|
|
| halvpart - hvor meget må det koste? |
|
|
Jeg vil gerne have halvpart på en hest. Jeg forestiller mig at ride 2-3 gange om ugen. Hvor meget må det koste? Mange hilsner Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommer an på... |
| Forfatter:  |
Gitte (Tyran) |
| Dato:  |
14-02-2007 14:08 |
|
hvor i landet, opstaldet privat eller ridecenter, og mange andre ting.. f.eks. i sdr. jylland på en skovturshest kan du tit få gratis eller til 2-300kr/md. men i KBH er priserne vildt forskruede..
MVH. Gitte og hypperne! rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halvpart |
Xmille |
14-02-2007 14:10 |
|
jeg gav 600 for helpart, men det var også min venindes og så stod den hjemme hos hende, 
skøn frieser vallak/hoppe købes til godt hjem med smukke omgivelse og 10 hektar fold, med anden hoppe. gerne tilredet i dressur. Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halvpart |
mailey-skat ♥mailey♥ |
14-02-2007 14:52 |
|
jeg giver 300 kr i halvpart og 100 for at bruge ridehuset. alstå 400 om måneden, men så sparer jeg også 120 kr fra hesteleje i undervisning, men det er også kun fordi at rideskolen ejer den anden halvdel 
den lykkelige halvparts ejer på Mailey <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg giver 400 kr i måneden, og har mellem 3-5 dage i ugen. Hesten kan LA klasser i dressur, og springer stort set alt. Jeg må gøre med den lige hvad jeg har lyst til, bare jeg passer på den. Jeg passer den præcis som var den min egen..
M.V.H Cathrine & Zeppelin * * * Kloge mænd tisser ikke mod vinden * * * Næsten nyt Eskadron underlag sælges.. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg har haft søgt efter en part, krævede ikke noget for det andet end at personen skulle behandle hende godt..  Tror det er meget forskelligt med priserne. Alt after hvor i landet det er...
Mvh Louise EVNEN TIL AT VILLE, SKABER EVNEN TIL AT KUNNE!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog. |
|
|
Jeg giver 700,- om månenden for min helparts-hest  Jeg rider derfor 5-6 gange om ugen. Da jeg fik part i hende kunne hun dårligt gå en LC. Pt ligger vi nu og træner LA5-6. Jeg har dog selv trænet hende op til dette. Men umiddelbart synes jeg prisen er ret fair, hérinde i KBH området  Desuden må jeg stortset alt med hende  Vi springer også - dog ikke så højt grundet tidligere skade, men hun elsker og kan skam sagtens. Skovture osv osv.
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.
^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hiuhouyguy |
Logio |
14-02-2007 15:48 |
|
Gitte Tyran: Hvordan kan du sige at priserne er forskruede? Altså det er jo ikke fordi vi i København er mere grådige end jyder, men i KBH kan man altså bare ikke få opstaldning på ridecenter med alle faciliteter smidt i nakken for 1000 kr. Der skal man op på 3-4000 kr. Fordi der er flere der vil bo i KBH end i Jylland. Det forstår jeg godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hkm... |
Melisse |
14-02-2007 16:22 |
|
Logio: Nu ved jeg ikke hvornår du sidst har været i Jylland.. menem når du kommer her over igen og finder et af dine før omtalte ridecentre til 1000kr i mdr.. så giv lige lyd fra dig, så jeg kan spare 2500kr i mdr.. -Griner- og ja.. jeg vil stadig hellere bo i jylland..  Karina: Hvad med at se dig om efter en "passe hest", jeg har en fantastisk sød og ikke mindst dygtig barnepige til Ariel, hun kommer hver onsdag og hvis jeg ellers er forhindret.. det er en super aftale for os begge to.. Melisse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar på "passe hest" |
|
|
Det var et rigtig godt forslag - selvom jeg er 28. Det er vel i bund og grund vel egentlig også det, det handler om, når man har part i en hest - at passe og pleje den. Mange hilsner Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser på opstaldning |
|
|
Har også lige en kommentar vedr. priser og opstaldning. Jeg får undervisning én gang ugentligt på en privat rideskole, og der koster det 1400 kr for en hest og lidt mindre for en pony. Der bliver muget hver dag, hestene er på fold 7 dage om ugen, og der er adgang til ridehus, ridebane, springbane m.m. Så det kan altså godt lade sig gøre. Jeg tror, det har meget med at gøre, hvor stort det er. Det føromtalte sted er vist egentligt mest til eget brug. De har selv 9 heste inkl. dem de selv rider til og sælger videre og 11 optaldede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg giver... |
|
|
500/mdr for halvpart på begge min venindes to heste - det er cirka 1/8 af de udgifter hun har til dem, vi står i København. Vi deles om alt arbejdet med dem.
Hertil kommer ridehuskort, som er 200 pr mdr.
Det synes jeg selv er fair, endda billigt - men jeg ved også at det er en hjælp for hende at jeg er der.
Og jeg tror det er sådan du skal se det - du er en hjælp for heste-ejeren, men hun har også mange udgifter til sit dyr.
Jeg ville dog ikke give over 1/3 af ejerens udgifter pr mdr - og i kroner og øre ikke over 1000 kr alt inkl - forudsat at vi deler det staldarbejde der er.
Anissi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil... |
|
|
.. nu også sige at priserne er meget høje omkring København.. jeg har set annoncer nogenlunde som dette : sød hest søger rytter. jeg søger en part 2 gange om ugen til lille peter.. han er 7 år gammel, han er dansk varmblod. han går pt LA til stævner, men med kapacitet til mere. i springning er han også super. til stævner går han pt LB på distrikssplan, tit med placering. til træning springer kan han dog springe mere, og han viser super glæde ved at springe.. han står opstaldet på stort ridecenter med alt. store udendørsbokse, 2 store ridehuse, 2 store dressurbaner + 1 STOR springbane udendørs.. der er skridtmaskine, så han får den bedste træning, de dage jeg ikke lige har helt tid.. det koster 800 kr om måneden for 2 gange om ugen.. grunden til den lidt høje pris er at stedet er dyrt, på grund af alle faciliteterne.. den part jeg søger er en part, som gerne vil ride i skoven. jeg står selv for springning, vi får undervisning en gang om ugen.. dressuren vil jeg helst heller ikke have andre til at være med i, da peter er en svær hest, og vi lige er nået så langt.. så parten vil blive til skovtur eller tur i skridtmaskine, da dage parten har ham.. ___ det var så bare et eksempel på hvordan nogle søger part omkring københavn.. ja, jeg ved det er dyrt at have hest.. var det ikke så dyrt, ville jeg da helt klart have min egen.. men det jeg ikke helt forstår er, hvorfor det er parten der skal betale for hesten.. det er fair nok at parten betaler lidt, men synes ikke det er fair at part næsten betaler halvdelen af staldlejen.. hvis ikke man har råd til hesten uden part, synes jeg man skal overveje, om man burde have hest?? __ men til dit spørgsmål.. jeg synes at 200-400 kr er passende for en part.. alt efter hvad du må med hesten og hvad aftalen er.. jeg giver pt 400 kr for part på chanell 2 gange om ugen + når ejer ikke kan selv.. (desværre flytter hun til jylland her den 24/2, så derfor søger jeg igen) men reglen må være, hvad er du villig til at betale?? se på hvad du må med hesten, om det er dig der gør ejer en tjeneste, eller alt andet.. se på alt, og se om du synes prisen for den er rimelig.. held og lykke med det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser. |
|
|
Mvh. Lene
Lækker fjordhest udlånes til dygtig dressurrytter eller til ifoling. Er kårede i 1. kl. Har termin 10. april og udlånes fra 1/5 eller evt. før/senere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil bare gerne have hjælp |
luigi |
14-02-2007 19:32 |
|
Mine heste kan rides gratis... Jeg kunne godt bruge en til at hjælpe mig lidt med at ride mine, jeg har lidt meget arbejde for tiden, og ville da nyde hvis der kom en sød pige der kunne ride mine et par gange om ugen, så kunne jeg jo bruge den tid på noget studie, eller??? Så som min signatur siger, giv endelig lyd fra jer hvis der er nogle der har lyst...
mangler en til at hjælpe mig med at holde mine 2 heste igang, så kender du en, eller har du selv lyst til at ride gratis et par gang i ugen så kontakt mig. Hestene står ved slagelse....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krohne... |
|
|
Du har helt ret, annoncer som den er meget typiske...
Det springende punkt, hvad angår pris, er for mig hvad man må med hesten. Når man som annoncen over for kun må ride i skoven - fordi ejer egentlig ikke vil dele sin hest med nogen, men bare gerne have en fridag en gang i mellem - så er 800 kr helt hen i vejret efter min mening. Også selvom hesten står et sted der koster 1000 kr.
Det vigtigste for mig er at ejeren har lyst til at have en anden med ind over - og dermed også acceptere at jeg smitter af på hesten.
Det mest r*vsyge i verden - ja undskyld sproget - er at være part på en hest hvor ejeren ser én som et nødvendigt onde, enten for at hesten kan komme i skoven eller økonomisk. Dét er bare ikke fedt. Så det er også en ting man kan kigge efter - hvordan ser ejeren på dig?
Anissi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anisssi. |
|
|
Er enig med dig. Sådan kunne jeg heller ikke finde på at behandle en part. Eller et menneske i det hele taget. Ellers skal man lade være med at have part. Min tidliger part, måtte stort set ride det hun ville og jeg var taknemlig for hendes hjælp. 
Mvh. Lene Lækker fjordhest udlånes til dygtig dressurrytter eller til ifoling. Er kårede i 1. kl. Har termin 10. april og udlånes derefter. Kig ind på min hjemmeside: www.hundeogkattesitter.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| part på hest |
|
|
Jeg har pt. 1 part på min hest, hun rider det hun vil 3 gange om ugen, uden det koster hende en krone. Jeg så hende ride et par gange og det så meget fornuftigt ud. Der kommer en mere og skal til at ride ham 2 gange om ugen, hende kender jeg fra tidligere og får undervisning af den samme. Grunden til jeg har brug for 2 parter pt. er graviditet, efterfølgende håber jeg da et ihvertfald en af dem bliver ved at ride, da det tager tid m. 2 småbørn under 3 år. Jeg har heste hjemme, så de koster mig ikke så meget. Så hvorfor skal jeg tjene på andre rider ham mens jeg er gravid og mangler tid. Forstå godt dem der har hest opstallet "ude" har nogle udgifter der skal betales, men at nogle parter betaler halvdelen eller mere af ejers udgifter, syntes jeg er helt urimeligt, de har jo valgt at ha` hest. selv om de ikke har tiden eller økonomien til det.
Ledige hestebokse se præsentation......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|