Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

grønner kartolfer er de giftige
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 17:31
hvis man skræller en kartoffel og den er grøn er den så giftigt . det mener min mor ... jeg mener det ikke.
hvem har ret? og grunden

0
0
Svar på denne tråd

Ja den er giftig
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 17:36
Da der i de grønne dele af kartoflen dannes Solanin, kartofler hører til natskyggefamilien og alle grønne dele af planten er giftige.
Man bør kassere grønne kartofler helt og aldeles. Kartofler skal opvares mørkt (fx i en papirsæk), da de ellers bliver grønne.

Nu er de ikke meget giftige, man skal vist spise op mod 5 kg for at dø af det, men folk kan reagere forskelligt og børn er sikkert mere sarte, derfor skal grønne kartofler kasseres.

Mvh xtiny
---

Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse.

Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!

0
0
Svar på denne tråd

grønne kartofler
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 17:37

Ja, grønne kartofler er giftige...

Grønne kartofler indeholder et stof der hedder solanin og det er giftigt, dog ikke i små mængder.

Men der er jo ikke nogen grund til at tage chancer og derfor ryger grønne kartofler altid ud hjemme hos mig.

Mvh. Nina

Dream as if you´ll live forever
Live as if you´ll die today
0
0
Svar på denne tråd

Ja de er
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 17:38

Spisekartofler med højt indhold af solanin og chaconin kan bl.a. give hovedpine, mavesmerter og diarré. Hvis det er tale om grønne pletter, som er mindre end en 2-krone, kan man nøjes med at skære det grønne væk.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider