal koges .

Hest lånes til juli 2007 og et par mrd. frem.

evt part i Randers-området :D

0
0
Svar på denne tråd

okay, ja
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:12

uorden i indlægget..

jeg tænker ikke på forskellen i aflivning og slagt, og jeg er ligeglad med om det bliver slagt eller aflivning da jeg har slagter i familien, og ved det er "bang - slut" .

.men det jeg mener er nærmere om i trækker tiden ud fordi hesten er sød, eller om i afliver/slagter når problemet opstår, som ikke kan kureres med medicin/almen viden.?

-man skal jo nærmest være dansklærer på universitetsstadie for ikke at blive misforstået..

mvh. Gitte & Ponyerne.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

jenna ang slagt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:13

Jeg har som sagt sendt en del afsted til Mariager og jeg kommer selv med dem og bliver der til jeg ved den er død .

Jeg vill eklart bruge et lille slagteri

0
0
Svar på denne tråd

Gitte (Tyran)
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:15

Hmmm!

Der er da ingen grund til at fylde dyret med medicin hvis ulykken er sket .

Jeg ville da ta et par timer med hesten og selv ta den til slagteren ..

Men ved også at det er bedst for mig at få det ud af verden ..

0
0
Svar på denne tråd

Slagtning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:19

Jeg vil helt klart sende hesten til slagtning, hvis den ikke fejler noget i kødet, det være sig medicin eller sådan noget.

Jeg er heller ikke den store tilhænger af DAKA, og jeg har desværre selv sendt to på slagteriet inden for det sidste år.

Og den ene var min egen hjemmeavlede avlsgodkendte hingst, som jeg selv trak ind på slagteriet og så ham, da han var død.

Det er der overhovet ikke noget skræk eller rædsel over ...

(til jer, der har hørt alle historierne.)

Og jeg vil som sagt til hver en tid vælge slagteren.

Og hvis hesten er syg, så vil jg ikke lade den leve, fordi jeg synes det er synd for mig selv.

/mette.

0
0
Svar på denne tråd

Slagtning vs. aflivning ...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:33

For en 3 år siden fik jeg min gamle, trofaste hoppe slagtet ...

Hun var gammel og kunne ikke rigtigt mere.

Gå ind på dansk rideforbunds hjemmeside, der er en liste over godkendte slagterier, også slagterier, hvor man selv kan være "med" eller få billed osv.

Jeg lavede en aftale om søndagen, kørte selv ned med hende, hun havde en kammerat med sig i bilen, hun blev trukket ind og bom - bolt pistol!

Hun var helt rolig, tryg osv. Jeg må sige, at DET gør jeg gerne igen, hvis det skulle blive aktuelt! Jeg har nemlig også prøvet at få afhentet en hest af Daka, det synes jeg faktisk var værre.

Jeg har det godt med, at min gamle hoppe BLEV til noget ordentligt, og jeg kan stå 100% inde for kvaliteten, hun havde nemlig kun fået alt det bedste at spise ...

Og så er slagte pengene jo også gode nok!!! Hvis vi skal være helt straight.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, Jenna
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:36

Jeg ville bestemt bruge sådan et slagteri.

Gunni.

Er det ikke en araber er det bare en hest.

Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere.

www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

En to tre - død...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:36

Jeg ville heller ikle lade en syg hest leve videre, bare for min egen skyld. Jeg ville derimod godt lade en ældre hest gå og nyde alderdommen, for det er i mine øjne ikke synd, så længe den ikke lider.

Så snart at dyret lider, og det ikke er et ungt dyr, som kan helbredes, ja så er der kun en vej...

Kan så bare ikke se meningen i at slagte en rask hest, som nogen gør... Måske er det deri at sætningen kommer "har redet en hest fra slagtning...?!"

Men hvis dyret lider, ja så er det af med knoppen, om det så er den ene eller anden måde...

Jenna: Jeg synes det er en virkelig fed idé med det lille slagteri, og tror klart at folk vil benytte sig af det...

Det er nemlig den der stress jeg ikke kan lide på et almindelig slagteri, synes sgu' det er en genial idé...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)

0
0
Svar på denne tråd

slagtning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:37

nu er jeg også mest til sprøjte metoden... men husk lige at mange ikke kan vælge slagtning simpelthen fordi hesten pga medicin er blevet chippet som min hest fx er blevet...

synes ikke jeg trækker tiden ud for min hest, men vil bare godt give hende et enkelt eller 2 år hvor hun kan hygge.. i al den tid hvor jeg har haft hende har hun stået på ridecenter og selvom hun har været på fold hver dag så havde hun ikke nær så meget plads at bevæge sig på som hun har nu, og det var den oplevelse jeg synes hun havde fortjent her til sidst...

