Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

gammeldags stævnesystem
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 12:57

Dette indlæg er nok egentlig mest skrevet for at komme af med lidt luft og bør nok derfor også læses som sådan.

Idag tænker jeg at have tid at melde et par stævner. Det er jo så dejlig smart med netbank, infosport e-mails etc. Jeg får fundet proportioner til diverse stævner og starter fra en ende af med anmeldelsesblanketter også i digital form til udfyldelse.

Jeg når dog så til et stævne hvor jeg ikke umiddelbart kan finde en e-mail at sende min anmeldelse til. hmm, tænker jeg og læser derfor almindelige bestemmelser grundigere igennem. Det viser sig så at de meget store bogstaver med udråbstegn bagefter som min rutinerede hjerne i første gennemskimning har sorteret fra. indholder ordene:

ANMELDELSE SENDES TIL ANMELDELSESADRESSEN PR. POST !!

altså accepterer de hverken email, fax eller brevduer (hvis det var sådanne man havde gående på reposen)

Ih hvor blev jeg irriteret. havde jeg stadig boet hjemme havde jeg haft adgang til konvolutter og frimærker. men det har min kæreste og jeg fundet aldeles unødvendige i vores moderne tidsalder, hvorfor jeg nu skal en tur ud af lejelighed for at købe noget sådant.

Jeg kan vel i samme omgang gå forbi banken og anskaffe mig et checkhæfte således at de ikke skal besævres med bankoverførsler.

Jeg glæder mig helt enormt til alle klubber kommer med på de moderne internettider og tilmelder sig e-stævne. så slipper klubberne for alle mulige ukurante anmeldelser sendt pr mail (som jeg går ud fra er årsagen til at vi ikke her må melde pr mail) og som ryttere slipper vi for at skulle bruge gammeldags systemer som snailmail eller brevduer.

Der må man sige at det svenske system virkelig fungerer. der klikker man sig ind på klubbens hjemmeside og udfylder en formular online, trykker send og så er man meldt til.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 13:13

Hvis det er det største problem du må få idag, så bliver det da vist en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

det håber jeg da det gør
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 13:30

jeg håber skam at det fortsat bliver en god dag. Og at jeg får købt mig konvolutter og frimærker (sådan nogle bliver vel principielt også for gamle eller mister deres evne til at være porto n ok og så kan man jo købe et utal af 5-ørs mærker for siden at få nok klistret på sin konvolut.)

endvidere kan jeg så melde mig under fanerne for de amylase ramte og konstatere at mit spyt opløser den majsstivlese der er i limen på frimærker og derved kommer der også en strafportosag oven i...

spøg til side.

det er jo egentlig ikke et stort problem, blot et irritations moment når nu man havde sat sig ned og var gået igang med at melde og overføre penge. (Gad vide om de gætter jeg skal starte hvis jeg nøjes med at overføre penge og ikke sneder en anmeldelse...)

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 17:19

Sådan havde jeg det også da vi skulle melde til Holte.

Vi sidder den 17 og vil sende den pr email, men tada, ingen email at sende den til.

Så vi måtte sende med posten.

Det er skide irreterende når man ikke kan sende anmeldelse over nettet, når næsten de fleste klubber gør det på den måde.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 17:55

Det stævne har jeg også lige meldt til, og jeg undrede mig også over dette.

Men hvis det er nogen trøst, så afholder denne klub altid utrolig gode og store stævner, så det er næsten den konvolut og frimærke hver .

-Men jeg indrømmer det blankt, jeg nyder også den lethed det er at melde til de forskellige stævner efterhånden, så måske vi er blevet forvent?

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

Alså...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 06:18

Alså, kan ikke se problemet i at sende et brev. måske har den der sidder med anmeldelserne ikke adgang til internet?? Så er der jo ikke rigtig andre muligheder. Kan også være at klubben har været ude for at nogle anmeldelser går tabt, tja hva ved jeg? Der kan jo være så mange årsager?

Syntes tit jeg ser klubber hvor der ikke er registrerings-/kontonummer, sådan at man kan overføre pengene... Dette syntes jeg da er værre? For man må faktisk ikke sende penge i brevet, og hvis man ikke har cheks, ja hvad skal man så egentlig gøre? Syntes jeg personligt er et større problem, end at skulle sende et brev...

Men okay, der er vi jo så forskellige... :p

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

anmeldelser
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 07:47

Ja det er fedt at kunne melde pr. mail og sende penge pr. overførsel.. MEN..

Det er mindre fedt at sidde i sekretariatet og modtage anmeldelser pr. mail, hvor halvdelen eller mere mangler.. Oftest også telefonnr, så man skal lede efter det, for at kunne oprette rytter, hvilket man jo skal.

Derudover glemmer rigtig mange at skrive licens nr og navn på rytter på den bankoverførsel, de laver, så vi skal bruge rigtig meget tid på at finde ud af hvem der har betalt eller ikk.

HUSK hvis du sender pr. mail at udfylde anmeldelsen korrekt og fuldstændig

HUSK når du laver en bankoverførsel, at skrive rytternavn eller licensnr.

Så er det ikke blot nemt at melde til stævner, men også nemt at sidde i sekretatiatet..

En lille bøn fra en , der som oftest har mere end rigelig at lave der i forvejen.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Det skulle vel aldrig være fredericia
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 07:57

stævnet - jeg generede mig over det samme i går.

Nå men du må jo på posthuset - så slipper du for at få for mange frimærker - og i tilgift slipper du selv for at slikke på det

Selv efter den mørkeste nat, bliver det lyst igen.

0
0
Svar på denne tråd

Hva skal vi som stævnet så sige?
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 08:08

Jeg synes kun det er rimeligt at tilmeldinger sendes pr. post, der forfindes nemlig den mindste chance for at tilmeldingen forsvinder.

Mange mails bliver slettet pga. spam osv.

Og I glemmer hvem det er der får lorten smidt i nakken, når lille Lise ringer og brokker sig, da hun ikke er skrevet på startlisten... for hun har jo sendt tilmeldingen pr. mail.

Hvem er det så der får ballade? Det er de venlige medhjælpere til stævnerne, for det er jo aldrig dem der har sendt mailen der har lavet koks i det hele... nej nej.

Så jeg går stærkt ind for at sende tilmeldinger pr. post.

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*

Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
0
0
Svar på denne tråd

anmeldelser
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 08:42

Ja i Fredericia vil vi gerne have anmeldelserne pr. post.

Til sidste stævne i januar, var der også tilmelding pr. post. Alligevel fik vi sendt anmeldelser til næsten samtlige e-mailadresser. Jeg tror 6 forskellige steder havde rytterne brugt som anmeldelsesadresse.

De var jo ikke tjekket for anmeldelser, så mange ryttere var ikke på startlisten. Det er muligt, de har meldt til i tide, men ikke korrekt. De kan derfor risikere at skulle betale efteranmeldelsesgebyr.

Det har klubben faktisk ret til at opkræve.. Og så er fanden løs, kan jeg sige jer.

Det giver også sure miner og ekstra arbejde for os, der tager os af stævnet.

Men et er sikkert.. Det er anmelderens ansvar at udfylde og sende anmeldelsen rigtigt og til de rette og ikke stævnearrangørernes ansvar, at I ikke bruger de kanaler, vi stiller til rådighed.

Der står faktisk i DRF regelement i afsnit V 120 -1:

Modtagelse af anmeldelser.

Den arrangerende klub skal returnere anmeldelsesblanketter, der ikke er korrekt udfyldte. Optagelse i stævneprogram eller startliste, må derfor ikke finde sted, før klubben har modtaget en korrekt udfyldt anmeldelsesblanket.

Desuden i afsnit VI 149-2

Indskud

Er anmeldelsen og indskuddet ikke modtaget af den arrangerende klub inden anmeldelsesfristens udløb, betragtes den som en efteranmeldelse. For at ekvipagen kan få lov at starte, skal rytteren i så fald betale det for efteranmeldelse fastsatte højere indskud.

Den arrangerende klub og ikke alle mulige medlemmer af div. udvalg ol.

Lad os gøre det lettere for hinanden, ved at bruge de muligheder klubben stiller til rådighed om det er post eller e-mail og gøre det rigtigt.

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik nu aldrig meldt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 09:18

For før jeg var afsted mod posthus der havde de lukket. så det må blive idag eller imorgen. der er også tid nok.

På holte har jeg nu aldrig problemet med at melde pr mail. der har de så vidt jeg husker staevne@holte.rideklub.dk der sidder lis troeligt og tjekker mails nærmest hver dag.

Jeg kan sagtens forstå at det er svært at sidde i sekretariatet. det ma i endelig ikke misforstå. jeg har skam også selv været den der stod for at modtage anmeldelser. der må jeg indrømme at de mest korrekte jeg modtog var dem pr mail. mange af de andre var skrevet med boardmarker på et kaffefilter (ok overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg modtog faktisk en sådan).

Jeg synes også det var meget lettere at holde styr på de mange anmeldelser (som jo ikke er så mange til et c-stævne som det er til et landsstævne) digitalt. de kunne arrangeres meget lettere efter rytter i en mappe, let findes frem etc. hvor papiranmeldelserne hurtigt blev noget nussede af at blive bladret frem og tilbage i deres mappe. specielt de gamle blå på det tynde gennemslagspapir.

Personligt gør jeg selv meget ud af at mine anmeldelser er udfyldt korrekt, med navn, numre, fødselsdato etc. samt at min bankoverførsel indeholder de i props ønskede oplysninger. nogle steder hests navn, hvilket er besværligt når man melder tre eller fire heste.

med hensyn til anmeldelser der forsvinder har jeg aldrig været ude for det i forbindelse med tilmelding pr mail. det problem har jeg tilgengæld ofte haft med postdk. hvilket jo ikke gør mig venligere stemt over for denne måde at melde til på.

Jeg synes selv jeg prøver at formulere mig pænt når jeg ringer eller mailer om ændringer i forhold til hvad jeg har meldt. Jeg prøver også så vidt muligt at melde det jeg vil ride. men med anmeldelsesfrister mere end en måned før stævnet er det ofte svært at være så synsk.

Jeg glæder mig som altid til stævnet på fredericia. det var der skimle gik sit første landsstævne og jeg synes det er gode stævner der holdes der. Derfor skal jeg da også nok efterlve ønsket om at sende pr post.

Er der iøvrigt nogen der bager kage wderovre i år?

vic: jeg har ikke fået snakket med philip eller anne endnu, så jeg ved ikke om vi kan overnatte der. jeg tror dog ikke det er et problem. kan ske at vi skal fylde køleskab som tak.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 09:22

det er simpelthen så irriterende at mange danske klubber er lidt bagud...

Det svenske system er så smart Det går hurtigt og man slipper for alt besværet med konvolutter m.m

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Anmeldelser
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 09:39

Hej Line

Du skal være hjertelig velkommen til vores landsstævne.

Hvis bare alle ryttere brugte den ENE mailadresse klubben har istedet for alle andre, ville det absolut være den nemmeste måde at anmelde på. Giver dig helt ret.

Men med tiden lærer rytterne det nok og så bliver det nemt.!!

Altså os i sekretariatet får jo aldrig kage eller noget.. der er aldrig nogen der tænker på os... .. Nej passer ikke..

Vi plejer at sige, med chokolade kommer man rigtig langt

Vi ses i marts.

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

stævner
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 10:32

Jeg kan nu ikke se det store problem i at tilmelde pr. almindeligt brev. Jeg sender altid anmeldelsen til den angivne adresse - det være sig mail eller pr. post. Kan dog sagtens forestille mig, at der er mange, som bare sender anmeldelsen til en eller anden e-mail adresse, selv om det ikke er angivet at dette er meningen til det pågældende stævne.

Selv om det er nemmere at sende mail, så gør jeg kun det, hvis det står tydeligt, at det er meningen! Netop for ikke at risikere, at ens anmeldelse bliver overset. Og apropos at det er mere sikkert at anmelde pr mail, så er jeg uenig i dette. Var til stævne i RBH sidste weekend, hvor jeg meldte pr mail, og der gik altså noget galt - min anmeldelse blev i hvert fald ikke modtaget! Dog var de flinke, så jeg fik lov at ride til almindeligt indskud, men det er jo ikke alle klubber der er så flinke...

Wildly

Lider af "Paranormal Noia"

- og er medlem af AWR

Candyfloss forever!

Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

kviteringsmails
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 10:54

Der synes jeg så at mange klubber er så søde at de lige sender tre linier, med 'din anmeldelse er modtaget' Dette kan man jo få programmet til at gøre automatisk. så er man sikret at den er nået frem.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

anmeldelser
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 11:02

Der arbejdes jo pt. på et system, hvor der samtidig med en bankoverførsel automatisk bliver føjet til stævneprogrammet - det vil altså sige, at såfremt der ikke bliver betalt, kommer man ikke med på startlisterne.

Dette vil også spare sekretariatet for meget arbejde, da man så ikke længere manuelt skal taste alle anmeldelserne ind. Men systemet er vist ikke helt færdigt endnu, så vi skal nok ikke forvente det førend til næste år ;-)

MVH
Trine

Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd

ThrineH
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 11:42

mon ikke det er e-staevne.dk du tænker på. her vil det være muligt at betale med dankort også.

Jeg glæder mig meget til perry får det helt færdigt og klart.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Bimsemor...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 11:47

Nu lyver du vist .

Du skriver: "Altså os i sekretariatet får jo aldrig kage eller noget".

Jeg mindes ellers et ret hyggeligt sekretariat, hvor der var kage i store mængder.

-Godt nok ikke fra de startende ryttere, men fra "hesteboksen".

Jo jo, tro ikke jeg ikke har bemærket den jævne strøm af små piger, som transporterede kage, kaffe, pommes frites, ribbens-sandwice m.m direkte fra "Hesteboksen" og op i sekretariatet, næsten hurtiger end Marianne Kjølby kunne nå at lave det .

Men det skal være jer vel ondt, for det er vist de færreste der forstår, hvor meget frivilligt tid der går med at arrangere et så godt stævne som jeres .

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

line...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 12:10
Jo, det er meget muligt - kan ikke huske hvad Ann Mertz kaldte det, men hun var varm fortaler for det til sidste distriktsbest. møde.. (y)

MVH
Trine

Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd

stævner
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 12:22

Anima.. Nu skrev jeg: nej passer ikke, bagefter

Jeg vil så sige, vi er blevet mere diciplinerede nu i det nye stævne udvalg.

Kaffe , kaffe og masser af kaffe og så måske et enket stykke kage( eller 2)

Der skal nu fyldes op i sukkerdepoterne, når man sidder fredag fra 16-24, lørdag fra 06-0.30 og så lige en lille søndagsvagt fra 7- 17..

Så er man altså godt brugt.. Men det er sjovt og spændende. Man møder en masse (for det meste) glade og hyggelige mennesker. Og så er det faktisk først bagefter man opdager hvor træt man er.

Følelsen af at have lavet et godt stævne, og tilfredsstillet en masse ryttere med alle deres underlige bytninger og laven om undervejs. Vi gør det med et smil og vi tager heller ikke efteranmeldelsesgebyr, når anmeldelserne ikke er kommet frem som de skulle. Det gælder jo netop om at give vores gæster en god oplevelse, så de får lyst til at komme igen.

Derfor er det også utrolig dejligt, når så mange kommer op og siger farvel når de kører og fortæller, de har haft et godt stævne.

PS hvordan går det med jeres projekt..?

Bimsemor

Besøg vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider