Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kørselspenge - hvad kan man forlange?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 17:16

Hejsa.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Vi er 5 sygeplejerskestuderende, der skal i praktik 40 km væk i 3 måneder (altså 80 km i alt pr dag)

Jeg har fået lov til at låne min kærestes bil til at vi kan køre derop i.

Dilemmaet er nu, hvor meget jeg kan tage for, at de kører med?

Følgende skal tages i betragtning:

• Et buskort koster 600 kroner om måneden, og man skal venter 1 time efter vi har fået fri. Desuden kører denne ikke i weekenden.
  • Man kæreste "frarøves" sin bil, som han betaler forsikring, vægtafgift etc. til.
  • Turen er på 80 km i alt.
  • Vi skal derop ca. 16. gange om måneden (4dage om ugen)
  • Bilen kører 10 km/liter

Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal tage. Benzinen skal selvfølgelig dækkes ind, men der er jo mange andre udgifter ved at have en bil.

Hvad synes I/har I erfaringer?

Mvh Rine

0
0
Svar på denne tråd

kilometerpenge
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 17:19

mener at normalt når du kører for arbejdet får du 3 kr pr. kørt km.. så dækker det udgifterne.. så kan de jo dele mellem de fire.. det synes jeg er fair nok..

Hvad er bedre end en fjordhest? {>
0
0
Svar på denne tråd

Da min kæreste
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 17:20

skulle på en skole, som lå i den anden ende af landet kørte han sammen med en bekendt. Han blev hentet på en station også kørte de derfra sammen til skolen. Sammenlagt var det nok omkring 100-110 om dagen. 5 gange om ugen.

Han betalte 200 kroner. Det syntes jeg var fair.

Det kan godt være der er slid på bil og hvad ved jeg, men du skal jo alligevel kører vejen selv. Så det syntes jeg ikke man som sådan skal i beregne.

Men det er fint at regne ud hvad man bruger af benzin også dele det ud.

Men jeg ville sige 200 kroner max. pr person. Så har du vist også fået dækket div udgifter.

Tilgengæld syntes jeg også du kan kræve de står på et bestemt sted, når du skal hente dem. Som på stationen, hvis der er en sådan.

Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Se mine billeder på: s118.photobucket.com/a...ky02_2007/

0
0
Svar på denne tråd

De kan jo
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 17:35

betale de 600 kr., som de skulle have betalt for et buskort, så får du tjent benzinen ind + lidt ekstra til slid på bilen mv. Er der så nogen der ikke vil det, ja så står det dem jo frit for at tage bussen.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

tak for bud
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 19:43

Tak for buddene.

Jeg er virkeligt i tvivl. Jeg havde selv forestillet mig omkring 250-350 kr, men ved ikke rigtigt om jeg kommer til at underbetale mig selv?

Mvh Rine

0
0
Svar på denne tråd

250,- pr mdr pr mand
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 20:17

så tror jeg det er helt fint... ville aldrig tage hvad bussen koster...

du kører jo selv i bilen.. og får derved fradrag fra staten. Så 20-50,- pr mand tror jeg vil være helt fint... for dig.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 21:23

Syntes måske også max 300 ville være helt fint.

Det er alligevel 1200 om måneden - Og du skal jo selv derop.

Ville aldrig kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg forlangte 600 pr mand. - Selv om det stadig ville være nemmere for dem end bussen.

VH Anja.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

Pigetøj str 80 /86 købes

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 22:19

Jeg mener at dem der kørte med mig da vi var i praktik sidst gav omkring 10 kr pr dag pr vej, dvs 20 kr om dagen sådan cirka. Grunden til stykket lyder sådan var, at nogle gange var det kun den ene vej det kunne hænge sammen at køre sammen. Det kan nemlig være ret svært at få tingene til at hænge sammen når man har forskellige studiedage osv. fandt vi ud af.

Mette (Blossi): Nej, man får netop ikke fradrag fra staten som sygeplejestuderende, eftersom man er på SU og derved i forvejen får tilskud til bus/tog, uanset om det så kan bruges eller ej...

-Maria

Nu den lykkelige ejer af fjordbissen Kasper! :D

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 23:11

Det er lige det.. For du kunne jo også gå hen og blive syg en uges tid eller to. Så skal de jo finde alternativ transport

( Og sådan lidt hurtigt ).

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

Pigetøj str 80 /86 købes

0
0
Svar på denne tråd

da jeg havde nogle med op og køre
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 09:33

til Herning fra lemvig fik jeg 25 kr. pr. mand pr. vej, og der er 72 km. hver vej, altså 144 km. i alt om dagen

Det havde jeg det fint med, da jeg fik fradraget i kørelsen også så gik det fint.

Jeg ville ikke tage det samme som man skulle give i det offentlige. Men se om jeg ikke kunne finde en ordning alle var glade for

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Benzin...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 09:48

Jeg ville nok regne ud, hvad det koster i benzin, dividere det med 5 og så runde lidt op (altså i stedet for at tage f.eks. 234 kr, kunne du tage 250).