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

jenna...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:39

Min drøm er i øvrigt at få et privat hesteslagteri hvor hestene står i en lækker stald og falder til ro i mindst et døgn. Det skulle være tilladt ejeren at være hos sit dyr hele vejen igennem slagtningen. Der skulle ikke være flere heste end der kan nåes uden at nogle får stress.

Jeg håber mit ønske er nået inden for nogle år

Ville i bruge sådan et lille privat slagteri?

Nej, det ville jeg ikke!

Jeg kan ikke se nogen grund til at min hest skulle stå i en boks et fremmes sted og omgivet af fremmede heste. Og heller ikke nogen grund til at smerten ved at miste skulle trækkes i langdrag for mig.

Når/hvis Baloo skal slagtes, skal det være på samme måde som Dibber.

Køres til slagteriet af en han kender og er tryg ved, blive læsset af traileren og gå direkte ind i slagterummet og være død før han har opdaget noget. Og selvfølgelig skal den der har kørt ham også se ham død - for at sikre at alt er i orden.

Langt de fleste slagterier der tager heste ind, gør meget ud af at det skal være ustressende for hesten og heller ikke for traumatisk for ejeren. Rædselshistorier kan man ikke bruge til noget - tag med en hest ud på et slagteri og se realiteterne.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd

slagtning vs. aflivning.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:03

jeg har aflivet en hest som blev hentet af daka, og har selv slagtet/aflivet adskillige kalve med boltpistol, for mig er de 2 ting det samme, dyret dør jo ved begge ting.

det jeg mener med "reddet fra slagt" er når folk køber en 25årig gammel hest fordi det er synd at slagte den, det kan jeg ikke se meningen i.

mvh. Gitte & Ponyerne.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:13

Jeg ville aldrig vælge et lille slagteri hvor hesten kan vænne sig til stalden inden den bliver skudt. Da min gamle hest blev skudt var der to veninder der tog med den. Jeg kan ikke selv når det er min egen. Den blev trukket stille og roligt ud af traileren og ind af døren til slagteriet. Den kom kun lige indenfor før det var ovre, så ingen stress der.

Derimod kan jeg se dem blive stresset over at komme ind et fremmede sted hvor de kan lugte de døde heste.

Til spørgsmålet i tråden: Jeg ville aldrig købe en gammel slidt hest bare for at det ville være synd for den hvis den skulle slagtes. Sådan ser jeg ikke på det. Hvis hesten har ondt så væk med den.

0
0
Svar på denne tråd

Næh ...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:15
Gitte, det har du fuldstændig ret i. Man forstår ikke dem der "sælger" en gammel hest, i stedet for lige at følge den på vej til slagt.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

slagte heste...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:21

Jeg ville godt nok aldrig "rede" en hest, fordi den skulle slagtes...

Det er jo ikke nogen skam at være en død hest...

Kan ikke forstå dem der gør det, for hvis dyret er gammelt eller er meget syg, ja så var det af med knoppen... ingen tvivl overhovedet...

Kan derimod ikke forstå dem der slagter en hest, fordi de ikke magter den eller har tiden... Så synes ja da det er en god idé at sælge den i stedet, eller forære den væk til et sted hvor man ved den har det godt...

Så når man hører kommentaren. "Hende har jeg redet fra at blive slagtet", ja så får de altså ingen point af den grund fra min side...

Så ser man billedet af 28 årig gamle Lotte, som halter og ser mat ud i øjnene... nej tak, så hellere slagte eller aflive den...

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)

0
0
Svar på denne tråd

Gitte (Tyran)
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:22

Jeg tror desværre slet ikke folk læser hvad man skriver, har man ikke forstået indlægget første gang ( eller 2. gang efter videre forklaring), forstår man det nok aldrig.

Det kræver ligesom at man læser det der bliver skrevet. Sjovt nok.

Forstår heller ikke alle dem der "redder" gamle udtjente heste.

Karin.

Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

slagtning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:23

Jeg har også kørt min gamle hoppe på slagteriet.

Jeg synes at det er en human måde at aflive dyret på, for den dør absolut øjeblikkeligt og mærker intet.

Jeg kørte med til slagteren med hoppen og min kæreste, som er jæger, så hende blive skudt og forsikrede sig at den var død.

Det kunne jeg dog ikke se på.

Inden den blev slagtet, gik vi og græssede lidt i vejkanten og sagde farvel og den skulle ikke stå i en boks og vente. Jeg overlod hende til kæresten og gik ned i bilen.

Slagterne var søde og rare ved hende, klappede hende og lod den ikke opdage hvad der skete, meget professionelle.

Jeg vil helt sikkert vælge den løsning igen.

0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår ...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:33

... "redningen" hvis det er en hest der ellers står for at skulel sendes sydpå. Men Var den så i øvrigt syg eller udtjent skulel dne jo alligevel aflives/slagtes. Pointen er blot at det skal ske på nærmeste slagteri og under betryggende kår - det er det mindste man kan give sin gamle hest.

Noget jeg forstår endnu mindre end de heste der skal "reddes" er at nogen kan finde på at SÆLGE en gammel udtjent hest til en uvis skæbne - eller sende den på "plejehjem" så den kan stå og være kasseret i flere år.

Enten beholder man sin uridelige hest selv og passer den - eller man sikrre den en hurtig og nådig død. Alt andet er ansvarsforflygtigelse!

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Et privat slagteri?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:33

Nej det tror jeg ikke jeg ville. Både fordi det i sidste ende sikkert ville ende med at den smule man ville få økonomisk sikkert skulle gå i opstaldning (det må jo koste noget)

Jeg synes osse mere det minder om et hospice som til mennesker og jeg mener i mange tilfælde er vi begyndt at personificere dyrene (ikke kun heste).

Sommetider giver vi dyrene nogle egenskaber de slet ikke har. Dybere følelser altså, jeg tror ikke dyr overhovedet kender til de 2 øverste afsnit i Maslows behovspyramide, kun den nederste.

Hvorfor er det osse slemt at sende dem på DAKA hvor de bliver kogt og bliver til sæbe (kan være fordi jeg ikke kender "BTW")

Dyret er jo dødt og mærker ikke det fjerneste, ok det lugter fælt men det er der jo ikke så meget at gøre ved.

En tråd der sætter mange tanker igang

Pia Nielsen

Nu med hesten på hjemadressen

Allround rytter søges til ditte. Se hende på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Pia Nielsen..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:39

... heste bliver IKKE kogt til sæde hos Daka!

www.dakabio-industries...sp#arr2573

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:42
Jeg ville nu nok sende ham til salgteren hvis jeg stod og skulle vælge mellem ham blev kogt eller spist.

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
My Stile - Your Passion
Medlem af Anonyme Colaholikere
0
0
Svar på denne tråd

rent teoretisk
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 15:53

...ved ingen om det gør ondt at blive aflivet/skudt i hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

nøjj.. der
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 16:14

..er nogle der læser hvad man mener, ikke hvad man skriver først ..det er netop det med at "redde en gammel hest som skulle ha været død(slagt/aflive) " som jeg ikke kan se meningen med..

til jer der læser efter.

mvh. Gitte & Ponyerne.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 20:10

ideen med det jeg skrev LANGT oppe var at jeg måske ikke synes det er lækkert på Daka .. Står på vandski på Gudenåen og kan fo fornemmelsen a hva der sker ..

0
0
Svar på denne tråd

hiihi ,...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 20:12
ikke for noget ´men Kødbenmel og fedt finder jeg ikke mere charmerende :P

0
0
Svar på denne tråd

Slagtning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 21:58

Min gamle hoppe blev slagtet i sommers og jeg var selv med hende hele vejen. Stod bag ved hende da hun blev skudt.

Jeg ville til hver en tid vælge den vej igen. Det skete på en meget respektfuld måde overfor både hest og ejer. Jeg synes absolut ikke at det er dårligt at få slagtet sin hest. Jeg spiser selv hestekød (dog ikke fra min egen). Kan ikke se hvorfor ikke at man ikke skulle udnytte det sidste af hesten når den har haft et langt og godt liv. Hesten er jo ligeglad.

Mvh Maria (Tidl. Maria *TeamTrav*)

Kvinden blev skabt uden humoristisk sans,

så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham...

Mor til Denniz på 22 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 00:21

Citat: "Kan ikke se det fedde i at ha en hest til kogning hos Daka som jeg BTW. selv kan lugte når jeg står på vandski om sommeren" .

Henviste til noget skrevet længere oppe.

Tilbage til emnet: Slagt/alive/red fra det:

Jeg har set på en signatur og har osse været inde på vedkommendes præs. hun har købt en hest der ellers skulle have været slagtet. Så vidt jeg kan se er det et at de eksempler der kunne bruges her: skulle denne hest have været død idag? Eller har hun reddet den fra slagteren?

Jeg mener ja! det har hun. Så vidt jeg kan se er det en sund og rask hest. De starter stævner osv. Jeg har ikke kunne finde nogen årsag til at hesten skulle have været slagtet fra tidligere ejer. Så her mener jeg at der er gjort en god gerning.

Til de tilfælde hvor det er en gammel hest eller en syg hest, mener jeg det ville have været synd. Selv en meget gammel hest kan blive syg af at blive flyttet til et nyt sted så der vil jeg mene at hesten har bedst af at få fred osse selvom den måske ikke fejler noget.

Syge dyr har i mine øjne ikke noget at gøre i en salgssituation.

Med hensyn til om man vælger slagtning eller aflivning så det det vel i og for sig ikke noget man selv vælger hvis man har hesten forsikret. Så skal dyret vel helst slagtes og slagteprisen går til forsikringen som så udbetaler forsikringen til hesteejer. Eller hva´?

Vi havde for et par år siden en vallak der stod med nedsunket hovben som følge af forfangenhed ca 1/2år tidligere. Jeg siger jer, han kunne ikke gå han havde meget ondt. Jeg sagde til Henrik skidt med pengene det her er synd. Der var 3 dages tilbageholdelse på det han havde fået af dyrlægen dagen før så der var to dage tilbage, vi ringede til en anden fra forsikringen da formanden ikke var hjemme. Den anden kom at sagde at her trådte dyreværnslovens §1 i kraft: Noget med at holde dyr i smerte i unødig live (Sådan ca). Vi fik tilladelse af ham til at aflive ham. Derved gik forsikringen jo glip af en indtægt. Midt i det at stå med en så smerteramt hest så ligefrem tigge om tilladelse til at aflive, det var langt ude. Den var blevet aflivet alligevel. Men folk der har mere ude at svømme end jeg havde har jo ikke den mulighed. (Forkortet udgave af forløbet)

Jeg synes det største en dyrejer kan gøre er at sætte sig selv og sine følelser til side og give et gammelt eller sygt dyr fred.

Gitte (Tyran) skriver osse om "skavanker" det er jo et spørgsmål om hvad hun mener det kan være.

Hvem siger egentlig osse at en hest er bedre tjent med efter et langt liv som ridehest pludselig bare skal gå på marken og se på at dens ejer hele tiden tager den nye hest? Eller er det at personificere hesten?

Undskyld det blev lidt langt.

Pia Nielsen

Nu med hesten på hjemadressen

Allround rytter søges til ditte. Se hende på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Slagtning.
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 01:44

For 1½ år siden, købte jeg Mache på godt 1 år, slagtebilen

var bestilt til hende, fordi hun var hvinsk og meget vanskelig

at håndtere.

Jeg syntes dengang, at hun var for ung til bare at blive

opgivet.

Nu er jeg så desværre kommet dertil, at jeg selv må opgive

hende, jeg tør ikke at arbejde med hende længere efter at hun

sparkede mig ned.

Så set i bakspejlet, kunne hun jo lige så godt have fået fred

dengang.

Som skrevet i en anden tråd herinde, kører jeg til slagt

med 3 af mine dejlige heste den. 21/2.

Det er den vanskeligste beslutning jeg i mit liv har taget,

jeg svinger mellem at være beslutsom, og ringe at aflyse min

tid kl. 11.

Jeg kører dem selv til Naur, og bliver der til det hele er overstået.

Bertram, Happy og Mache skal følges ad, på deres sidste rejse.

Jeg håber inderligt, at vi ved at kører dem selv og være

der hele tiden, kan sikre at de er trygge hele vejen.

Men det bliver uden tvivl en smertens dag jeg aldrig glemmer.

Jeg tror man er nød til at handle ud fra, hvad man tror

der er det bedste for ens hest/heste.

Ligegyldig hvordan eller hvorfor de kommer herfra, er det en

forfærdenlig svær beslutning at tage, fordi det gør så pokkers

ondt at miste dem vi holder af.

Hilsen Helen.

HUSK IGÅR

DRØM OM IMORGEN

LEV IDAG.

0
0
Svar på denne tråd

Det jeg syntes var
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 18:21

slemt da min hest skulle slagtes var at da hun endnu stod i traileren, kunne lugte fare og ikke turde tage imod de gulerødder vi havde til hende. Hun var utrolig bange og da hun kom ind i rummet, lå en død hest ved siden af hende samt en kæmpe blod pøl.!? DET gør at jeg aldrig nogensinde lader min hest blive slagtet igen-ALDRIG i livet

Så hellere få dem aflivet derhjemme, som min vallak desværre blev sidste år-Han opfattede intet og spiste godt på sin yndlings plet-Da han fik fred.

BH Armano/Rawage Quintus hingsteplag sælges

Se mere på www.Lammehaven.dk under salgsheste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider