Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Højdespring - lørdag aften
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 11:01

Hvor mange herinde var på Vilhelmsborg og se bl.a. højdespringskonkurrencen? Jeg var vild imponeret over at de heste kunne hoppe så højt, især den Felix Hassman red. Men også Michael Aabos hest var imponerende. Den fik det til at se så nemt ud.

Mvh. Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Savner dig hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 11:38
Det var jeg ikke... hvor højt kom de op på? de skulle slå en ller anden rekord ikke?
0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 12:18

Kom de ikke op på 220cm, det var Michael der vandt i hvert fald...

www.jbkhorseshows.dk

Hilsen tidl. *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes
We censor music then give children guns...
- Darren Hayes
Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden
0
0
Svar på denne tråd

220 cm...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 15:33

Jo, de sprang - eller dvs. det var kun Michael Aabo og Leviathan, der kom over - 220 cm. Carsten Ganderup/Liwe Star kom over 210 i 2. forsøg og rev så 2 gange på 220. Felix Hassmann kom over 210 i første forsøg men trak sig efter at hesten stoppede første gang på 220.

Michael havde også en nedrivning på 220 (var ellers fejlfri), men det tror jeg var ligeså meget på grund af hesten blev en smule for ivrig, stampede op og sprang til siden, så han fik en ret dårlig tilridning.

Om så springet havde været halvt så stort, så tror jeg godt nok ikke jeg havde turdet ride på på den måde

Hilsen
Tina

Klipning af heste tilbydes i Århus-området. Send en besked eller mail!

0
0
Svar på denne tråd

Sippet tante
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 15:47

Ja, jeg er så en af de sippede tanter der ikke bryder mig om at se højdespringning.

Jeg synes simpelthen det er at trække for store veksler på hestens villighed, og en unødig anstrengelse af dem både fysisk og mentalt..

Det virker måske dobbelmoralsk når jeg selv er konkurrencerytter med stort K og har "budt" mine heste adskillige 1.60 m baner, men det er der min egen personlige grænse går..

Hestene er sikker ligeglade med rekordforsøg, hæder og ære..

Jeg er ikke decideret modstander af højdespringning. Har blot erfaret at jeg ikke bryder mig om at se på det, fordi jeg synes hestene betaler en for høj pris..

Nu med SUPER hestepasserne Sandra og Sandra :-)

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 19:41

Verdensrekorden er 2.47 m

Jeg har vist højst sprunget 20 cm men det skal der laves om på til foråret

Mvh. Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Savner dig hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Michael Aabo
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 20:10

Til jer der ikke var på vhilmsborg og se det har jeg sat et bille ind på mobil

hans sidste spring 220

0
0
Svar på denne tråd

Kunne ikke være mere enig.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 08:50

Du har helt ret Susan.

Men det er jo også netop fordi man bliver ved indtil det mislykkes. Og det er da imod al det man jo ellers lære. Man skal altid slutte med noget godt.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)

Hingsteføl sælges: Oldenborg født 12/5-06 og ½ Dartmoor født 3/5-06

Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.

0
0
Svar på denne tråd

nej tak
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 09:39

Højdehopning er heller ikke min kop the... Jeg synes at 120 er højt når jeg springer. Ved 130 går min grænse. Så vil jeg ikke mere. Tænk at de spring en meter højere end det!

Jeg kan mærke at jeg er enig med Susan og oxalia i deres betragtninger om selve ideen med højdehopning, men jeg kunne godt blive grebet af det som publikum i et fedt tilrettelagt show...

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Leviathan
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 10:17

Vi så også højdespringningen, men det som vi egentlig kom for at se var Jos Lansink som altid har været vores store forbillede.

I højdespringen lagde jeg mærke til Leviathan (hvid-skimmel )( holstenerbrændemærket ) som jeg ikke har set før, det var en dejlig hest syntes jeg. I dag har jeg så fundet ud af at han har Landgraf 1 som farfar og Cantus som morfar og at han er vallak.

mamai
0
0
Svar på denne tråd

Højdespring
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 10:43

Vi kan godt blive enige om at det er hårdt for hestene at springe højde spring. Men derfor syntes jeg alligevel at det imponerende at se.

Jeg undrede mig over dem som sprang højde spring på de heste der tidligere på dagen havde gået en stor klasse. Dem var der et par stykker af.

Michael Aabo's Leviathan, bliver vist mere eller mindre kun brugt til højde spring, da den ikke er så go' på alm spring m bomme. Man så da også flere gange at den ramte noget på oxeren.

Men en dejlig hest, der dog blev noget ivrig til sidst.

Felix's hest sprang imponerende højt over, men "allerede" fra 190 tøvede den meget hen til muren, men sprang dog højt over alligevel. Så jeg kan godt forstå at han ikke valgte at prøve 2 gange på 220. Hesten så ikke ud til at den havde det fornødne mod til det på dagen.

Kh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke nerver til det
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 11:14

Jeg er primært dressurrytter men ser dog meget military. Jeg kan ikke lide at se højdespringning da jeg ikke kan lade være med at tænke på den belastning hestens forkoder bliver udsat for.

Jeg syntes 160 cm er rigeligt, det virker meget stort når man står som hestepasser ved siden af opvarmningsspringene og hestene kommer flyvende.

Til Susan:

Jeg får dressurtræning af Karin Semberlund, og hun har rost dig meget efter samlingen med militaryrytterne

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Træner for

HKR's Ponygameshold

Amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

Liwe star
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 11:14

Det er da rart at vide at liwestar om ikke andet så er god til højdespring. Den hest har jo altid tidsfejl.

At jeg så heller ikke mener at højdespring er noget for mig og mine heste er en anden sag.

Jeg forstår ikke man vælger at ride en højdespring på en hest man mener er egnet til at gå med til de 'normale' konkurrencer. det er jo en anden type hest der er god til det. ofte skal den helst ikke være for forsigtig og så skal den bare være brav.

Jeg var ikke ovre og se det, men hørte fra pålidelige kilder at carsten havde sine blinde briller på. det skulle have været ret imponerende hvad liwestar gjorde for at komme over på den anden side af de to meter.

Leviathan har jeg altid syntes var en dejlig hest. smuk og med masser i kassen. dog ikke forsigtig nok til at gå almindelige klasser, men som højdespringshest har den jo virkelig vist sit værd. Også at den bliver ved at være på toppen i højdespringningen.

Jeg havde tænkt at jeg skulle se rekordforsøget på holte til deres landsstævne. så må vi se hvad det bliver til der.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider