Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

2 hunde
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 20:35

Min kæreste og jeg har i forvejen en skøn grå, neutraliseret schæfertæve på snart 2 år (til marts)Ally. Ally elsker at være i selskab med andre hunde og løbe rundt og lege. Vi har i laaang tid gerne ville have en hund til - en hvid schæfer. Nogle ting holder os dog tilbage. Grunden til at vi gerne ville have en hund til er til dels pga Ally og dels pga at vi altid har ønsket os en hvid schæfer.

Jeg arbejder fra 7-15 eller 15-23 så nogle gange sker det jo at Ally må være alene hjemme i 8 timer. Hun er i hele vores have samt garagen hvori hendes hundehus står. Det er i de tilfælde jeg også tænker på om hun ville have glæde af en anden hund så hun ikke er helt alene?

Der er så mange ting der taler både for og imod, puha.

For :

• Det tilbagevendende ønske om en hvid schæfer
  • Det at have 2 hunde i huset (passer tit min mors gamle lab. og når hun er taget hjem igen er der, på trods af Ally, helt "tomt"
  • For Allys skyld

Imod :

• Hvad gør vi når vi skal nogle steder (det er jo ikke sikkert at det er alle der sætter pris på at få besøg af 2 store i stedet for 1)
  • Mere skidt og snavs
  • En til at holde styr på ude hos hesten (hund kommer med mig ud til hest)

Mht at kunne tage den med rundt til andre, så havde vi overvejet at tage dem med på skift til dem der kun vil hvae besøg af 1 hund og ellers lade dem bliver hjemme (selvfølgelig vel aktiverede og fysisk/psykisk trætte)

Hvad ville i gøre og hvordan gør i jer der har 2 hunde?

Hvad var det der gjorde at i overvejede 2 hunde og er i glade for valget?

Er det egoistisk at ville anskaffe sig en hund mere på de grundlag vi vil?

Vi går til hundeleg om lørdagen og Ally skal begynde til agility. Hvis vi anskaffer os en til vil den komme til hundeleg og alm. lydighedstræning/hvalpetræning i starten selvfølgelig. Når så den har alderen ville den også skulle gå til agility.

På forhånd tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

vi har 3 hunde
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 21:05

vi fik hund nr 2 da holly var lige godt 1 år, holly er schæfer/labrador, og hund nr 2 vilma, er en sct bernharder.

vi vlagte hund nr 2 fordi jeg gerne ville ha en bernharder og fordi vi syntes 2 hunde har meget glæde af hinanden, selv om der er stor forskel på deres aktvitets niveau.

Vi købte en bernharder med tavle da jeg gerne ville gå til udstilling og avle lidt, men det belev det ikke til da hun kom til skade og nu ikke må bruges i avlen.

nr 3 fik vi fordi holly fik hvalpe, hvalpene blev alle solgt men efter 4 mdr ringede en af hvalpekøberne og fortalte, at troja kun sad i hundegården og havde gjort det siden de hentede hende, hende fik vi hjem igen samme eftermiddag som han havde ringet, og hun skal ikke videre.

når vi er nogle steder er hundene hjemme, vi bor så også på en gård og de løber frit hele dagen og så har de en sofa inde i hestestalden som de ligger i og kurve nede i kostalden hvor de også altid kan komme ind.

jeg syntes ikke det er egoistisk at i anskaffer hund nr 2, hvis det er det i har løst til så gør det.

det lyder til at i har overvejet det grundigt og at i er jeres ansvar beviste så jeg kan ikke se at der skulle være noget galt i det.

Venlig hilsen Camilla p

irishcob hingsteføl sælges er efter wild irish jo-jo og O`Sullivan

ensfarvet med 4 hvide sokker

schæfer/labrador hvalpe sælges er født 5/11-2006

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 21:26

Men hvad gør i når i skal nogle steder.? Er alle hunde bare altid hjemme eller tager i nogle med eller hvad gør i...det er jo der vores store spørgsmål ligger?

Om dagen når Ally er alene hjemme er hun udenfor men bliver det aften er hun indenfor og hun sover indefor.

0
0
Svar på denne tråd

de er hjemme
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 21:49

alle sammen, det sker da at vi har troja med, men de andre har aldrig været med rundt.

grunden til at vi har troja med er at hun intet har oplevet fra hun var 2-6 mdr, så derfor er hun lagt bagud på mange måder.

vi har aldrig haft de andre med og en af grundene er at vi først nu har fået en bil hvor de kan være i.

så kom i bare, hop ud i det.

Venlig hilsen Camilla p

irishcob hingsteføl sælges er efter wild irish jo-jo og O`Sullivan

ensfarvet med 4 hvide sokker

schæfer/labrador hvalpe sælges er født 5/11-2006

0
0
Svar på denne tråd

Mine forældre tog deres
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:48
Hund med, da hun ellers splittede huset ad. Hun var tilfreds med at vente i bilen (med lufteture) i kortere tidsrum. fx familiefester. Ellers kom hun i pension- og det elskede hun!
Min egen hund havde jeg mest muligt med mig- med det resultat, at han brød ud og ledte efter mig- engang var ved at æde husværten, der skulle fodre ham. (Vel at mærke en husvært, der dagligt kom på ejendommen for at passe kvæg og høns!)

Men hvis Dina og Bille var sammen, så lavede de ikke ulykker. (De var søskende).
Jeg ville lade hundene være hjemme sammen -og finde en til at fodre dem, hvis det er mere end en dag, vi taler om.

Mvh xtiny
---

Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse. ♥

Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:53
Det bliver aldrig mere end 1 dag. Det jeg tænker på er hvis de har været alene hjemme, udenfor, i 8 timer og så vi laver aftaler igen om aftenen...hvad gør i andre så der? Er det synd? Nu tager vi Ally med hvis hun har været alene hele dagen. Vi laver kun aftaler hvor vi kan hav hende med hvis hun i forvejen har været alene 8 timer..
0
0
Svar på denne tråd

To hunde
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 10:06

Ja vi har også to hunde.. Og det eneste problematiske er faktisk det du selv nævner.

Da vi kun havde den ene, var han med os stort set overalt (meget rolig lab.). Da vi fik nr. 2 var det ligesom slut.

Der er, som du selv skriver, ikke mange, der har lyst til at få besøg af to store hunde (specielt ikke da vores nr. 2 er en omend meget godmodig, så hyper-aktiv damphund).

Vores er alene max 7 timer dagligt - og langt de fleste dage bliver det kun til 3-4 timer. Så i disse tilfælde tillader vores samvittighed os godt, at vi kan lægge planer om aftenen ( i løbet af eftermiddagen er de så blevet godt fysisk såvel som psykisk stimuleret).

De dage de er alene op til 7 timer - ja der må jeg indrømme, at vi ikke tager nogen steder om aftenen.

Mange af vores venner og familie (ikke specielt hunde-mennesker), synes vi tager alt for meget hensyn til vores hunde, men jeg vil altså ikke byde dem at skulle være alene fra 8-15 og så igen om aftenen.

Mvh Christina og Riga

Medlem af SAK og D.Å.H.M

0
0
Svar på denne tråd

2 hunde
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 11:33

Da vi havde to hunde var de næsten altid med, hvis vi var ude om aftenen (fx til middag hos venner). Hvis det var et lille selskab og de andre kunne lide hunde, kom de med ind, men for det meste lå de i bilen og så tjekkede vi regelmæssigt om de var ok og gik en lille tur.

Specielt den gamle af hundende (2 hunhund) ELSKEDE at være med i bilen. Hun har aldrig været god til at være alene hjemme, indtil vi fik hund nr 2, var hun altid med min stedfar på arbejde og lå i bilen.

Efter vi så fik hund nr 2, kunne de sagtens være alene om dagen. Men som du nævner, når man så tager afsted IGEN efter en dag, hvor de har været alene, er det måske lidt synd.

De elskede at ligge i bilen (stor volvo stationcar) og sov eller fulgte med i trafikken ;D.

Selvfølgelig blev de ikke efterladt i bilen, hvis det var for koldt eller varmt og havde åbne vinduer og frisk vand, medmindre vi bare gik derud og gav dem vand ofte.

Jeg synes helt klart i skulle springe ud i det ;) Vores hunde havde SÅ meget glæde af hinanden. Vi fik nr 2 da nr 1 var 10 år gammel, og den gamle livede virkelig op (var ikke sløv og "gammel" før, men blev næsten som en unghund igen ;D ).

De lejede altid sammen og lå sammen i én kurv (ofte den mindstes kurv) selvom det var en lab/hyrdehund-blanding og en lab/new Foundland/Rodesian-blandning :P )

Stine.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 21:17

Vi har to hunde (en collie og en pomeranien) og får vores tredje til sommer/efteråret (en amerikansk collie).

Vores hunde har ufatteligt meget gavn af hinanden, og jo, der kommer mere snavs i hjemmet, og det er meget at holde styr på i stalden, men jeg vil hellere at mine hunde er sammen og hygger sig end jeg ville have blot en hund.

Vi har altid hundene med når vi er nogle steder hvis det lader sig gøre, altså hjemme ved min bror, hinandens forældre mm. så er de med. Lader det sig ikke gøre så er de hjemme.

Er vi væk i flere dage så passer min mor Trunte (pomeranien) og vi tager Simba (collien) med af den simple grund at han er vanskelig at lade passe, men KAN vi ikke tage ham med så passer nmin veninde ham.

Så jo, det er da besværligt hvis man skal på ferie, men har man noget godt familie som vil passe så er det rart.. Ellers satser jeg altid på at have dem med på ferie.

Mvh Heidi

Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk

"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 21:41

Jeg anskaffede mig i sommers hund nummer 2. en labrador blanding.

Der er noget ekstra arbejde ved det at have 2 hunde. Det betyder også at man skal bruge dobbelt så lang tid på aktivering i hverdagen, og på at kæle, og børste osv.

Der er også mange foredele synes jeg! Jeg har i hvert fald ikke fortrudt det!

I skal bare være opmærksomme på at nogle af tingene bliver altså dobbeltarbejde, men det lyder som om det er med i jeres overvejelser så kan ikke se at det skulle være et problem. 8 timer er okay for en hund at være alene, vil jeg mene. Men er det en hvalp I gerne vil have, vil jeg personligt vente til I evt. får sommerferie så I lige har nogle uger inden hvalpen skal være alene hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider