Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor tit skifter du dit sengetøj?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:11
Nu har vi efterhånden haft en del mere eller mindre opfindsomme indlæg om toiletruller og navlenullermænd
Så hvorfor ikke om sengetøj, hvor tit skifter du dit sengetøj?

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:13

Vi skifter mindst en gang om ugen.

Som regel søndag, for man sover bare super godt i rent sengetøj, og så er vi friske og udhvilede til mandag morgen, at starte en ny uge op.

Rønnebjerggård... Skøn pony 130 cm til salg, pris 14.500,-...

0
0
Svar på denne tråd

sengetøj
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:13

mindst en gang om ugen...hver søndag,og måske midt i ugen hvis jeg har lyst.

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:19
Minimum en gang om ugen, gerne to

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
My Stile - Your Passion
Medlem af Anonyme Colaholikere
0
0
Svar på denne tråd

Vildt...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:37

Vildt... Jeg ser ellers mig selv som ganske renlig og vi skifter kun hver anden-tredje uge ca.

Hvor er vi klamme

Dog går jeg som oftest i bad inden jeg går i seng, hjælper det lidt på det?

Og det dufter altid rent og ser aldrig klamt ud - vi vasker det kun fordi det SKAL det...

(men hmm... fremover må jeg da skifte noget oftere)

Hilsen fra LISE

HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd

Det gør
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:39

Det gør vi ca en gang om ugen. Nogle gange oftere - efter behov ;D

Og vi går altid i bad inden vi går i seng. At gå beskidt i seng er ualmindelig frastødende i min verden.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

sengetøj
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:42

Før jeg fik hund blev det skiftet ca. hver 14. dag.

Men efter min kære hund kom til, og fik sneget sig til en plads i fodenden, bliver det nu vasket 1-2 gange om ugen (og tørretumblet hver gang så hundehårene "flyver af")...

Hvem sagde det var nemt at have hund?!

Heidi

I'm in shape...- Round is a shape, isn't it???

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:48

o_0 her er jeg så åbenbart dybt unormal. Skifter en til to gange om måneden

Fyrst Milo ^_^
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
- When the Purple Settles, by Chibi Angel.
0
0
Svar på denne tråd

Sådan ca..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:50
Hver anden uge.

Kendte en gang en der skiftede hver anden DAG. Han havde så 6 børn...

Han nægtede at tro på at andre mennesker kun skifter hver anden uge (Det er altså normen der hvor jeg kommer fra :-), men jojo... Hver anden dag. Sygt! De må da have brugt uforholdsmæssigt mange penge på det.

Hilsen Lene

- Nu med Grisedyrene Ditlev,Humbug og Prins!!

Bosat i Kloster, ridende på LORK

Søger altid Hunde- og Angora-uld - smid ikke din hunds uld ud!

Spinder de lækreste garner af Hundeuld, også på bestilling.
0
0
Svar på denne tråd

vi gør
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:58

det også 1 gang om ugen. Mindst! Hørte en gang om nogen der skiftede hver dag. Men de havde så osse kun 4 børn .

Det er mit liv for kort til, at blive tyrraniseret af sengetøj.

Mette... Som elsker hvidt velduftende sengetøj... Det lader de små kattepoter stå meget tydligere frem!!!

At køre shetter er det bedste i verden!

...med de to små sorte perler...

Medlem af FKS og Andebølle kørelaug.. Fordi kørsel med hest og vogn skal være sjov

0
0
Svar på denne tråd

fascinerende
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 00:04

at i ligefrem har styr på hvor tit i skifter sengetøj :-)

Jeg sover yderst sjældent i min seng, skvatter i søvn foran tv'et og vågner sjældent før næste morgen.

Jeg skifter når det er synligt beskidt, eller når jeg har hældt morgenkaffen ud over det hele igen igen (indtager gerne morgenkaffe i sengen).

Måske skulle jeg skifte lidt oftere, jeg er jo nærmest et svin i forhold til mange af jer andre herinde...

Jeg går heler ikke i bad hver dag, foretrækker blød hud fremfor ren hud ;-)

Til jer der går nybadede i seng, går i så også i bad om morgenen?

Hvilket fremkalder spørgsmål no. 2, hvad laver i dog om natten siden det er nødvendigt at gå i bad med ca. 8 timers mellemrum?

Jeg er mystificeret, og sikkert også temmelig beskidt, både udenpå og indeni :-)

Rent sengetøj er skønt, men jeg hader at gå på vaskrei :-)

... Hellere en fed bil end en fed hest...
0
0
Svar på denne tråd

¨2 gange i ugen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 00:12
blir mit skiftet og hunden kommer ikke i sengen at ha en hund i sin seng er i min verden frastødende og ulækkert..

Part er fundet til Monty!! velkommen i stalden Christina.

Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Støttemedlem i Piratavlernes klub!!

0
0
Svar på denne tråd

1 gang i ugen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 00:24

ca og alt efter behov, katten sover gerne i mandens side af sengen når han ikke er hjemme, hvilket han ikke er meget i tiden og den fælder ...

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

HER BLIVER
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 00:24

Her bliver det som regel skiftet en gang i ugen. Det har jeg styr på fordi vi har rengøring på og hun skifter altså også sengetøjet. Aaahh, rent sengetøj.

Arose: Ja, her går vi nu også oftere i bad om morgenen end om aftenen. Det afhænger så af hvad vi lige har lavet den dag. F.eks forventer jeg at Søren har været i bad, når han har flyttet eller klippet fårene. Har man først set en fåretæge så ... Yyyaaiikksss!!! Har heldigvis til gode at finde en i sengen.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

2 gange om ugen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 00:43

Jeg skifter 2 gange om ugen, vi har ingen dyr i sengen, men hunde og kattehår kan vel ikke helt undgåes.. Men jeg kan ikke sove i det samme sengetøj i en uge

Rasull, min dejlige fjollerhest...

0
0
Svar på denne tråd

Hver uge
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 03:06
og der bliver luftet grundigt ud mange gange hver dag - min ældste er allergisk overfor husstøvmider så det er nødvendigt - men jeg gjorde det nu også før hun blev testet allergisk, for jeg er vild med duften og følelsen af helt rent sengetøj

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor bruge i sengetøj
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 06:34

Jeg sover samme med hunden i hundekurven...

venlig hilsen Per Jørgensen Kr. Flinterup

Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.

0
0
Svar på denne tråd

Sengetøj
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 07:45
Hver uge, som regel en fast dag så jeg husker det. Ingen dyr i sengen udover mand og børn (fra tid til anden, børnene altså)

Mange hilsner fra

Gry

Part søges til 3'er pony ved Kongelunden på Amager.

Se min annonce på markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd

Hver 14. dag...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 07:53

- og altid søndag.

Går altid i bad om aftenen og har ingen dyr i sengen, det bryder jeg mig ik om...

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

sengetøj
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 08:01

Jeg synes faktisk at det er temmeligt overdrevet at skifte sengetøj mere end hver 14. dag. SÅ beskidt bliver det heller ikke, hvis man ikke har dyr i sengen og i øvrigt går i bad hver aften.

Problemet er jo, at når man skifter sengetøj, er det fordi det så skal vaskes. Derved bliver der brugt meget strøm, vand og ikke mindst vaskepulver og måske også skyllemiddel, som alt sammen belaster naturen.

Jeg synes, man skulle tage og skrue ned for den OVERDREVNE hygiejne og tage lidt bedre vare på naturen og dens ressourcer.

Jeg har også talt med flere, der f.eks. vasker deres bukser efter at have brugt dem 1 eller 2 gange - hør, de fleste har da undertøj på inden under, ikk´? Så bliver bukserne da heller ikke beskidte på så kort tid!

Så - skru lidt ned for det hér rengøringsvanvid, og lad jer ikke forlede at diverse klorfikserede tv-programmer.

Bare min mening.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 08:07

Jeg skifter sengetøj hver uge.

Med hensyn til bad: Jeg går i bad hver formiddag og min mand går i bad om aften

0
0
Svar på denne tråd

Hver uge
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 08:15
Og efter behov ind i mellem, desuden vasker jeg dyner og puder 1-2 gange i kvartalet.
Jeg vil helst have sengetøj, der har hængt ude og dufter skønt af frisk luft. Mmmmh!
Jeg sveder meget- og der er en kat eller to, der godt vil dele seng med mig. ;-) De tørrer ikke altid lige fødderne af først...

Vi bruger det mest miljøvenlige vaskemiddel (Änglemark) og Minus Kalk til vask- og aldrig skyllemiddel, men derimod eddike (fjerner lugt og holder på tekstilernes farver). Også fordi vores spildevand render direkte ned i en afvandingskanal. Det er billigt i brug- og vi affedter ikke fiskene.
Tumbleren kører kun, hvis der ikke er udsigt til tørrevejr i flere dage. Desuden slider tumbling meget på tøjet.

Mvh xtiny
---

Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse.

Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er rørende
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 08:20

enig med Gitte Jensen og Arose.

Det virker en smule hysterisk på mig at skulle skifte op til flere gange om ugen.

Men jeg er nok bare et svin

Aner iøvrigt ikke hvor tit jeg skifter mit. Når jeg synes det trænger. Det må være godt nok

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skifter
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 08:37
noget der ligner en gang om ugen - hver halvanden ugen - hver 14. dage - som det nu kan passe at det er på tide at vaske tøj igen. Og det gør jeg udelukkende fordi jeg spiser meget i min seng - ellers gik der nok længere imellem - 2 - 3 uger måske mere. Jeg holdt ikke styr på det da jeg boede i 2-værelses lejlighed med spisebord

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Jeg går i bad om aften
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 08:47

Så er mit spørgsmål til jer aften bader, bliver i også vasket når i har sovet eller er det noget i undlader og bare står op og kommer duftevand oven på den sved i har ligget i hele natten, hvis det er sådan det hænger sammen, så er jeg glad for jeg ikke kærste med jer, tager i så jeres pæne tøj på og går på arbejde og ser dejlige ud, men ikke været i bad om morgenen.

Personlig hygiegne er en privat sag, som mand troede jeg faktisk, at piger var meget mere hygiegniske end mænd, jeg bader nogle gange 3 gange i døgnet pga. jeg arbejder i bageri om natten, (jeg går altid i bad inden jeg skal på arbejde) hvis jeg arbejder ved siden af en kolega der lugte af sved, så beder jeg holde sig væk fra mig. så er jeg fulstændig ligeglad med hvor flov personen bliver det er det samme med piger, de får samme omgang verbalt.

venlig hilsen Per Jørgensen Kr. flinterup

Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.

0
0
Svar på denne tråd

jeg gør det...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 09:21

Jeg skifter sengetøj ca hver 14 dag.

Om sommeren lidt oftere alt efter hvor varmt der er.

Jeg går som regel ibad 2 gange dagligt, og om sommeren kan jeg godt finde på det 3 gange om dagen hvis vi arbejder hårdt ude og sveder.

Med venlig hilsen Karina

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Når det... Når jeg gider?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 09:44
Der er ikke nogen fast "dag" eller et fast tidsrum for, hvor længe vores sengetøj ligger på.
Det kommer an på flere ting, bl.a. hvor "svedigt" det er blevet, om dynen har været med på telttur eller hvad ved jeg.

Lige nu trænger det til at blive skiftet, så en af dagene kommer det af og bliver proppet ind i en vaskemaskine med noget miljøvenligt, parfumefri sæbe og helt uden skyllemiddel.
Så slipper Mikkel også for at få kløe af det...

Vi går som minimum i bad hver morgen - somme tider felre gange dagligt afhænging af temperatur, aktivitetsniveau etc.
Jeg kan sagens komme hjem og føle mig svedig og "nasset" og springe i bad - uanset tidspunktet på dagen.

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

Vores sengetøj
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 09:55

bliver skiftet 1 gang om ugen og vi går begge i bad om morgen.

Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd

Altså altså altså
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:00

-som mand troede jeg faktisk, at piger var meget mere hygiegniske end mænd-

Undskyld at jeg bryder din illusion om den perfekte kvinde hygiejne, men jeg tror altså ikke nødvendigvis at kvinder er mere renlige end mænd, men jeg tror nu nok at kvinders lugt generelt er lidt mildere stemt end mænds.

Hvornår er et langt bad blevet det eneste der kan der kan fjerne overflødig og uønsket lugt?

Klatvask er vel stadig en aktuel kilde til renlighed, er der grund til at bruge uanede mængder vand for et rense ens svedkirtler?

En vaskeklud over de med rødt afmærkede steder, er da fint til at holde uønsket lugt på afstand.

Godt nok er jeg ikke hygiejnens højborg, men jeg lugter nu sjældent af armsved af den grund og grundet manglende evne til at påføre min krop alenlange brusebade, har jeg en hud der er blød og ikke skal påføres alverdens cremer med mere eller mindre velduftende komponenter og giftstoffer.

At jeg har fået lyst til at skifte sengetøj er en helt anden sag, mit nyindkøbte Bibbi-sengetøj fra Ikea blinker kækt til mig, men jeg holder ud, jeg har lige skiftet, Bibbi må vente en 14 dages tid endnu :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tjoe...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:04
Ligesom Xtiny's katte tørrer mine to ikke altid fødderne af inden de går i seng. Og de smider sært nok heller ikke tøjet. Så jeg skifter en gang om ugen, det er nemlig lettere end at forklare kattene at de ikke må fælde i sengen!

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

hver uge...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:12

Her skiftes der også cirka hver uge. Synes virkelig, det er klamt ikke at skifte det mere end 1-2 gange om måneden! Det er da muligt, det ser rent ud, men der er nok rimelig mange døde hudceller og dermed husstøvmider, i ikke kan se. Nu har jeg ikke hverken hund eller kat inde, men havde jeg det, kom de ikke op i min seng...

Og selvom man ikke gå i bad 2-3 gange om dagen, er det altså langfra ensbetydende med, at man stinker af sved. Antiperspiranten er opfundet... Dog er der en eksbager på mit arbejde, der tilsyneladende ikke har opdaget dette, han stinker, så man kan lugte ham flere minutter, efter han er gået, selvom vi på en pæn måde (så pænt som det nu kan gøres) har prøvet at gøre ham opmærksom på det.

0
0
Svar på denne tråd

sengetøj
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:15

hjemme hos os bliver der skiftet senge tøj hver anden uge, vi har ingen dyr

0
0
Svar på denne tråd

husstøvmider og hudceller
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:18

er jo ikke direkte farlige m.m. man er allergiker :-)

Lidt skidt i hverdagen og orm i kroppen holder immunforsvaret aktivt og forhindrer at det keder sig og begynder at bekæmpe sig selv - klart en tese jeg holder meget af :-)

0
0
Svar på denne tråd

chokchokchok
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:22

Hold da op man hvor er i renlige!!!

Jeg skiftede sengetøj i går og sidste gang jeg skiftede det var 2. januar!!! Altså en hel måned imellem!!

Så længe sengetøjet lugter godt endnu, ser rent ud og så videre så er der vidst ingen grund til at bruge vaskevand og vaskemiddel oftere end vi gør nu... jeg vil sågar indrømme at der nogen gange er gået længere end en måned imellem !!

Men vi har heller ikke nogle nussede børn der kan svine sengen til, vi er rimelig renlige.. nej jeg går ikke i bad hver dag, for jeg vil som arose også hellere have naturlig blød hud, men jeg kan da godt finde ud af at vaske mig i diverse sprækker og huler.

Jeg har endda støvallergi, men rent faktsk er min allergi blevet mindre og mindre, måske fordi jeg ikke konstant skifter sengetøj og derfor hvirvler rundt i støvet som altid vil være der!!

I stedet for luftes der dagligt ud i flere timer, og når jeg skifter sengetøj rystes rullemadrasser dyner og puder udenfor, og hænger gerne i lang tid hvis vejret tillader det. Samtdig støvsuger jeg sengen grundigt.

Men skifte sengetøj flere gange om ugen, det er unødvendigt og bestemt spild af tid...

Jeg håber i bruger noget miljøvenligt vaskemiddel når i vasker!

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Det hedder "AT VIDE" ikke "afvide"
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

Til jul og påske!
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:22
0
0
Svar på denne tråd

Ja det jo lige det.
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:49

To gange om ugen.Og ekstra efter behov.

Ingen dyr i sengen her.

Des mere jeg lærer menneskene at kende, des mere kommer jeg til at elske dyrene. michellesbix.webbyen.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Ha, ha..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 11:24
Godt skrevet, Per! Lige mine tanker...

Mange hilsner fra

Gry

0
0
Svar på denne tråd

Vores seng
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 11:36
Her i huset skifter vi sengetøj 2 gange om ugen. For som nogen skriver, så er der ikke noget bedre end at ligge sig til at sove i rent sengetøj.
0
0
Svar på denne tråd

¨sengetøj..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 11:48
det bliver vasket når det trænger... dvs. i går og i dag, -og det gælder både lagen, dyne og pudebetræk, puder, dyner ovs.(fordi katten har haft "uheld" i sengen 2gange -og så snart løbetiden er ovre bliver den steriliseret)..og ellers er det nok et par uger siden sidst.. kattene plejede at sove hos os om natten, men det er SLUT nu.. ..jeg går normalt i bad hver aften, fordi jeg arbejder indenfor landbrug, og ens fingre lugter af patter når man har malket i 2timer, og håret lugter af komøg...-så der er et bad tiltrængt..

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

Sengetøj.
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 11:56
Jeg skifter sengetøj hver 14. dag og går i bad hver morgen, da jeg går i skole, og synes ikke det er særlig smart at lugte af sved når man er i skole.
0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 12:36

Som Lise Rohden, Rei-00, 99E og flere andre.

Jeg har ikke fast ritual i den forbindelse. Det bliver skiftet når det trænger. Nok en gang hver 2-3 uge.

Om sommeren meget oftere, da kæresten er et mindre svin :)

Katten hader når der bliver skiftet sengetøj (men det bestemmer den nu ikke), får så lugter det ikke længer af dens små prutter...

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 12:47

Jeg skifter ikke sengetøj så ofte som mange af jer gør. Men blev inspireret af tråden, og har lige sat en vask over med sengetøj.

Jeg går i bad om morgenen, da man sikkert ikke kan undgå at svede lidt om natten.

Venlig hilsen

Kongehøj

medlem af minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

sengetøj
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 12:48

Per Jørgensen...jeg kan berolige dig med at her i huset går vi i bad morgen og aften...

dem der skifter sengetøj hver 14 dag,er det ikke ækelt at hoppe i seng nyvasket og så i beskidt sengetøj...

man fælder både sved,døde hudceller og får om natten...det er da ikke lækkert...

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 12:58

Jeg har altså endnu aldrig fældet et får i løbet af natten

Men kan godt forstå at dem der gør det er nødt til at skifte sengetøj i tide og utide...

Bortset fra det, så har jeg umådelig svært ved at se det ULÆKRE i nogle løse hår i sengen, sålænge de stammer fra mig selv og mennesker jeg har inviteret med i seng

Og da hår allerede ER dødt materiale mens det sidder på hovedet så bliver det jo ikke MERE dødt og ulækkert af at ligge i sengetøjet et par uger eller 3

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 12:59

Her taber vi ingen får om natten Men hår.

Jeg skifter en gang om ugen, og må sq indrømme at jeg HADER det, men elsker at hoppe i seng om aftenen.

Og ja jeg er så en af de ulækre for jeg går i bad hver aften, og ikke om morgenen, jeg kan ikke komme op og nå det :( Så jeg bliver bare klatvasket om morgenen. Synes nu heller ikke der er nogen grund til at gå i bad 2 gange om dagen, medmindre man er møgbeskidt, det er da vidst kun de fanatiske renligheds mennersker der gør det

Hilsner Lisab.

Tobias 170402

Patrik 151203

Amalie 181206

Fjordhest søges til lån's med forkøbsret, skal bruges til hygge og konkurrence, til hestevant famillie.

0
0
Svar på denne tråd

ingen får
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 13:18

nå...jeg har godt nok altid syntes det var underlige med de får...men det er mig den er gal med kan jeg se...

hvad så med hår...de der bitte små hår ham har over hele kroppen...er der ikke nogen de fælder dem??

og de døde hudceller...man kan ikke se dem men de der!!

adr!!

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

næh.. ..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 13:31

Det generer mig ikke det mindste, når man jo alligevel ikke kan se dem så kan det da være helt ligemeget!!

Desuden fælder jeg ikke fuldstændig hysterisk, så det kan faktsk lade sig gøre at nøjes med at samle 5-7 hår op fra under hovedpuden ind imellem...

I øvrigt går jeg ikke i bad lige inden jeg går i seng, i hvert fald ikke hver gang jeg er i bad, jeg kan også gå i bad først på aftenen, om morgenen, midt på dagen og så videre...

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Det hedder "AT VIDE" ikke "afvide"
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

hvis ikke
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 13:33

det var fordi begge dyner pt hænger og lufter i den frostklare luft, ville jeg føle mig dødklam ligenu *gg'

Jeg skifter minimum hver 14 dag og har hunden med i seng

Dynerne hænger ofte ude og lufter!

Mvh

Christina & Prinsesserne

♥ Skrydenlyst ♥

0
0
Svar på denne tråd

Jeg store svin!!
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 13:41

Ups jeg er da en værre gris

Har lige taget alt sengetøjet af (inden jeg læste dette indlæg ;-) )

Jeg tror det er lige ved at være en måned siden jeg sidst skiftede sengetøj... Men vil dog også lige forsvare det med at de sidste par måneder jeg har jeg været fast inventar hos kæresten, og altså ikk sovet i min egen seng...

-Er det en godtaget undskyldning for jer over hygijene væsner

0
0
Svar på denne tråd

skifter omkring
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 13:49

hver weekend, der er 7 senge + dyner at skifte på... dog skifter de store nogle gange selv.

Har ikke dyr i sengen, det er for ulækkert... spiser heller ikke i sengen, kan ikke klare krummer eller andet skidt i en seng.. bare det mindste sandkorn kan få mig til at væmmes... jeg kan ikke ligge i en seng hvor der har ligget en hund eller kat.

men mine børn derimod sover altid i vores seng, eller de to yngste.

hvordan nogle kan dele seng med en hund er mig uforståeligt... nu - for havde selv hund eller ved ikke om man kunne kalde hende en hund - papillon i sengen.. men kan bare ikke have det mere, finder det direkte ulækkert. :-)

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Skifter og bad
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 14:02

1 gang ugentligt bliver der skiftet på sengene. Og vi har kat i vores seng hele dagen, og en hund i den store piges seng hver nat.

Mht. badning går vi i bad her om aftenen inden vi går i seng, og ingen af os lugter af sved om dagen. Nogen gange kan der være en duft af hest omkring aftensmaden, men aldrig sved. Og hestene har aldrig brokket sig over at der lugter af mennesker når de skal fodres...

Nu det med sengetøjet, hvis dyne- eller pudebetrækket er kravlet af i løbet af natten, betyder det at puden eller dynen trænger til en vask? Til tider er det betræk jo helt ustyrligt

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

djksdkg
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 14:04

jeg må godt nok være utrolig klam :s

jeg skifter cirka en gang om måneden... men har nu heller ikk dyr, mad osv i sengen (det er da for vammelt)

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
0
0
Svar på denne tråd

Dyr i sengen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 14:08
Ja jeg har bestemt heller ikke hunden i sengen, det kan jeg bare ikke klare, jeg kan heller ikke lide at folk kan ligge sig under sin dyne i det tøj de har haft på en hel dag. Adr badr. jeg hverken spiser eller drikker i sengen, sad faktisk også og overvejde at smide dynerne udenfor i det dejlige vejr.

Hilsner Lisab.

Tobias 170402

Patrik 151203

Amalie 181206

Fjordhest søges til lån's med forkøbsret, skal bruges til hygge og konkurrence, til hestevant famillie.

0
0
Svar på denne tråd

topnysgerrig...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 14:21

Hvad er det i aftenbadere laver når i "sover" siden i er så svedige morgenen efter, at det er nødvendigt at gå i bad igen for ikke at stinke hele dagen.

Ja, jeg tænker mit :-D

0
0
Svar på denne tråd

Arose...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 14:24
...det er da ikke så svært at regne ud?
Og det er sundt!

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

Skiftning
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 14:31

Tja jeg skifter sengetøjet hver 7.-14. dag :-)

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek...snøft
.
Dansk Selskab For Arabisk Hesteavl
Dansk Kennel Klub
.
*Dame mc-jakke (goretex) str. 38 sælges, brugt maks. 20 gange... pris 900 Kr.*
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skifter
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 15:14

når jeg har lyst, hunden kommer i sengen og så snart den lille ny er stor nok så kommer begge hundene i sengen. Jeg går i bad om morgenen og nogle gange også om aftenen.

Hvad andre gør tja det er jo deres sag, jeg skal hverken have noget med deres hud (blød, fedtet kald det hvad I vil) eller seng at gøre.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

her i hytten
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 15:26

skifter vi ca. hver 14 dag, gerne torsdag ell. fredag hvor jeg går rengøringsamok, så er der rent og fint til weekenden.. Men ellers efter behov, om sommeren i hvert fald oftere end nu her..

Derudover har vi kat i sengen, den forstår ikke et nej..

Mvh.

£RIK@

nu m. chokolab'sen ♥Luka &filurkattene: ♥Helmuth Zacharias & ♥Donna

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 15:31
Jeg hører nok til de klamme.. mit bliver skiftet efter behov... SÅ det er meget forskelligt hvor lang tid der går imellem.. Jeg symtes som nogen andre også at man kan lugte, mærke og se hvornår det trænger..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skifter...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 15:39

..i hvert fald én gang om ugen. Jeg har i de sidste par år boet i en et værelses lejlighed, hvor sengen også fungerede som sofa, såe...

Mvh Mette
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

vi skifter
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 16:59

hver 3. uge, syntes jo mere hysteriske folk bliver jo mere syge bliver de, folk får mere allergi osv. osv. det er da fordi det hele er så sterilt- næææ... jord under neglene, og halvfordærvet mad ;-)

M.V.H Mette R
"At fuldføre er at vinde"
0
0
Svar på denne tråd

øhh...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 17:21

Her i huset skiftes sengetøjet ca. hver 7-14 dag - men det er altså ikke ligefrem skemalagt.

Vi har under ingen omstændigheder dyr i sengen (faktisk har de slet ikke lov at komme i soveværelset overhovedet), og ingen af os kunne drømme om at spise i sengen (ikke fordi jeg finder sidstnævnte decideret ulækkert - selv om jeg dog hader krummer i sengen - kan bare ikke rigtig se meningen med at spise i sengen).

Vores baderitualer afhænger af, hvad vi laver den pågældende dag.

Hvis jeg skal i skole/på arbejde går jeg ALTID i bad om morgenen, da jeg simpelthen ikke føler mig ordentligt vågen ellers.

På fridage kan jeg dog godt strække den til eftermiddag/aften.

De dage jeg er hos hesten går jeg altid i bad på et tidspunkt i løbet af aftenen - mange dage går jeg altså i bad to gange dagligt.

Min mand løber meget (og sveder meget!!). De dage han løber, går han i bad om aftenen (efter løbeturen) og springer så som regel badet over den efterfølgende morgen - ellers går han også i bad om morgenen.

Mvh Christina og Riga

Medlem af SAK og D.Å.H.M

0
0
Svar på denne tråd

Tillægsspørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 19:45

Lige et tillægsspørgsmål til dette, for nogle af os efterhånden halvklamme, indlæg:

Hvor tit skifter du dine håndklæder og din bademåtte?

Mange hilsner fra

Gry

0
0
Svar på denne tråd

håndklæde
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 19:59

jeg skifter det håndklæde der er til at tørre hænder i hver dag...mine badehåndklder skifter jeg da hver gang jeg har været i bad,dog har jeg et til mit hår,det bruger jeg to gange...

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Sengetøjsskift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 19:59
Ja, jeg skifter også hver 14. dag. Synes det er passende. Sørger for at lufte godt ud året rundt. Vi går i bad om aftenen og tager "en trucker" om morgenen
0
0
Svar på denne tråd

Tilfældigt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 22:07

Jeg skifter når det trænger, man kan ligesom mærke når det er tid, nogen gange 2 gange om ugen, andre gange 2 gange om måneden, mine børn og min mand er lidt sløvere til at skifte deres sengetøj, specielt ungerne, de skal opfordres ellers sker der nada.

Håndklæder skiftes ud når jeg har brugt det, det samme med karklude og viskestykker

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

uno gang om ugen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 22:20
1 gang om ugen, jeg gider nemlig ikke kæmpe med den store dyne flere gange om ugen jeg bliver ski næsten meldt savnet hver gang, for jeg er ikke ret stor og min dyne er kæmpe stor

OBSNu med part på søde CæzarOBS

www.heste-nettet.dk/lo...er/388324/

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

"Dolly"som arbejder i et Palads

EPC uge 27-28-29 <-- også 29

De pink kjolers sammenslutning...

0
0
Svar på denne tråd

2 gange om ugen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 22:21
2 gange om ugen, men det er også fordi vores hund sover i sengen, og han er multi allergier så kan ikke tåle støv, kat,bomul,uld støvmidder osv
0
0
Svar på denne tråd

Xmille
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 22:35

Er din hund multiallergiker?

0
0
Svar på denne tråd

2-3-4 gange
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 22:41

om ugen. Men mest 3 gange. Jeg har støvallergi og kan ikke sove i et værelse hvis der ikke er RENT. Så "hyler" jeg hele natten og sover ikke. Det dur ikke når jeg skal på arbejde. Der bliver ligeledes støvsuget og tørret støv af gerne hver anden dag i soveværelset.

Andre lokaler er det ikke så slemt med. Dog luftes der ud flere gange i døgnet og i de mindre kolde perioder så står der et par vinduer åbne.

jeg lider ikke af rengøringsvanvid men det er nødvendigt i soveværelset

Vi har et par katte i soveværelset men hundene er der ikke.

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd

StaldArthur
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 22:45

Hvordan fungerer heste og støvallergi sammen?

Eller er det kun husstøv og mider der påvirker dig?

0
0
Svar på denne tråd

jeg har fundet ud af
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 09:43

hvornår jeg skifter sengetøj, ikke ligefrem på klokkeslet og dato, men min grænse går her:

Jeg skifter sengetøj når jeg kommer til at vende dynen, så fodenden ligger i hovedenden, og en salig duft af fodsved breder sig i mine næsebor

99e, jamen jeg sover jo om natten, har efterhånden glemt hvad andre kan finde på at lave, jeg spiser is og fyldte chokolader, hvilket iøvrigt ser knabt så lækkert ud når det bliver tværet ud i sengetøjet, minder mest af alt om en meget usund eller bizar natteaktivitet, i alle fald hvis det er blandet med nydelse

0
0
Svar på denne tråd

Skift af sengetøj mm.
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 09:56

Jeg må melde mig under fanerne af "ulækre". Jeg skifter sengetøj, når det trænger, oftest vil det betyde ca. hver 2.- 3. uge. OG jeg har hund sovende i sengen Jeg elsker at gå i seng i nypålagt sengetøj, men jeg hader at gå på vaskeri.

Jeg bader ikke mere end en gang om dagen. Nogen gange er det om aftenen, nogen gange om morgenen.

Håndklæderne skiftes også efter behov, men ca. en gang om ugen.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Go` morgen DK
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 10:08

Jeg har lige set en indslag i go` morgen Danmark, som handlede om allergi og husstøvmider:

Skifte sengetøj hver 14. dag

Lufte ud 3 gange dagligt (ca. 10 min)

Vaske dyne og pude hvert kvartal og hveranden måned ved allergi.

En dyne/pude som ikke er vasket i en 10 års periode vejer 10% mere end da den blev købt og det skyldes husstøvnider/ekskrementer og døde hudceller- velbekommen

Jeg er helt enig i, at det er ressourcespild at vaske oftere end en gang om ugen, selvom det lyder meget godt når man skriver det!!

Camilla og Garcon

- den lille hest med den store personlighed

0
0
Svar på denne tråd

Skift af sengetøj
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 10:13

Holder ikke rigtig regnskab med det, men ca. hv. 14. dag.. Nogle gange er det mig, nogle gange er det min bedre halvdel.. Jeg burde gøre det hver dag pga. allergi, men det gider jeg simpelthen ikke! Så jeg snøfter videre...

Kristina & Mademoiselle

Brugt OS dressursadel, sort, 17" sælges.

Ny Kentaur dressursadel, 17,5" sælges.

Billeder kan mailes...

Din underskrift kan hjælpe: www.animailsmatter.org

0
0
Svar på denne tråd

Nåeh ...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 10:19

Dét forklarer jo en del ...

>>>En dyne/pude som ikke er vasket i en 10 års periode vejer 10% mere end da den blev købt og det skyldes husstøvnider/ekskrementer og døde hudceller- velbekommen<<<

Jeg troede bare - at jeg var blevet slappere med årene - så det var derfor, at sengetøjet virker tungere.

0
0
Svar på denne tråd

sengetøj
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 12:07
Skiftes ca.hver anden uge, eller efter behov.

Annette

Sælges:

KINGSTON springsadel,17 tommer,bred bom.

Eskadron kombi underlag str.full.

RTS bukser str.84.

Billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 18:13
der er vidst nogle som er lidt små hysteriske!

Jeg går ikke altid i bad, inden jeg går i seng om aftenen. Og jeg er ikke beskidt af den grund. Folk tror fejlagtigt, at fordi de bader flere gange om dagen, så bliver de mere rene.. Det er jo bare ikke fakta, da man vasker alt det naturlige fedtlag af.
Men ja, går i bad hver dag, når jeg kommer ind fra hestene.

Nå - men det var sengetøj jo. Det bliver skiftet ca. 1-2 gange om ugen. Kommer an på, hvor meget jeg har sovet hjemme ;-)

Mvh
HeidiZ

-Selv om 50 millioner mennesker siger noget tåbeligt, er det stadig tåbeligt-
Biletter til GallaShow lørdag aften i Herning KØBES!!
0
0
Svar på denne tråd

hver 14. dag
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 18:29
jeg har allergi(husstøvmider blandt andet), men alligevel bliver mit sengetøj kun skiftet ca. hver 14. dag.
jeg går i bad hver aften.

- Line.
med Queen, Darling og Capzeda
KAT I pony sælges

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 20:08
Jeg skifter når det trænger, næsten da
Ofte er jeg så udkørt når jeg endelig kommer i nærheden af min seng, at jeg bare falder i søvn, så det bliver ikke gjort så tit som jeg gerne selv vil

>Rikke/MissFejrskov

D. 8. februar bliver jeg 18 år og bliver 175.000kr rigere

D. 20. februar flytter jeg hjemmefra

D. 7.-11. marts er jeg til DV's hingstekåring i Herning

0
0
Svar på denne tråd

En gang om ugen
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 20:21
Om sommeren lidt oftere.
0
0
Svar på denne tråd

Puh...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:47

Det gør jeg godt nok lidt efter behov. Men gennemsnitligt hver 14. dag.. har kat i sengen, men kun ovenpå sengetæppet. Det bliver somregel vasket med :)

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

når halmen titter frem..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 15:57

...er det vist på tide at rode lidt rundt i sengetøjslageret !

Og her er jeg da heldig at finde produkter frem som matcher mit humør og årstidens farver !

Men har jeg haft besøg af hopperne så kan det ikke gå hurtigt nok med linned service og få alle celler pist væk...tjep skal det gå !

Godt nok imponerende forskellige vi er ang. hygie ejnar. Jeg er måløs .

Hørte i radio at folk i Belgien tar karbad hver morgen inden afgang arbejde/skole...forstår så ikke helt alle vores spare-

kampagner i lile DK hvis verden rå fråser ???

Nå men trods en lav standard inden for personhygi... så er jeg da godt på vej mod de 100 år..still going dirty Harry...men måske

skulle man overveje at skifte stil for at bytte single livet ud med noget mere spændende..

Hils fra Chr som lige har sendt datter på skiferie og hermed nyder en sjælden ro

22 timer på fold og 2 timer i box er endnu bedre

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider