|
|
| Hvorfor spørge? Surhed over svar |
| Forfatter:  |
zeusen |
| Dato:  |
09-02-2007 14:55 |
|
Jeg synes det er så ærgeligt at Hestenettet efterhånden er blevet et sted hvor man egentlig ikke gider at øse ud med mange års erfaring og indsigt i den nyeste forskning vedr. heste og ridning. Jeg har gennem tiden brugt oceaner af tid på at besvare indlæg. og meget ofte sker der det at: 1. Man får et beskidt svar tilbage fra spørgsmålets forfatter, som enten handler om at de egentlig ikke ønsker at tage svaret til efterretning, fordi de egentlig ved bedre. eller totalt forsvar og modangreb hvis ens svar ikke lige faldt i deres smag. 2. Ingen reaktion overhovedet. Hvorfor så egentlig stille et spørgsmål? Hvad forventer man af et spørgsmål? Hvad er et godt svar? Er dit spørgsmål reelt, eller søger du bare bekræftigelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordelingen er vel omkring |
|
|
50-50... Når jeg lægger et spørgsmål ind er det fordi jeg mangler input eller viden jeg ikke selv er i besiddelse af. Hvis den der besvarer et indlæg gør det i en tone som kan opfattes som belærende, så skal der ikke meget til før den som har skrevet indlægget føler sig angrebet... Mon ikke det er det der går galt?
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg føler mange gange... |
|
|
.. at dem der spørger selv synes de sidder med et godt svar og de søger så bare at en eller helst flere her på Hn støtter dem. Så er det nemlig på en eller anden måde "legalt" at gøre som man selv gerne ville, for man havde jo søgt svar på HN! Jeg støder i hvert fald på mange, hvor jeg, efter at have besvaret deres indlæg, føler mig som en tåbe, fordi jeg ikke så at de egentlig slet ikke ønskede svar, men kun rygklap eller et "go for it".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggg |
|
|
Jeg gider mange gange ikke at svar, eller lave et indlæg. Indlæg: gider jeg ikke at lave (jeg har dog pt nogle igang) Fordi jeg syntes tit at jeg bliver misforsået. Svar: Der har jeg tit en anden holdning end mange andre, og jeg gider ikke være til genstand for mudder kastning.
Venlig Hilsen Anni og Hannibal!! Klik dig ind på min hjemmeside Åengensponygård Hestepassere søges, se hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indimellem |
|
|
er det jo også sådan at dem der svarer ikke har læst halvdelen af det man har skrevet - må man så ikke blive en smule knotten?
Det kan jeg i hvert fald godt blive må jeg indrømme.
Men det er rigtigt nok at nogen skriver indlæg for at få et rygklap - det skinner tydeligt igennem og det er sgu en lidt trist måde at få bekræftelse på synes jeg ...
(Men jeg indrømmer mig skyldig i forseelsen i en relativt ny tråd - tråden om hvorvidt 1/7 af hestens vægt var hvad den max måtte bære - hvor jeg fik besked på fra en enkelt om at jeg var alt alt for stor til min pony (Pony 148, 400kg - mig 160, 58kg))
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
sillepige |
09-02-2007 18:08 |
|
Selvfølgelig spørger man for at få svar - men der er jo mange måder at svare på. Når folk gider at give et godt svar i en tone som gør at man har lyst til at læse videre og tage det til sig, så er det fedt at være bruger af HN for man KAN altså lære meget af hindandens erfaringer. Men tit er man desværre at folk svarer i en belærende og bebrejdende tone og så ved vi jo alle sammen, at så står man altså af. Det kan da godt være at spørgeren har gjort noget som er helt ude i tovene og man tager sig til hovedet når man læser deres indlæg - man det hjælper da ingen at svare i en grov tone. Samtidig skal man huske at det skrevne sprog er SÅ nemt at misforstå, så derfor kan det godt være at man selv mener det på een måde - men læserne - de opfatter det på en helt anden måde. Svar i en venlig tone og lad være med at være bebrejdende og hovedrystende - så er jeg sikker på at spørgeren ( og vi andre) meget gerne vil tage andres råd til sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan belærende?? |
|
|
Det forstår jeg ikke! Hvordan kan et svar på et spørgsmål undgå at blive belærende? Hvis der er en ting man ikke ved og en anden svarer, lærer man vel noget nyt? Så hvad mener du med belærende? Det får en meget negativ ordlyd i din formulering. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anni og Hannibal... |
Jean39 |
09-02-2007 18:55 |
|
...jeg kom til at læse din signatur: "hestepassere søges" som "hestespassere søges" ...undskyld...jeg ved godt at det er et seriøst indlæg, men kunne ikke lige holde mig  Med hensyn til kritik af éns indlæg...hmmm...nogle søger nok bare bekræftelse og regner ikke med at blive "høvlet" ned...pyhhh, jeg kan da godt huske nordbagge-sagen ...
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Staldvask, nu med hjemmeside: www.a-staldrens.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift- |
sillepige |
09-02-2007 19:05 |
|
Conny... hvis det er mig du spørger, så vil jeg prøve at svare så godt jeg kan  Når jeg skriver belærende - så har du helt ret i at hvis man spørger om noget og får svar, så bliver man belært. MEN... det som jeg mener er, at man kan svare på en positiv måde og man kan svare på en negativ måde. Man kan svare NED på et spørgsmål og så bliver man ... sådan skølefrøkenagtig*GG* Eller man kan svare folk, så de føler at der skrives til dem på en pæn måde og så de føler, at her svares der med respekt for dem og deres person. Kan du følge mig nu ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næææ det var nu |
|
|
Pia MT jeg svarede.  Sjovt nok, så iflg Google. (indhentet af pålidelig kilde)betyder det at være belærende; at man giver svar på noget der ikke ønskes svar på. Det harmonerer jo meget godt med flere ovenstående svar. Dvs. at man i det øjeblik man svarer sagligt og fornuftigt under alle omstændigheder vil få prædikatet belærende, idet der reelt ikke ønskes et svar ud over spørgsmålsstillerens egen indstilling. Så blev jeg så klog. Jeg er også efterhånden blevet så klog, at hvis man formulerer sig bedre end spørgsmålsstilleren og har argumenterne i orden, taler man ned til folk og tromler dem ned. Suuukh! Det er næsten ikke til at leve med, men jeg er ved at lære det  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej Conny ved du ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
09-02-2007 21:05 |
|
... at det er tegn på lavt selvværd, når man spiller klog  Jeg tror at HN afspejler virkeligheden. Ude i virkeligheden er der også mange, der er meget dårlige til at modtage kritik og gode råd fra andre. Men de bliver ved med at drive deres omgivelser til vanvid med deres tiggen om opmærksomhed/kommentarer og så ruller lavinen  Ude i virkeligheden vil deres omgivelser efterhånden også udvikle en vis antipati i mod dem. Om de så blev taget på fersk gerning med hånden nede i en småkagedåse, så vil de til hver en tid påstå, at det er dåsen, der er hoppet op og er ved at æde deres hånd  Jeg nævner ingen navne. Mvh. Lisbeth
Svend 4 ever !!!!! Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
MissBuffie |
09-02-2007 21:20 |
|
Jeg er på bølge med "Sillepigen"! Og jeg opfatter også nogle gange svarene som dikterende ("Du skal gøre sådan og sådan"), men syntes dog det er værst, når det er unge piger der spørger  Men hvad jeg syntes der er mere ærgeligt, er at folk mister lysten til at dele deres erfaringer og viden. Nu er det ikke meget jeg selv spørger herinde (jeg er god til at bruge google-metoden, eller søge i indlæggene herinde), men NÅR jeg spørger, så vil jeg da hellere end gerne høre erfaringer fra øst og vest OGSÅ selvom de ikke er ens! Det var lige en til dig "Anni og Hannibal" (den markerede tekst)  Nu kan jeg kun tale for mig selv, men det JEG forventer når jeg stiller et spørgsmål, er forskellige svar/muligheder. Hvis man kun får én type erfaring/viden, kan man godt ledes til at tro at det er "det eneste rigtige", eller måske ikke have fantasi til at det måske kan gøres på en hel femte måde, eller ottende måde! Hestene er forskellige, og bare fordi én metode virker på én hest, er det ikke ensbetydende med at den metode virker på ALLE heste (for lige at give et eksempel - det meste handler jo om vores dejlige heste). Så kom endelig ud af busken  Jeg er squ heller ikke altid enig med nogle af de svar der kommer i indlæggende, men jeg kunne aldrig drømme om at jorde nogle! Både fordi at det slet ikke er sikkert at MIN mening er den rigtige (for spørgeren), men også fordi at det er imod min natur at jorde folk . Men frem med meningerne/erfaringerne/din viden, måske syntes spørgeren at lige præcis det DU skriver, er en god vinkel at have  Men jeg er fuldstændig enig i at svarene skal have en positiv tone - ikke at man skal være sukkersød, men man skal passe på med at dømme folk, skælde dem ud og diktere. Jeg syntes personligt at det er rigtig lækkert at folk spørger om hjælp/erfaringer, også selvom de måske har gjort det helt forkert, indtil den dag de spørger. Bedre sent end aldrig! Med håb om at I vil blive ved med at dele jeres erfaringer og viden med alle os andre på HN 
Military-rytter uden tøven  OPSTART AF RIDEMÆRKE 4+5 GRAD - SE MIN PRÆSENTATION FOR MERE INFO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep...det ser man tit. |
|
|
Det ser man nemlig rigtig tit. Men stop ikke med alle jeres gode svar og input, for jeg håber da aldrig jeg har modtaget et svar negativt. Hvis jeg spørger, så er jeg åben for mange ting... så diskuterer jeg gerne lidt, søger videre på ting folk nævner/foreslår, og takker for deres hjælp.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Conny, |
|
|
I stand corrected... Belærende var ikke det helt rigtige ord. Jeg vil gerne sidestille mig med Sillepigen, for det jeg prøvede at få frem var at nogle gange kan spørgeren føle at der bliver svaret ned på et spørgsmål. Og dét kan få hvem som helst op på tæerne... Noget andet er når svarene bliver givet i en saglig tone - her er det oftest personer som søger bekræftelse på deres egen handlemåde der bliver stødte - over svar der ikke er i tråd med deres egen tankegang. Jeg håber jeg fik udtrykt mig bedre denne gang 
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode svar |
|
|
Jeg bruger også oceaner af tid på røgt og pleje på at give råd ang fodring osv. Jeg er IKKE ekspert, men kan kun rådgive ud fra egen erfaring om hvad der virker, er dårligt osv. Har selv lært MEGET her på HN.  Min erfaring er, at de fleste egentlig ikke ønsker at blive overbevist om andet end det de selv tror på og har lært! Både på HN og IRL. Der er selvfølgelig undtagelser, der er mennesker der virkelig ønsker at blive klogere, men langt de fleste "ved bedst selv"! Eksempelvis bondemanden der har fodret med havre og halm i 40 år og det har altid fungeret! Hvorfor ændre på dét?  Jeg er selv en person der holder fast ved min overbevisning indtil jeg ser beviser for at man kan gøre det bedre.  Men jeg er absolut heller ikke bange for at tage ved lære af nogen der ved hvad de snakker om, og jeg synes at det er så ærgeligt når folk nægter at lære noget nyt! Det er vigtigt at man svarer alle med en respektfuld tone. Det har jeg lært, har selv haft tendens til at tale ned, men ingen fortjener et nedladende svar. Man skal kun være glad for at folk stiller spørgsmål, for det betyder at de vil gøre det godt for deres heste, og at de er interesserede i at lære.  Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar. 
Alle tænker på at forandre verden, men ingen tænker på at ændre sig selv!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
VanFarre |
10-02-2007 10:01 |
|
Bliver man hurtiger misforstået her inde??? Der findes ikke nogle dumme og irriterende indlæg, undlader at svare hvis jeg ikke har noget som kan bruges(ris eller ros) Hvis man ikke har tålmodighed til at læse et indlæg med stavefejl, ,,...,,.. og dårligt formulering? "svare" kun @!#$ hvor er du de dem og @!#$ og blabla...De kan skrive løs inde i mudderkastning... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næhh næhh |
Jean39 |
10-02-2007 12:21 |
|
...lavt selvværd har man, når man ikke giver indlægsforfatteren ret, men fortæller at de må acceptere at vi ikke alle har den samme mening...yep, jeg har nemlig fået diagnosiceret lavt selvværd 
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Staldvask, nu med hjemmeside: www.a-staldrens.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jean39 |
|
|
Jean39: Hvilken indlægsforfatter har skrevet du har lavt selvværd??? Men tag det roligt - jeg er blevet diagnosticeret som værende neurotiker - men det er jeg ikke, så har egentlig bare ladet det ligge  tidl. tomboy
...og minimulerne ♥~Lisa og Kalina~♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anni og Hannibal... |
|
|
Du skriver: "Der har jeg tit en anden holdning end mange andre" Og så er det at jeg tænker... Jamen er det ikke det, som det hele herinde går ud på? At man sørger for at få en debat igang og kommer med argumenter frem og tilbage? Det at man har en holdning der er forskellig fra andres kan jo gå hen og give to afkast: 1) Man kan selv ende med at blive omvendt og dermed har man lært noget nyt! Hvilket i mine øjne er fantastisk! Eller 2) Man kan omvende en anden person til at have lært noget nyt og dermed har man gjort noget godt! Det kan godt være at man render ind i en mudderklat til tider og man kommer langt ned, men når man så får rejst sig igen og kommer videre, så er man det stærkere. Enten fordi man selv er blevet klogere eller også fordi man har gjort andre klogere. Tag nu for eksempel mig selv og Jean39. Vi var oppe og toppes så vi til sidst mere eller mindre blev skilt ad af moderatorene. I lang tid har hver vores navne hos hinanden virket som en rød klud. Og Igår fortalte hun mig så at hun faktisk havde fået noget brugbart ud af vores debatter, selvom de endte i mudder. Det er da fantastisk. Så jeg synes bestemt ikke man skal holde sig tilbage! Go for it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes... |
|
|
HN er fantastisk "sted" til vidensdeling  Når jeg stiller et spørgsmål i en ordentlig tone - forventer jeg at blive svaret i en ordentlig tone. Jeg gør altid meget ud af at svare og takke for svarene. Er der nogle som er uenige med mig - er det helt fint, for det tvinger mig til at reflektere. Men ligesom ude i det virkelige liv, gider jeg ikke svare folk, som ikke kan finde ud af at svare/spørge på en ordentlig måde. Der er en tendens herinde til at forveksle fri debat - med frihed til at svare grimt. Hvis nogle protesterer over tonen - får de at vide, at så hører de ikke til i et debatforum. Det synes jeg er en kedelig tendens som lukker for mange ellers interessante debatter . Hvis flere folk gjorde noget ud af at give KONTRUKTIV feedback og ikke bare de der uintelligente sætninger som "få dig dog et liv" svar, så kunne man få så meget mere interessant debat herinde...
...og minimulerne ♥~Lisa og Kalina~♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggg |
|
|
Jeg vil lige sige at der er en stor del af indlægene her, som fortjener at får et godt svar, og det er meget sjælent at jeg har erfaring til at svare på dem. Men som PrettyFancy skriver er der mange "ryg-klappere" indlæg, og der er jeg ikke altid enig, og det er især i dem jeg ikke svare, for der bliver man tit "muder-kastnings-offer"
Venlig Hilsen Anni og Hannibal!! Klik dig ind på min hjemmeside Åengensponygård Hestepassere søges, se hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hatti og Freja... |
Jean39 |
10-02-2007 16:36 |
|
...jamen så er jeg da ikke den eneste psyksisk syge HN'er ...Jeg fik påklistret mit lave selvværd i debatten omkring nordbagger, og hvorvidt disse måtte kaldes nordbagger...da de jo også hedder fjordheste...nå, men nordbagge skulle efter sigende være en nedværdigende betegnelse ...hvor jeg måske i en lidt hård vending fik skrevet at man gik i for små sko når man ikke kan tåle diverse udtryk som nordbagger, skeletter osv. Uha uha...sådan kan man hurtigt blive upopulær, men jeg vil ikke sidde og være rygklapper, siger bare min mening... Og det er der også mange andre der gør, som Pretty Fancy, og selv om man i første omgang kæmper imod så bliver det alligevel vendt og drejet inde i hovedet... ...for helt ærlig, det kan jo være at de også har ret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for de mange gode indlæg |
zeusen |
10-02-2007 17:56 |
|
Tak. Rigtig mange gode indlæg. Kunne godt lide det der med en definition på at være "belærende". Man kan netop ikke undgå at virke belærende, hvis man prøver at videregive noget man mener er en god viden man har. Hvad enten det er ud af erfaring, noget man har læst sig til eller en blanding. Måske det handler om at vi er så forskellige. Jeg vil kun blive glad hvis en kunne være saglig og velagumenternde, også selvom det står i kontrast til min egen holding. Det kunne jo være jeg kunne lære noget nyt. Om ikke andet... så kunne det være...det at "få lov til" at låne en andens "briller" til anskue en problematik som jeg har stillet spørgsmål om, vil jeg for en lille tid have mit fokus et andet sted...og i den proces vil jeg måske lære et eller andet. Enighed fører sjældent til udvikling...det gør uenighed og dialog. Ofte fører det til en fælles enighed. En bøn til rygklapperbehov...nævn det i dig indlæg, så spilder vi ikke vores tid hvis vi er uenige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zeusen |
|
|
Jeg synes at du har fat i det helt rigtige! Det handler jo i bund og grund om udvikling og om at lære noget.  Selv den mest erfarne og dygtige kan have gavn af at lære noget nyt og se tingene fra en anden vinkel. Jeg kan kun tilslutte mig dine ord.  Men hvad er en rygklapper egentlig? Er det én der udelukkende laver indlæg for at få ros? Eller? For jeg har selv lavet et par indlæg engang for at blive bekræftiget i at jeg ikke var helt gal på den når jeg forsøgte at lære de andre i stalden noget om foder!  Jeg var uenig med så godt som alle og søgte derfor bekræftigelse herinde. Jeg havde brug for at høre at jeg havde fat i noget rigtigt. Er jeg så en rygklapper?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, for dælen da! |
Unicorn ♥Shariffa♥ |
10-02-2007 20:36 |
|
Jeg er næsten holdt op med at være med i diskutionerne herinde fordi jeg har en så totalt anderledes holdning omkring heste og samværd med heste end de fleste andre, og da jeg prøvede at forklare mit syn på heste blev jeg haglet ned af folk der syndes jeg var latterlig og at jeg bare ikke vidste noget somhelst om den klassiske ridestil og at jeg da ikke kunne tillade mig at sige, at jeg synes brug af bid og sporer er synd for hesten, for jeg vidste da slet ikke hvad sporer og pisk i virkeligheden blev brugt til! Og i det indlæg havde jeg ikke svinet nogen somhelst, det eneste jeg havde skrevet var, at jeg ikke syndes det var relevant at bruge magtmidler fordi sådan og sådan. Jeg synes det er i orden med uenighed, men jeg er da holdt op med at være med i disse diskutioner, for det er åbenbart ikke tilladt at have sin egen mening mere. Det synes jeg er skide ærgeligt, for jeg vil virkelig gerne fortælle folk herinde om mine erfaringer med den måde jeg træner heste på, men det er jo klart at jeg ikke vil det længere når folk misforstår alt og ikke kan svare på en ordentlig måde. Jeg synes det er så sygt ærgeligt at der ikke er plads til nye måder at træne heste på fordi man er blevet så snævertsynet. Håber at alle kan forstå hvad jeg mener, og inden folk nu begynder IGEN at hagle ned på mit indlæg vil jeg lige sige at jeg IKKE er ude på at jorde nogen her, men at JA, kritiserer meget på mange folk herinde! Så værsgo at svine mig til hvis du har en anden mening, det er helt i orden, men håber alligevel at du tar denne her besked til dig og tænker lidt mere over hvordan du svarer folk.
×؛°"ک`"°؛××؛°"ک`"°؛××؛...×؛°"ک`"°؛× NHE 4 ever ... så kan du såmænd sige hvad du vil! Men jeg har truffet MIT valg <'33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
zeusen |
10-02-2007 22:23 |
|
Kanoa2: Åh det ved jeg ikke om du er. Men stadigvæk...det kunne jo være (jeg har ikke læst det pågældende indlæg som du refererer til) at det du ville belære dine staldkammerater om, måske ikke svarer til en eller andens holdning. Så kunne det være du måske kunne berige din viden med yderligere viden, eller måske endda revidere den. Det er jo ikke til at vide. Unicorn ♥Shariffa♥: Jeg er lidt forvirret over dit indlæg, især i det sidste indlæg. Har jeg givet min mening il kende i det indlæg du refererer til? Jeg husker det nemlig ikke. Har jeg krænket dig ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørgsmål og svar |
NinaL |
10-02-2007 22:37 |
|
Hvis jeg har noget at bidrage med - så svarer jeg. Jeg mener selv - at jeg er seriøs ang. heste- eller dyrehold, som jeg kender til det. Er der en seriøs tråd - så svarer jeg seriøst - men er der en useriøs tråd - så følger jeg op på den, hvis jeg har lyst. Jeg "svinger" jo nok meget - afhængigt af trådens indhold Jeg kan være dybt seriøs - og plat som bare F*nden ..  "Get me in the right corner"  Jeg har været "hestemenneske" i ca. 36 år - men jeg lærer stadig! I øjeblikket "studerer" jeg vist mest andre "hestemennesker".  (Selv om jeg pt. har 4 heste - deraf to ret unge. ) Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke tilfældet |
|
|
Zeusen: Det er ikke tilfældet. I dette tilfælde var det andre der kunne lære noget om fodring. Selvfølgelig svarer min mening ikke til de andres holdning, for så ville vi jo være enige! Men rygklapperi har jeg aldrig været ude efter. Derfor kan man jo godt have brug for andres støtte indimellem. Jeg har som sagt intet imod at tage mod gode råd og lære noget nyt, alle burde være åbne for ny viden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Genial titel indsættes her* |
Unicorn ♥Shariffa♥ |
11-02-2007 16:23 |
|
Zeusen: Ved ikke om du har svaret på et at mine indlæg. Ved jeg ikke om nogen her har gjort, men jeg skriver jo heller ikke kun til dem der tilfældigvis svarede med en noget muggen tone i et indlæg jeg lavede for at stykke tid siden. Jeg skriver til alle, at de skal tænke over hvad de skriver og hvordan de skriver det istedet for at begynde at pege fingre og skyde efter folk når de ikke har hverken læst det hele eller forstået noget af det generelle emne. Jeg synes det er ærgeligt og uprofessionelt af dem der ikke kan styre deres danske skriftsprog (Og nu må I endelig rette mig hvis I synes jeg angriber for meget >.O) og ikke gå ordentligt ind i en diskution og ikke tage stilling til andres mening og kun ser tingene fra deres eget synspunkt. Men sådan er der jo så meget og vi kan ikke ændre det med dette indlæg. Men jeg synes vi alle burde holde os selv lidt i ørene og læse det vi har skrevet igennem inden vi klikker "Godkend".
×؛°"ک`"°؛××؛°"ک`"°؛××؛...×؛°"ک`"°؛× NHE 4 ever ... så kan du såmænd sige hvad du vil! Men jeg har truffet MIT valg <'33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm ja jeg |
fjordejer |
11-02-2007 16:32 |
|
er temlig ny herinde, men kan godt fornemme at der foregår en del muderkastning. nu er det jo ikke sådan at når man svare på et indlæg, hvor man synes at man har et godt forslag til hvordan personen kan løse problemet, at det nødvendigvis er det eneste rigtige at gøre. Der er mange forskellige mennesker, heste, ideer og holdninger omkring hvad der er korrekt... Så det er jo bare at plukke ud fra de (forhåbentlige) velmente svar. Tage de ideer og råd som passer til dine indstillinger og fornuft... Nogle gange kan der faktisk være mere en en løsning/svar på problemet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Unicorn... |
|
|
Jeg kan jo sagtens forstå hvad du siger, for jeg har om nogen været ude i modvind, så håret stod helt tilbagestrøget... men jeg synes det er vigtigt at man kæmper for sin sag. Jeg synes det er vigtigt at man ikke bare lægger sig, når nogen siger det -også selvom man har en lidt anderledes viden. Som jeg skrev til "Anni og Hannibal", det kan jo kun ske to ting ved det at man debaterer frem og tilbage. Enten bliver du klogere eller også bliver den anden part klogere. Da jeg i sin tid kom på banen med min viden omkring krybbebidning og vævning osv, så troede folk jo at jeg var tosset og jeg blev virkelig haglet ned, mudret til og folk dansede regndans ovenpå mig, men jeg blev sgu ved, for jeg vidste jo at jeg havde ret! Både pr faglige beviser og referancer men også fra egne erfaringer osv... Nu har mange formået at få deres heste ud af en stereotyp adfærd og der er mange de bliver "omvendt" hver evig eneste dag. Jeg har stort set altid en mail eller en PB liggende hvor folk spørger eller takker for råd omkring stereotyp adfærd. Og se så har hele kampen jo været det værd. Og som du selv siger, hvorfor bruge sporer og bid, hvis det kan undgåes? Del dog ud af din viden og skid på de mennesker der ikke er store nok til at forstå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Unicorn ♥Shariffa♥ |
misssophie ♣bjørnebandittenb |
12-02-2007 18:04 |
|
ja, jeg synes da også at du skal klø på! jeg ved godt det kan være hårdt at være i modvind,- men din mening er ikke mindre værd bare fordi du ikke følger strømmen! det er desværre ikke alle der kan finde ud af at holde en god tone uden at blive personlige. vær glad for at du tør se lidt alternativt på tingene og stille spørgsmålstegn til hvorfor vi gør som vi gør, og om det kan gøres anderledes! de fleste gør jo bare som de plejer, uden at tænke dybere over det. vi kunne jo lave en klub for de bidløse, og på andre måder "alternative" ryttere...
Sophiec HUSK!!! hesten er et levende dyr,- ikke blot en ridemaskine!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|