Som der er skrevet, så skal du selv turen alligevel, og hvis de betaler for meget, så bliver det rigtig besværligt for dig, hvis du en dag ikke skal køre turen, fordi du er syg eller lignende.

Det er jo alt andet lige også en fordel for dig, at I deler benzinen. Hvis de ikke kørte med, blev det jo også dyrere for dig selv.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 10:09

At man overhovedet kan overveje at tage 600kr fordi det er det et buskort koster, synes jeg er rigtigt grisk. Ja, der er andre udgifter end benzin, men du skal jo selv derop. 600x5 personer er immervæk 3000kr om måneden!Og så meget koster det ikke at komme frem og tilbage + evt. en smule slid som du også ville få hvis din kæreste kørte dig eller du kørte alene. Hvis man antager at benzinprisen er 10kr pr liter, så er du dækket ind, x det med 8( den kørte 10km pr liter, og i skulle kører 80km), så koster det ca 80kr pr dag. det deler du med 6 ( i er 6 personer, det er 13,3, rund det om til 14. altså koster det max 14kr pr dag at tage afsted. det er 16 gange om ugen, så ganger du de 14 med 16 = 224. Rund det op til 230kr pr månede, så er du dækket helt ind, og ingen føler sig snydt.

At din kæreste bliver frarøvet bilen er hans eget problem, det var ham selv der gav jer lov, så dine veninder skal ikke betale for det. Han kunne bare have sagt nej.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er helt enig
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 10:42
med Chulek ♥mana♥.

- Line.
med Queen, Darling og Capzeda
KAT I pony sælges

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 11:11

lade være med at undre mig lidt over at det skulle være forbudt at tjene lidt på at køre for andre.

Synes altså det er en sjov indstilling.

Du skal jo derop alligevel - ja, men lige meget hvordan du vender og drejer det så er man altså afhængig når man man har andre med.

Selvfølgelig skal de da betale for bensinen, og der skal da også falde lidt for diverse andre udgifter.

Hvis de er utifredse kan de jo så bare tage bussen.

Jeg kører tit gratis for folk, men jeg forventer at de i det mindste spørger om de skal give et tilskud, så kan jeg selv sige nej tak.

Karin

Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for bidrag
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 11:57

Chulek ♥mana♥ - jeg ved ikke om de 600 var myndet på mig, men det vil jeg jo heller ikke tage - prisen er bare nævnt for at sætte prisen lidt i relief.

Mht til kørselsfradrag fra staten, så får man ikke noget, når man er studerende.

Men tak for alle bidragene!

Jeg kan nu ikke helt forstå hvorfor i stejler sådan over at jeg så vidt som muligt gerne vil have de reelle udgifter til bilen dækket. Benzinen er jo kun en lille del af udgifterne.

Mvh Rine

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 12:30

Nu har jeg lige været på et kursus hvor der var 25km hver vej.

Jeg havde 2 oppe at køre, og de gav 10kr pr. vej.

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
My Stile - Your Passion
Medlem af Anonyme Colaholikere
0
0
Svar på denne tråd

Bagateller nej...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 12:56

Jeg synes altså ikke man kan tillade sig at nedgøre prisen som bagateller hvad angår slidtage, forsikring og vægtafgift af bilen.

Eks. vores bil kører 18 km på literen og benzinen koster i gennemsnit 9,5 kr.

Vi har 35 km hver vej på arbejde.

Dette giver en pris på benzin på: ~37 kr. pr. dag.

Efterfølgende er fordelt på alle dage om året og ikke kun arbejdsdage.

Værdiforringelsen af bilen er vel 10.000 pr år (lavt sat)

Dette giver så : ~27 kr. pr. dag

Forsikring på 5000 om året giver: ~14 kr. pr. dag

Vægtafgift på 4500 om året: ~12 kr. pr. dag

Reperationer ca. 10.000 om året +/-: ~27 kr. pr. dag.

Totalt for at komme på arbejde pr. dag: 117 kr.

Her er det altså kun de 37 kr. der er benzinen...

Og er er endda ikke medregnet forrentning af lån samt afbetaling på lån... det er dyrt at have bil ;-)

Det vil så sige at for mig koster det 1,7 kr. pr. kilometer at køre i dytten, HVIS skidtet var betalt kontant. Det er den så ikke, så det er nok nærmere statens takst på 3,35 det koster.

Derfor ville det være mest fair med følgende regnestykke:

((3,35 kr/km)*(kilometantal))/(alle personer i bilen) = sum fra hver deltager til dig.

Noget andet er nok at jeg nok højest ville få snøvlet mig op til en afrunding af hvad det koster i benzin .

Inden nogen får ondt vil jeg lige påpege at ja vi får fradrag, men det gør Rine ikke. At fradraget kun tæller ca. 1/3 er jo så hvad det er...

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider